PSV Netwerk
zaterdag 19 augustus 2017 - 07:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Ouwe Jongens Krentenbrood Forum » Afbreken en opnieuw weer opbouwen. Bespiegelingen over het nieuwe-nieuwe plaatje

HR

Deze topic is open en bestaat uit 517 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 517 »

HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 24 mei 2001

Het is bijna dweilen met de kraan open, maar laat ons de moed nog eens een keer verzamelen en kijken hoe het verder moet.

Dat we een nieuwe voorzitter van de RvC, nieuwe AD én nieuwe trainer nodig hebben, waren we het hier al over eens.
Maar wat te doen met de selectie?

Laat ons eens beginnen met de basiself en kijken welke van de aanwezige spelers voldoen aan de norm.

----------------------------nwe keeper------------------

Culina(??)---------Marcellis----nw-----------Salcido

-------------------------Simons--------------------------

------------Bakkal-------------Affelay----------nw---

------------------Amrabat-----nw--------------------

Voor mij is evident dat we tenminste 4 nieuwe aanvullingen van niveau nodig hebben om uberhaupt een waardige selectie op de been te hebben.

Over de breedte zullen we het nog maar even niet hebben.

Jullie visie?
HRHR
HR

RoyCo Ribery
Internationale topspeler

Vak: Oost - X
Droomaankoop: Miquel Veloso
Reg.: 14 oktober 2000

quote:HR
romario4wethoudervanjuine schreef:

Het is bijna dweilen met de kraan open, maar laat ons de moed nog eens een keer verzamelen en kijken hoe het verder moet.

Dat we een nieuwe voorzitter van de RvC, nieuwe AD én nieuwe trainer nodig hebben, waren we het hier al over eens.
Maar wat te doen met de selectie?

Laat ons eens beginnen met de basiself en kijken welke van de aanwezige spelers voldoen aan de norm.

----------------------------nwe keeper------------------

Culina(??)---------Marcellis----nw-----------Salcido

-------------------------Simons--------------------------

------------Bakkal-------------Affelay----------nw---

------------------Amrabat-----nw--------------------

Voor mij is evident dat we tenminste 4 nieuwe aanvullingen van niveau nodig hebben om uberhaupt een waardige selectie op de been te hebben.

Over de breedte zullen we het nog maar even niet hebben.

Jullie visie?
HR
Ik zou het beschikbare geld investeren in een nieuwe centrale verdediger (een no-nonsense type) en een middenvelder a la Van Bommel. Meer zal Reker wel niet willen investeren ;) . Isaksson is duidelijk geen topkeeper, iemand zonder enige vorm van uitstraling en klasse. Een andere keeper zou ik voorlopig niet kopen. Tot die tijd kunnen we beter gebruik maken van Roorda (ook geen topper ik weet het, maar gewoon een degelijke keeper die wat meer rust uitstraalt) of Cassio Ramos. Een spits zou kunnen, maar dan zou ik opteren voor een ervaren rot, zeker met die jonge honden in de selectie. Dan sla je twee vliegen in 1 klap. Aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat Lazo beter gaat renderen als Huub structureel een aanvallend elftal in het veld brengt. Er loopt namelijk genoeg voetballend vermogen en talent in het elftal rond. Kortom, met twee directe versterkingen (liefst ervaren jongens) zou ik al redelijk tevreden zijn.

[Dit bericht is veranderd door RoyCo Ribery (op 21 december 2008 22:29:25).]
HR
HR

Mister PSV

Royco de Geribbelde, ik ben er echt van overtuigd dat je je defensieve probleem onmogelijk kunt oplossen wanneer je die Linedancer niet vervangt.
Hij is een constante bron van onrust en onzekerheid.

Een elftal bouw je van achter naar voren.
HR
HR

NilisForPresident
Mister PSV

Reg.: 12 maart 2000

Hier ben ik in m'n hoofd ook al een flinke tijd mee bezig.
In vroeger tijden was het niet zo moeilijk om de enkele posities te bedenken die aan versterking toe waren maar momenteel is het inderdaad een flinke klus. Zeker ook als je wat verder de toekomst inkijkt waar een eventueel vertrek van Salcido, Mendez en Afellay gloort en dat zijn toch niet 3 van de minsten in de huidige selectie. Voor de goede orde zal ik dit trio natuurlijk nog wel meenemen in dit nieuwe plaatje:

---------------------------AANKOOP-------------------------

AANKOOP-------------Marcellis---AANKOOP-------------Salcido

--------------------Bakkal--------Simons-------------------

---------------------------Afellay-------------------------

----AANKOOP----------------AANKOOP--------------Amrabat----

We komen ongeveer tot dezelfde conclusies, wethouder ookal is ons systeem niet hetzelfde. Ik ben voorlopig nog niet overtuigd van Culina op rechtsback, daarvoor acht ik hem voorlopig te labiel wanneer hij een goede buitenspeler tegenover zich vind.

Wat we even in het oog moeten houden is de ontwikkeling van enkele jonge spelers in de selectie, want die zouden eventueel een vacature kunnen invullen zonder dat we daar dus een aankoop voor moeten doen. Ik denk dan in het bijzonder aan Cassio Ramos en Reimond Manco. Eerstgenoemde heb ik vorig seizoen via PSV TV vaak een matige indruk zien maken maar hij lijkt behoorlijk in opkomst dit seizoen, ik hoor veel goede geluiden over zijn ontwikkeling en in de beelden die ik zie van Jong PSV zie ook ik duidelijk progressie. Hoe goed hij nu precies is is voor mij moeilijk in te schatten, misschien dat een ander ons daar wat meer inzicht in kan verschaffen. Reimond Manco is nog erg jong natuurlijk en van hem moeten we misschien nog geen wonderen verwachten maar ik zie toch dermate veel potentie in dat ventje dat het ook ineens heel snel met hem kan gaan misschien, in dat geval ligt er op recht wel een geschikte vacature wellicht.

Gaande deze topic zullen we eens kijken met welke namen we op de proppen kunnen komen om de lege plekken in het nieuwenieuwe plaatje in te kleuren. Toch blijf ik ook met een schuin oog de geruchten van uitgaande transfers volgen want het moge duidelijk zijn dat het een vertrek van Salcido, Afellay en/of Mendez (die ik niet heb opgenomen in de eerste 11 maar wat natuurlijk wel een bruikbare speler is) de puzzel nog een heel stuk ingewikkelder kan gaan maken.

In mijn ogen is het vervangen van Isaksson trouwens ook een absolute must, om nog even in te springen op de reactie van Royco.

[Dit bericht is veranderd door NilisForPresident (op 21 december 2008 22:32:35).]
HR
HR

RoyCo Ribery
Internationale topspeler

Droomaankoop: Miquel Veloso
Reg.: 14 oktober 2000

Vervanging van Isaksson is zeker een must, zoals ik al zei zou ik eerst wachten met de aankoop van een nieuwe keeper. Isaksson mag wat mij betreft de bank warm houden. Roorda of Cassio mag het van mij gaan proberen. Slechter dan Isaksson zal het toch niet zijn?

Maar goed, we kunnen nog wel zoveel willen. We zijn afhankelijk van wat Reker wil :crap. Van Culina op rechtsback ben ik ook nog niet overtuigd. Marcellis op die positie is voor mij geen optie. Die jongen hoort gewoon in het centrum te staan. We kunnen het geld maar 1 keer uitgeven, dus de prioriteit ligt bij een nieuwe RB en CV.

[Dit bericht is veranderd door RoyCo Ribery (op 21 december 2008 23:00:07).]
HR
HR

Kokkie
Legende
Tweede en derde prijs Banner Battle

Uit: Veldhoven
Reg.: 9 februari 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 december 2008 om 02:36:19.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Interessant verhaal dit. Na Vitesse uit riep ik dat bijna heel de selectie eruit mocht en nog steeds denk ik dat het rijp is voor een grote bezem.

In het opstellingenforum werd ik meteen aangevallen na mijn kritiek op Timmy Simons. Ik vind hem dit jaar zwaar onder de maat spelen. Het valt mij al vele wedstrijden op, dat hij geen aanvoerder is en niet durft uit te delen. Veel spelers spelen hem voorbij, zonder dat hij zijn poot er maar inzet. Een kwalijke zaak, zeker voor iemand op zo'n essentiële positie in de as van het elftal.

Er dient veel te gebeuren. Isaksson vind ik nog niet zo slecht. Hij heeft de laatste weken wel wat foutjes gemaakt. Is voor mij momenteel nog geen prioriteit.

Er MOET gewoon een CV bijkomen. Een goede mandekker die naast Marcellis kan spelen. Liefst iemand met opbouwende kwaliteiten. Marcellis kan in dat geval ook met meer rust gaan spelen, wat zijn spel ten goede zal komen.

Verder dient er natuurlijk zsm een spits bij te komen. Koevermans is absoluut niet PSV-waardig en ik zie hier graag snel een oplossing voor. Ik denk dan aan types als Dembele en Markus Berg.
HR
HR

RIO
Mister PSV

Uit: Amsterdam
Reg.: 19 februari 2000

*Zure ochtendbui*

Ik wil een aanval met Elia - Spits - Amrabat.

Een goede en talentvolle keeper met cohones, geen zak stront als Isak. Ik wil Bommel als MC, een CV die genadeloos zijn tegenstander onder de mat stopt. En ik wil een nieuwe RB en LB die allebei sterk op kunnen komen.

Wie mogen blijven staan zijn Amrabat, Bakkal, Simons, en Dirkie. Afellay is Bommel's bait.

------------------eenkeeperdieballenheeft

---RB------------Marcellis------------CV---------------LB

-------------------------Simons
----------Bommel---------------------Bakkal

Amrabat------------------Spits----------------------Elia

Dus als je dit plaatje vergelijkt met de andere plaatjes, dan is er 1 overeenkomst; we moeten flink investeren in kwaliteit.

[Dit bericht is veranderd door RIO (op 22 december 2008 07:13:54).]
HR
HR

Levi Bottle
Debutant Oranje
Winnaar PSV Netwerk VoVo Play-offs 2006/2007; meer prijzen

Reg.: 7 december 2001

Kokkie schreef:

Interessant verhaal dit. Na Vitesse uit riep ik dat bijna heel de selectie eruit mocht en nog steeds denk ik dat het rijp is voor een grote bezem.

In het opstellingenforum werd ik meteen aangevallen na mijn kritiek op Timmy Simons. Ik vind hem dit jaar zwaar onder de maat spelen. Het valt mij al vele wedstrijden op, dat hij geen aanvoerder is en niet durft uit te delen. Veel spelers spelen hem voorbij, zonder dat hij zijn poot er maar inzet. Een kwalijke zaak, zeker voor iemand op zo'n essentiële positie in de as van het elftal.

Er dient veel te gebeuren. Isaksson vind ik nog niet zo slecht. Hij heeft de laatste weken wel wat foutjes gemaakt. Is voor mij momenteel nog geen prioriteit.

Er MOET gewoon een CV bijkomen. Een goede mandekker die naast Marcellis kan spelen. Liefst iemand met opbouwende kwaliteiten. Marcellis kan in dat geval ook met meer rust gaan spelen, wat zijn spel ten goede zal komen.

Verder dient er natuurlijk zsm een spits bij te komen. Koevermans is absoluut niet PSV-waardig en ik zie hier graag snel een oplossing voor. Ik denk dan aan types als Dembele en Markus Berg.
HR
Isaksson vind je niet zo slecht, maar je uit wel kritiek op Simons? Simons is een van de weinigen die de afgelopen paar wedstrijden weer op zijn oude niveau zat. Bij elke bal richting ons doel zweet(d) ik peentjes, wetende dat die kauwgomkauwende ballengraaier ons doel verdedigd.

Verder denk ik dat de grootste prio ligt bij een ervaren verdediger met opbouwende kwaliteiten en een spits. Koevermans mocht gisteren weer even mee huppelen, maar ik zag hem pas voor het eerst (en laatst) toen hij bij Afellay stond om de goal te vieren.
HR
HR

Mister PSV

Als ik het artikel in het ED mag geloven, wil Huubke van de winter bewegen op de transfermarkt.
Heel nadrukkelijk staat er dat dit PSV, zonder Zuid Amerikanen de norm wordt.
Huubke streeft, zo extrapoleer ik, naar een "werkvoetbal"team.
Tja....

Vwb de naam die genoemd wordt, Meeuwis van Roda, wordt ik ook niet bevangen door vreugde.
Volgens mij hebben we eerst en vooral andere, grotere hiaten in te vullen.
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

romario4wethoudervanjuine schreef:

Als ik het artikel in het ED mag geloven, wil Huubke van de winter bewegen op de transfermarkt.
Heel nadrukkelijk staat er dat dit PSV, zonder Zuid Amerikanen de norm wordt.
Huubke streeft, zo extrapoleer ik, naar een "werkvoetbal"team.
Tja....

Vwb de naam die genoemd wordt, Meeuwis van Roda, wordt ik ook niet bevangen door vreugde.
Volgens mij hebben we eerst en vooral andere, grotere hiaten in te vullen.
HR
Is het niet veel goedkoper om Huubke gewoon een weekje op curus "omgangsvormen in latijns-amerika" te sturen :denk I.p.v. je betere spelers uit het elftal werken waarmee de marktwaarde van deze spelers ook nog eens zakt.

Het succes van PSV is voor belangrijk deel te denken aan de zuid-amerikaanse transferpolitiek. Iets wat door clubs al AZ, Ajax, Groningen en Vitesse later bewust is gekopieerd, en alleen bij de laatste niet succesvol.

Er werd gisteren hard gewerkt, dat doet Mendez echter ook. Als je het kwaliteitsarme Feyenoord met een nummer 53 en 31 in de verdediging niet wegspeelt lijkt me de ingeslagen weg nou niet direct een garantie voor succes. Helemaal niet als weer spelers in de categorie Pieter, Mazza gaan halen zoals onze vriend Meeuwis.

Sinds wanneer laat je een coach een elftal renoveren terwijl zijn positie al niet aan een sterke draad hangt? PSV is net weer in de zwarte cijfers, verdere kapitaalvernieteging is niet gewenst, de CL van volgend jaar halen we waarschijnlijk ook al niet.
HR
HR

Ziggy
Speler buitenlandse topclub

Uit: Weert
Vak: Oost - Y
Uploads: 3
Reg.: 24 oktober 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 december 2008 om 13:37:26.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

koetje schreef:

Sinds wanneer laat je een coach een elftal renoveren terwijl zijn positie al niet aan een sterke draad hangt? PSV is net weer in de zwarte cijfers, verdere kapitaalvernieteging is niet gewenst, de CL van volgend jaar halen we waarschijnlijk ook al niet.
HR
Sterk betoog, Koetje! :ja :ja :ja

Is inderdaad niet zo'n slimme zet ALS de positie van Stevens aan een zijden draadje zou hangen. Ik vrees echter met grote vrezen dat Reker en consorten onder het motto: "kijk maar naar Been en Van Gaal, die kregen ook de tijd om iets neer te zetten" de hand boven het hoofd gehouden wordt. En ja, als dat de gedachtengang van het bestuur is, moet je Stevens ook de kans bieden om zelf een elftal te kunnen vormen. Maar of dat nou zo verstandig is... :crap
HR
HR

Mister PSV

Is het niet veel goedkoper om Huubke gewoon een weekje op curus "omgangsvormen in latijns-amerika" te sturen I.p.v. je betere spelers uit het elftal werken waarmee de marktwaarde van deze spelers ook nog eens zakt.HR
Tja. Ik vrees alleen dat vervolgens een weekje tactische vaardigheden niet toereikend zijn om Huubke de basics bij te brengen.
Als nog niet nu- dan nooit meer.
M.a. als je op jouw lijn doordenkt is het afscheid nemen van Huubke dé goedkoopste oplossing.

Maar ik wil niet óók deze topic daarover laten gaan, dus laat ons beperken tot de selectie.
Wat vindt men van het nut en toepasbaarheid van het halen van Meeuwis nu?
:denk

[Dit bericht is veranderd door romario4wethoudervanjuine (op 22 december 2008 16:01:00).]
HR
HR

SKERLA
Vedette

Uit: Slootdorp!
Reg.: 30 november 1999

Niet aanwezig... Zet Bakkal maar naast Simons
HR
HR

B O M M E L
Mister PSV

Uit: Belfast
Droomaankoop: Andrija Živković
Reg.: 6 februari 2000

Kwa speler beslissingen hangt inderdaad veel af van wanneer en met wie als coach je al dan niet bepaalde transfers zou willen doorvoeren.

Als ik in een nieuw-nieuw plaatje moet denken, en nu (bij wijze van spreke) aan de slag zou moeten gaan om een niew team voor 2009/10 neer te zetten, dan begin ik mijn bespiegelingen hier met een aantal basis-gedachtes:

- Amrabat, Nijland en Manco zijn 3 bruikbare talenten

- Afellay speelt na de zomer niet meer voor PSV, zo verwacht ik

- een nieuwe klasse keeper is een must (dus ook geen Ramos)

- een nieuwe klasse spits is een must

- 1 of 2 nieuwe verdedigers moeten worden gehaald.

Er zijn dan nog heel wat opties tav hoe je speelt, en ook hoe je de posities invult. Daar ga ik me nu niet op vastbinden. Maar de eerste optie die opkomt is dit:

code:HR

--------------------SPITS--------------------------
--------Nijland---------------------Amrabat--------
---------------------------------------------------
--------------Bakkal-------[Mendez]----------------
---------------------Simons------------------------
LB------------------------------------------Salcido
----------------CV---------Marcellis---------------
HR

De verkoop van Afellay zou, samen met het reeds aanwezige geld in kas, financiel de aankoop van een klasse spits, LB, en CV mogelijk moeten maken. In dit systeem kan een speler als Nijland (of Amrabat indien spelend op die positie) de ruimtes zoeken waar ze liggen, vrij van en die spelers hebben m.i. de kwaliteiten om zo'n rol uit te buiten. Ja, Nijland staat er nu nog niet echt nu, maar ik zou het volgend seizoen wel met hem aandurven, mits er maar goeie, meer ervaren, en geschikte spelers om hem heen staan. Manco is een derde optie voor de posities van Amrabat en Nijland, en als we Lazo niet weten te verkopen, zou een vierde optie niet misstaan (Erding zou erg mooi zijn, maar ook onwaarschijnlijk).

Mendez zet ik even tussen haken aangezien ik de kans dat ie weg is straks vrij groot is. Bakkal zou ik bij vertrek van Mendez liever op diens plaats hebben, en dan een nieuwe (liefst linkspotige) speler op de linker-centrale middenveld positie. Het is niet geheel onmogelijk dat Wuytens zich tegen die tijd sterker aandient dan nu. Maar Strootman zou dan best eens een hele fijne optie kunnen zijn, iemand die het spelletje af en toe bijna Cocuesque goed ziet. Met Strootman daar zul je waarschijnlijk Nijland al weer snel willen vervangen met een meer powerful aanvaller: kortom ik kan nu niet even de puzzle als geheel gaan leggen, veel hangt af van wat je kunt krijgen.

Ik vind Salcido nog steeds het beste op RB, en beter dan Culina en Kromkamp daar.

Ik heb Brechet en Pieters nog niet geheel afgeschreven voor de LB positie, maar wat zeker is is dat als ze niet sterk verbeteren, we een nieuwe linksback zullen moeten gaan halen (tenzij je Salcido daar prefereert).
HR
HR

Mister PSV

Mendez zet ik even tussen haken aangezien ik de kans dat ie weg is straks vrij groot is.HR
Die haken kun je gevoegelijk ook om Salcido zetten. Hetzij er komt in de winter een nieuwe trainer; dat zou de omstandigheden op dat vlak drastisch kunnen doen wijzigen.

Tot dusver redelijke overeenstemming over de hiaten. En die zijn niet onaanzienlijk.

Realiseer je het volgende; in het verleden bespiegelden wij plaatjes, vertrekkende vanuit een basispositie die redelijk goed was en waarbij wij versterkingen zochten om nóg weer een nivootje hoger te komen.

Op dit moment bespiegelen wij plaatjes om uberhaupt weer terug te komen op de ondergrens waar we doorheen zijn gezakt.
:schrik
HR
HR

NilisForPresident
Mister PSV

Reg.: 12 maart 2000

Het komt allemaal in grote lijnen op hetzelfde neer vooralsnog al zie ik de bruikbaarheid van Nijland nog niet, zoals BOMMEL die blijkbaar wel ziet. Het is ook helder dat er achterin het meeste werk te verzetten is, daar waar we in feite hoe dan ook 2 verdedigers plus een keeper nodig hebben, met in het achterhoofd houdend het aanstaande vertrek van Salcido.

Erding zou ik overigens ook een heel geschikte optie vinden, niet als diepe spits maar als speler die vanuit de 2de lijn kan komen en enigzins van de flank af kan komen lijkt het mij een heel bruikbare speler. In mijn eerder geopperde plaatje zou hij de positie rechts voorin prima in kunnen vullen want mijn 433 is natuurlijk geen klassiek 433 met buitenspeler aan de zijlijn geplakt.
HR
HR

Oscarito
Nationale topspeler

Uit: Maastricht
Reg.: 23 augustus 2006

edit: het is ietwat uit de hand gelopen merk ik... :D

Allereerst de technische staf en AD eruit gooien en mensen met een goede visie halen. Dit gebeurt toch niet (alhoewel, als Santa Claus echt bestaat... :tong ) dus laten we eens kijken naar de selectie. Vooruitkijkend op de toekomst met de huidige selectie in het achterhoofd kom ik hierop uit:

----------------------- keeper ----------------------
rechtsback ------- Marcellis ---- CV ------- linksback
---------------- Simons --- (middenvelder) -------------
middenvelder/winger ------------(AM)-------------- middenvelder/winger
----------------- spits ----- Amrabat ---------------

1) Ja, ik weet het. 12 spelers in een elftal. Ik wil echter beide opties (posities tussen haakjes) openhouden.

SWOT-analyse van onze huidige selectie:
Onze huidige keepers voldoen naar mijn mening alle drie niet, Isaksson en Roorda zijn niet goed genoeg voor een topclub. Isaksson is zeer zwak op hoge ballen en spelvoortzetting, op zich niet zo erg als je een geweldige lijnkeeper bent. Dit is hij echter niet.
Roorda is middelmaat in vrijwel alle aspecten van het keepersvak. Cassio Ramos zou het de laatste tijd goed doen op de trainingen maar tenzij hij het laatste jaar een formidabele ontwikkeling heeft doorgemaakt acht ik hem absoluut niet goed genoeg om als 1e keeper van PSV door te gaan. Zijn spelhervattingen zijn geweldig maar hij is zeer zwak op hoge ballen, heeft moeite om diepte in te schatten en is net als Isaksson erg onzeker in zijn spel. Dan hebben we nog Jeroen Zoet in de jeugd rondlopen, hem acht ik echter nog te onervaren - lees --> niet goed genoeg - dus het lijkt me duidelijk dat er een nieuwe keeper moet komen.

Culina staat op dit moment rechtsback, Culina is een zeer bruikbare speler maar voegt geen voetbal toe aan een ploeg. Van een back verwacht ik ten eerste dat hij op z'n minst een redelijke verdediger is maar vooral ook aanvallend zijn bijdrage kan leveren.
Kromkamp vind ik persoonlijk een drama, andere opties die als rechtsback uit de voeten kunnen zijn Salcido en Marcellis. Marcellis hoort in het centrum en hoe jammer ik het ook vind, voor Salcido is het tijd om verder te kijken. Om deze reden heb ik hem ook niet meer in de selectie opgenomen. Een naam die de laatste tijd ook steeds vaker wordt genoemd is Eelco Horsten, op basis wat ik heb gezien is hij echter totaal nog niet klaar voor het grote werk. Als back-up zou ik hem wel een optie vinden maar het beste voor zo'n jonge speler is dat hij wordt verhuurd.
In het centrum staan Marcellis en Pieters, ik ben van mening dat dit verdedigingsduo ons verder kan helpen. Marcellis is het grootste Nederlandse verdedigende talent en call me crazy maar ik sla Pieters ook hoog aan. Hij speelde het afgelopen half jaar slecht maar nog altijd ben ik van mening dat het een goede aankoop - met het oog op de toekomst - is geweest. Zet hem dit seizoen nog samen met Marcellis in het hart van de defensie en kijk hoe het uitpakt. Als je het risico durft te nemen en het pakt goed uit zitten we de komende jaren gebakken anders zullen we nog een verdediger moeten halen. Als back mist Pieters het voetballend vermogen.
Ook Brechet vind ik zo slecht nog niet, probleem is alleen dat hij verkeerd wordt gebruikt door Stevens. Brechet is namelijk geen mandekker en heeft moeite met bespelen van die open ruimte in zijn rug. In de huidige selectie zou ik hem naast Simons op het middenveld posteren en met een 3-mans verdediging spelen. Dit is echter ook niet ideaal vandaar dat ik hem nu niet in de selectie opneem. Als linksback is hij geen optie want daarvoor komt hij snelheid tekort.
Overige verdedigers zijn Maza en Eric Addo. Addo is een bruikbare selectiespeler en brengt ervaring, aan de andere kant is het niet gezond om iemand zonder ambitie bij de club te houden. Maza echter meteen de laan uitsturen, er zal best wel nog een club zijn die 2 miljoen euro voor hem overheeft.

Dan het middenveld, om eerlijk te zijn zie ik Simons liever vertrekken en dat een type-Biglia erbij komt. Uit betrouwbare bron weet ik dat RSCA het financieel niet al te breed heeft maar wel nog op zoek is naar spelers om hun selectie te versterken. Hiervoor zijn ze bereid om enkele spelers te laten gaan. Maar goed ik zie ook wel in dat dit niet gaat gebeuren.
Simons brengt ervaring, rust en degelijkheid. Hij staat er nu wel puur vanwege zijn kwaliteiten als verdedigende middenvelder, dit moet je dus ergens anders gaan compenseren.
Het lijstje met spelers die naast Simons kunnen spelen is ook maar mager. Wuytens, Culina en Mendez voldoen mijn inziens niet als basisspeler. Wuytens mist nog het tactische vernuft en de nodige anticipatie dat met die positie gepaard gaat. Culina en Mendez voldoen voetballend niet, daarom mag een van de twee vertrekken. Bakkal zou een geschikte optie zijn om op de posities tussen de haken te spelen. Zijn diepgang en werklust is voortreffelijk, zijn passing laat echter wat te wensen over. Om deze reden ben ik er nog niet uit op welke positie hij het beste binnen een team past, dit is dus geheel afhankelijk van zijn medespelers.
Verder kan Bakkal ook nog als halve rechtsbuiten(op papier) spelen, keuze te over dus. Manco staat echter aan de poort te trappelen. Dit seizoen staat mijn inziens geheel in het teken van invalbeurten, volgend seizoen verwacht ik echter dat hij zeer dicht tegen de basis aan speelt. Mendez is verder een zeer bruikbare back-up voor deze positie.
Op links komen er drie namen in aanmerking: Dzsudzsak, Zonneveld en Wuytens. Zonneveld mag echter meteen vertrekken. Dzsudzsak heeft een uitstekend begin bij PSV gehad, nu doet hij me echter denken aan Rommedahl en Kolkka. Oftewel enorm wisselvallige spelers die uiteindelijk mede op basis van hun mentaliteit tekort komen voor de top. Toch ben ik van mening dat Dzsudzsak over de basistechniek beschikt om zich verder te ontwikkelen en wel een topspeler (voor PSV) kan worden mits hij een enorme omdraai maakt in zijn mentaliteit. Die is op dit moment gewoon bagger. Voor Wuytens is de linkshalfpositie momenteel de positie waarop hij zich moet richten, daar heeft hij nu de meeste kans om aan speelminuten te komen. Hij mist echter nog het vermogen om het aanvallende aspect van deze positie goed in te vullen.
Afellay is onze parel, ik denk dat hij hierom ook niet lang meer in Eindhoven zal blijven spelen. De andere spelers die op zijn positie uit de voeten kunnen zijn Nijland, Bakkal, Waalkens en Amrabat. Amrabat valt echter meteen af omdat ik hem een basisplaats in de spits geef. Bakkal heb ik hierboven al behandeld, blijven over Waalkens en Nijland. Waalkens mag worden verhuurd, Nijland verwacht ik echter net als Manco dicht tegen de basis aan. Fysiek is het allemaal nog pril maar hij heeft beschikt verder wel voldoende over de benodigde kwaliteiten die met zijn positie gepaard gaat.

