| Poster | | Topic: Danko Lazovic (deel 2) |  |
|
Vak X PsV simply the best Bankzitter
Uit: Oss Vak: Oost - X Posts: 205 Reg.: 27 juni 2007 |
quote: Jack Pot schreef:
Lazovic (en ook Koevermans) wordt elke keer als diepe spits in de 4-5-1 gebruikt (ook vorig jaar). Het probleem is dat de praktijk uitwijst dat die ene spits continu op een eiland staat. Lazovic wordt telkens gedwongen als hij de bal op de middenlijn krijgt om door middel van acties richting 16 te komen. Dat is nog 40 meter tussen minimaal 3 verdedigers in. Daarbij is de aansluiting vaak slecht en dan ben je 9 van de 10 keer de bal kwijt.
De kwaliteiten van Lazovic liggen in de 16 en daar zou hij zich toe moeten beperken. Dat is alleen onmogelijk in dat achterlijke 4-5-1 systeem.
Hier ben ik het dus roerend mee eens. Lazovic en/of Koevermans hebben bij de middenlijn niets te zoeken en zijn wel geschikt als echte centrumspits, oftewel afmakers. En daardoor zijn ze afhankelijk van een goede toevoer, met name vanaf de flanken.
En als je dan verdedigend speelt, benut je de kwaliteiten van deze spelers niet optimaal.
[Dit bericht is veranderd door Vak X PsV simply the best (op 13 oktober 2008 18:38:58).]
|
|
|
lindsaywilson Legende
quote: Vak X PsV simply the best schreef:
(...)
Hier ben ik het dus roerend mee eens.
Ik ook. Tegen de Graafschap zag je ook dat Amrabat en Dszudszak dieper speelde (een soort 4-3-3) en dat Lazo toen meteen 2x scoorde was geen toeval.......
|
|
|
ya ya Vedette
Vak: - Posts: 1236 Reg.: 6 juli 2005 | Tja, dat zei ik vorig ook al. Lees de Vergoossen topic er maar op na. In dit systeem rendeert Drogba ook niet.
Een ander systeem maakt Lazovic echter geen goede spits. Die beste man heeft keer op keer laten zien dat hij geen techniek heeft, geen bal aan kan nemen zonder hem meters van zijn voet te laten springen, geen oog heeft voor medespelers, te heet gebakerd is en tot slot legio kansen om zeep helpt waarvan verschillende voor open doel.
Het is triest dat we vorig jaar afhankelijk waren van de doelpunten van een matige spits als Koevermans. Daar kan Koevermans niks aan doen dus afgeven op hem is onzin, het zegt wel genoeg over de kwaliteiten van Lazovic.
Het heeft eigenlijk geen zin om steeds in herhaling te vallen, maar het zijn steeds open deuren om in te trappen. Als ik hier sommigen zie schrijven dat hij nu weer een nieuwe kans moet krijgen omdat het een nieuw seizoen is, mensen hem een technisch begenadigd speler vinden etc. dan denk ik echt, waar heb je in godsnaam de afgelopen jaren gezeten.
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 6948 Reg.: 21 juni 2003 | Hoezo, zolang we met Lazovic opgescheept zitten, kunnen we hem ook maar beter zo nuttig mogelijk gebruiken. Je kan zeuren wat je wil, maar dat brengt de selectie op korte termijn niet naar een hoger niveau.
|
|
|
Max Vedette
Uit: Ergens Vak: - Posts: 1463 Reg.: 11 januari 1999 | Nee of we nu met Koevermans of Lazovic spelen, het niveau houdt niet over. Dan heb ik liever iemand met respect voor zijn eiegen supporters als iemand die zich als een volslagen idioot gedraagd.
|
|
|
breukie nr. 1 Legende
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 6520 Reg.: 10 april 2002 |
quote: Jack Pot schreef:
De kwaliteiten van Lazovic liggen in de 16 en daar zou hij zich toe moeten beperken. Dat is alleen onmogelijk in dat achterlijke 4-5-1 systeem.
