| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
Ruudt Bankzitter
Uit: Deurne Vak: Noord - U Posts: 216 Reg.: 15 december 2003 |
quote: Mirthez schreef:
Bij een filmpje wat ik heb gemaakt een poos geleden, en die op youtube staat, heb ik nu een comment:
"Is it true that PSV wants to exchange Farfan with Mateja Kezman from Fenerbahce?"
Hoe komt hij daar nou weer bij?
Haha, dat kan iedereen toch verzinnen.
Dit valt niet serieus te nemen.
|
|
|
hektiano Vaste waarde in elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1151 Reg.: 1 mei 2007 |
quote: Mirthez schreef:
Bij een filmpje wat ik heb gemaakt een poos geleden, en die op youtube staat, heb ik nu een comment:
"Is it true that PSV wants to exchange Farfan with Mateja Kezman from Fenerbahce?"
Hoe komt hij daar nou weer bij?
Uh, ik denk uit zijn/haar grote duim gezogen.
Zie niet in waarom PSV Farfan kwijt zou willen.
En Kezman...is niet meer de PSV-Kezman...die mag van mij in Turkije blijven.
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2888 Reg.: 1 april 2001 | Tot op heden lijkt het erop dat Farfan een zelfde soort probleem heeft als Kezman in zijn PSV-periode, namelijk weinig/niet scoren in de CL (vorig seizoen geen enkele goal en ik meen iets van 3 goals in ruim 50 CL wedstrijden).
Mijn stelling dus: in de CL moet Koevermans maar de voorkeur krijgen boven Farfan om te proberen om zijn kans te pakken.
|
|
|
Makaveli Legende
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 5474 Reg.: 13 januari 1999 | Farfan is verreweg de beste aanvaller van PSV dus mijn stelling is: Farfan moet ten alle tijde de voorkeur krijgen boven een veel mindere voetballer als Koevermans.
Kom op zeg, dit is niet eens een keuze. Meer een vanzelfsprekendheid. Koevermans mag dan 2x scoren tegen VVV, voetballend bracht hij 0,0. Het is een goede supersub, laten we hem alsjeblieft in die rol houden. 2 treffers tegen VVV en mensen willen hem al in de plaats van Farfan, gaat nergens over.
|
|
|
PSV-united Regelmatige invaller
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 273 Reg.: 10 juli 2005 |
quote: Gonzalez schreef:
Tot op heden lijkt het erop dat Farfan een zelfde soort probleem heeft als Kezman in zijn PSV-periode, namelijk weinig/niet scoren in de CL (vorig seizoen geen enkele goal en ik meen iets van 3 goals in ruim 50 CL wedstrijden).
Mijn stelling dus: in de CL moet Koevermans maar de voorkeur krijgen boven Farfan om te proberen om zijn kans te pakken.
Heeft Farfan er al 50 gespeeld.
Lijkt me erg veel in ruim 3 jaar PSV
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 26558 Reg.: 8 juni 2001 |
quote: Makaveli schreef:
Farfan is verreweg de beste aanvaller van PSV dus mijn stelling is: Farfan moet ten alle tijde de voorkeur krijgen boven een veel mindere voetballer als Koevermans.
Kom op zeg, dit is niet eens een keuze. Meer een vanzelfsprekendheid. Koevermans mag dan 2x scoren tegen VVV, voetballend bracht hij 0,0. Het is een goede supersub, laten we hem alsjeblieft in die rol houden. 2 treffers tegen VVV en mensen willen hem al in de plaats van Farfan, gaat nergens over.
Farfan is de betere voetballer, maar Koevermans is de betere spits. De waarde van Koevermans onderschat je echt enorm hoor. Het is zo belangrijk om zo'n makkelijk scorende spits te hebben.
Ik zie Koevermans gewoon als een verbeterde uitvoering van VoH.
|
|
|
phoolie601 Legende
Uit: Bladel Vak: Oost - V Posts: 1539 Reg.: 2 oktober 2000 |
Farfan is verreweg de beste aanvaller van PSV dus mijn stelling is: Farfan moet ten alle tijde de voorkeur krijgen boven een veel mindere voetballer als Koevermans.
Dit vind ik nu onzin; wat is voetbal an sich? Ik wil zeggen, Koné vond IK een hele goede VOETBALLER... Koevermans vind ik een heel goede SPITS... Ik kies voor het laatste uiteindelijk. Het maakt niet hoe je dat gekke ronde ding erin krijgt, als hij er maar in zit... Op dat gebied is Koevermans op dit moment een stuk beter dan Lazovic.
En als voetballer vind ik Farfán een stuk beter dan Lazovic... Dus in mijn opinie speel je 4-4-2 tegen Fener met Koef-Farfán...
|
|
|
Makaveli Legende
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 5474 Reg.: 13 januari 1999 | Ik onderschat Koevermans helemaal niet. Maar afgezet tegen Farfan is het niet zo moeilijk. Farfan is van onze 3 verreweg de beste dus die speelt, simpel.
quote: Dit vind ik nu onzin; wat is voetbal an sich? Ik wil zeggen, Koné vond IK een hele goede VOETBALLER... Koevermans vind ik een heel goede SPITS...
Volgens mij zeg ik ook aanvaller en heb ik het als je goed leest nergens over spits tegenover voetballer. Aanvaller omvat alle facetten en het mag duidelijk zijn dat Farfan completer is dan Koevermans en dan met name als voetballer.
[Dit bericht is veranderd door Makaveli (op 23 oktober 2007 00:26:26).]
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2888 Reg.: 1 april 2001 |
Ik onderschat Koevermans helemaal niet. Maar afgezet tegen Farfan is het niet zo moeilijk. Farfan is van onze 3 verreweg de beste dus die speelt, simpel.
(...)
Volgens mij zeg ik ook aanvaller en heb ik het als je goed leest nergens over spits tegenover voetballer. Aanvaller omvat alle facetten en het mag duidelijk zijn dat Farfan completer is dan Koevermans en dan met name als voetballer.
Technisch is Farfan inderdaad een stuk beter maar Koevermans heeft gewoon een betere neus voor de goal en staat zo vaak op de goede plaats. Verder is Koevermans ook bereikbaar via de lucht, ook niet onbelangrijk.
Kezman zou ook een betere spits zijn dan Vennegoor maar met Kezman bereikte we nooit de volgende ronde. Toen Kezman verkocht was werd Vennegoor onze nummer 1 spits en maakte Vennegoor belangrijke goals en assists in de CL zodat we wel de volgende ronde van de CL haalde.
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2888 Reg.: 1 april 2001 | Farfan zou onze beste spits moeten zijn (en in de Nederlandse competitie is hij dat ook) maar in de CL maakt hij gewoon zelden tot nooit het verschil met een goal of assist. Wil Farfan ooit naar een echte topclub toe dan zal hij in de CL meer moeten laten gaan zien dan dat hij nu doet.
|
|
|
Afellay_Aissati Legende
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 3321 Reg.: 14 april 2002 | Opnieuw zeer matig in de CL!Je zou verwachten dat hij na 3 jaar CL wel verder zou zijn, maar het lijkt achteruit te gaan 
|
|
|
Voijke Basisspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - J Posts: 323 Reg.: 18 november 2005 | Farfan is niet in vorm, wordt niet op de juiste manier/moment aangespeelt en daardoor ongelofelijk gefrustreerd.
Hoop dat Afellay vlug weer beter is!!
Groeten,
Voijke
|
|
|
Gonzalez Legende
quote: Voijke schreef:
Farfan is niet in vorm, wordt niet op de juiste manier/moment aangespeelt en daardoor ongelofelijk gefrustreerd.
Hoop dat Afellay vlug weer beter is!!
Groeten,
Voijke
Volgens mij is Farfan altijd uit vorm in de CL, al jaren lang... 
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 15806 Reg.: 26 april 2002 | Farfan speelde het beste in het 4-4-2 systeem met VoH als diepe spits waar hij achter/naast kon zwerfen terwijl Park tussen de linies liep.
Farfan wordt verneukt. Hij is totaal niet complementair samen met Lazovic en zodra Koevermans speelt wordt hij maar naar de rechterkant gezet. Logisch dat hij geen bal raakt, daar ligt zijn kracht niet.
Psv moet gaan kiezen uit de 3 aanvallers welke het beste samengaan. Ik kies dan voor Koevermans met Farfan en Perez daar achter.
|
|
|
Makaveli Legende
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 5474 Reg.: 13 januari 1999 |
quote: Kezman zou ook een betere spits zijn dan Vennegoor maar met Kezman bereikte we nooit de volgende ronde. Toen Kezman verkocht was werd Vennegoor onze nummer 1 spits en maakte Vennegoor belangrijke goals en assists in de CL zodat we wel de volgende ronde van de CL haalde.
Ja, hallo! Zo ken ik er nog wel een paar. Jij vindt een ploeg met Cocu, Alex en Gomes vergelijkbaar met een met een Hofland, Rommedahl, Waterreus enz.? Kom op zeg. Overigens is Kezman in tegenstelling tot Farfan een technisch gemankeerde spits dus klopt het sowieso al niet maar die een op een vergelijking die jij maakt slaat echt als kut op Dirk. Je kan ook zeggen dat sinds Farfan bij PSV zit we telkens de tweede ronde hebben gehaald. Wat een gelul in de ruimte zeg.
quote: Volgens mij is Farfan altijd uit vorm in de CL, al jaren lang...
Volgens mij krijgt Farfan in de CL gewoon geen bespeelbare ballen...
In de Nederlandse competitie creeeren wij druk en komt hij vaak in scoringspositie, hier creeeren we praktisch niks en valt er voor hem dus ook weinig eer te behalen. Zet Henry in de spits en hij maakt zo ook weinig klaar. Het mooie in de voetbalsport is echter dat als een ploeg slecht speelt er direct naar de spits gekeken wordt. Alsof die dat op magische wijze kan veranderen. Het probleem zit hem niet bij Farfan of Lazovic, het probleem zit hem in de opbouw van achteruit en het feit dat wij geen enkel overwicht weten te creeeren. Maar slaap gerust verder. 
[Dit bericht is veranderd door Makaveli (op 24 oktober 2007 00:09:56).]
|
|
|
dorpsgek Meervoudig international
Uit: ettuh Vak: Oost - VV Posts: 824 Reg.: 23 augustus 2006 | Farfan word helemaal verkr8 op de posities waar hij noodgedwongn moet spelen..hallO!!! het is geen robben ofzo
|
|
|
Guusje-Hiddink Talentje
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 73 Reg.: 29 juni 2007 |
Dit vind ik toch weer zo'n zever hè, je lijkt Cruyff wel met zijn lulverhalen over v Nistelrooij! Koevermans is een spits net als v Nistelrooij, Vennegoor en Huntelaar. Voetballend brengen ze misschien wel weinig tot soms niks, maar dat zijn de mensen die moeten scoren en eensuperneusje voor de goal hebben! Ze weten waar ze moeten staan, waar de bal gaat komen en kunnen uit de raarste hoeken met 1 tikje tegen de bal scoren, zelfs als de pass of voorzet niet goed is.(zoals zijn 2e goal tegen VVV, echt een geweldige kopbal) Zo'n spits hoort in ieder team naar mijn mening! Van Nistelrooij zet je toch ook niet aan de kant, gewoon omdat hij niet kan dribbelen ofzo of geen goeie pass heeft, hij hoeft maar 1 ding te doen en dat is scoren! En dat kan Koevermans zeker! Voor dribbelacties heb je andere spelers, namelijk buitenspelers/flankspelers. T gaat uitendelijk om wat er op het scorebord staat dat snapt toch iedereen hoop ik!
Ik zeg Farfán om Koevermans heen in een 4-4-2 formatie!
[Dit bericht is veranderd door Guusje-Hiddink (op 24 oktober 2007 09:41:26).]
|
|
|
Makaveli Legende
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 5474 Reg.: 13 januari 1999 | Het gaat er om wat iemand totaal brengt. Hij wilde Koevermans in plaats van Farfan. Farfan heeft al vaak genoeg laten zien dat 2x scoren tegen VVV voor hem ook geen enkel probleem is. Als daar geen noemenswaardig verschil tussen zit dan kies je voor de beste voetballer van de 2 en dat is Farfan, simpel. Maar ze kunnen inderdaad ook prima samen spelen. Heel sterk speelt Lazovic de laatste weken toch niet.
|
|
|
Gonzalez Legende
Het gaat er om wat iemand totaal brengt. Hij wilde Koevermans in plaats van Farfan. Farfan heeft al vaak genoeg laten zien dat 2x scoren tegen VVV voor hem ook geen enkel probleem is. Als daar geen noemenswaardig verschil tussen zit dan kies je voor de beste voetballer van de 2 en dat is Farfan, simpel. Maar ze kunnen inderdaad ook prima samen spelen. Heel sterk speelt Lazovic de laatste weken toch niet.
Farfan heeft onderhand toch wel genoeg kansen genoeg gehad om zich te onderscheiden. Het verwijt van mij richting Farfan is dat hij in de CL je hem te weinig ziet met gevaarlijke acties, schoten, goals of assists en dat doet me dus denken aan Kezman die, het net als Farfan, in de nederlands competitie het wel prima deed.
quote: Ja, hallo! Zo ken ik er nog wel een paar. Jij vindt een ploeg met Cocu, Alex en Gomes vergelijkbaar met een met een Hofland, Rommedahl, Waterreus enz.? Kom op zeg. Overigens is Kezman in tegenstelling tot Farfan een technisch gemankeerde spits dus klopt het sowieso al niet maar die een op een vergelijking die jij maakt slaat echt als kut op Dirk. Je kan ook zeggen dat sinds Farfan bij PSV zit we telkens de tweede ronde hebben gehaald. Wat een gelul in de ruimte zeg.
Wat maakt dat verschil met die spelers nou echt uit bij een corner of wanneer je alleen op een keeper af gaat? Het gaat er om hoe doeltreffend je bent wanneer je een kans krijgt en je op de goede plaats staat voor de goal.
De feiten laten zien dat zijn laatste goal in de CL inmiddels van 6 december 2005 is en er in de tussentijd weer 15 wedstrijden zijn gespeeld zonder dat Farfan het net heeft weten te vinden. Als spits wordt je afgerekend op goals, Koevermans en Lazovic mogen van mij proberen nu om dat te gaan verbeteren (vullen en voelen elkaar prima aan heb ik het idee).
|
|
|
ALEXGOMESFARFAN Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1249 Reg.: 18 mei 2005 |
quote: Gonzalez schreef:
(...)
Technisch is Farfan inderdaad een stuk beter maar Koevermans heeft gewoon een betere neus voor de goal en staat zo vaak op de goede plaats. Verder is Koevermans ook bereikbaar via de lucht, ook niet onbelangrijk.
Kezman zou ook een betere spits zijn dan Vennegoor maar met Kezman bereikte we nooit de volgende ronde. Toen Kezman verkocht was werd Vennegoor onze nummer 1 spits en maakte Vennegoor belangrijke goals en assists in de CL zodat we wel de volgende ronde van de CL haalde.
Met spelers als Park, Farfan, vBommel en Cocu om zich heen plus opkomende backs als Lee en Ooijer wordt het je als spits ook wel erg makkelijk gemaakt.
|
|
|
Makaveli Legende
quote: Wat maakt dat verschil met die spelers nou echt uit bij een corner of wanneer je alleen op een keeper af gaat? Het gaat er om hoe doeltreffend je bent wanneer je een kans krijgt en je op de goede plaats staat voor de goal.
Dat heb je heel goed en kernachtig samengevat. Wanneer je een kans krijgt. Hoe vaak is Farfan in die CL wedstrijden alleen op de keeper af gegaan? Kan je me de laatste keer vertellen? Ik weet praktisch zeker dat jij je dat net zo min kan herinneren als ik aangezien het amper ooit gebeurd. En dat komt omdat we geen drol creeeren in de CL en te weinig kwaliteit hebben om druk te kunnen zetten in dergelijke wedstrijden.
quote: Het verwijt van mij richting Farfan is dat hij in de CL je hem te weinig ziet met gevaarlijke acties, schoten, goals of assists en dat doet me dus denken aan Kezman die, het net als Farfan, in de nederlands competitie het wel prima deed.
Dan zal ik jou een geheimpje verklappen, dat zelfde verwijt kreeg Ruud van Nistelrooij ook bij PSV. Dus dan hebben we 3 spitsen die het in de Nederlandse competitie uitstekend deden en in de CL veel meer moeite hadden. Ligt dat nou aan die 3 of zou het te maken hebben met de verhoudingen in het veld? Moeilijk, moeilijk...
Ik snap overigens sowieso niet dat jij Farfan enkel beoordeeld op zijn goals want Farfan is geen echte spits. Farfan is een aanvaller, iemand die niet continu diep in de punt staat maar de flanken opzoekt en van daaruit gaat voetballen. Farfan is de Nilis om van Nistelrooij, niet andersom. Bovendien was hij gisteren samen met Salcido de enige op het veld aan PSV zijde die liet zien dat hij wel de vereiste handelingssnelheid had. De rest kon geen enkele rust in hun spel krijgen omdat ze die handelingssnelheid ontberen.
quote: Met spelers als Park, Farfan, vBommel en Cocu om zich heen plus opkomende backs als Lee en Ooijer wordt het je als spits ook wel erg makkelijk gemaakt.
Bingo! Daar draait het om. Dat is zoveel makkelijker voetballen en je krijgt ook meer goede kansen in plaats van 1 halve in een wedstrijd.
quote: Als spits wordt je afgerekend op goals, Koevermans en Lazovic mogen van mij proberen nu om dat te gaan verbeteren (vullen en voelen elkaar prima aan heb ik het idee).
Zoals gezegd, Farfan is geen pure spits. Duidelijk is dat Farfan de beste is van de 3. Hij kan met beide samenspelen, Koevermans of Lazovic. Maar hem op de bank zetten voor 2 spelers die beduidend minder kwaliteit hebben is absolute onzin. Gomes is in CL wedstrijden ook lang niet zo dominant als in de competitie. Moeten we die er dan ook maar naast gaan zetten?
[Dit bericht is veranderd door Makaveli (op 24 oktober 2007 23:17:14).]
|
|
|
knalpotknallers Legende
Uit: Aalten / Arnhem Vak: - Posts: 3139 Reg.: 1 april 2000 | Ik weet het na afgelopen dinsdag zeker. Farfan is een prima Eredivisiespeler, maar in Europa komt hij tekort. Keer op keer bewijst hij dit. Helaas, deze jongen gaat niet naar een topclub.
|
|
|
paazdaap united Jeugdspeler
Uit: raamsdonksveer Vak: - Posts: 39 Reg.: 3 augustus 2007 | in mijn ogen is makaveli hier de gene met de meeste voetbal kennis. En wie zegt dat Farfan geen neus voor de goal heeft vergelijk hem maar in de afgelopen seizoenen met de Koef en ook dan heeft Farfan meer rendement.
|
|
|
Makaveli Legende
quote: Helaas, deze jongen gaat niet naar een topclub.
Dat is wat anders. Maar dat beweer ik dan ook niet. Als dat het criterium is voldoet alleen Gomes maar en de rest niet. Farfan is niet goed genoeg voor de absolute top maar wel de beste van onze 3 aanvallers. Over Koevermans en Europese top hoeven we het helemaal niet te hebben lijkt me.
|
|
|
franc_totti Lid 2e elftal
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 153 Reg.: 27 mei 2007 | Ik ben het compleet met Makaveli eens. Als je serieus denkt dat Koevermans beter is moet je echt het boek voetballen voor dummies gaan lezen. Koevermans is leuk voor de NL competitie, en dan alleen zijn scorendvermogen, internationaal komt hij op elk front te kort. Ook met scoren.
De vergelijking met Kezman en Farfan raakt kant nog wal. Totaal verschillende spelers. Je zou beter Koevermans met Kezman kunnen vergelijken. Voetballend weinig toevoegend maar, in de NLse competitie, wel scorend vermogen. Kom niet aanzetten dat Koevermans een goed aanspeelpunt is omdat hij toevallig groot is want dan let je niet op tijdens wedstrijden, hij is namelijk vrij weinig aanspeelbaar.
Makaveli: Je verwoord precies hoe het is!
[Dit bericht is veranderd door franc_totti (op 25 oktober 2007 13:31:10).]
|
|
|