PSV Netwerk
vrijdag 18 mei 2012 - 02:41                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV SupportersContact » Het grote verre reizen travel topic

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »

HR

Erik B.
Legende

Uit: Delft
Vak: Zuid - EE
Droomaankoop: Jens Toornstra
Reg.: 1 september 2002

Kleine note vooraf: Dit is een geheel ander topic dan een waar ga je komende zomer op vakantie topic
Dit zeg ik maar vast, voor een mod hem wil sluiten :)

Ik ben altijd al geintresseerd geweest in reizen. Als jeugdige puber (16-18) ben ik net zoals velen naar Salou e.d. geweest.
Laatste 2 keer dat ik op vakantie ben geweest was naar repectievelijk Griekenland en Turkije.

Nu merk ik heel erg aan mezelf dat ik meer van de wereld wil gaan zien. Niks geen Spanje, friet van Piet, Broodje van Kootje en horde Nederlanders meer. Nee, ik wil verre reizen maken.

Nu heb ik in de planning om een 14 daagse reis naar Thailand te maken in December. Ik laat mn zomervakantie schieten zodat ik door kan sparen. Het lijkt me een enorm mooi land en zou het graag eens willen bezoeken.

Jullie vragen je mischien af, wat wil Erik B. met deze topic?

Met deze topic wil ik ervaringen uit wisselen met mede BB'ers die ook net als ik plannen hebben om verre reizen te maken.

-Waar wil je heen?
-Waarom?
- Waar vind je de goedkoopste reis
- Heb je al ervaringen met verdere reizen?
- Hoe is het je bevallen?

Kortom, dit geen waar ga je in de zomer heen topic. Deze topic heeft een hele andere strekking.

Het lijkt me leuk wanneer iedereen zijn ervaringen en toekomstie plannen hier neer plant.

Ik ben benieuwd :)

[Dit bericht is veranderd door Erik B. (op 10 februari 2006 14:24:49).]
HR
HR

gerritbouma
Legende

Uit: Woensel-Zuid
Vak: Oost - V
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 10 maart 2001

Ik heb dat ook willen doen een vakantie naar Thailand, en ik kwam gemiddeld rond de 2200 euro uit, dus ik ga nog een jaartje naar Spanje :) :pul
HR
HR

sandervannetup
Internationale topspeler

Uit: Nederweert
Vak: Noord - U
Droomaankoop: -
Reg.: 17 februari 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 februari 2006 om 14:37:56.  Profiel  Stuur een privébericht  MSN: ja  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Leuk topic aangezien ik 29 maart naar Australie ga, ik reis mijn vriendin achterna die daar 3,5 maand stage aant lopen is. De laatste 3 weken heeft ze vrij en gaan we rondtrekken. Eerst naar Sydney, dan naar Cairns (Queensland) en dan terug naar Melbourne. tis eigelik aan de korte kant maar het gaat helaas niet anders. Ik ben allang blij dat ik kan zien waar ze zoal gezeten heeft. Leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat het WK er aan komt en onze Guus er trainer is. Zal er veel over gaan praten denk ik met de Aussies. Mijn vriendin heeft al van alles ondernomen, met dolfijnen gezwommen, Great ocean road bezocht, Otway-Fly-Tree-Top-walk gedaan (dan loop je 25 meter boven de grond op een loopbrug tussen de boomtoppen die veel hoger zijn als hier) en nog veel meer.

We zijn nu ook van alles plannen, de binnenlandse vluchten zijn al geboekt, nu de hotels en activiteiten nog. Tis ontzettend duur maar '' a chance of a lifetime!''

onze mede forum lid ''PSV DOWN UNDER'' heeft me al goed geinformeerd over van alles in Australie en wat we zoal kunnen gaan doen. Ik heb er erg veel zin in! Ten eerste omdat ik dan mijn vriendin weer zie na dik 3 maanden en natuurlijk voor het mooie land en dan toch nog mooie weer dat ze daar hebben in maart!