Als de 'kwaliteiten' van Lazovic in de 16 liggen dan ben ik toch benieuwd hoe het komt dat hij het keer op keer toch weer voor elkaar krijgt om grote kansen te verprutsen. Heb je dit seizoen en vorig seizoen gezien hoeveel ballen van Lazovic op de keepers, langs of over geschoten worden? Voor een speler die zijn 'kwaliteiten' in de 16 heeft gebeurd dat veel te vaak.
|
|
|
Leon de Later Toeschouwer
Uit: Breugel Vak: Oost - V Posts: 2 Reg.: 12 maart 2006 | Lazovic is erg onnozel zijn krediet aan het verspelen. Zowel op het veld laat hij zien dat hij absoluut geen topspits is en als hij daarbij ook nog raar tegen het publiek gaat doen kan ie voor mij betreft beter ergens anders gaan voetballen. Enne.....ik ga zeker niet zijn gedrag jegens supporters goed praten met termen als: " dat zit nu eenmaal in de cultuur van die jongen " " laat m eerst eens 6 wedstrijden achter elkaar staan " enz.
Hij voetbalt nl in Nl en we hebben al veel buitenlandse spelers gezien die wel resepct op kunnen brengen voor normen en waarden van het land waarin ze hun brood verdienen.
Ik klap,zing en juich niet meer voor deze man. Het gaat zelfs zover dat ik mijn taboe ( nooit PSV uitfluiten ) ga doorbreken om mijn hekel aan deze jongen kenbaar te maken!
KWAL!!!
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 6948 Reg.: 21 juni 2003 | Voetbal is een ruwe volksport als je daar niet tegen kan ga je toch lekker naar het gebedshuis. (Met alle respect voor gelovigen trouwens,)
Verder zie ik echt hte nut niet van het klagen over de kwaliteiten van een spits aan het begin van het nieuwe seizoen met een neiuwe trainer. Daar kopen we echt niks voor.
|
|
|
ya ya Vedette
Vak: - Posts: 1236 Reg.: 6 juli 2005 | Klagen over de kwaliteiten van een bepaalde speler houdt echt niet op omdat er een nieuwe trainer wordt aangesteld of omdat we aan een nieuw seizoen zijn begonnen.
Als de speler in kwestie een schat aan basisvaardigheden mist (nog niet eens gesproken over het feit dat hij geen toegevoegde waarde heeft) en overal gefaald heeft, dan blijft dat onder de nieuwe trainer onveranderd. Misschien wordt het eens tijd dat je dat in gaat zien.
Ook de clubleiding en de technische staf zien dat gelukkig in en zijn al tijden bezig met het zoeken naar een nieuwe spits. Daar kopen we wel wat voor namelijk.
|
|
|
Scalare Lid 2e elftal
Vak: - Posts: 179 Reg.: 26 maart 2008 | Op zich moet ik wel toegeven dat het spugen blijkbaar in de Servische cultuur zit. Ik bedoel.. kijk naar rajcovic . Dan hebben we nog geluk met onze eigen serviër dat ie het niet in het gezicht van de scheids deed .
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 6948 Reg.: 21 juni 2003 |
quote: ya ya schreef:
Klagen over de kwaliteiten van een bepaalde speler houdt echt niet op omdat er een nieuwe trainer wordt aangesteld of omdat we aan een nieuw seizoen zijn begonnen.
Als de speler in kwestie een schat aan basisvaardigheden mist (nog niet eens gesproken over het feit dat hij geen toegevoegde waarde heeft) en overal gefaald heeft, dan blijft dat onder de nieuwe trainer onveranderd. Misschien wordt het eens tijd dat je dat in gaat zien.
Ook de clubleiding en de technische staf zien dat gelukkig in en zijn al tijden bezig met het zoeken naar een nieuwe spits. Daar kopen we wel wat voor namelijk.
Ach man ik heb hem niet eens in de basis staan bij mijn Favo dus waar praat je over. Zeiken over de kwaliteiten van Lazovic is alleen oud nieuws op het verkeerde moment.
Ik had het namelijk in die ene zin over het nut van dergelijke opmerkingen zolang het nog geen eens winterstop is. Maarja voor sommige doen het er gewoon om.
Of wil jij dat we Lazovic nog volgende maand voor minder een miezerige fooi een competitiegenoot laten verterken.
[Dit bericht is veranderd door fansper (op 17 oktober 2008 13:03:47).]
|
|
|
De Fietsende Apotheek Internationale topspeler
Uit: Hellmond Vak: Oost - X Posts: 5637 Reg.: 4 augustus 2005 | Hij is gewoon niet goed genoeg, de rest is bijzaak!
|
|
|
Godfather Nationale topspeler
Uit: Bergen op Zoom Vak: - Posts: 3187 Reg.: 20 augustus 2006 | Ik ben realistisch, ben meestal een voorstander van Lazovic en vind dat hij vaak zeker wat toevoegt aan PSV. Vandaag was het echter helemaal niets, dan ben ik ook de eerste om dat toe te geven. Ik weet niet hoeveel balcontacten hij had, ik denk dat dat aantal op 2 handen te tellen zijn. Het enige wat hij deed was doorjagen op de keeper. Het lag niet alleen aan hemzelf, want hij kreeg ook amper een bal in de diepte.
|
|
|
Sir Tinus Vedette
Uit: Valkenswaard Vak: - Posts: 5883 Reg.: 15 april 2005 | Nou ik ben altijd tegen Danko geweest maar vond hem vandaag juist niet door de mand vallen. Hij heeft volgens mij maar 4 a 5 keer een bal aangeraakt. Niet dat hij er veel goeds mee deed , maar veel fouts was het ook niet.
Ãn zo'n wedstrijden moet je de spits echt niet veel te verwijten. Hij heeft geen mogelijkheid en/of kans gehad.
|
|
|
Godfather Nationale topspeler
Uit: Bergen op Zoom Vak: - Posts: 3187 Reg.: 20 augustus 2006 |
quote: Sir Tinus schreef:
Nou ik ben altijd tegen Danko geweest maar vond hem vandaag juist niet door de mand vallen. Hij heeft volgens mij maar 4 a 5 keer een bal aangeraakt. Niet dat hij er veel goeds mee deed , maar veel fouts was het ook niet.
Ãn zo'n wedstrijden moet je de spits echt niet veel te verwijten. Hij heeft geen mogelijkheid en/of kans gehad.
Klopt, dat zei ik toch ook? Zeer weinig balcontacten en heeft amper iets gedaan. Maar misschien kon hij de bal op gaan halen? Of Amrabat, Doedel en Afellay erop wijzen dat hij de ballen diep wil?
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 27087 Reg.: 8 juni 2001 | Lazovic kan gewoon geen bal aannemen en geen bal kaatsen naar een medespeler. Dat is gewoon lachwekkend om te zien.
Het enige voordeel van vanavond is dat Lazovic zich dit keer niet als een debiel heeft gedragen. Geen shirt met Thank you god, geen fopspeen en geen scheldpartijen naar je eigen supporters.
Ik ben benieuwd of hij dat ook kan doen als hij weer een keer gaat scoren. Al zal hij voorlopig niet gaan scoren, want tegen verdedigers van het kaliber NAC, Twente en Roda JC, hebben Lazovic en Koevermans de grootste moeite.
|
|
|
BruggiKeane Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Tilburg Vak: Oost - X Posts: 8060 Reg.: 29 april 2000 |
quote: Giallorossi schreef:
Het enige voordeel van vanavond is dat Lazovic zich dit keer niet als een debiel heeft gedragen. Geen shirt met Thank you god, geen fopspeen en geen scheldpartijen naar je eigen supporters.
Ga je dit na elke wedstrijd posten? 
|
|
|
Marger Legende
Vak: - Posts: 1894 Reg.: 15 april 1999 | Natuurlijk, anders voer je een haatcampagne toch niet succesvol? Een heel forum irriteren met oeverloos gezanik is nu eenmaal veel leuker dan één keer je mening geven en het daarbij laten.
Ik beoordeel een speler liever op zijn voetballende kwaliteiten dan op de laster van één journalist over spugen of een bijzondere manier van doelpunten vieren, maar ja, helaas kan niet iedereen zich concentreren op de kern i.p.v. onbenulligheden. Lazovic heeft ook dit seizoen in feite nog weinig laten zien.
Niet verrassend, want we gaven hier deze zomer al massaal aan dat beide spitsen niet goed genoeg zijn en er minimaal een nieuwe moest komen. Dan kunnen we Lazovic wel afkraken om zijn slechte spel, maar het bevestigt alleen dat hij niet meer in huis heeft dan we al wisten.
[Dit bericht is veranderd door Marger (op 19 oktober 2008 13:08:41).]
|
|
|
Masterbeer Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7803 Reg.: 4 maart 2001 |
quote: BruggiKeane schreef:
(...)Ga je dit na elke wedstrijd posten? 
Ik denk dat hij het binnenkort post na elke verkeerde zet van Lazovic. 
[Dit bericht is veranderd door Masterbeer (op 19 oktober 2008 16:49:08).]
|
|
|
Luciano_Azevedo043 Bankzitter
Uit: Maastricht | Jakarta Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 267 Reg.: 28 maart 2008 | Die gast kan echt niks leek wel alsof NAC met 13 man speelde. (incl luinge)
|
|
|
De Fietsende Apotheek Internationale topspeler
Uit: Hellmond Vak: Oost - X Posts: 5637 Reg.: 4 augustus 2005 | het is toch niet normaal hoe vaak men dingen zegt zoals
Dit zijn niet zijn wedstrijden, dit kan je hem niet verwijten
Hij krijgt geen aanvoer
Hij heeft vertrouwen nodig
Hij werkte wel hard
Wekelijks vinden de Lazovic "fans" wel een ander K smoesje.
36 wedstrijden en nog niet eens 15 goals, dat ligt gewoon aan de kwaliteiten van Lazovic en niet aan alle andere dingen die met voetbal te maken hebben.
Ben eerlijk, wees realistisch, en zie gewoon in dat hij te kort komt voor het nivo PSV.
Vraagje aan de pro Lazovic mensen:
Als Lazovic goed genoeg is voor PSV, dan moet PSV geen spits kopen. Wat moet PSV dan wel kopen?
|
|
|
Robinhooo Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Rotterdam / Eindhoven Vak: Noord - T Posts: 1893 Reg.: 13 september 2004 |
quote: De Fietsende Apotheek schreef:
het is toch niet normaal hoe vaak men dingen zegt zoals
Dit zijn niet zijn wedstrijden, dit kan je hem niet verwijten
Hij krijgt geen aanvoer
Hij heeft vertrouwen nodig
Hij werkte wel hard
Wekelijks vinden de Lazovic "fans" wel een ander K smoesje.
36 wedstrijden en nog niet eens 15 goals, dat ligt gewoon aan de kwaliteiten van Lazovic en niet aan alle andere dingen die met voetbal te maken hebben.
Ben eerlijk, wees realistisch, en zie gewoon in dat hij te kort komt voor het nivo PSV.
Als Lazovic goed genoeg is voor PSV, dan moet PSV geen spits kopen. Wat moet PSV dan wel kopen?
Ik ben niet tegen Lazovic, maakt mij dat een "pro Lazovic mens"? Er zijn hier meer dan genoeg mensen die vinden dat zowel lazovic als koevermans niet voldoen, maar dat lazovic meer toegevoegde waarde heeft (anderen zien het juist andersom, ook prima). Tuurlijk wil ik liever een nieuwe spits zien, maar zolang we het met deze spelers moeten doen, zie ik het liefste Lazovic in de basis. Structurele haatposts van Giallorossi zijn gewoon erg vermoeiend en voegen totaal niks toe. Dat mensen daar iets van zeggen betekend niet perse dat ze Lazovic een goede spits is voor psv vinden .
|
|
|
BruggiKeane Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Tilburg Vak: Oost - X Posts: 8060 Reg.: 29 april 2000 |
quote: De Fietsende Apotheek schreef:
Ik zeg ook niet dat Lazovic de spits is die van het niveau van PSV is. Ik ben ook niet pro Lazovic, maar ook niet anti. Het is gewoon een speler van ons mooie rood-wit.
Op je vraag, ik denk dat PSV meer gebaat is bij een type Wouters/van Bommel. Even iemand die als het niet gaat duidelijk maakt, tot hier en niet verder. Al is een topspits absoluut wenselijk.
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 6948 Reg.: 21 juni 2003 | Ik ben ook realistisch genoeg om te zeggen dat hij in het systeem van vorig jaar niet rendeerde. Hij is geen zuivere centrumspits en ook geen aanspeelpunt. Er moeten dus op zijn minst de juiste mensen om hem heen staan om hem misschien nog te laten renderen. Iets dat hij bij Vitesse trouwens wel degelijk deed.
|
|
|
Max Vedette
Uit: Ergens Vak: - Posts: 1463 Reg.: 11 januari 1999 | Ik ben gewoon anti en het volledig met Giallorossi eens. Tis een aanfluiting die Lazovic.
|
|
|
|