| Poster | | Topic: Jongerenvertegenwoordiger VN |  |
|
VTI Nationale topspeler
Uit: Tilburg Posts: 752 Reg.: 26 april 2000 | Beste PSV-netwerk leden,
Op dit moment sta ik in de halve finale jongerenvertegenwoordiger voor de Verenigde Naties. Er zijn 6 kandidaten over, waarvan ik de enige ben die niet in of rondom de randstad woont.
Al vanaf mijn 15e levensjaar (ik ben nu 21) ben ik actief om jongeren in mijn woonplaats (Tilburg) een podium te bieden om te laten zien wat ze kunnen. Of dat nu gebeurt door het organiseren van een activiteit (Masters of the Hill bijvoorbeeld) of door mijn voorzitterschap bij de Jongerenambassadeurs.
Toen ik een tijdje terug in Moskou was zag ik jonge jochies, sommige zelfs amper puber te noemen, die, alcoholverslaafd en al, een zwervend bestaan leidden. Jongeren zonder enige opleiding. In Boekarest zag ik de problemen van de Roma-bevolking. Kleine kinderen werden door hun ouders niet naar school gestuurd, maar juist de straat op om te bedelen. Geef kinderen toekomst, onderwijs, wereldwijd!
In de halve finale strijden twee kandidaten één week lang tegen elkaar. De winnaar is degene met de meeste stemmen via sms en internet. Mijn campagneweek is 13 tot en met 19 oktober.
Ik wil jullie, mede PSV-fans, vragen of jullie tips voor me hebben. Of jullie mensen kennen die mij kunnen helpen. En of jullie mijn boodschap samen met mij uit willen dragen. Als het niet is omdat je in mijn boodschap gelooft, laat het dan zijn om te laten zien dat mensen uit 'de provincie' de randstad kunnen verslaan.
Groetjes,
Jordy aka VTI
|
|
|
Hannibal Smith Internationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 1025 Reg.: 22 augustus 2004 | Hoe kan iemand nu niet in de boodschap geloven dat kinderen goed onderwijs behoren te krijgen? Daar is niemand het mee oneens denk ik.
Maar hoe werkt dit hele gebeuren? Moet jij in debat met die andere kandidaat? En moet jij dan de standpunten voor jouw stelling verdedigen en de ander dit onderuit proberen te halen?
Of heeft de andere kandidaat weer een ander onderwerp die hij/zij onder de aandacht wil brengen en gaat het erom de jury te overtuigen van het belang van jouw onderwerp?
|
|
|
VTI Nationale topspeler
Uit: Tilburg Posts: 752 Reg.: 26 april 2000 |
quote: Hannibal Smith schreef:
Hoe kan iemand nu niet in de boodschap geloven dat kinderen goed onderwijs behoren te krijgen? Daar is niemand het mee oneens denk ik.
Maar hoe werkt dit hele gebeuren? Moet jij in debat met die andere kandidaat? En moet jij dan de standpunten voor jouw stelling verdedigen en de ander dit onderuit proberen te halen?
Of heeft de andere kandidaat weer een ander onderwerp die hij/zij onder de aandacht wil brengen en gaat het erom de jury te overtuigen van het belang van jouw onderwerp?
Bedankt voor je reactie! Het gaat erom dat je als kandidaat zoveel mogelijk stemmen haalt van publiek. Iedereen in Nederland mag dus stemmen (via mail of sms).
Ik ben op zoek naar alle soorten hulp, van tips tot aan mensen die enkel zeggen tzt op mij te zullen stemmen (ik post hier nog topic in de verkiezingsweek), alles helpt mij een stap op weg!
Jordy
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 1025 Reg.: 22 augustus 2004 | Als je hier een link post zullen er vast en zeker mensen op je willen stemmen, dus dat zou ik zeker doen. Mijn stem heb je.
Maar nu weet ik nog steeds niet wat de bedoeling is.
quote: Maar hoe werkt dit hele gebeuren? Moet jij in debat met die andere kandidaat? En moet jij dan de standpunten voor jouw stelling verdedigen en de ander dit onderuit proberen te halen?
|
|
|
VTI Nationale topspeler
quote: Hannibal Smith schreef:
Als je hier een link post zullen er vast en zeker mensen op je willen stemmen, dus dat zou ik zeker doen. Mijn stem heb je.
Maar nu weet ik nog steeds niet wat de bedoeling is.
(...)
In de halve finale is het gewoon een kwestie van campagne voeren (we hebben een budget van €500 gekregen) en proberen zoveel mogelijk Nederlanders te bewegen op me te stemmen. Degene met de meeste stemmen (via sms en internet), dat mag dus iedereen zijn ongeacht leeftijd of iets dergelijks zolang het maar Nederlanders zijn, gaat door naar de finale.
In de finale gaan de kandidaten met elkaar in debat tijdens UN me (vroeger 'nacht van de VN') op 24 oktober in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Alle aanwezigen (1000 stuks) krijgen een stembiljet. Iedereen in Nederland kan van 19:00 tot 22:00 stemmen via sms en alle aanwezigen kunnen tot 22:00 hun stembiljet inleveren. Degene met de meeste stemmen wordt Jongerenvertegenwoordiger van de VN.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 1025 Reg.: 22 augustus 2004 | Nope, het is me duidelijk. Ik zou zeggen: post ter zijner tijd die link hier en ik zal in ieder geval op je stemmen. Veel succes en laat die randstedelingen maar eens zien wie de baas is. 
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - W Posts: 6674 Reg.: 28 november 2001 | Mijn stem heb je ook!
Iemand die door middel van discriminatie een politieke functie wilt krijgen steun ik graag!
Randstedelingen zijn maar kut volk, Brabant hoog!
|
|
|
VTI Nationale topspeler
Uit: Tilburg Posts: 752 Reg.: 26 april 2000 | Bedankt voor jullie steun!
Zijn er nog mensen met contacten binnen PSV? Ik kan altijd proberen daar een lijntje uit te gooien ;-)
|
|
|
schel aka wallie Lid 2e elftal
Uit: Schijndel Vak: Noord - U Posts: 154 Reg.: 6 november 2006 | Goede zet, mijn stem heb je ook! dus vergeet niet op tijd de link hier te vermelden zodat wij kunnen stemmen
Ik zal nog is even nazoeken in wat oud schoolwerk van me. Daar staat nog ergens een naam van een voorzitter van een scholengemeenschap. Die kan je vast helpen een actie op te zetten waarbij je leerlingen van scholen meekrijgt om op je te stemmen Als ik de naam heb gevonden zal ik je een pb sturen..
Succes!
|
|
|
Golden Stars Vedette
Uit: verkoren Vak: - Posts: 1224 Reg.: 20 april 2000 | Probeer om een actie op geenstijl.nl op te zetten. Die lullo's weten altijd internetverkiezingen naar de klote te helpen.
Vraag is natuurlijk of ze, als jij wil dat ze op jou stemmen, niet juist op die andere gaan stemmen.
|
|
|
VTI Nationale topspeler
Uit: Tilburg Posts: 752 Reg.: 26 april 2000 | Bedankt allebei, super dat jullie zo meedenken!
Het probleem met GeenStijl is inderdaad wat je zegt, je weet niet of ze jou gaan steunen. Daarnaast komt met wat geluk minister Hirsch Ballin in mijn comité van aanbeveling. Ik geloof dat hij en GS elkaar niet zo liggen ;-)
|
|
|
Gelderse Boer Legende Winnaar EK Klassement PSV Netwerk VoVo 2007/2008; meer prijzen
Uit: Nijmegen/Wijchen Vak: Oost - X Posts: 10750 Reg.: 8 augustus 2001 | Wat te doen:
Stemmen winnen via mediums als Hyves: Zet een bericht op je Hyves dat door vrienden kan worden gekopieerd en geplakt waarin duidelijk wordt aangegeven hoe er op jouw kan worden gestemd. Stuur het tevens in een bericht rond, plaats het als advertentie en zet het elke dag in het blokje wat je aan het doen bent.
Daarnaast scholen:
Maak een pamflet waarbij je een prijs uitreikt onder degenen die op jouw hebben gestemd en verspreid dit pamflet op middelbare scholen. Die jongeren kun je nog prikkelen met het winnen van een prijs door het invullen van iets wat slechts korte tijd duurt.
Aandacht van de media: Stuur een mailtje naar plaatselijke kranten, plaatselijke tv, hart van nederland enz waarin je duidelijk uitlegt waaraan je meedoet en wat jouw nieuwswaarde is. Je kan bijvoorbeeld ook TMF benaderen. Wakker worden met die Valerio. Verzin een leuke plek waar hij met jou kan overnachten. Wordt die tsjap gepakt dan moet hij jouw campagne een dag ondersteunen, lukt het niet dan heb je in elk geval voldoende aandacht gehad!
Zo maar een paar kleine ideeen. Werk het even uit in een klein communicatieplan en begin er op tijd mee, werk met een planning.
|
|
|
ya ya Vedette
Vak: - Posts: 1236 Reg.: 6 juli 2005 | Je bent in ieder geval een goed politicus.
De boodschap is eigenlijk simpel;
"kom en stem op mij zodat ik kan winnen"
Maar je pakt het mooi in, in je openingspost, met een mooi verhaal over kinderen en onderwijs, wat mensen boeit en wat de aandacht trekt.
Slimmer dan Wouter Bos en JP tesamen
Wat je moet doen is de redactie van de PSV flits benaderen.
Wie weet hebben ze wel een half paginaatje over voor een boodschap van een fan. Het helpt wel als je aankaart dat je seizoenkaarthouder bent en de steun van alle PSV fans nodig hebt voor een goed doel.
4 oktober is de volgende thuiswedstrijd en dat sluit dus mooi aan, aangezien de week erop je campagne week is.
Dan begin je je campagne week al met een voorsprong.
Succes!
[Dit bericht is veranderd door ya ya (op 26 september 2008 14:25:32).]
|
|
|
VTI Nationale topspeler
quote: ya ya schreef:
Je bent in ieder geval een goed politicus.
Maar je pakt het mooi in, in je openingspost, met een mooi verhaal over kinderen en onderwijs, wat mensen boeit en wat de aandacht trekt.
Slimmer dan Wouter Bos en JP tesamen :B
Wie weet hebben ze wel een half paginaatje over voor een boodschap van een fan. Het helpt wel als je aankaart dat je seizoenkaarthouder bent en de steun van alle PSV fans nodig hebt voor een goed doel.
4 oktober is de volgende thuiswedstrijd en dat sluit dus mooi aan, aangezien de week erop je campagne week is.
Succes!
Bedankt voor je reactie. Heeft iemand een e-mailadres van een medewerker daarvan? Anders benader ik ze via het algemene adres. Goede tip waar ik zeker iets mee kan :)
@schel: het wordt een loeizware strijd, maar dat is het zeker waard. Ik ga der voor! :)
[Dit bericht is veranderd door VTI (op 26 september 2008 17:24:19).]
|
|
|
schel aka wallie Lid 2e elftal
Uit: Schijndel Vak: Noord - U Posts: 154 Reg.: 6 november 2006 | word bak in't kattie dacht ik zo
@ YaYa idd, jp en co breien altijd verhalen waar niemand iets van begrijpt laat staan zei zelf 
Ps. VTI houd ons wel op de hoogte hè
[Dit bericht is veranderd door schel aka wallie (op 26 september 2008 17:23:26).]
|
|
|
VTI Nationale topspeler
quote: Gelderse Boer schreef:
Wat te doen:
Stemmen winnen via mediums als Hyves: Zet een bericht op je Hyves dat door vrienden kan worden gekopieerd en geplakt waarin duidelijk wordt aangegeven hoe er op jouw kan worden gestemd. Stuur het tevens in een bericht rond, plaats het als advertentie en zet het elke dag in het blokje wat je aan het doen bent.
Daarnaast scholen:
Maak een pamflet waarbij je een prijs uitreikt onder degenen die op jouw hebben gestemd en verspreid dit pamflet op middelbare scholen. Die jongeren kun je nog prikkelen met het winnen van een prijs door het invullen van iets wat slechts korte tijd duurt.
Aandacht van de media: Stuur een mailtje naar plaatselijke kranten, plaatselijke tv, hart van nederland enz waarin je duidelijk uitlegt waaraan je meedoet en wat jouw nieuwswaarde is. Je kan bijvoorbeeld ook TMF benaderen. Wakker worden met die Valerio. Verzin een leuke plek waar hij met jou kan overnachten. Wordt die tsjap gepakt dan moet hij jouw campagne een dag ondersteunen, lukt het niet dan heb je in elk geval voldoende aandacht gehad!
Zo maar een paar kleine ideeen. Werk het even uit in een klein communicatieplan en begin er op tijd mee, werk met een planning.
Bedankt je reactie, erg constructief! .
Hyves ga ik zeker inzetten, naast een blog (wat nu al bijgehouden wordt, voor de geïnteresseerden: http://jordy-7331.hyves.nl) wil ik ook gaan werken met youtube-filpmjes die ik op hyves plaats om mijn boodschap uit te dragen. Komende week gaan we "schieten". Als iemand een leuk script bedenkt hoor ik dat graag!
het win-idee vind ik erg leuk. Ik had het zelf in mijn hoofd zitten, maar het was wat naar de achtergrond verdrongen. Ik ga der zeker iets mee doen. Enige probleem is dat 13 t/m 19 oktober herfstvakantie is. Ik moet dus een manier te vinden om de scholieren toch te bereiken/ iets geven waardoor ze na het weekend op me gaan stemmen.
Het idee van TMF vind ik erg leuk, ook daar wil ik iets mee gaan doen. Overige media worden sowieso benaderd. Ik zit te denken aan een ludieke actie om mediabekendheid te genereren. Op dit moment denk ik eraan iets te doen met het Afrikadorp in Beekse Bergen (Hilvarenbeek). Ik zou daar met kleine koters een school kunnen gaan bouwen bijvoorbeeld (een kleintje want ik ben niet zo handig ). Mochten jullie goede ideeën hebben hoor ik dat graag.
Ik ben zaterdag door de voorronde gekomen en vanaf zondag fulltime bezig met campagne opzetten. Zaterdag zal ik het communicatieplan afwerken. Bedankt voor je input!
@ schel: ik houd jullie sowieso op de hoogte. Je ontkomt er niet aan ;-)
|
|
|
VTI Nationale topspeler
quote: ya ya schreef:
Je bent in ieder geval een goed politicus.
Slimmer dan Wouter Bos en JP tesamen
Succes!
Helaas komt mijn boodschap niet in de PSV-flits. \meer "malheur": de computer waarop het promotiefilmpje stond is vastgelopen en er moet een reparateur aan te pas komen. Verder loopt alles op rolletjes en ben ik nog steeds enorm hard met van alles en nog wat bezig (maar niet met opleiding want die heb ik hiervoor tijdelijk stilgelegd).
|
|
|
Tako Vaste waarde in elftal
Uit: Den Bosch/Buenos Aires Vak: Noord - RR Posts: 368 Reg.: 11 februari 2005 | Nou, mijn stem heb je ook. Geen reden te gek om een Brabander boven een Randstedeling te krijgen. Kun je mij misschien uitleggen wat jou (naast het feit dat je Brabander bent natuurlijk ) beter maakt dan je concurrenten?
Misschien dat je dat beter uit kunt dragen dan slechts naamsbekendheid. Ik denk namelijk dat dit soort issues niet erg hoog op de agenda staan van een gemiddelde "jeugdige". Je zult dus de mensen die wel geinteresseerd zijn moeten overtuigen en ik denk dat dat alleen gaat met goede argumentatie. Je zou kunnen kijken of je niet iets kunt doen met politieke partijen voor jongeren, dit zijn (mijns inziens) de mensen die hier het meest in geinteresseerd zijn.
Hou ons op de hoogte en mocht ik iets bedenken dan zal ik het laten weten.
Succes
|
|
|
VTI Nationale topspeler
quote: Tako schreef:
Nou, mijn stem heb je ook. Geen reden te gek om een Brabander boven een Randstedeling te krijgen. Kun je mij misschien uitleggen wat jou (naast het feit dat je Brabander bent natuurlijk ) beter maakt dan je concurrenten?
Misschien dat je dat beter uit kunt dragen dan slechts naamsbekendheid. Ik denk namelijk dat dit soort issues niet erg hoog op de agenda staan van een gemiddelde "jeugdige". Je zult dus de mensen die wel geinteresseerd zijn moeten overtuigen en ik denk dat dat alleen gaat met goede argumentatie. Je zou kunnen kijken of je niet iets kunt doen met politieke partijen voor jongeren, dit zijn (mijns inziens) de mensen die hier het meest in geinteresseerd zijn.
Hou ons op de hoogte en mocht ik iets bedenken dan zal ik het laten weten.
Succes
Beste Tako,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik de meest geschikte kandidaat hiervoor ben omdat ik al jarenlang (vanaf mijn 15) ervaring heb met jongerenparticipatie, oftewel meedoen, meedenken en meebeslissen voor jongeren. Via de Tilburgse Jongerenambassadeurs (waar ik nu voorzitter van ben) ben ik jarenlang actief om jongeren te activeren.
Daarnaast heb ik veel internationale ervaring (ben bijvoorbeeld in bijna het gehele oostblok geweest), kan jongeren raken door mijn manier van presenteren en ik kan ook lobby-en binnen politiek (als je iets wilt bereiken als Jongerenvertegenwoordiger is dit gewoon een must omdat veel dingen in de wandelgangen worden besproken). Voor meer informatie kun je op mijn website: http://www.JordynaardeVN.nl kijken.
Mijn link met het onderwerp is de volgende:
Een tijdje terug was ik in Moskou. Een erg boeiende en interessante reis, maar niet louter positief. Ik zag daar op straat namelijk kleine kinderen (hoogstens 10 jaar), in versleten kleren die vroeg in de middag al met bier rondliepen. Deze kinderen bleken zwerfjongeren, geen huis, geen ouders niks. Zo iemand zou dus gewoon je kleine broertje of nichtje kunnen zijn, dat greep me nogal aan.
Afgelopen zomer was ik in Boekarest. Daar zag ik ouders van Roma-kinderen hun kinderen niet naar school sturen, maar de straat op om te bedelen. Eerst dacht ik: bah wat vervelend, daar heb je der weer één. Totdat ik me bedacht dat de hele toekomst van zo'n kind (5/6 jaar oud) nu al bepaald is, hij zal nooit een goede baan krijgen en waarschijnlijk zal hij zijn eigen kinderen ook niet naar school sturen. Ik had zoiets van: "Er moet wereldwijd onderwijs zijn!"
Vandaar dat mijn campagne nu draait om wereldwijd onderwijs. Ik wil juist niet alleen wetten invoeren die zeggen dat alle kinderen naar school moeten, maar op een laagdrempelige manier proberen kinderen naar school te krijgen. Dit is mijn focus als jongerenvertegenwoordiger bij de VN.
Mocht je meer informatie hierover hebben, opmerkingen of vragen dan hoor ik ze graag. Op http://www.JordynaardeVN.nl kun je o.a. een promotiefilmpje zien en mijn blogs lezen.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 9478 Reg.: 19 februari 2000 | Mijn stem heb je (misschien).
Wat zijn je ideeen over de arme straatkindjes in China?
|
|
|
VTI Nationale topspeler
quote: RIO schreef:
Mijn stem heb je (misschien).
Wat zijn je ideeen over de arme straatkindjes in China?
China is enorm lastig omdat de overheid bij mijn weten gewoon geen buitenlandse inmenging toelaat. Dan kun je roepen wat je wilt, maar haalt het weinig uit.
Ik ben tegen kinderarbeid, dat is voor mij een harde eis. Ik vind alleen wel dat je moet kijken naar het waarom van kinderarbeid. Bedrijven willen hun producten zo goedkoop mogelijk, ouders zijn te duur en kinderen werken, daar moet je iets aan doen.
Ook straatkinderen moeten wat mij betreft verplicht naar school. Als de keuze tussen straat of een dak boven je hoofd en scholing mag je als wat mij betreft best deze jochies verplicht in een internaat stoppen. Dat hoeft echt niet allemaal op de Nederlandse manier met even lekker knuffelen met boefjes, maar je moet ze wel goede leefomstandigheden geven.
Mijn kennis van de Chinese problematiek is niet groot genoeg om veel uitgebreider er op in te gaan, maar als je wat links met meer informatie hebt wil ik die graag eens doorlezen.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 9478 Reg.: 19 februari 2000 | Das best link voor mij om links te plaatsen hier, want Big Brother is watching. Maar ik begrijp je punt.
Ik denk dat je zelf maar even moet googelen, maar kan ik op een andere manier dan sms op je stemmen? Email of via link op een site?
|
|
|
VTI Nationale topspeler
Uit: Tilburg Posts: 752 Reg.: 26 april 2000 | Stemmen kan vanaf maandag 12:00 uur Nederlandse tijd via sms (Jordy naar 5040 tegen standaard sms-tarief) en via internet door naar http://www.dewereldvandevn.nl te gaan. Vink wel het juiste hokje aan uiteraard ;-)
Stemmen kan overigens 1x per e-mailadres (de website werkt met cookies, dus als meer mensen op één pc willen stemmen moet je even het cookie verwijderen).
|
|
|
Xavi Hernandez Nationale topspeler Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven/Tilburg Vak: - Posts: 882 Reg.: 28 juni 2003 | Je bent iig erg actief bezig, ik word echt doodgegooid met mailtjes van Trom waar jij in staat . Succes er mee, mijn stem heb je ook (en was ik maar zo ambitieus met mijn studie bezig )
|
|
|
VTI Nationale topspeler
quote: Xavi Hernandez schreef:
Je bent iig erg actief bezig, ik word echt doodgegooid met mailtjes van Trom waar jij in staat . Succes er mee, mijn stem heb je ook (en was ik maar zo ambitieus met mijn studie bezig )
Bedankt, met de TROM-L ging iets mis, ze kregen eerst alle 3500 mailtjes tot 2x toe in de eigen inbox. Goed om te zien dat het uiteindelijk goed is gekomen.
|
|
|
|