Ff kort antwoorden op je vragen:
-Waar wil je heen? Australië
-Waarom? Omdat mijn vriendin daar zit!
- Waar vind je de goedkoopste reis? Die vind je niet!
- Heb je al ervaringen met verdere reizen? Nee, Griekenland ist verste.
- Hoe is het je bevallen? Dat vertel ik je over 2 maanden..
HR
HR

Erik B.
Legende

Australie lijkt me ook heel leuk Sander. Het jammere, maar vrij logische, is dat al die reizen zo verdomde duur zijn.
Landen die ik overigens graag eens zou willen bezoekn in de toekomst: Thailand, China, Brazilie, Australie, Kenia.

Deze 5 landen staan toch wel in mijn top 5.
Tot nu is het voor mij nog altijd Europa geweest, maar dat geloof ik nu wel, ondanks dat ik nog niets van Oost Europa heb gezien. Het wordt tijd voor verdere reizen.

Hier een handige link voor leuke rondreizen:
Leuke reizen

quote:HR
gerritbouma schreef:

Ik heb dat ook willen doen een vakantie naar Thailand, en ik kwam gemiddeld rond de 2200 euro uit, dus ik ga nog een jaartje naar Spanje :) :pul
HR
Waarom kies je er niet voor om Spanje te laten schieten en door te sparen?

[Dit bericht is veranderd door Erik B. (op 10 februari 2006 15:04:12).]
HR
HR
Niet echt verre reizen, maar mijn vakantie is dit jaar ook afwijkend van wat normaal een zon strand en stappen vakantie is voor de meesten.

We beginnen met een groep van 10 man in Nederland, via Berlijn reizen we naar Oost-Europese landen als Hongarije, Polen, Kroatie.

We hebben inmiddels een reisroute uitgestippeld, en daarin hebben we het zo geregeld dat we overdag ook in losse groepjes naar bezienswaardigheden kunnen, terrasje kunnen pakken en eventueel inkopen kunnen doen. Daarnaast hebben we ook voldoende ruimte vrijgemaakt voor het stappen en het strand, dat vond ik ook belangrijk. Qua vervoer hebben we besloten om te gaan interrailen. Er bestaat een ticket waarmee je voor iets van 300 euro 22 dagen door Europa kan reizen, dus dat is voor ons wel ideaal. In totaal gaan we ongeveer 16 dagen, alhoewel dit ook zomaar 5 dagen meer kan worden, ligt er net aan hoe het verloopt.

leuk idee? Iemand ervaring mee?
HR
HR

Erik B.
Legende

Gelderse Boer schreef:

Niet echt verre reizen, maar mijn vakantie is dit jaar ook afwijkend van wat normaal een zon strand en stappen vakantie is voor de meesten.

We beginnen met een groep van 10 man in Nederland, via Berlijn reizen we naar Oost-Europese landen als Hongarije, Polen, Kroatie.

We hebben inmiddels een reisroute uitgestippeld, en daarin hebben we het zo geregeld dat we overdag ook in losse groepjes naar bezienswaardigheden kunnen, terrasje kunnen pakken en eventueel inkopen kunnen doen. Daarnaast hebben we ook voldoende ruimte vrijgemaakt voor het stappen en het strand, dat vond ik ook belangrijk. Qua vervoer hebben we besloten om te gaan interrailen. Er bestaat een ticket waarmee je voor iets van 300 euro 22 dagen door Europa kan reizen, dus dat is voor ons wel ideaal. In totaal gaan we ongeveer 16 dagen, alhoewel dit ook zomaar 5 dagen meer kan worden, ligt er net aan hoe het verloopt.

leuk idee? Iemand ervaring mee?
HR
:offtopic

Opzich een leuk idee, maar niet echt geschikt voor dit topic. Ik vrees wanneer iedereen dit soort dingen verteld dat het teveel op het 'wat ga je deze zomer doen' topic gaat lijken en dat deze dan gesloten wordt. Wat jij verteld heeft meer weg van dat topic. Deze topic heeft een wat andere strekking :) Met deze topic doel ik toch meer op reizen naar: Zuid Amerika, Afrika, Azie e.d. waar het rondreizen centraal staat :)

[Dit bericht is veranderd door Erik B. (op 10 februari 2006 15:08:21).]
HR
HR

dima
Vaste waarde in elftal

Uit: Gennep
Vak: Oost - VV
Reg.: 2 juli 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 februari 2006 om 15:28:48.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wij zijn in 2003 naar maleisie geweest en daar drie weken rondgereden. Echt een prachtige ervaring en zeker de moeite waard. Selfdrive is in Maleisie prima te doen mits je voorzien bent van een goede kaart.
Je kunt in Maleisie prima combinaties maken van Relaxen, natuur en steden.

Dit smaakte naar meer en zodoende vorig jaar naar de Southwest geweest van Noord-Amerika. Dat is TOP!!
Onbeschrijflijk van Grand Canyon tot Las Vegas, van LA to Phoenix.
Zie ook onze weblog: http://usa2005harmsharon.web-log.nl/

Dit jaar even sparen en dan volgend jaar een selfdrive door West Canada en het uiterste noorden van de USA.

LET OP:
rondtouren in deze landen werkt verslavend...

Tips:
- Haal de goede tips uit reisverslagen en/of discussiefora
- Boek via Internet, dat scheelt aanzienlijk in de prijzen
- Huur auto via reisbureau, klinkt gek maar die zijn echt goedkoper
- Bereid je reis goed voor zodat je ter plaatse geen onnodige zoekacties hoeft te nemen, scheelt weer (reis)tijd
- Koop een Lonely Planet http://www.lonelyplanet.com
- Reserveer zo weinig mogelijk van te voren, dan kun je vrijuit reizen en hoeft je je niet te haasten
Boek hotels één dag van te voren, meestal krijg je dan grote kortingen

Succes!!
Als er mensen zijn die meer willen weten kunnen rustig mailen via de weblog
HR
HR
Ik zou er ooit nog eens een maandje voor willen uittrekken om door de VS te gaan, het lijkt me geweldig om al die gigantische steden (New York, Los Angeles, Chicago enz enz...) te bezoeken.
HR
HR

Spicy_Meatball
Legende

Uit: Hilversum
Vak: Zuidwest - GG
Reg.: 21 maart 2000

Ik heb al een aantal "verre" reizen gemaakt. Deze waren overigens wel allen georganiseerd want het is en blijft vakantie :D

Ik ben naar Peru, Namibie/Botswana/Zimbabwe en Tanzania geweest (allen met Summum). Deze reizen zijn goed bevallen.
Twee jaar terug zou ik naar Madagascar gaan maar toen kreeg ik 2 dagen voor vertrek in elk oor een dubbele oorontsteking, reizen werd me toen afgeraden... Drama! Heb echt gejankt toen.
Vorig jaar zou ik naar Libie gaan maar die werd afgelast i.v.m. weinig animo.

Voor dit jaar ben ik er nog niet uit. Hoog op de verlanglijst staan Alaska, Mongolie, Zambia (dan wel even PSV-shirtje meenemen), Ethiopie, Patagonie en Uganda. Lastig kiezen...

Ik kies meestal een reis op basis van "toeristisch zijn(bekendheid)", of je actief kan zijn (in Peru de Inca-trail gelopen, in Tanzania de Kilimanjaro beklommen) en natuurlijk ook wel de prijs. Een tripje van 2 weken naar Antartica van 6000 euro zit er voor mij helaas niet in of ik moet hier sponsors vinden... :B

Zuid-Oost Azie trekt me niet zo. Ieder zijn eigen ding hoor, dat respecteer ik, maar volgens mij heb je na een tempel alle tempels wel gezien... En Thailand is me net iets te toeristisch... Maar goed, ieder zijn ding...
Overigens ben ik wel van mening dat iedereen een keer een safari moet meemaken! Dat is zo ontzettend relaxed!!! kampvuurtje, biertje, heldere sterrenhemel, dierengeluiden en van die oplichtende ogen in het donker... wat wil je nog meer???

Ik zie aan de link dat je een Summum reis hebt uitgekozen. Dat is een goede reisorganisatie.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel...

[Dit bericht is veranderd door Spicy_Meatball (op 13 februari 2006 00:45:45).]
HR
HR

Erik B.
Legende

Safari lijkt mij ook erg machtig. Heb al een aantal van die Safari vakantie bekeken in Kenia en dat ziet er erg gaaf uit.
Vrienden van mn ouders die zijn ook wel eens op safari geweest en die beamen het wat jij zojuist schetste.

[Dit bericht is veranderd door Erik B. (op 10 februari 2006 16:57:52).]
HR
HR

NiSp
Legende
Winnaar Banner Battle

Vak: Oost - X
Reg.: 7 maart 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 februari 2006 om 17:44:49.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

dima schreef:

Dit smaakte naar meer en zodoende vorig jaar naar de Southwest geweest van Noord-Amerika. Dat is TOP!!
Onbeschrijflijk van Grand Canyon tot Las Vegas, van LA to Phoenix.
Zie ook onze weblog: http://usa2005harmsharon.web-log.nl/

HR
Amerika is zeker wel relax, ik ben er afgelopen jaar geweest..egt superr!! ben aan het sparen om volgend jaar terug te gaan, the Southwest is egt geweldig, heel relaxed allemaal..aan de kust heerst een echte surfcultuur, terwijl je je verder het binnenland in, in het wilde westen waant..egt vett :) San francisco is overigens ook een supergave stad ;) Als iemand meer informatie wil moet je maar ff PM'en.

voor mij wordt het dit jaar een surftripje naar Biarritz, maar volgend jaar ga ik denk ik terug naar de states :B
HR
HR

Orangedevil
Legende

Vak: -
Reg.: 17 april 2000

Ik ga komende september voor de 8e keer !! naar Amerika.Het werkt inderdaad verslavend.Vooral omdat het zo'n goed vakantieland is.Alles goed geregeld,goede service,niet extreem duur,veel te zien etc.

Ben trouwnes ook nog in Canada,Jamaica en de Kaaiman eilanden geweest als verre reis.
HR
HR
Ik ben afgelopen jaar met mijn vriendin 3 en een halve weken door Mexico getrokken. Echt super! 2 en een halve week heel veel reizen en archeologische sites van de Azteken, Zapoteken en Maya indianen bezoeken en dat geheel afsluiten met een weekje relaxen aan de Caribische kust.
Dit alles geheel zelf geregeld. Dus ticket Mexico City boeken en met de Lonely Planet in de hand op pad.

Het reizen binnen Mexico deden we met de bus, wat allemaal goed geregeld is daar. Luxe touringcars die op tijd rijden en voor een relatieve gunstige prijs.

We zaten in leuke hostels die we uit de Lonely Planet haalden. En dan zaten we echt niet in één of andere jeugdherberg met allemaal losgeslagen backpackers, maar gewoon in sfeervolle hotelletjes vaak in koloniale gebouwen met een patio.

Ik kan Mexico echt aanbevelen aangezien het relatief goedkoop is om daar rond te reizen, de bevolking vriendelijk is (Spaans spreken helpt wel, al kun je het maar een beetje), en er gewoon veel moois te zien is.

Het verre reizen zit sowieso in mijn bloed want ik heb al eerder een half jaar op Aruba gezeten (voor stage) en heb van daaruit een vakantie naar Venezuela ondernomen.
Ook heb ik een half jaar in de VS gezeten (voor afstuderen), en zodoende een flink deel van de Eastcoast gezien.
En 2 jaar terug ben ik een weekje gaan snowboarden in Canada, ook een stuk beter dan tussen lallende Hollanders in de Alpen.

Hoog op mijn verlanglijstje staat nu Nieuw Zeeland maar dat moet een keer zorgvuldig gepland worden en dan zeker voor een maand, liefst een paar maanden.
Ook Azië (Cambodja, Laos en Vietnam staan hoog op de lijst) trekt me wel.
En Zuid-Afrika wil ik ook ooit eens gaan bezoeken.
Plannen genoeg nog dus.
HRHR
HR

tonymacaroni
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 23 mei 2003

Heeft er iemand ervaring met het door Europa reizen met de trein. Lijkt me ook wel vet opzich, is toch zo'n speciale pas voor of niet zodat je in heel Europa de trein kan pakken en zo dus heel wat van Europa kan zien?
HR
HR

tonymacaroni schreef:

Heeft er iemand ervaring met het door Europa reizen met de trein. Lijkt me ook wel vet opzich, is toch zo'n speciale pas voor of niet zodat je in heel Europa de trein kan pakken en zo dus heel wat van Europa kan zien?
HR
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat dit is wat jij bedoelt, interrail dus.
HR
HR

Kampioenuh 2005-2006!
Veelbelovend talent

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - Y
Reg.: 15 juli 2005

hallo eriK

ik ben tot nu toe naar Zuid-Afrika, Australie, nieuw-zeeland, singapore, mexico en curacao geweest als verre reizen.

Dit jaar staan Maleisie en Bahama's op het programma.

Deze reizen heb ik soms georganiseerd en soms zelf gedaan.(ik ben een jaar alleen naar australie en nieuw-zeeland geweest)

als je nog wat tips wilt over 1 van deze landen, laat maar weten.
HR
HR

PSV Down Under
Legende

Uit: Adelaide, Australia
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 augustus 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 februari 2006 om 03:49:50.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: PKamer1976@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Hallo mensen,

Leuk topic dit. Ben zelf zo'n beetje de halve wereld rond geweest ivm mijn werk.

Vooral een bezoek aan Manaus, Brazilie in het hart van de Amazone was indrukwekkend. Centraal Amerika en dan met name Costa Rica is prachtig. Caribbean is relaxed maar wel veel van hetzelfde. Het enige echte "andere" eiland vind ik Jamaica. Das lache daar. Voor de rest is het vrij veel 1 pot nat (maar er is verder niks mis mee hoor! Het is goed toeven in Tortola op de B.V.I. , St. Barths, Trinidad en bijvoorbeeld Barbados -als je van goede rum houdt MOET je daar echt heen-). Sint Maarten (het Franse gedeelte) en Martinique zijn ook leuk. Als je echter echt op een tropisch droomeiland wilt zitten dat nog niet helemaal is verpest kun je beter naar de "stille zuidzee" gaan, naar plaatsen zoals Tonga en Samoa.

Brunei is ook interessant maar weer een heel ander verhaal en Indonesie is fantastisch maar momenteel niet echt veilig.

De USA is natuurlijk een prachtig vakantieland. Veel goedkope accomodatie dus je kunt daar best een budget-holiday houden. Zelf rondrijden is denk ik het leukste maar je kunt ook lekker goedkoop binnenlandse vluchten boeken (zit je vaak wel in een wat minder vliegtuig maar je kunt niet alles hebben). Ben zelf van Fort Lauderdale naar Columbia, South Carolina gereden. Erg leuk. Ook de rit naar Key West is mooi. Ook een aantal keren in San Francisco, LA, San Diego en New York geweest. Allemaal leuk. Hawaii is trouwens ook een aanrader. Altijd lekker weer, niet te duur en vriendelijke mensen. (maar wel vrij toeristisch)

Voor de natuurliefhebbers is Alaska een aanrader maar pas op : het begint ook daar best toeristisch te worden. Ook Halifax e.o.(Newfoundland/Canada), Groenland en Ijsland zijn in mijn ogen bijzondere bestemmingen.

Nieuw Zeeland vind ik dan zelf weer niet zo veel aan maar het is maar waar je van houdt. Ik vind dat het een beetje "gehyped" wordt maar dat zal wel door de LOTR komen.

Ga zelf over een week of 6 naar Maleisie. Ben zelf alleen een paar keer op het vliegveld in KL geweest maar verder niks gezien. We zullen dus wel de gebruikelijk toeristische dingen doen in KL en omstreken maar verder zal het voornamelijk relaxen worden. We zullen verblijven in het vrij luxueuze Ritz Carlton. Dus met dat relaxen zal het wel goed komen en oh ja, het is mijn honeymoon want daar was het nog niet van gekomen :)

He, nou wilde ik er eigenlijk niet een lang verhaal van maken maar is het dat toch nog geworden. Mocht iemand vragen hebben over bovenstaande bestemmingen dan stuur me maar een pm en wie weet heb ik wat info voor je.

Forza :psv
HR
HR

Linda
Meervoudig international

Vak: Oost - W
Reg.: 11 februari 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 februari 2006 om 18:57:49.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
De enige 'verre' reis die ik tot nu toe gemaakt heb is een rondreis van 2 weken door egypte. Dat was via shoestring, en die organisatie is wat mij betreft aan te raden, het is volgens mij ook 1 van de goedkopere organisaties. En jah, egypte is echt een geweldig land. Onze reis was inclusief woestijntocht van een aantal dagen en om daar zo onder de sterrenhemel te slapen is echt fantastisch.

Sinds ik die rondreis gedaan heb, wil ik dit ook steeds meer gaan doen, en ook het liefst naar verre landen. Eigenlijk had ik voor dit jaar mijn oog laten vallen op een rondreis door india en nepal. Nepal moet vooral qua natuur echt een geweldig land zijn. Maar de laatste tijd is de politieke situatie daar niet bepaald stabiel en dus toch maar besloten er dit jaar niet naar toe te gaan. Maar ik wil er zeker nog eens ooit heen.
Hetzelfde geld voor mexico; de maya-cultuur lijkt me ook prachtig om te zien. Verder ook nog een keer naar zuid-afrika of kenia voor een safari. En ja, als je zo'n reisboekje doorleest zijn er echt nog heel veel mooie plekken waar ik nog wel naartoe wil.

Maar waarschijnlijk gaat het dit jaar een rondreis door Marokko worden. Is misschien niet echt het eerste land waar je aan denkt om op vakantie te gaan, maar er schijnt ook erg mooie natuur (atlas-gebergte, sahara) te zijn.
Is er hier toevallig iemand die daar al eens geweest is en misschien nog wat tips heeft? En heeft er ook iemand wel eens met Koning Aap gereisd? (aangezien we waarschijnlijk met deze organisatie gaan)
HR
HR

best de gekste
International

Uit: Best
Reg.: 16 januari 2002

Ik vind Bolivia en Peru een echte aanrader. Wij hebben daar een maand rondgetrokken met Djoser.

Hoog op het verlanglijstje staat: Vietnam/Cambodja

Hieronder staan de landen waar we zijn geweest:

Mexico ( 3 keer )
Dominicaanse Republiek ( 2 keer )
Gambia
Senegal
Sri Lanka
Malediven
India ( Goa )
Israel
HR
HR

Rood Wit Hart
Legende

Vak: West - L
Reg.: 31 mei 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 februari 2006 om 14:30:07.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ha leuk!

Ik hou ook ontzettend van reizen. Ben net twee weken terug uit Egypte, maar dat is dus écht helemaal niks!
Had gekozen voor een weekje zon, zee en strand...maar 't is dus een weekje zwembad en inderdaad héél veel zand geworden... :D
Reisje gemaakt door de Sahara, wat oude dingetjes gezien etc.
Was niet al teveel geld kwijt. € 475,- voor een weekje in 't Hilton.
Moet wel zeggen dat dat fantastisch was, maar buiten 't hotel was 't vies, smerig en op elke hoek van de straat staat een soldaat.
Maar goed, je moet 't een keer meegemaakt hebben.

Voor de rest ben ik nog voor een maand in Brazilië geweest. In de buurt van Sao Paulo. Erg mooi, maar raad je aan om s'avonds niet de straat op te gaan.
Logeerde bij een gastgezin waarvan de man bij Philips werkte.
Hoge hekken om 't huis en constante bewaking. Je zou maar zo willen wonen.
Maar voor de rest erg leuk.

Dan nog voor 3 weken in Indonesië geweest. Dit denk ik 6 jaar geleden. Ben geland in Jakarta, daar een nachtje geslapen en toen ruim 7 uur met de trein (zonder airco en gemiddeld 50 graden in zo'n wagon) doorgereist naar Yogyakarta.
Je kan ook kiezen om met 't vliegtuig van Jakarta naar Yogya te vliegen, maar heb expres gekozen om met de trein te gaan omdat je dan gigantisch kan genieten van 't uitzicht.
Moet zeggen! Fantastisch :schrik Mooie natuur, uitgestrekte rijst velden etc etc.
Om een lang verhaal kort te maken ben ik na Yogya doorgevlogen naar Bali om daar eerst een cruise te doen en uitsluitend een paar nachtjes uit te rusten in een hotel.
Daarna naar huis.
Maar deze locatie staat met stip op 1.

Toen ik 16 was ben ik met m'n toenamlige vriendin naar Vancouver Island geweest.
Erg mooi! Veel rondgereden, rondgereisd, walvissen en orca's gezien.
In de vrije natuur gekampeerd...prachtig.

Ik zit nu op m'n werk en ik kan nu niet alles uittypen, maar ik zou nog véél meer kunnen vertellen.
Maar ik moet nu weer verder.

Oh ja, Thailand is ook super geweldig. Heb toen wel gekozen voor een georganiseerde reis van Fox vakanties. Maar met zo'n groep is 't mieters gezellig... :D

Graag zou ik nog willen bezoeken: (dus als iemand info over deze landen heeft, hoor ik 't graag)

- Costa Rica
- Australië
- China en Japan
- Cuba
- Equador (volgens mij te vergelijken met Costa Rica)
- Kenia (ben in Zuid-afrika geweest, is fantastisch.
Maar men zegt daar dat Kenia qua savanne véél mooier is)
- Mexico
- Nieuw Zeeland
- En natuurlijk een keer naar een mooi Bounty eiland in
de Malediven ofzo. Maar dat heb ik op m'n agenda staan
als huwelijksreis :tong

Dus ik heb nogal veel wensen, zal veel moeten sparen maar voor m'n dood wil ik dit lijstje afgewerkt hebben... ;)
HR
HR

PSVson
Legende
Derde plek PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen

Uit: Tilburg
Reg.: 29 augustus 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 februari 2006 om 14:38:11.  Profiel  Stuur een privébericht  MSN: -  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ben 2 jaar geleden naar Japan geweest. Vorig jaar een maand naar Vietnam. En deze zomer ga ik naar Thailand en Laos een maand backpacken

Volgend jaar naar California en over 3 jaar 8 maanden backpacken door Zuid Amerika

[Dit bericht is veranderd door PSVson (op 16 februari 2006 14:38:57).]
HR
HR

Dirk Pitt
Legende
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004

Uit: Amsterdam & Eindhoven
Vak: Oost - X
Uploads: 12
Reg.: 9 december 2002

Deze zomer ga ik voor mijn studie een half jaar naar Phoenix (Scottsdale). Ben al allerlei leuke tripjes aan het plannen, zo staan er al uitstapjes naar Las Vegas en Los Angeles op het programma. Mocht ik een weekje vrij hebben hoop ik ook nog een roadtrip naar San Francisco te maken, hoewel dat ongeveer twee keer zo ver weg ligt als LA en Vegas. Het liefst zou ik ook nog een weekendje New York en Miami meepikken, of mijn financiële situatie dat toelaat weet ik echter niet. Naar die steden vliegen is niet echt superduur, hoewel je toch wel tussen de $200 en $300 daarvoor kwijt bent. Ik kijk er in ieder geval zeker naar uit.
HR
HR

Orangedevil
Legende

Vak: -
Reg.: 17 april 2000

Phoenix,daar komen wij ook langs in september(Scottsdale).Als je PSV shirtje ziet dan ben ik het. :cool
HR
HR

Linda
Meervoudig international

Reg.: 11 februari 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 februari 2006 om 11:33:52.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Rood Wit Hart schreef:

Ha leuk!

Ik hou ook ontzettend van reizen. Ben net twee weken terug uit Egypte, maar dat is dus écht helemaal niks!
Had gekozen voor een weekje zon, zee en strand...maar 't is dus een weekje zwembad en inderdaad héél veel zand geworden... :D
Reisje gemaakt door de Sahara, wat oude dingetjes gezien etc.
Was niet al teveel geld kwijt. € 475,- voor een weekje in 't Hilton.
Moet wel zeggen dat dat fantastisch was, maar buiten 't hotel was 't vies, smerig en op elke hoek van de straat staat een soldaat.
Maar goed, je moet 't een keer meegemaakt hebben.

HR
Ik vind egypte ook niet echt een land om een strandvakantie te gaan doen. Of tenminste, je kan er wel mooi duiken, maar om nou alleen voor het strand te komen is echt zonde. Er is zo ontzettend veel te zien in dat land. Maar het is nogal moeilijk om dat vanuit 1 plek te doen, daarom kan je ook beter een rondreis maken. Maargoed, t is maar net waar je voor kies natuurlijk
HR
HR
Ik ben vorig jaar naar Cuba geweest en dat is echt een heel erg mooi land. We hebben een rondreis gemaakt van Havana naar Santiago naar Santiago de Cuba. Daarna hebben we een binnenlandse vlucht genomen naar Varadero om daar nog een weekje te relaxen in een resort. Maar dat viel eerlijk gezegd een beetje tegen na alle indrukken die we de eerste drie weken hadden opgedaan.

Als je naar Cuba wil, dan zou ik je wel aan willen raden om dat nog te doen als Castro aan de macht is, ik denk dat het een stuk minder authentiek wordt wanneer hij er niet meer is. Qua natuur is het echt een heel mooi land, en de oude historische steden zijn echt mooi. Het was voor mij het eerste ontwikkelingsland waar ik ooit geweest ben, dus de schok was wel groot als je al die armoede ziet en vooral in de binnenlanden wordt je echt als een soort god gezien en hangen ze om je heen in de hoop op pennen, zeep, snoepjes of dollars.

In de grote steden is het ook heel apart dat je als westerling zomaar overal binnenkomt, terwijl de Cubanen nergens (of alleen onder begeleiding van een toerist) naar binnen mogen. In Santiago de Cuba hebben we er in juli nog het Cubaanse carnaval meegemaakt, wat ook erg leuk was. En als klap op de vuurpijl hebben we toen we in het resort waren Hurricane Charly meegemaakt. Dat was ook wel 'apart' om eens mee te maken.

Afgelopen winter ben ik naar Brazilië geweest, maar dat was vooral voor het weer en het strand. Daar heb ik eigenlijk weinig gedaan.

In augustus ben ik drie weken naar Amerika geweest, dat was een gecombineerde vakantie/ studiereis. Ik ben 2 weken in New York en 1 week in Boston geweest. Erg mooi, maar het haalt het echt niet bij mijn vakantie in Cuba.

Ik wil overigens nog wel een keer naar Egypte/ Israël. Maar dan niet voor het strand, maar echt voor de piramides en alle andere bezienswaardigheden die daar te zien zijn.

[Dit bericht is veranderd door The Harminator (op 17 februari 2006 11:47:16).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Supporters » PSV SupportersContact » Het grote verre reizen travel topic

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is PSV met Advocaat en Van Bommel erbij favoriet voor de titel volgend jaar?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 78,8% dat VVV Venlo wint van Helmond Sport. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.