Als laatste hebben we de voorhoede, Koevermans voldoet duidelijk niet dus die mag mooi vertrekken. Lazovic is op zich een bruikbare selectiespeler en een aardige spits voor de Nederlandse competitie. PSV streeft echter naar een spits die op Europees niveau zijn mannetje staat. Daarbij is hij een opgewonden standje, dat gaat waarschijnlijk niet goed als hij op de bank terechtkomt.
Een van de twee beschikbare posities is al ingevuld met Amrabat. Deze speler beschikt over snelheid, een goed schot is fysiek sterk en kan een man voorbij.
Geen idee waarom je hem dan niet in de spits zou zetten. Het liefst beschikt de andere spits dan over kwaliteiten als kop- en fysiek sterk, iemand die de bal bij zich kan houden, kan kaatsen, over een goede mentaliteit/teamdiscipline beschikt en last but not least redelijk makkelijk scoort.
Reis, Zeefuik en Nijland zouden dan de back-ups moeten worden. Dit is wel erg magertjes, het is dat Lazovic volgens mij nooit zonder mokken op de bank gaat zitten dus hebben we ook nog een spits nodig die over voldoende kwaliteit beschikt en niet in de pers gaat zeuren als hij niet speelt.

Uiteindelijk mogen van mij deze spelers vertrekken:
- Isaksson of Cassio Ramos, om nu meteen 3 nieuwe keepers te halen gaat me wat te ver. Coin tossje wie er op de bank mag plaatsnemen. Isaksson lijkt me het duurst dus mijn voorkeur gaat naar hem uit.
- Roorda (aflopend contract)
- Zonneveld
- Kromkamp
- Addo (aflopend contract)
- Maza
- Culina (aflopend contract) of Mendez
- Koevermans, alleen wie wilt hem kopen voor een miljoentje of 4/5?

Hoeven niet te vertrekken maar een vertrek lijkt aanstaande of noodzakelijk:
- Afellay
- Salcido, mocht Stevens blijven dan zit er niets anders op dan hem te verkopen. Ik zie hem zijn oude vorm niet terugvinden met een schreeuwlelijk als Huub aan het roer.
- Lazovic, mag wat mij betreft ook blijven echter heeft hij ontzettend veel moeite om op het tweede plan terecht te komen. In mijn optiek zal dit volgend seizoen best vaak voorkomen, daarom is het misschien voor alle partijen het beste als hij vertrekt.

Conclusie:
PSV is toe aan vernieuwing en moet vooral op zoek gaan naar een nieuwe keeper, een nieuwe centrale verdediger, twee nieuwe backs, twee nieuwe spitsen en twee nieuwe middenvelders/wingers. Dat zijn in totaal 8 nieuwe spelers waarvan er minimaal 4 (keeper, back, spits en multifunctionele middenvelder) voor de basis gehaald moeten worden.
Een hele klus maar wel een die voorkomen had kunnen worden indien er goed beleid was gevoerd en spelers zoals Koevermans, Roorda, Maza, Kromkamp of Zonneveld niet waren gehaald.

Verder verwacht ik dat vanuit de jeugd de komende jaren enkele namen naar de eerste selectie worden overgeheveld. Dit moeten dan o.a. worden: Ojo, Waalkens, ter Horst, Zoet, Reis, Waalkens en Najah. Daar zou dan minimaal een basisspeler uit voort moeten komen --> Ojo.

[Dit bericht is veranderd door Oscarito (op 22 december 2008 20:28:01).]
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

Spelers die naar alle waarschijnlijkheid zullen gaan vertrekken zijn Mendez, Salcido, Affelay en Culina. Ook heb ik mijn twijfels bij een langer verblijf van Maza, die is niet hiernaar toe gekomen om op de bank plaats te vinden. Daarnaast is het onzeker wat mensen als Zonneveld en Addo gaan doen, deze pendelen tussen bank en tribune, iets waar hun ambities niet zullen liggen.

Op de huidige selectie van 23 man dus al 7 waarschijnlijke mutaties waarvan 4 basisspelers.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat zij PSV niet tevreden zijn over de prijs/kwaliteit verhouding van Ikasson en is de huidige winterstop het moment om Koevermans te verkopen nu hij 4 doelpunten in de CL heeft staan. Wellicht trapt een club er in om daar 4 miljoen voor neer te tellen. Verder lijkt mij doorselecteren op de rechtsback positie wenselijk. Het verhaal Reis lijkt moeilijk te worden.

Samenvattend is minimaal nodig:
* 1 keeper
* 1 RB
* 2 CV
* 1 LB
* 1 allround middenvelder
* 1 aanvallende middenvelder
* 1 centrumspits

Uit de eigen jeugd worden denk ik Ojo en v.d. Eijden toegevoegd aan de selectie maar die kunnen maar deels voldoen aan bovenstaande vacatures. Met een middenveld Ojo, Wuytens en Bakkal bijvoorbeeld krijg je het nu nog heel moeilijk in de eredivisie.

Deel van de oplossing ligt hem in het verhogen van de status bankzitter naar basisspeler voor mensen als Ramos, Pieters, Nijland, Wuytens en Manco. Maar dat kunnen er hoogstens 2 zijn, gezien de overige leeftijden in het elftal.

Aankopen zullen daarom ook in de categorie 23 + moetne vallen. En dit zal niet meevallen om in die categorie nog kwaliteit te halen, helemaal als het lijntje Latijns-Amerika wordt doorgesneden. In de NL competitie loopt ook niet veel bijzonders en betaalbaars rond, daarom begrijp ik de interesse van Meeuwis wel, alhoewel ik dit helemaal geen verbetering vind. Wellicht kan er nog geshopt worden bij Feyenoord, maar ook daar zijn alleen de 23- spelers interessant.

Echt hoopvol ben ik niet. Ben bang dat we onze mensen uit de Skandinavische, Belgische en Nederlandse competitite gaan halen. Een aardige formule voor de subtop, maar daarmee ga je het voorals nog redden, vooral omdat Stevens tot nu enkel Affelay beter heeft laten functioneren en voor de rest het niet overhoudt.

De echte oplossing zit hem nu in het ontslaan van Stevens, wat ik heel jammer zou vinden, want gun hem het succes wel. Na het ontslag vervolgens een trainer aanstellen die tactisch sterk is, een ploeg kan opbouwen en met latijnse culturen kan omgaan (dus niet enkel de germaanse). Deze trainers liggen niet echt voor het oprapen. De keuze voor Stevens ipv Rutten blijkt achteraf gewoon een beoordelingsfout van Reker gebleken. Een fout die ons inkomsten in de huidige CL heeft gekost, devaluatie van marktwaarde van spelers, niet rendabele investeringen en missen van de CL inkomsten van volgend jaar. Alhoewel dat laatste met Rutten ook helemaal niet zeker zou zijn geweest. Aan de postieve kant van de balans staat de stijging van de marktwaarde van een Affelay en Amrabat.

Voor mijn gevoel staat de club nu wel voor een belangrijk moment, laten we hopen op een timmermansoog bij de scouting en goede analyse van de RVC en directie over de ontstane situatie.

(had de reactie van Oscarito nog niet gezien anders had ik daar zeker uit geqoute om dit topic overzichtelijk te houden)

[Dit bericht is veranderd door koetje (op 22 december 2008 21:32:28).]
HR
HR

RIO
Mister PSV

Er moet gewoon geinvesteerd worden in kwaliteit, zowel in bestuur, technische staf als spelersgroep. We have a long way to go gents....... zucht.
HR
HR

Mister PSV

Maar we moeten weer ergens beginnen Lio.
Om de fase van dreigende frustratie en onmacht maar even proberen te paseren, toch maar weer het vizier op de selectie gericht.
HR
HR

RIO
Mister PSV

HR
HR

Funk Docter

Niet geregistreerd

Reker moet er wat mij betreft meteen uit. Stevens geef ik nog wat krediet, uiteraard deel ik de kritiek van het warrige wisselbeleid, moeizame omgang met spelers, en de zwakke resultaten. Toch denk ik dat A) een trainer de laan uitsturen in de meeste gevallen niet werkt B) Stevens in het verleden wel degelijk heeft bewezen een team te kunnen opbouwen. Hoe dan ook wil ik Stevens niet verdedigen, doch nog even de tijd gunnen.

Wat ik interessant vind aan dit topic: hoe komen we uit de put. Uiteraard door beslissingen op bestuurlijk niveau, maar ook door wijzigingen in onze selectie.

Twee dingen spelen ons momenteel parten:

1. Gebrek aan kwaliteit
2. Gebrek aan teamgeest.

Op het eerste kom ik zo terug. Het tweede is heel belangrijk, en meteen de hoofdreden dat ik Stevens nog de tijd wil geven. Ik ben van mening, en ik denk echt dat ik tot nu toe de enige ben die dit beweert, dat de slechte resultaten van de afgelopen anderhalf jaar veroorzaakt worden door een gebrek aan teamgeest in deze selectie. Er is echt sprake van groepjesvorming, Zuid-Amerikanen, Nederlandse jongens, jonge talenten enz. Ik heb bv bij een Afellay het idee dat ie meer voor een transfer dan voor het team aan het voetballen is. Bij Mendez en Salcido zie ik de wil wel, ze werken hard, maar ze weten niet waarvoor. Dit proces kan je Stevens niet aanrekenen, het begon namelijk met het vertrek van met name Cocu, Alex en Gomes (en in zekere zin ook met het vertrek van Hiddink).
Bij AZ kan je nu heel goed zien wat het gevolg is van een goede teamgeest, of juist het ontbreken daarvan. Hun selectie is vrijwel hetzelfde als die van vorig seizoen, doch een aantal jongens die niet mee wilden zijn getransfereerd, en een Schaars (type Cocu!) neemt nu het voortouw. Hij is een bindmiddel. Dat missen wij nu heel erg.
Het lastige is dat het halen van zulke spelers financieel moeielijk is, en dat ze niet voor oprapen liggen. In ieder geval ben ik er voorstander van om afscheid te nemen van Mendez en Salcido. Zij dragen niet bij aan de teamgeest, trekken hun eigen plan en verbeteren niet meer. Het zijn geen topspelers a la Gomes en Alex, goede vervangers zijn zo gevonden. Meeuwis vind ik minstens even goed als Mendez bijvoorbeeld, en die past een stuk beter bij de selectie. Hij is juist wel iemand die het voortouw neemt in de kleedkamer.

Dan is natuurlijk de vraag gerechtvaardigd, en nu kom ik bij het eerste punt (gebrek aan kwaliteit): is Meeuwis kwalitatief datgene wat we met PSV moeten nastreven?

Dat ligt er heel erg aan welk traject je voor ogen hebt. Velen hier willen meteen een selectie samenstellen zoals in '04-'05. Zoiets vergt tijd. Momenteel zijn we een subtopper in Nederland, pijnlijk maar echt waar helaas. Het goede nieuws is: het gat subtop naar top is in Nl heel klein.

Onze eerste prioriteit, naast het opschonen van de (even cru gesteld) rotte appels in de selectie, moet zijn om een topteam in Nederland te worden. Europees moeten we helaas een pas op de plaats maken

Meeuwis past heel goed binnen deze doelstelling. Hij is voor Nederlandse begrippen een uitstekende voetballer. Natuurlijk ligt men in San Siro niet wakker van hem dat weet ik. Maar dat is de volgende stap, zoals ik net zeg. Onze prioriteit moet liggen in een goede RB (erg schaars), een scorende spits en goede CV. Dan ben je in mijn ogen al een Nederlandse topploeg.
Voor de spits is het voor mij moeilijk voor iemand te pleiten, aangezien ik te druk ben om ook echt wedstrijden uit andere competities uitgebreid te bekijken. Ik heb eerder Alves al eens geopperd, al weet ik dat ie een dik salaris heeft. Een andere optie is voor mij Rock van Wolfswinkel. Het is een gok, en eigenlijk wil ik een gevestigde naam, maar dit vind ik echt een groot talent. Een voorhoede van hem en Amrabat zou best attractief kunnen zijn. Als CV denk ik aan een Douglas. Fysiek heel sterk, verdedigend goed, laat nog wel eens een steekje vallen, maar in Nl is dit geen punt (Europa is ander verhaal). Tevens zou ik zeker bieden op Elia deze zomer. Nu is ie te duur.

Als we binnen 2 jaar weer een topploeg hebben voor Nederlandse begrippen, kunnen we weer verder kijken. Een Meeuwis is dan niet goed genoeg voor de basis meer (in Europa dan), maar hij is een perfecte bakzitter. Want een sterke bank is minstens zo belangrijk in het Europese topvoetbal als een goede basis.
HR
HR

Mister PSV

Ik ben van mening, en ik denk echt dat ik tot nu toe de enige ben die dit beweert, dat de slechte resultaten van de afgelopen anderhalf jaar veroorzaakt worden door een gebrek aan teamgeest in deze selectieHR
Een reflectie van slecht leiderschap van de trainer(s)!

Bij Mendez en Salcido zie ik de wil wel, ze werken hard, maar ze weten niet waarvoor. Dit proces kan je Stevens niet aanrekenen,HR
Juist wel! Dit is namelijk een resulte van het feit dat Stevens geen visie heeft en die dus ook niet duidelijk en eenduidig communiceert.
Dit leidt tot erg veel misverstanden, ongenoegen, groepjesvorming, onduidelijkheden, irritaties..uiteindelijk dus slechte resultaten waardoor het proces alleen nog maar versterkt wordt.

100% Stevens falen!

Bij AZ kan je nu heel goed zien wat het gevolg is van een goede teamgeest, of juist het ontbreken daarvan. HR
Wederom een foute analyse. Bij AZ zie je nu namelijk wat er van komt als de trainer wél een hele duidelijke visie heeft en daar stringent aan door werkt.

De grootste denkfout van dit moment is denken of hopen dat het proces van AZ zich onder Stevens ook zal voltrekken bij PSV.
NOT A CHANCE!!!

Het probleem is hier van een totaal andere orde!!

Meeuwis vind ik minstens even goed als Mendez bijvoorbeeld, en die past een stuk beter bij de selectie. Hij is juist wel iemand die het voortouw neemt in de kleedkamer.
HR
Zou een absolute miskoop zijn op dit moment als dát je motivatie is!
Een speler als Meeuwis met diens staat van dienst kan onmogelijk meteen een hoge plaats opeisen in de pikorde.
Als je dat op zijn schouders legt is het experiment gedoemd om verdoemd te zijn.
Bovenal echter is Meeuwis qua spelerstype totaal overbodig nu!
Er zijn volstrekt andere prioriteiten.
De aankoop van Meeuwis zou een blunder zijn!

Onze eerste prioriteit, naast het opschonen van de (even cru gesteld) rotte appels in de selectie, moet zijn om een topteam in Nederland te worden. Europees moeten we helaas een pas op de plaats maken
HR
Mooi dat je het dik drukt, trap nog eens een open deur in.
De vraag is echter HOE wordt PSV weer een nationaal topteam.
We zijn nu namelijk structureel bezig met de Abstieg!

Als we binnen 2 jaar weer een topploeg hebben voor Nederlandse begrippen, kunnen we weer verder kijkenHR
Als, als, als!

Met de ingeslagen weg, de zittende functionarissen raak je alleen maar verder onderop.
De wijze waarop jij de problemen denkt op te lossen is m.i kolfje naar de hand van Rekel en Stevens.

Ambitieloos, visieloos en oportunistisch.

[Dit bericht is veranderd door romario4wethoudervanjuine (op 23 december 2008 18:36:17).]
HR
HR

Lothar
Mister PSV

Uit: Athens, GA
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Clint Dempsey
Reg.: 30 juni 1999

Ok, wethoudert, neem ff een pilletje! Uiteindelijk heeft dit hele topic sowieso geen zin zolang Rekert en Stevens blijven zitten. Ofwel heb je een trainer met visie nodig, ofwel een trainer zonder visie met een centrale speler met visie. Van Bommel zou zo iemand kunnen zijn, wat ik verder ook van hem vindt, maar Stevens zou hem nooit de ruimte geven.

De desastreuze situatie van de PSV selectie zit hem niet zozeer in de Pietersen en Zonnevelds, maar in de Affalays, Simonsen, en Marcellissen... bovengemiddelde spelers zonder enige visie of ballen.
HR
HR

Mister PSV

Lotharius, het hele BB ligt bezaaid met statements van me waarin staat dat ik nul en generlei vertrouwen heb in de visionaire kwaliteiten van de Rekel en Stevens.
Maar dat stationneke wilde ik nu for the sake of argument even achter me laten.

Dat Simons geen leiderstype is, ben ik ook roerend met je eens.
Van Marcellis en Afellay mag je nog niet verwachten dat ze nu die capaciteiten al zouden hebben.
Marcellis zal ze overigens nooit krijgen, Afellay WELLICHT over een paar jaar.
Dus ook t.a.v de leiderschap lacunes in de selectie zijn we het ook eens.

Maar ondanks dat alles....het is bijna kerst...laat ons Jan boeren fluitjes en the band zonder banaan visie toch eens wat goede adviezen geven.
Baat het niet dan schaadt het niet..... :denk
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 517 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » E - Subcommunities - forums van leden » Ouwe Jongens Krentenbrood Forum » Afbreken en opnieuw weer opbouwen. Bespiegelingen over het nieuwe-nieuwe plaatje

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 69,9% dat Vitesse wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor NAC-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!