PSV Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 15:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV SupportersContact » Statuten NV, Stichting en Vereniging

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

VTI
Legende

Uit: Tilburg
Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2000

Hallo allemaal,

Ik doe mijn Masterscriptie over corporate governance en voetbalorganisaties en bekijk daarvoor de verhoudingen binnen een aantal BVO's. Nu heb ik al (meer dan mij lief was) over Ajax geschreven, maar wil ik ook graag PSV als voorbeeld aanhalen.

Probleem is echter dat ik nergens de statuten kan vinden van PSV NV, Stichting of de Vereniging. Is er iemand die deze heeft en ze aan mij door wil sturen? Ik zou het namelijk erg jammer vinden om ipv PSV bijvoorbeeld over Feyenoord te moeten schrijven ;)

Alvast enorm bedankt!
HR
HR

HJB
Legende

Vak: Oost - Y
Reg.: 1 september 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 november 2012 om 12:26:17.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
VTI schreef:

Hallo allemaal,

Ik doe mijn Masterscriptie over corporate governance en voetbalorganisaties en bekijk daarvoor de verhoudingen binnen een aantal BVO's. Nu heb ik al (meer dan mij lief was) over Ajax geschreven, maar wil ik ook graag PSV als voorbeeld aanhalen.

Probleem is echter dat ik nergens de statuten kan vinden van PSV NV, Stichting of de Vereniging. Is er iemand die deze heeft en ze aan mij door wil sturen? Ik zou het namelijk erg jammer vinden om ipv PSV bijvoorbeeld over Feyenoord te moeten schrijven ;)

Alvast enorm bedankt!
HR
Kan PSV hiervoor niet benaderen, dan weet je zeker dat het de juiste informatie is?

Succes!
HR
HR

De arTies
Legende

Uit: Drienerlo
Vak: Oost - W
Reg.: 28 november 2001

Via de website van de Kamer van Koophandel kan je redelijk wat documenten bestellen, maar dan moet je betalen en of de info die je zoekt beschikbaar is, is dan weer een tweede. Statuten van stichtingen en verenigingen moeten volgens mij altijd opvraagbaar zijn.

Je zou ook nog bij de gemeente Eindhoven kunnen kijken, daar zouden toch ook redelijk wat documenten moeten zijn ivm de stadiongrond, en als je die niet kan vinden zouden ze onder de wob (wet openbaarheid bestuur) aan je getoond moeten worden.
HR
HR

VTI
Legende

De arTies schreef:

Via de website van de Kamer van Koophandel kan je redelijk wat documenten bestellen, maar dan moet je betalen en of de info die je zoekt beschikbaar is, is dan weer een tweede. Statuten van stichtingen en verenigingen moeten volgens mij altijd opvraagbaar zijn.

Je zou ook nog bij de gemeente Eindhoven kunnen kijken, daar zouden toch ook redelijk wat documenten moeten zijn ivm de stadiongrond, en als je die niet kan vinden zouden ze onder de wob (wet openbaarheid bestuur) aan je getoond moeten worden.
HR
Dank voor de reacties beide!
Ik heb PSV inderdaad gemaild, maar zoiets kan best eens lastig worden als je geen ingang hebt binnen de organisatie. Het kan opvraagbaar zijn, maar probleem hiervan is dat het geld kost en ik de gegevens van best wat clubs moet hebben.

Gemeente Eindhoven is wel een goede, daar heb ik toevallig wel een ingangetje. Ik kan dat eens proberen. Dank!
HRHR
HR

mitchellPSV
Internationale topspeler

Uit: Nijmegen
Vak: Oost - XX
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 18 oktober 2009

VTI schreef:

(...)

Dank voor de reacties beide!
Ik heb PSV inderdaad gemaild, maar zoiets kan best eens lastig worden als je geen ingang hebt binnen de organisatie. Het kan opvraagbaar zijn, maar probleem hiervan is dat het geld kost en ik de gegevens van best wat clubs moet hebben.

Gemeente Eindhoven is wel een goede, daar heb ik toevallig wel een ingangetje. Ik kan dat eens proberen. Dank!
HR
Ik zou het telefonisch proberen is toch wat 'directer'. Veel succes ermee! Leuk onderwerp trouwens :)
HR
HR

jeffreymen
Internationale topspeler

Uit: Venlo
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 november 2012 om 14:53:12.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Gezien je aantal posts / registratiedatum blijkt dat je een echte PSV-supporter bent. Beter als personen die speciaal voor hun vraag een account aanmaken.

Maar even over je vraag.

Je hebt gelijk. PSV krijgt waarschijnlijk erg veel vragen over interviews met spelers, presentaties, stages etc. Ik schat voornamelijk vanuit het middelbaar onderwijs of het middelbaar beroepsonderwijs.

Je zult het dus via een andere ingang moeten proberen en inderdaad zoals je zegt is het makkelijkste om 'via-via' ergens binnen te komen. Ik denk hier gelijk aan de volgende opties:

*Lid uit RVC benaderen. Je hebt een sterk verhaal, als je een van hun direct weet te benaderen dan zou het best kunnen zijn dat zij je vertellen hoe ja aan deze informatie kunt komen.
*Verantwoordelijke supportersvereniging. Vanuit de supportersvereniging bestaan natuurlijk banden met personen binnen PSV. Als je aangeeft welke informatie je nodig hebt, kun je via hun misschien wel bij de juiste personen terechtkomen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
HR
HR

VTI
Legende

Dank allen voor de reacties. Ik hang hier inderdaad iets te lang rond om e.e.a. incognito te doen om zo wat statuten te ronselen ;) Ik hoop nu via iemand die via de KNVB met de clubs heeft gewerkt een ingang te hebben. Of dat echter iets oplevert is even afwachten.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Supporters » PSV SupportersContact » Statuten NV, Stichting en Vereniging

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina