PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 E - Subcommunities - forums van leden
 Ouwe Jongens Krentenbrood Forum
bespiegelingen over het 'nieuwe plaatje' deel II
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 112 pagina's: « 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... 112 »

Poster
Topic: bespiegelingen over het 'nieuwe plaatje' deel II 
Mr. Gallagher
Meervoudig international

Uit: Muenster
Vak: -
Reg.: 15 mei 2006
Gepost op 29 april 2008 om 10:02:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Piet de Vissers inbreng in deze is natuurlijk net zo dubbel als die van alle andere deelnemers, maar waar hij wel helemaal gelijk in heeft, is dat je natuurlijk onrust krijgt, wanneer je zaakwaarnemers van alles belooft, en die beloftes vervolgens niet nakomt. Natuurlijk gaan die zeuren als dat het geval is. (Hoe ver ze daarin gaan is een ander verhaal)

ALS Reker echt steeds beloftes doet en die niet nakomt, dan is hij een wel heel voorname bron van onrust in deze zaak.

Al met al zou het een goede zaak zijn als Reker zijn positie ter beschikking stelt en er een goede, zakelijke AD/TD met ruggegraat en weinig drang om naar de media te stappen voor terugkomt.
 Help mods!
Pool: 4168eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1198e / 793e / 1183eOpstelling: 4-5-1
B O M M E L
Legende

Uit: Belfast
Reg.: 6 februari 2000
Gepost op 29 april 2008 om 10:35:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik las even terug wat ik schreef bij aankondiging dat reker AD zou worden:
dit mede om wethouder hier als gelijk-haler een beetje te vervangen

quote:

B O M M E L schreef op 29 Maart 2007

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum60/552-36.php#post34630

Ik maak me wel een bietje zorgen over de rolverdeling. Is Reker nou een soort 'valse TD'? Dat lijkt mij wel, aangezien je anders geen voetbalman haalt voor een managment-job.

Anisch zou Reker mooi Stannie kunnen ontlasten, dus je zou zeggen, dit gaat daan iig beter werken dan voorheen.

Wat ik me vooral van Reker herinner is dat het een 'eigen baasje' is, niet iemand die makkelijk mensen naast zich of boven zich duld.

Dus, als zijn functie-beschrijving ruimte laat voor TD aspecten, dan denk ik dat ie zijn stempel gaat proberen te drukken op transferzaken.

Prima zou je zeggen, maar ik voorspel dan een aanvaring met Koeman en/of TBS.

Opnieuw prima, zou je zeggen, dan kan Koetje mooi verkassen. Maar er zal dan wel een periode van instabiliteit gaan opleveren, de tijd vanaf het moment dat Koetje en Reker botsen, tot het moment dat Koetje (of Reker..) opstapt. In zulk een periode kan er veel fout gaan, is er vaak weinig basis om goed te bouwen, werken de krachten binnen de club elkaar teveel tegen om echt iets te doen.

Het is ook eigenlijk om te brullen: PSV haalt eerst de assistent trainer (Wouters), dan de trainer met compaan (Koeman&TBS), en dan de TD. Hoezo het paardKoetje achter de wagen spannen? Ze hebben er echt over nagedacht, he?

Dan Reker ansich: lijkt me best een redelijke keus in een TD-achtige rol. Kocht ooit spelers als Gullit, Arnesen, en Gerets voor PSV. Is een PSV man. Moeilijk inderdaad, zoals wethouder aangeeft, om in te schatten of ie het allemaal nog wel in de pinken heeft, maar een voordeel van de twijfel verdient ie wel.

Zat er niet ver naast, behalve dat voordeel van de twijfel misschien.

[Dit bericht is veranderd door B O M M E L (op 29 april 2008 10:37:23).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Thoresen KONING
Legende

Uit: Breda
Reg.: 23 augustus 2001
Gepost op 29 april 2008 om 11:16:39.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Mr. Gallagher schreef:

Piet de Vissers inbreng in deze is natuurlijk net zo dubbel als die van alle andere deelnemers, maar waar hij wel helemaal gelijk in heeft, is dat je natuurlijk onrust krijgt, wanneer je zaakwaarnemers van alles belooft, en die beloftes vervolgens niet nakomt. Natuurlijk gaan die zeuren als dat het geval is. (Hoe ver ze daarin gaan is een ander verhaal)

ALS Reker echt steeds beloftes doet en die niet nakomt, dan is hij een wel heel voorname bron van onrust in deze zaak.

Al met al zou het een goede zaak zijn als Reker zijn positie ter beschikking stelt en er een goede, zakelijke AD/TD met ruggegraat en weinig drang om naar de media te stappen voor terugkomt.

Dat Reker van alles belooft is nu van zoveel kanten te horen geweest dat je daar niet meer aan kunt twijfelen. We weten zelf wat hij ons allemaal beloofde toen er een nieuwe trainer zou komen. Als er dertig veenbrandjes zijn kun je die wel allemaal af gaan doen als toeval omdat er niets te bewijzen valt maar het lijkt me inmiddels duidelijk dat Reker als AD een complete ramp is en de halve club tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Als ik dat zeg kies ik nog niet eens partij voor een 'Lemic kamp', voor zover dit al bestaat. Reker moet zo snel mogelijk opzouten, want nog een week VI en er wil geen speler meer naar PSV of bij PSV blijven.
 Help mods!
Pool: 2009eMotM: -Battle-rating: 1.491,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Mr. Gallagher
Meervoudig international

Gepost op 29 april 2008 om 19:56:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Om er dan maar eens een TK-achtige complottheorie tegenaan te gooien: hoeveel beloftes hebben wij nu eigenlijk gehoord?

Volgens mij hebben we het dan toch steeds weer over de trainerskwestie. Dat was een domme actie. Punt. Al die andere beloftes kunnen wij niet staven, en worden allemaal aangedragen door 'tegenstanders' van Reker.

Als we sceptisch zijn over het Lemic-verhaal, dan moeten we dat denk ik ook zijn wat betreft het al-die-beloftes-verhaal, want net als iedereen geneigd is te geloven dat zaakwaarnemers maffiosi zijn, is iedereen na het trainersverhaal geneigd te geloven dat Reker er maar op los belooft.

Even voor de duidelijkheid: ik vind dat Reker hoe dan ook op moet stappen, zelfs als hij niet zo veel fouten heeft gemaakt als sommige mensen willen doen geloven heeft hij net zo goed niet bewezen een goede AD te zijn, eerder het tegendeel.

En als ik moet kiezen tussen De Visser en Gomes aan de ene kant en Reker aan de andere kant, dan hoef ik eigenlijk helemaal niet te kiezen ...
 Help mods!
Pool: 4168eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1198e / 793e / 1183eOpstelling: 4-5-1
Mailman
Vaste waarde in elftal

Uit: (S)Tilburg
Vak: Oost - V
Reg.: 11 september 2006
Gepost op 29 april 2008 om 20:08:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk dat de positie van Reker zo inderdaad een tikkeltje onhoudbaar aan het worden is.
Als alles daarna maar omgedraaid kan worden. Zeker De Visser is goud waard.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.405,7VoVo: -Opstelling: -
Demenkovets
Legende

Uit: IJsselmuiden
Reg.: 8 april 1999
Gepost op 29 april 2008 om 21:30:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit zou me anders wel erg tegenvallen van 'onze' Piet:

quote:
De Visser gaf aan dat hij voor een andere Nederlandse club zal gaan werken als dat uitkomt voor zijn netwerk. 'En dat zal niet met Veendam zijn' aldus De Visser zinspelend op een Nederlandse topclub.

Tegenover het AD wilde De Visser niet reageren op de naam van Ajax. Hij bevestigde wel dat na 1 juli – als zijn contract in Eindhoven afloopt – wat hem betreft álle opties open liggen. "Maar Ajax is momenteel niet aan de orde."
(Bron: zie nieuwsbericht voorpagina)

Dit maakt mij wel gelijk duidelijk waar zijn loyaliteit à priori ligt: bij zijn netwerk. Vanwege een geschil met één persoon cq directie doodleuk suggereren dat bij de concurrentie gaan werken een hele goede optie zou zijn (vrijwel een zekerheidje als ik het zo lees), wil er bij mij niet echt in. Buitenland prima, maar op deze manier vind ik toch dat hij PSV als club (niet te lezen als directie) in de steek laat en minacht. Had ik hem toch in dit opzicht hoger ingeschat

Jammer dat het zo moet lopen, want hij heeft natuurlijk een schat aan kennis en connecties. Al had ik de laatste jaren wel twijfels bij zijn dubbelrol en het feit dat er nog maar weinig echt goede spelers uit zijn hand bij PSV terecht leken te komen, in tegenstelling tot de nodige 'tobtalenten' (wie herinnert zich de Carizzo's van de laatste jaren niet?).

Maar hoe dan ook, Reker moet weg
 Help mods!
Pool: 1056eMotM: -Battle-rating: 1.478,8VoVo: -Opstelling: 4-5-1
sly
Legende

Uit: Hulst
Reg.: 15 mei 2000
Gepost op 29 april 2008 om 22:28:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach als de Visser morgen dood valt dan moeten we ook verder. De zaakwaarnemers zijn de mensen met connecties, Piet weet hoogstens wie je wat moet toestoppen om een speler naar hier te krijgen. Degene die wil en kan betalen bepaalt....

Feit is wel dat er nu behoefte is aan stabiliteit en ik vraag me af wie er binnen PSV deze kar kan trekken. Het wordt tijd voor een interim periode v Raaij
 Help mods!
Mr. Gallagher
Meervoudig international

Gepost op 29 april 2008 om 22:45:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van Raay en Ploegsma sr. zijn ook de enige personen die bij mij opkomen. Waarbij het natuurlijk vrijwel ondenkbaar is dat Van Raay door deze RvC wordt gevraagd
 Help mods!
Mailman
Vaste waarde in elftal

Gepost op 29 april 2008 om 22:50:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja Demenkoevits, dat moet je toch niet als verassend overkomen lijkt me. Uiteraard gaat De Visser zijn netwerk niet overboord gooien. En Het Netwerk zal De Visser wel overboord gooien als ie geen spelers meer aan de man gaat brengen. De Visser lijkt me een liefhebber van voetbal in het algemeen. Het zal hem een rotzorg zijn bij wie talenten gaan voetballen: PSV of een andere club. En daar kan je hem overigens ook geen ongelijk in geven.
 Help mods!
Demenkovets
Legende

Uit: IJsselmuiden
Reg.: 8 april 1999
Gepost op 29 april 2008 om 23:04:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van Raaij vind ik sowieso geen optie. Wanneer er een interim aangesteld zou worden, zou dat een onafhankelijk en onpartijdig iemand moeten zijn, sterk genoeg om niet naar de pijpen van één der partijen te dansen en met een frisse kijk op de zaak. Met Van Raaij ga je een paar jaar terug in de tijd, hoe aimabel en betrokken hij ook als persoon overkomt. Hij heeft natuurlijk wel een rol in dit verhaal, aangezien hij er evengoed bij betrokken is geweest (in de kwestie Lemic dus). Onafhankelijk en onpartijdig dus, anders blijven er vuile resten achter.

@Mailman: zo zie ik het ook, alleen wordt er door velen gedaan alsof Piet de Visser 'Mister PSV' himself is. En daar blijkt gewoon geen sprake van te zijn, al zal hij best een bepaald gevoel bij onze club hebben. In zijn honger naar het speuren naar talenten heeft hij zijn ziel verkocht aan Het Netwerk (oa door in zee te gaan met Abramovic), die hem hiervoor alle ruimte gaven. Zijn loyaliteit naar PSV heeft hiermee wel pas op de plaats gemaakt.
 Help mods!
Pool: 1056eMotM: -Battle-rating: 1.478,8VoVo: -Opstelling: 4-5-1
RIO
Legende
Chatoperator

Uit: Amsterdam|Shanghai
Reg.: 19 februari 2000
Gepost op 30 april 2008 om 06:56:11.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sorry Demenkovets, maar dan schat je Piet toch iets verkeerd in. Piet zal zeker niet overwegen om naar Ajax te gaan. Dat is echt niet aan de orde. Anyway, ik heb het ook al gezegd in 'zijn' topic.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.323,6VoVo: -Opstelling: incompleet
mod 81
Legende

Uit: woensel parel van de kempen
Reg.: 11 september 1999
Gepost op 30 april 2008 om 16:49:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

PSV bood reeds op Rodriguez
Na het nieuws dat PSV interesse zou hebben in Guadalajara-verdediger Francisco Rodriguez, blijkt nu dat de Eindhovenaren maanden geleden al een bod uitbrachten op de Mexicaan.

Destijds ketste een transfer af, na een negatief scoutingsrapport van Piet de Visser. Desondanks zal PSV deze zomer opnieuw proberen Rodriguez te binden, meldt het Brabants Dagblad. Vandaag is er overleg tussen de bekritiseerde directeur Jan Reker en de scoutingsstaf over de hoogte van het bod op de 26-jarige Mexicaan.

Mocht de transfer geen doorgang vinden, dan heeft PSV de Braziliaan Luisao (foto) nog achter de hand. De boomlange verdediger speelt bij Benfica, maar kwam daar dit seizoen slechts elf keer in actie. Het prijskaartje van Luisao is desondanks elf miljoen euro. Rodriguez zou 4,5 miljoen euro moeten kosten.

bron: voetbalprimeur.
Die Luisao komt toch uit de stal van Lemic niet?

[Dit bericht is veranderd door mod 81 (op 30 april 2008 16:50:55).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.495,6VoVo: -Opstelling: -
Linskens
Bankzitter

Uit: Bommelerwaard
Vak: Oost - VV
Reg.: 22 augustus 2004
Gepost op 30 april 2008 om 22:23:21.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Processen in de top draaien bijna altijd om het voorkomen van gezichtsverlies.

De RvC heeft Reker aangesteld met de opdrachten om 1.) de zaak financieel gezond te maken/houden, en 2.) grip te krijgen en houden op besluitvorming binnen de club. Zij hebben daarbij dus bewust gekozen voor iemandmet de persoonlijkheid van JR. Wat JR op dit moment doet, is precies zijn opdracht uitvoeren. Daarom zegt hij dat zijn positie niet wankelt en zegt de RvC dat zij achter hem staan. Ze kunnen niet anders, ze zouden groot gezichtsverlies lijden als ze JR zouden ontslaan en zelf ook moeten aftreden.

Nu is er veel aan te merken op de manier waarop JR zijn opdracht uitvoert. Het leidt inderdaad op korte termijn tot de invulling van de opdracht, maar heeft op langere termijn een zondermeer negatieve uitwerking. Ik heb het al in veel bedrijven zien gebeuren: als een topman een kortetermijnresultaat kan aantonen is hij gedekt en is het heel moeilijk hem aan te vallen.

De RvC kan hem dus alleen ontslaan als er zwaarwegende externe factoren zijn waarvan zij nog niet eerder kennis nam. Het feit dat JR wat afspraken niet nakwam is daarbij een smetje, maar in feite zo goed als irrelevant. En begrijpelijk, want anders zouden alle voorzitters in pakweg Spanje of Griekenland onmiddelijk moeten aftreden.

Het enige wat er dus overblijft voor de 5e colonne is een lastercampagne die de interne verhoudingen in de club zodanig besmeuren dat de RvC geen andere keuze heeft en zich kan beroepen op overmacht. Zo'n reactie van Piet de Visser moeten we mi ook in dat perspectief zien: druk uitoefenen door allerlei consequenties zwaar aan te zetten. Dat hij werkelijk zou verhuizen naar 020 is dan ook totaal niet aan de orde.
 Help mods!
Pool: 1194eMotM: -Battle-rating: 1.496,0VoVo: 2203e / 1761e / 1991eOpstelling: 4-2-4
B O M M E L
Legende

Uit: Belfast
Reg.: 6 februari 2000
Gepost op 1 mei 2008 om 13:44:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Verklaring Raad van Commissarissen PSV
01 mei 2008 12:00
BOUWEN AAN VERTROUWEN

VERBOUWEN bedoelen jullie denk ik, want het staande vertrouwens bouwerk is bijna tot aan de grond afgebroken inmiddels.

quote:

PSV sluit trots het seizoen 2007-2008 af. Een seizoen dat, met het vierde landskampioenschap op rij en het bereiken van de kwartfinale van de UEFA Cup, niet alleen sportieve resultaten opleverde, maar ook solide resultaten met het derde financiële winstjaar in successie.

Tegelijkertijd sluiten de Raad van Commissarissen en directie er niet de ogen voor dat kritische geluiden hebben geleid tot onrust binnen en rondom de club. De mate en vorm van commentaar doen schade aan de club en betrokkenen hetgeen door ons wordt betreurd. De kritische kanttekeningen en voorbeelden worden met name toegespitst op algemeen directeur Jan Reker. Enerzijds is dat begrijpelijk, hij is als algemeen directeur immers eindverantwoordelijk, maar anderzijds niet eerlijk. Het gaat bijvoorbeeld te ver om hem aan te spreken op specifieke voetbalzaken die immers de verantwoordelijkheid van de trainer en zijn staf betreffen.

Da's een goeie. Misschien dat dat komt omdat Jan zich ook daar steeds mee bemoeit?

quote:

Het is zeer wel mogelijk dat de directie in haar eerste jaar fouten heeft gemaakt. De tijdelijke onrust en onduidelijkheden door diverse trainerswisselingen midden in het seizoen maakten het werkklimaat zeker niet eenvoudig. Niettemin deden zich situaties voor waaruit lering getrokken moet worden voor de toekomst.

Ah - zoals begrijpen dat Reker geen geloofwaardigheid meer heeft?

quote:

De Raad van Commissarissen staat volledig achter de belangrijke beslissingen die de directie heeft genomen.

huh- welke beslissingen zijn dat dan? de enige die beslisisngen hebben genomen zijnh Gomes, de Visser, en Valkx.

quote:

Wel zal in het vervolg extra aandacht worden besteed aan communicatieve aspecten en zullen meer duidelijke werkafspraken worden gemaakt om te voorkomen dat onnodige misverstanden ontstaan.

Oh dan - dus het komt allemaal goed nou.

quote:

PSV betreurt het dat personen met een lang en waardevol clubverleden tot de slotsom zijn gekomen dat er geen vertrouwensbasis meer bestaat, maar respecteert dit. PSV is een grote club, maar bestaat ook uit een relatief kleine organisatie, waarin wederzijds vertrouwen een absolute vereiste is om te kunnen opereren. De directie, onder leiding van Jan Reker, zet zich volledig in voor gezonde verhoudingen binnen de club: op sportief, financieel, commercieel en organisatorisch gebied.

Vergeten jullie even niet dat hij zich eigenlijk niet met sportieve bezig zou moeten houden? en zoek eens het woordje 'gezond'op in de van Dale.

quote:

Dit beleid wordt breed gedragen binnen de club en we rekenen er dan ook op dat het vertrouwen binnen de club op korte termijn volledig hersteld wordt.

Oh dan - ik heb er een goed gevoel bij!

quote:

De Raad van Commissarissen, directie en haar medewerkers richten de blik op het nieuwe seizoen in het besef dat het collectief belangrijk is, niet alleen op het veld, maar ook op bestuurlijk niveau. Met de nieuwe hoofdcoach Huub Stevens streven we ernaar om op zo kort mogelijke termijn de technische organisatie en selectie rond te krijgen. Onze ambitie is om in het seizoen 2008-2009 opnieuw in de strijd om het landkampioenschap mee te doen

Mee te doen? wij zijn eigenlijk al jaren de enige kandidaat potverdikke.

quote:

en daarnaast te overwinteren in de Champions League.

Oh dan - dus jullie gaan fiks investeren zo te horen! goed nieuws. Maar waarom geloof ik er geen zak van??

quote:

De Raad van Commissarissen steunt de directie en wenst hen tezamen met de technische staf een goede voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Yes f*** y** too en succes ermee.

Goed, ze zoals verwacht gaan het proberen 'uit te zitten'. Gewoon wachten tot iedereen op vakantie is geweest en de energie verliezen om te protesteren.

Mijn voorspelling: Sef word de nieuwe TD.

[Dit bericht is veranderd door B O M M E L (op 1 mei 2008 13:52:49).]
 Help mods!
Faaz
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 september 2000
Gepost op 1 mei 2008 om 14:15:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Amen, B O M M E L.

Fuck 'em all, let God sort 'em out..
 Help mods!
Pool: 1267eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 5-4-1
sly
Legende

Gepost op 1 mei 2008 om 14:22:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tsja, een maand of 4 geleden zouden we heel erg blij zijn met Sef als TD

De woorden van Hiddink deden mij gisteren wel goed, al vraag ik mij nog steeds of de RVC ook maar een stap heeft ondernomen om mensen dichter bij elkaar te brengen.
Hoe dan ook gaat deze situatie ons wel heel veel geld opbrengen. Ik krijg dan ook het gevoel dat de RVC niet rouwig zal zijn om een verkoop van Gomes. $$$$$$ daar gaat het hen om...

[Dit bericht is veranderd door sly (op 1 mei 2008 14:24:14).]
 Help mods!
Paulus22
Legende

Uit: Venlo
Vak: Oost - YY
Reg.: 11 juni 2001
Gepost op 1 mei 2008 om 14:30:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

uiteraard, er zijn er een paar die toch nog wat centen krijgen?
 Help mods!
Pool: 2246eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Faaz
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 september 2000
Gepost op 1 mei 2008 om 14:37:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
een maand of 4 geleden zouden we heel erg blij zijn met Sef als TD
Ben nooit voorstander van zijn komst geweest, draaide even bij toen hij in januari met een knappe tactische vondst aardige resultaten haalde, maar verloor al na Helsingborgs uit zo'n beetje alle vertrouwen. Sinds zijn uitspraken de laatste tijd en zeker na die over Gomes, is dat uitgemond in diepe minachting voor deze laffe hond.

Reker, die ook moet oprotten, heeft iig nog ballen maar van de Vergoossens en Schuitema's word ik bijkans fysiek misselijk.
 Help mods!
Pool: 1267eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 5-4-1
Mr. Gallagher
Meervoudig international

Gepost op 1 mei 2008 om 14:57:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
sly schreef:

De woorden van Hiddink deden mij gisteren wel goed, al vraag ik mij nog steeds of de RVC ook maar een stap heeft ondernomen om mensen dichter bij elkaar te brengen.

Die heb ik gemist. Wat had God Guus te melden?

Ik heb verder sterke twijfels bij de manier waarop de RvC dit probeert op te lossen, ondanks het feit dat ik meestal een voorstander van relativeren, sussen en uitpraten ben. Ik ben vooral benieuwd of Jan het nu ook gewoon uit z'n hoofd gaat laten om dit weekend een tegenaanval in te zetten, je moet bij de door de RvC gekozen koers nu juist niet de zaken nog eens op scherp gaan zetten.

Of ze de situatie goed hebben ingeschat zal de tijd leren ...
 Help mods!
sly
Legende

Gepost op 1 mei 2008 om 15:02:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hij zag het in ieder geval nog niet als het einde van PSV Volgens hem moest er iemand opstaan die de betrokken personen op zijn kantoortje riep en de koppen tegen elkaar sloeg. Iedereen heeft in principe hetzelfde belang: PSV. Nu liet Guus helaas niet weten dat hij dit wel even wilde doen, maar goed, het is in zijn ogen dus nog niet te laat....
 Help mods!
Mr. Gallagher
Meervoudig international

Gepost op 1 mei 2008 om 16:31:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het probleem lijkt me inderdaad wie dat zou moeten doen, aangezien er blijkbaar niemand boven de partijen staat. De RvC, Reker en Vergoossen aan de ene kant, De Visser, Gomes en Valckx aan de andere kant.

Misschien kan Stevens een weekendje overkomen?
 Help mods!
Mailman
Vaste waarde in elftal

Gepost op 1 mei 2008 om 18:57:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bobby Robson dan maar?
Of Aad de Mos? Die heeft toch niets te doen momenteel.

[Dit bericht is veranderd door Mailman (op 1 mei 2008 18:57:52).]
 Help mods!
NiNi
Legende

Uit: Eindhoven, Nederland
Reg.: 28 april 1999
Gepost op 1 mei 2008 om 20:46:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er zijn inderdaad twee kampen. Eentje die het beste voor heeft met de club en eentje die het beste voor heeft met zijn eigen bankrekening.

Het ene kamp wil een eind maken aan heel veel middelmaat binnen halen waar het andere kamp miljoenen euro's aan verdient heeft.

Dat ene kamp is heel blij met topspelers als Gomes en Alex, maar schaamt zich kapot dat de laatste 3 jaar meer dan een dozijn middelmatige spelers zijn binnen gehaald buiten de eigen scouting om enkel en alleen om de zakken van het andere kamp te vullen.

Dat andere kamp denkt de prestaties van die middelmatige spelers te moeten verdedigen door de (onpopulaire)direkteur publiekelijk aan te pakken. Dit kamp lacht daarom en ziet het als de laatste stuiptrekkingen van zakkenvullers die hun hachje nog proberen te redden.

Een in het verleden gepassioneerde scout en door de drank aan lager wal geraakte manager hebben zich de laatste jaren laten inpakken door een maffiamaatje. Samen verdelen ze jaarlijks de buit.

De scout roept dat het geweldige talenten zijn, het maffiamaatje wordt hun zaakwaarnemer en de manager biedt de spelers, buiten de eigen scouting op, een contract aan. Miljoenen euro's verdwijnen in de zakken van de heren.

Maar mensen binnen de club (en mensen die weleens ooit naar die jongens gaan kijken) zien, ondanks dat de scout zo hard riep, absoluut niet dat Fagner en Reis de wereldtalenten zijn die de scout zegt te hebben aangebracht. Sterker nog ze vallen vrijwel wekelijks door de mand. Het kamp van de maffia roept dat deze jongens bij de selectie op de bank moeten zitten omdat dat hen beloofd zou zijn, maar het andere kamp vindt dat ze niet eens rijp zijn voor de tribune

En de spelers uit de stal van de scout en de maffia die bij het 1e team zitten blijken flaters van de 1e orde. Om de goede doelman na. Bij het andere kamp stapelde de frustratie zich op. Waarom kwam Lazovic terwijl de rest Makaay wilde? Wat moeten we in hemelsnaam met Alcides (die 380.000 euro per maand verdient), wat doet Raijkovic hier? waarom Mendez? En dat terwijl de eigen scouting wel met wat andere namen op de proppen kwam.

Het antwoord op die vragen werd de nieuw aangestelde direkteur wel duidelijk. En hij kondigde intern aan harde maatregelen te nemen tegen dit soort praktijken. De mooie praatjes van de scout werden niet meer bij voorbaat aangenomen. De eigen scouts werden minstens zo belangrijk. De manager werd duidelijk gemaakt dat het afgelopen was met het passeren van de eigen scouting. En maffiose makelaar werd verteld dat het afgelopen was met middelmaat bij PSV te dumpen en daarvoor veel, heel veel geld te verdienen.

Dat kamp zag hun goudmijntje verdwijnen en schakelde hun, bij de supporters populaire en als enige van hun stal goed presterende speler in, om de al wankele positie van de direkteur verder te ondermijnen. De eerste poging om een bommetje te leggen, in de winterstop, bleek niet het gewenste resultaat te hebben, dus moest hij 2 dagen na het kampioenschap nog een poging wagen. En ja hoor...de supporters pikte het op. De manager en de scout deden nog een duit in het zakje en eenieder was in panniek.

Nu zou de direkteur toch wel worden weggestuurd dacht het kamp. Maar de RvC had maar weinig tijd nodig om te weten hoe 90% van de club over de situatie dacht en schaarde zich achter hun direkteur.

En de supporters? Vooralsnog kiezen die de zijde van de doelman en de in het verleden zo geweldige scout.

NiNi
 Help mods!
Pool: 3202eMotM: -Battle-rating: 1.284,0VoVo: -Opstelling: incompleet
El Jefecito
Veelbelovend talent

Reg.: 13 maart 2006
Gepost op 1 mei 2008 om 21:19:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nini = Jan Reker?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.466,4VoVo: -Opstelling: -
Thoresen KONING
Legende

Uit: Breda
Reg.: 23 augustus 2001
Gepost op 1 mei 2008 om 22:04:21.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zoals ik elders ook al heb gereageerd: hoewel ik NiNi zeer respecteer op dit forum maakt hij in bovenstaand verhaal een karikatuur van de huidige situatie. De voorstanders van Reker, die ons steeds verwijten niet op basis van feiten te argumenteren, hebben er een handje van om deze strijd tot de moeder aller veldslagen te bombarderen. Iedereen die tegen Jan Reker is, is voor de maffia. Sorry, ik moet er echt om lachen. Je maakt jezelf belachelijk met je goed/kwaad sprookje. Niemand ontkent dat de invloed van een zaakwaarnemer ingeperkt hoort te worden. Dat is iets wat onze huidige Algemene Directuer totaal niet in de vingers heeft. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn lokale groentenman meer communication skills bezit dan Jan. Jan Reker is als Algemeen Directeur een mislukking, en daarbij baseer ik me niet eens op de verhalen van Gomes en de Visser. Hij heeft in zijn eerste jaar al zoveel flaters begaan, en communiceert zo graag via de pers, dat alleen dat al een meer dan goede reden is om hem eruit te flikkeren. Maar dat zal niet gebeuren, want 'toevallig' heeft de RvC na 'lang en grondig' onderzoek geconstateerd dat Jan zijn werk prima doet ! Ik vind het persoonlijk beledigend als iemand me komt vertellen dat ik de maffia liever steun, dus ik wens ook verstoken te blijven van dergelijke simplistische insinuaties. Als je tenminste wil dat ik je serieus neem.
 Help mods!
Pool: 2009eMotM: -Battle-rating: 1.491,3VoVo: -Opstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 112 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk