PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Favoriete Opstellingen en verkoopbeleid
Jefferson Farfán (deel 2)
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is verplaatst naar Buitenlandse en Europese competities.
Deze topic bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 80 »

Poster
Topic: Jefferson Farfán (deel 2) 
Just_Waal
Legende

Uit: Vleuten
Vak: Oost - Y
Reg.: 23 oktober 2001
Gepost op 9 november 2007 om 16:22:51.     MSN: erwindewaalpsv@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gonzalez schreef:

(...)

Mompel ik over Koevermans, Kone, Vennegoor, Park en dan nog maar te zwijgen wat er achter Farfan staat in tegen stelling tot spelers die v Nistelrooij en Kuijt achter zich hadden staan in hun team destijds.

Ja wie zijn er nou beter? Nilis en Kalou of Vennegoor, Koevermans en Park?
 Help mods!
Pool: 3350eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 123e / 186e / 85eOpstelling: 4-3-3
Gonzalez
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: Noord - RR
Reg.: 1 april 2001
Gepost op 9 november 2007 om 16:26:09.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Just_Waal schreef:

(...)

Waar zeg ik dat Farfan een topspits is? Net vond ik het een goede spits, nu alweer een topspits. Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond. Je begint een nieuw betoog over het fenomeen topspits, dat mag hoor, maar quote mij dan niet, want het heeft nul komma niks met mijn post te maken.

Aan alle critici zeg ik alleen dat Farfan niet veranderd is, niets meer. Ik verdedig Farfan niet en gezien zijn matige vorm, wil ik dat ook helemaal niet. Maar mensen die roepen dat deze Farfan slechter is dan twee jaar terug en het al over 'de oude Farfan' hebben, snappen het niet helemaal, in mijn ogen dan.

Wil jij gaan beweren dat Lazovic minimaal 2 man bezighoudt. Hij houdt nog niet eens 1 man bezig. Koevermans heeft enkel als sub gespeeld, maar met Koevermans (3 spitsen) in het veld, zie je dat zowel Farfan als het team beter renderen. Jammer vind ik alleen dat Koevermans en Lazovic samen net zoveel brengen als Kone alleen. En dan te bedenken dat we voor deze inruilactie verlies hebben geleden: onbegrijpelijk beleid wat mij betreft.

Het enige wat ik wil schrijven is dat we niet te veel randzaken moeten gaan bedenken waarom Farfan niet goed genoeg presteerd. Het enige antwoord in mijn ogen is dat hij gewoon kwaliteit te kort komt om een topspits te zijn en dat is de reden waarom hij niet goed genoeg presteerd.

Farfan is inderdaad niet slechter maar ook zeker niet beter dan 2 jaar geleden en dat is eigenlijk een trieste zaak, dat zegt namelijk iets over zijn ontwikkeling!

Je punt over Kone ben ik het met je eens, ook in mijn ogen onbegrijpelijk want dat was een speler die met een actie WEL het verschil kon maken.

quote:
Just_Waal schreef:

(...)

Ja wie zijn er nou beter? Nilis en Kalou of Vennegoor, Koevermans en Park?

Park of Kalou en Kone of Nilis. Dan zal ik ook toegeven dat Nilis en Kalou iets beter zijn maar voetbal speel je niet met maar 1 medespeler. Het gehele elftal waar Farfan nu in heeft gespeelt is in mijn ogen beter dan het elftal van Kuijt en v Nistelrooij destijds wat het juist dus makkelijker maakt om het verschil te maken. Die teams van v Nistelrooij en Kuijt hebben volgens mij namelijk nooit de kwartfinale van de CL behaald (en dit was niet zo zeer alleen de verdienste van Farfan voor alle duidelijkheid).

[Dit bericht is veranderd door Gonzalez (op 9 november 2007 16:32:34).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.414,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Marger
Legende

Vak: -
Reg.: 15 april 1999
Gepost op 9 november 2007 om 16:38:39.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb het idee dat steeds meer mensen gaan inzien dat Koné laten gaan niet zo slim was. Ik denk ook wel dat het huidige gebrek aan prestatie van Farfan daar deels aan gerelateerd kan worden. Misschien is Farfan inderdaad geen topspits: ik heb hem vooral goed zien presteren als hij vanuit de luwte kon spelen met genoemde bliksemafleiders. Met veldspel zie ik hem niet zo vaak zélf het verschil maken wat denk ik bij topspitsen vaak het geval is.

Wel kan Farfan voor PSV een topspeler zijn, dat hebben we een paar periodes kunnen zien. Voorwaarde is wel 100% fitheid, die er nu misschien nog niet is, en spelen vanuit de luwte van een bliksemafleider. Een duo met Koevermans lijkt me dan ook de beste optie, met Afellay daar vlak achter. Die trekt namelijk met zijn dribbels enorme gaten en spelers moeten uit positie om hem af te stoppen. Dan ontstaat er veel ruimte voor Farfan. Culina en Simons controlerend op het middenveld en Aissati als rechtshalf in een vrijere rol. Volgens mij benut je dan de meeste spelers optimaal op hun kwaliteiten en kan Farfan dus ook veel beter uit de verf komen.
 Help mods!
Pool: 3201eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 2075e / 1938e / 1486eOpstelling: 4-5-1
Just_Waal
Legende

Uit: Vleuten
Vak: Oost - Y
Reg.: 23 oktober 2001
Gepost op 9 november 2007 om 16:40:02.     MSN: erwindewaalpsv@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Marger schreef:

Ik heb het idee dat steeds meer mensen gaan inzien dat Koné laten gaan niet zo slim was. Ik denk ook wel dat het huidige gebrek aan prestatie van Farfan daar deels aan gerelateerd kan worden. Misschien is Farfan inderdaad geen topspits: ik heb hem vooral goed zien presteren als hij vanuit de luwte kon spelen met genoemde bliksemafleiders. Met veldspel zie ik hem niet zo vaak zélf het verschil maken wat denk ik bij topspitsen vaak het geval is.

Wel kan Farfan voor PSV een topspeler zijn, dat hebben we een paar periodes kunnen zien. Voorwaarde is wel 100% fitheid, die er nu misschien nog niet is, en spelen vanuit de luwte van een bliksemafleider. Een duo met Koevermans lijkt me dan ook de beste optie, met Afellay daar vlak achter. Die trekt namelijk met zijn dribbels enorme gaten en spelers moeten uit positie om hem af te stoppen. Dan ontstaat er veel ruimte voor Farfan. Culina en Simons controlerend op het middenveld en Aissati als rechtshalf in een vrijere rol. Volgens mij benut je dan de meeste spelers optimaal op hun kwaliteiten en kan Farfan dus ook veel beter uit de verf komen.

Ooit gehoord van een 10 met een griffel?

Bij deze!
 Help mods!
Pool: 3350eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 123e / 186e / 85eOpstelling: 4-3-3
haaimethenk
Legende

Uit: Etten-Leur
Vak: West - JJ
Reg.: 24 december 2000
Gepost op 9 november 2007 om 23:03:00.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Farfan is uit vorm, dat is niet te ontkennen. Maar ik lees bijna alleen maar de negatieve aspecten maar geen oplossingen. Ik denk dat het een verbetering dat Jeff gaat samenspelen met Koevermans. Lazovic en Farfan werkt niet echt samen, gaat ten koste van Farfan. Zonde om deze speler zo te zien zwemmen. Ik denk dat Farfan van grotere waarde kan zijn dan Lazovic.
 Help mods!
Pool: 1479eMotM: -Battle-rating: 1.489,7VoVo: -Opstelling: incompleet
HELD GOMES!!!
Veelbelovend talent

Uit: uden
Vak: Noord - T
Reg.: 6 juni 2005
Gepost op 10 november 2007 om 10:15:24.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Farfan is idd uit vorm, maar laten we hem morgen eens massaal toezingen!!! Dat is dit hele jaar nog geen 1 keer massaal gebeurd terwijl Danny en Danko veel meer toegezongen worden... Hopelijk kunnen wij als 2e man Farfan ook een beetje over dit dode punt helpen!!!

Help mods!
Pool: 1135eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 2347e / - / 2496eOpstelling: 4-4-2
VTI
Meervoudig international

Uit: Tilburg
Reg.: 26 april 2000
Gepost op 10 november 2007 om 17:21:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
HELD GOMES!!! schreef:

Farfan is idd uit vorm, maar laten we hem morgen eens massaal toezingen!!! Dat is dit hele jaar nog geen 1 keer massaal gebeurd terwijl Danny en Danko veel meer toegezongen worden... Hopelijk kunnen wij als 2e man Farfan ook een beetje over dit dode punt helpen!!!

Als de tweede man op de plek van Kromkamp staat, ga ik aan het bier!
 Help mods!
Pool: 1802eMotM: -Battle-rating: 1.492,9VoVo: -Opstelling: 4-5-1
kuiper
International

Vak: Zuid - F
Reg.: 31 mei 2004
Gepost op 10 november 2007 om 17:34:26.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik begin mij steeds vaker af te vragen of we ipv Kone niet farfan hadden moeten verkopen. Kone mistte weliswaar veel kansen, maar was altijd een plaag voor verdedigers. en ik vond de speelstijl van Kone leuk om naar te kijken. Farfan is veel voorspelbaarder, word makkelijker afgestopt en maakt eigenlijk nooit het verschil. Beetje saai dus..

Het blijft natuurlijk maar een droom, maar ik had liever een aanval gezien met Kone - Koef - Lazovic. Kone vanaf links en Lazovic vanaf rechts, met een echte goaltjesdief in de spits.
 Help mods!
Pool: 343eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 2117e / - / 1988eOpstelling: 3-4-3
Giallorossi
Legende
Buitengewoon lid
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004

Vak: Oost - X
Reg.: 8 juni 2001
Gepost op 10 november 2007 om 18:17:58.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kuiper schreef:

Ik begin mij steeds vaker af te vragen of we ipv Kone niet farfan hadden moeten verkopen. Kone mistte weliswaar veel kansen, maar was altijd een plaag voor verdedigers. en ik vond de speelstijl van Kone leuk om naar te kijken. Farfan is veel voorspelbaarder, word makkelijker afgestopt en maakt eigenlijk nooit het verschil. Beetje saai dus..

Het blijft natuurlijk maar een droom, maar ik had liever een aanval gezien met Kone - Koef - Lazovic. Kone vanaf links en Lazovic vanaf rechts, met een echte goaltjesdief in de spits.

Farfan zit gewoon een een enorme vormcrisis, dat komt echt wel weer goed hoor. Maar op dit moment is hij wat mij betreft gewoon 3e keus in de spits.
 Help mods!
Pool: 3322eMotM: -Battle-rating: 1.619,8 (daag uit)VoVo: 2014e / 1004e / 1965eOpstelling: 4-3-3
psvinwenen
Legende
Chatoperator
Winnaar PSV Netwerk Battle 2007

Uit: wenen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 augustus 2001
Gepost op 10 november 2007 om 18:36:22.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Marger schreef:

Idd goede analyse. Enig vraagteken voor mij is of Ibi en Isi beiden een basisplaats kunnen (zouden moeten) hebben. Als Perez niet heel snel zijn performaces ala 2e helft CSKA en Feyenoord toont dan misschien wel.

Iig wbt hoe je het maximale rendement uit Farfan kunt halen geef ik je gelijk. Ook ben ik ervan overtuigd dat hij nogsteeds niet helemaal fit is maar toch perse wil spelen. De coach die hem op de bank zet zonder een volle blessure na te kunnen wijzen kan op een kleine revolutie rekenen, vandaar dat ie ook nogsteeds zijn basisplaats gegarandeerd heeft......denk ik.
 Help mods!
Pool: 185eMotM: -Battle-rating: 2.172,8 (daag uit)VoVo: 274e / 754e / 113eOpstelling: 4-4-2
Rick_PSV
Talentje

Uit: Waalwijk
Reg.: 12 oktober 2006
Gepost op 11 november 2007 om 15:56:33.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Eindelijk....
 Help mods!
Pool: 4573eMotM: -Battle-rating: 1.481,7VoVo: 1503e / 943e / 2192eOpstelling: incompleet
michiel_peters111
International

Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 11 november 2007 om 16:01:27.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Speelt een slechte wedstrijd maar scoort nu gelukkig wel. Dit is hopelijk de ommekeer voor Farfan
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Remco.
Legende

Vak: West - H
Reg.: 19 juni 2003
Gepost op 11 november 2007 om 18:30:33.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heb hem in geen tijden zo hard zien werken voor de ploeg zeg. Niet altijd even gelukkig, maar hij heeft weer iets van zijn klasse laten zien vandaag.
 Help mods!
Pool: 1585eMotM: -Battle-rating: 1.468,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Nimrod
Legende

Uit: Syracuse (USA)
Vak: Zuid - Ere Zuid
Reg.: 18 oktober 2003
Gepost op 11 november 2007 om 18:39:38.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hiddink zei ooit: "Farfan is een kleine kerncentrale (samen met Park)".

Ik begrijp nu weer waarom hij dat zei.
 Help mods!
Pool: 527eMotM: -Battle-rating: 1.406,6VoVo: -Opstelling: 3-4-3
PSVfanatic
Lid 2e elftal
Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007

Uit: Nuenen
Vak: Oost - V
Reg.: 14 mei 2004
Gepost op 11 november 2007 om 18:43:40.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Daarom moet je Farfan altijd opstellen. Hij speelde een ongelukkige wedstrijd, maar hij heeft maar 1 moment nodig. Hij werkte hard vandaag!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.495,6VoVo: -Opstelling: incompleet
MarPSV
Vedette

Uit: Meteren
Vak: Oost - YY
Reg.: 13 september 2004
Gepost op 11 november 2007 om 18:44:30.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Was een mooi doelpunt van Farfan en hij werkte hard. Goede speler die gewoon bij PSV in de basis moet blijven!
 Help mods!
Pool: 319eMotM: -Battle-rating: 1.546,5 (daag uit)VoVo: 532e / 1294e / 465eOpstelling: 4-4-2
Makaveli
Legende

Uit: Utrecht
Reg.: 13 januari 1999
Gepost op 11 november 2007 om 19:09:39.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

*

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 12 november 2007 07:10:54).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Captain(C)
Vedette

Uit: Best
Reg.: 17 januari 2004
Gepost op 11 november 2007 om 19:22:34.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een schitterende vrij trap weer.
Hij speelde overigens weer niet echt gelukkig, hopelijk doet dit doelpunt hem goed
 Help mods!
Pool: 2863eMotM: -Battle-rating: 1.462,3VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Administrator
Administrator

Reg.: 30 juni 2002
Gepost op 11 november 2007 om 19:22:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de PSV Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
psvinwenen
Legende
Chatoperator
Winnaar PSV Netwerk Battle 2007

Uit: wenen
Reg.: 18 augustus 2001
Gepost op 12 november 2007 om 09:50:06.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sinds Farfan hopeloos uit vorm is en we niet in staat blijken met een degelijk tactisch concept te komen heb ik een idee.

PSV moet ervoor zorgen dat ze elke wedstrijd aan de 5 vrijetrappen net buiten de 16 versieren. Dan zijn we verzekerd van 2 goals per wedstrijd . Zijn hoofdwapen, ondanks vormcrisis, is Farfan nog niet kwijt....wat was die bal op de mm. (nauw)keurig ingeschoten zeg...

[Dit bericht is veranderd door psvinwenen (op 12 november 2007 09:50:35).]
 Help mods!
Pool: 185eMotM: -Battle-rating: 2.172,8 (daag uit)VoVo: 274e / 754e / 113eOpstelling: 4-4-2
mj
Nationale topspeler

Uit: Nijmegen
Vak: Noord - PR
Reg.: 20 januari 2001
Gepost op 12 november 2007 om 10:13:52.       MSN: mjnunen@hotmail.nl    Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Captain(C) schreef:

Wat een schitterende vrij trap weer.
Hij speelde overigens weer niet echt gelukkig, hopelijk doet dit doelpunt hem goed

Na de wissel Aisatti voor Perez ging Farfan ook beter draaien
 Help mods!
Pool: 814eMotM: -Battle-rating: 1.638,7 (daag uit)VoVo: 619e / 547e / 618eOpstelling: 4-4-2
Jasper_PSV
Meervoudig international

Uit: Brunssum
Reg.: 28 juli 2006
Gepost op 12 november 2007 om 11:57:36.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je kan het trouwens ook eens van de andere kant bekijken. Farfan is vrij hopeloos uit vorm en krijgt bovendien nauwelijks nog goeie ballen maar weet wel met 1 specifieke kwaliteit nog z'n goals te maken, in z'n geval de vrije trap dus. Ik denk dat zoiets ook wel het verschil maakt tussen een normale en een 'top' speler (voor PSV begrippen dan).

[Dit bericht is veranderd door Jasper_PSV (op 12 november 2007 11:57:59).]
 Help mods!
Pool: 4280eMotM: -Battle-rating: 1.278,5VoVo: -Opstelling: 4-4-2
redbull009
Regelmatige invaller

Uit: Eindhoven
Vak: West - KK
Reg.: 24 oktober 2001
Gepost op 12 november 2007 om 12:58:28.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
mj schreef:

(...)

Na de wissel Aisatti voor Perez ging Farfan ook beter draaien

Dat heeft mede ook te maken dat Aissati zich meer met voetbal bezig hield, vond Perez een aanfluiting in de tweede helft en zorgde ervoor bijna voor dat PSV met 10 man kwam te staan.
Aissatti moet in de basis Perez op de bank, maar dat is mijn optiek
 Help mods!
Pool: 413eMotM: -Battle-rating: 1.483,0 (daag uit)VoVo: 202e / 553e / 298eOpstelling: 3-4-3
Thomasjehh
Regelmatige invaller

Uit: best
Reg.: 21 oktober 2006
Gepost op 12 november 2007 om 14:14:18.     MSN: thomas_7_psv@hotmail.com    Lid van PSV Junior Club  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik weet waarom Farfán zo uit vorm is. Mijn oom kent iemand binnen PSV. Ik liet me vertellen, dat Farfán veel minder met voetbal bezig is als in 04/05 en 05/06 en veel meer uitgaat.
 Help mods!
Pool: 887eMotM: -Battle-rating: 1.485,6VoVo: 2476e / - / 2411eOpstelling: 4-3-3
PSV Kampioenen
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - V
Reg.: 19 december 1999
Gepost op 12 november 2007 om 14:56:53.       ICQ: 58441900    Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Thomasjehh schreef:

Ik weet waarom Farfán zo uit vorm is. Mijn oom kent iemand binnen PSV. Ik liet me vertellen, dat Farfán veel minder met voetbal bezig is als in 04/05 en 05/06 en veel meer uitgaat.

De grootste onzin, hij is zelf mijn buurman geweest en Farfan ging dus echt niet vaak opstap he.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2

Deze topic is verplaatst naar Buitenlandse en Europese competities.
Deze topic bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk