| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 |
quote: DonCorleone schreef:
heb het nooit in hem zien zitten.
En toen ben ik gestopt met verder lezen.

|
|
|
malibu Meervoudig international
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2293 Reg.: 1 augustus 2006 | Een echte kenner inderdaad. Balen he dat Ronaldinho toch voor Chelsea heeft gekozen? Wat een lutser!
|
|
|
bsoers Vaste waarde in elftal
Uit: Budel Vak: Oost - V Posts: 426 Reg.: 16 april 2005 | DonCorleone... je verstand kwijt geraakt ofzo? Ik bedoel mensen kunnen een andere mening hebben over dingen maar dit... Misschien zegt het genoeg dat het pas je tweede post is, dit kan duiden op:
- Gefrustreerde supporter van een andere club
- Gefrustreerde PSV supporter zonder verstand (K)
- Hele andere visie op voetbal dan de rest van de mensen in het universum
|
|
| Pool: 3747e | MotM: - | Battle-rating: 1.455,1 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
tims Talentje
Uit: helmond Vak: Zuid - B Posts: 64 Reg.: 9 maart 2006 |
quote: bsoers schreef:
DonCorleone... je verstand kwijt geraakt ofzo? Ik bedoel mensen kunnen een andere mening hebben over dingen maar dit... Misschien zegt het genoeg dat het pas je tweede post is, dit kan duiden op:
- Gefrustreerde supporter van een andere club
- Gefrustreerde PSV supporter zonder verstand (K)
- Hele andere visie op voetbal dan de rest van de mensen in het universum
Hierbij sluit ik me volledig bij aan. Jef is een van de beste aankopen die PSV heeft gedaan, Hij heeft bijna niets gekost, is nog heel jong ( zelfde leeftjd als bv Bakal) maar heeft al zoveel betekent voor de club en als hij vertrekt dan word er zeker veel geld verdient door de club.
Voor de wedstrijd tegen de Graafschap krijgt hij trouwens in de VI een 8 !! Maar degene die daar de punten uitdeelt zal er wel geen kijk op hebben ???!!!
Zijn prestatie word te veel onder een vergrootglas gelegd en het verwachtingspatroon is ook terecht hoog, omdat het gewoon een klasse speler is. Maar na een zware blessure mag hem ook wel tijd gegunt worden om op zijn niveau terug te komen.
|
|
|
DonCorleone Toeschouwer
Uit: Deurne Vak: - Posts: 6 Reg.: 12 november 2007 | noem mij maar eens een paar goede CL wedstrijden op van hem dan...loopt zichzelf meer dan regelmatig vast, scoort niet of nauwelijks, creeert geen kansen voor anderen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat jullie het wel in deze jongen zien zitten vind ik prima, maar ik heb gewoon een kritische blik
en nog even voor de duidelijkheid, ben geen gefrustreerde supporter van een andere club ofzo, ben gewoon 100% PSV'er, maar ben gewoon absoluut geen Farfan liefhebber..Vind hem zoals eerder gezegd veel te licht voor de topwedstrijden, zowel in Nederland als in de CL
|
|
|
keesjansma3 Bankzitter
Vak: - Posts: 185 Reg.: 6 april 2005 | Farfan is een held.
Hij heeft zoveel belangrijke doelpunten gemaakt.
Hij neemt zijn verantwoordelijkheden voor het team. Cijfert zichzelf weg als het moet.
Hij is een belangrijke speler met een goed karakter.
|
|
|
psvjw Bankzitter
Uit: Vught Vak: West - JJ Posts: 213 Reg.: 28 mei 2007 | Farfan heeft vele belangrijke goals gemaakt voor PSV, maar dit seizoen kan hij maar niet in de buurt van zijn oude niveau komen. Als Arsenal en/of Manchester City komen met een bod van 20 miljoen pond ( dat is € 25.710.245,54 ) dan denk ik dat PSV dat accepteert (en in mijn ogen terecht)
|
|
|
Peejay Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Uit: Adieu, goodbye, auf wiedersehen Vak: Noord - S Posts: 2940 Reg.: 11 januari 2002 |
quote: psvjw schreef:
Farfan heeft vele belangrijke goals gemaakt voor PSV, maar dit seizoen kan hij maar niet in de buurt van zijn oude niveau komen. Als Arsenal en/of Manchester City komen met een bod van 20 miljoen pond ( dat is € 25.710.245,54 ) dan denk ik dat PSV dat accepteert (en in mijn ogen terecht)
Er wordt ook gesproken over $20 miljoen en dat is beduidend minder dan €25 miljoen, namelijk dik €13 miljoen.
|
|
|
Jasper_PSV Meervoudig international
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 950 Reg.: 28 juli 2006 | Je kan het mss in mindere mate vergelijken met Ronaldinho bij Barca, die heeft ook dat geweldige seizoen gehad waardoor daarna het eigenlijk alleen nog maar kan tegenvallen, met dit seizoen als dieptepunt. Oké, hij houdt z'n briljante momenten, maar toch op een minder constant niveau dan eerst. Daarom denk ik ook dat het voor Farfan het beste is om te vertrekken, voor zichzelf en voor PSV(zelfde voor Ronaldinho trouwens).
|
|
|
Joschka International
Vak: - Posts: 582 Reg.: 27 augustus 2003 |
quote: tims schreef:
(...)
Hierbij sluit ik me volledig bij aan. Jef is een van de beste aankopen die PSV heeft gedaan, Hij heeft bijna niets gekost, is nog heel jong ( zelfde leeftjd als bv Bakal) maar heeft al zoveel betekent voor de club en als hij vertrekt dan word er zeker veel geld verdient door de club.
Voor de wedstrijd tegen de Graafschap krijgt hij trouwens in de VI een 8 !! Maar degene die daar de punten uitdeelt zal er wel geen kijk op hebben ???!!!
Zijn prestatie word te veel onder een vergrootglas gelegd en het verwachtingspatroon is ook terecht hoog, omdat het gewoon een klasse speler is. Maar na een zware blessure mag hem ook wel tijd gegunt worden om op zijn niveau terug te komen.
Die acht sloeg nergens op. Ik ben een absolute Farfan-fan maar in Doetinchem speelde hij niet best. Onzichtbaar, vrij lui zelfs. Ik vind zeker niet dat psv hem in de winterstop moet verkopen, maar daarna kan ik me voorstellen dat hij gaat. Hij heeft zich bij ons formidabel ontwikkeld. Weliswaar staat hij nu even stil, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het weer goed komt.
|
|
|
PSV&WEST HAM UTD-FAN Legende Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen
Uit: Helmond Vak: Zuidwest - GG Posts: 3858 Reg.: 19 juli 2003 | Alleen die kop al van dit artikel lezend van deze Amsterdamse rioolkrant wekt al de nodige ongenoegen, maar ja, hun club speelt binnenkort weer tegen de ware kampioen:
Schandaal: Farfáns Peru in opspraak
Het nationale voetbalteam van Peru, waar ook PSV'er Jefferson Farfán deel van uitmaakt, is in opspraak geraakt. Na het 1-1 gelijkspel tegen Brazilië (afgelopen maand) zouden enkele spelers met talloze vrouwen en de nodige drank flink hebben feestgevierd in Hotel Las Inkas in Lima. Slechts drie dagen later ging Peru in de WK-kwalificatiereeks met 5-1 keihard onderuit tegen Ecuador.
Minstens vier spelers, onder wie Chelsea-speler Claudio Pizarro, zijn vorige maand bij het hotelfeestje betrokken geweest. Dat verklaarde de Peruviaanse voetbalbond, die direct een onderzoek heeft ingesteld. "Het is bevestigd dat enkele spelers de regels hebben geschonden. Zij genoten van een plezierige nacht met vrouwen en alcohol", aldus woordvoerder Lander Aleman.
Het schandaal kwam aan het licht door Jaime Bayly, een gerespecteerde journalist in Peru. Hij maakte tijdens zijn wekelijkse tv-programma 'The Sharpshooter' bekend dat Pizarro, Paolo Guerrero (Hamburger SV), Andres Mendoza (Metallurg Donetsk) en Miguel Mostto (lokale Peruviaanse club Cienciano) op 18 november jongstleden betrokken waren bij het bewuste feestje.
Farfán zou volgens de bron niet bij de nachtelijke escapade aanwezig zijn geweest. De aanvaller van PSV kwam tegen Ecuador in actie. In dat duel kwam hij niet tot scoren, maar ontving wel een gele kaart.
|
|
|
F17 Graphix Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 3156 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 |
quote: PSV&WEST HAM UTD-FAN schreef:
Alleen die kop al van dit artikel lezend van deze Amsterdamse rioolkrant wekt al de nodige ongenoegen, maar ja, hun club speelt binnenkort weer tegen de ware kampioen:
Schandaal: Farfáns Peru in opspraak
Het nationale voetbalteam van Peru, waar ook PSV'er Jefferson Farfán deel van uitmaakt, is in opspraak geraakt. Na het 1-1 gelijkspel tegen Brazilië (afgelopen maand) zouden enkele spelers met talloze vrouwen en de nodige drank flink hebben feestgevierd in Hotel Las Inkas in Lima. Slechts drie dagen later ging Peru in de WK-kwalificatiereeks met 5-1 keihard onderuit tegen Ecuador.
Minstens vier spelers, onder wie Chelsea-speler Claudio Pizarro, zijn vorige maand bij het hotelfeestje betrokken geweest. Dat verklaarde de Peruviaanse voetbalbond, die direct een onderzoek heeft ingesteld. "Het is bevestigd dat enkele spelers de regels hebben geschonden. Zij genoten van een plezierige nacht met vrouwen en alcohol", aldus woordvoerder Lander Aleman.
Het schandaal kwam aan het licht door Jaime Bayly, een gerespecteerde journalist in Peru. Hij maakte tijdens zijn wekelijkse tv-programma 'The Sharpshooter' bekend dat Pizarro, Paolo Guerrero (Hamburger SV), Andres Mendoza (Metallurg Donetsk) en Miguel Mostto (lokale Peruviaanse club Cienciano) op 18 november jongstleden betrokken waren bij het bewuste feestje.
Farfán zou volgens de bron niet bij de nachtelijke escapade aanwezig zijn geweest. De aanvaller van PSV kwam tegen Ecuador in actie. In dat duel kwam hij niet tot scoren, maar ontving wel een gele kaart.
Inderdaad. Dat is weer een échte 'De Telegraaf-titel'. Is echt een dramatische krant.
Voor ELK bedrag wat men bied dat de aankoopprijs van PSV toendertijd + de onkosten (salaris e.d.) overschrijdt......WEG ERMEE!
Jeffar is dit seizoen en eind vorig dramaaaaatisch uit vorm, en in de CL heeft hij nooit gepresteerd! Sterker nog, in de CL behoort hij tot PSV's zwakste spelers...heb het nooit in hem zien zitten. Nationaal aardig (in de Mickey Mouse competitie) maar ook tegen de grotere clubs nooit echt top. Deze jongen houdt zich staande door doelpunten uit vrije trappen (dat moet ik hem nageven, dat beheerst hij zeer goed) maar op andere punten komt hi zwaar tekort. als is het €5 miljoen, mooie strik erom en weg ermee...
Einde van vorig seizoen was hij anders heel belangrijk met twee doelpunten tegen FC Twente en twee tegen Vitesse. Ik weet niet in wélke grot jij toen leefde, maar dat zou het vast geweest zijn.
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8726 Reg.: 19 december 1999 |
noem mij maar eens een paar goede CL wedstrijden op van hem dan...loopt zichzelf meer dan regelmatig vast, scoort niet of nauwelijks, creeert geen kansen voor anderen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat jullie het wel in deze jongen zien zitten vind ik prima, maar ik heb gewoon een kritische blik
en nog even voor de duidelijkheid, ben geen gefrustreerde supporter van een andere club ofzo, ben gewoon 100% PSV'er, maar ben gewoon absoluut geen Farfan liefhebber..Vind hem zoals eerder gezegd veel te licht voor de topwedstrijden, zowel in Nederland als in de CL
Weet je zeker dat je 100% PSV-er bent? Ik twijfel toch enorm, en je bent pas net lid, maar neem je nu al niet meer serieus.
Er zijn echt slechtere spelers die veels te licht zijn bevonden voor PSV danwel CL.
|
|
|
Het Kanon Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2006
Vak: - Posts: 2328 Reg.: 13 maart 2000 | Farfan is een van de beteren van PSV. Dat hij in de CL minder goed uit de verf komt, komt omdat PSV in die wedstrijden vaak onder druk staat en dan uitverdedigt d.m.v. een lel naar voren. Farfan neemt de bal dan aan met z´n rug naar het doel, wat niet zijn sterke punt is.
Dit seizoen heeft Farfan de heel voorbereiding gemist door zijn enkelbreuk. Hij is niet in vorm, maar weet weer enkele malen het net te vinden. Tegen Feyenoord speelde Farfán uitstekend, al scoorde hij toen niet.
|
|
|
PSV&WEST HAM UTD-FAN Legende Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen
Uit: Helmond Vak: Zuidwest - GG Posts: 3858 Reg.: 19 juli 2003 | Deze heb ik gepost in een inmiddels gesloten topic op dit forum over Farfán.
quote: Farfán is 3 en een half jaar onze beste aanvaller in de selectie en als ik dan zie wat voor krediet hij heeft ten opzichte van nieuwkomers als onder andere Lazovic en Koevermans de laatste tijd, rijst mij de haren soms te berge dat velen hem zo snel af willen serveren.
Jeff heeft meer techniek en trapgevoel dan eerdergenoemden en is ook de enige, met bovengenoemd duo, die voor veruit het meeste geld zal vertrekken en waar ook als enige aan verdient in de toekomst.
De meesten hier hebben als levensmotto: wat nieuw is is beter, maar neem maar één wijze raad aan van een "oude" man: krediet verdien je met de jaren!
|
|
|
Just_Waal Legende
Uit: Vleuten Vak: Oost - Y Posts: 2830 Reg.: 23 oktober 2001 |
quote: Joschka schreef:
(...)
Die acht sloeg nergens op. Ik ben een absolute Farfan-fan maar in Doetinchem speelde hij niet best. Onzichtbaar, vrij lui zelfs. Ik vind zeker niet dat psv hem in de winterstop moet verkopen, maar daarna kan ik me voorstellen dat hij gaat. Hij heeft zich bij ons formidabel ontwikkeld. Weliswaar staat hij nu even stil, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het weer goed komt.
Kan het niet zijn dat Farfan zijn tegenstander in slaap wiegt, zodat hij op het juiste moment net even een seconde sneller is met reageren?
Ik vind de twijfels met betrekking tot Farfan onbegrijpelijk. Hij is de beste aanvaller die we hebben en met bliksemafleiders als Koef en Lazovic naast hem, groeit hij vanzelf naar zijn oude niveau. Het kan altijd beter, maar ja...het is Raul niet he.
Velen hadden het over zijn gebrek aan scorend vermogen in uitwedstrijden. Scoort ie 2 keer de beslissende 1-0, ook nog eens niet uit een vrije trap (ook zo'n verwijt), krijg je het gezeur dat ie slecht speelt en lui oogt. Het maakt me niet uit of ie lui oogt, als ie maar mee terugverdedigt als het nodig is en dat is iets wat Farfan altijd doet: meelopen met z'n directe tegenstander als het moet. Er zijn mensen die dat bijvoorbeeld uit principe niet doen, he Kenneth?
|
|
|
lempkesfabriek Vedette Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 6202 Reg.: 26 november 2004 |
quote: PSV&WEST HAM UTD-FAN schreef:
Deze heb ik gepost in een inmiddels gesloten topic op dit forum over Farfán.
(...)
Dan zal ik het ook nog even zeggen PSV&WEST HAM UTD-FAN
Farfán moet altijd spelen, is simpelweg onze beste aanvaller.
Farfán heeft in zijn eentje meer kwaliteit dan Lazovic, Koevermans en Perez bij elkaar opgeteld.
|
|
|
tims Talentje
Uit: helmond Vak: Zuid - B Posts: 64 Reg.: 9 maart 2006 |
quote: Joschka schreef:
(...)
Joschka je hebt gelijk dat die 8 nergens op sloeg, maar de kritiek van sommigen op Jeff slaat ook nergens op. verder deel ik jouw vertrouwen wat betreft de toekomst van Farfan. Daarnaast word er van Jeff verwacht dat hij zich maar steeds aanpast aan nieuwe mede-aanvallers, ondanks dat hij juist de vaste waarde was en is. Logisch dat die aanpassing niet altijd even goed en snel verloopt.
|
|
|
renzzz19852042327 Vedette
Uit: Best Vak: - Posts: 1438 Reg.: 1 juni 2004 | Oh mijn god, deze jongen komt LETTERLIJK nog geen lantaarnpaal voorbij!! Waarom speelde hij gisteren linksback/linkshalf ipv *********** in de spits waar hij hoorde te staan?!
|
|
|
Paganitzu Geselecteerd voor Oranje
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 547 Reg.: 3 maart 2007 |
quote: renzzz19852042327 schreef:
Oh mijn god, deze jongen komt LETTERLIJK nog geen lantaarnpaal voorbij!! Waarom speelde hij gisteren linksback/linkshalf ipv *********** in de spits waar hij hoorde te staan?!
Hij speelde best goed eigelijk vergelijken met de rest, hield de bal goed vast en kwam wél regelmatig een man voorbij, helaas stonden er toen nog 3...
|
|
|
AddoCultheld Legende
Uit: Eindhoven Vak: West - H Posts: 2190 Reg.: 7 oktober 2001 | ach kom toch op, bolletje pretvet komt niemand meer voorbij.. wel kunnen feesten etc. maar voetballen, ho maar
|
|
|
Paganitzu Geselecteerd voor Oranje
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 547 Reg.: 3 maart 2007 |
quote: AddoCultheld schreef:
ach kom toch op, bolletje pretvet komt niemand meer voorbij.. wel kunnen feesten etc. maar voetballen, ho maar
Hij lijkt zijn snelheid inderaad helaas kwijt te zijn, maar in tegenstelling tot Koevermans kon hij wél een bal vasthouden en doorspelen. Ook heeft hij nog steeds een fantastische vrije trap.
|
|
|
AddoCultheld Legende
Uit: Eindhoven Vak: West - H Posts: 2190 Reg.: 7 oktober 2001 | Ja, maar vergelijk hem eens met bv. de wedstrijd tegen milan, 10 x zo dun, 10 x zo snel en 10 x zo gevaarlijk. Hij heeft onderhand het postuur van een amateurvoetballer. En ga nou niet roepen dat dat allemaal spieren zijn , want als je naar zijn kop kijkt, zie je toch duidelijk dat dat niet waar is.
Jefferson Farfán hoeft voorlopig zijn gezicht niet meer te tonen bij het nationale elftal van Peru. De aanvaller van PSV is, met drie andere internationals, voor een onbekende tijd geschorst vanwege het houden van een feestje in een hotel, daags voor een wedstrijd.
Farfán, één van de sterkhouders van zijn nationale elftal, hield samen met Claudio Pizarro (Chelsea), Andres Mendoza (Metallurg Donetsk) en Santiago Acasiete (AlmerÃa) een volgens hun welverdiend feest. Het kwartet had even daarvoor grootmacht Brazilië op een knappe 1-1 gehouden. Echter, drie dagen na het feest stond de wedstrijd tegen Ecuador op het programma, welke kansloos werd verloren (5-1).
Zegt ook alweer genoeg, onderhand weer eens streng aangepakt worden en aan een aangepast programma zetten.
|
|
|
Uit: Helmond Vak: Zuidwest - GG Posts: 3858 Reg.: 19 juli 2003 |
quote: Paganitzu schreef:
Hij speelde best goed eigelijk vergelijken met de rest, hield de bal goed vast en kwam wél regelmatig een man voorbij, helaas stonden er toen nog 3...
Hij was gisteren nog de minst grijze in de middelmaat die op het veld stond bij ons. 
|
|
|
Pats Place Bankzitter
Vak: Noord - SS Posts: 204 Reg.: 1 oktober 2000 | Ik vond idd dat hij een van de weinigen was met inzet gisteren. Hoe snel kan een voetballer bij sommigen van jullie vallen. Speet ie goed dan is het moeten anderen een voorbeeld nemen aan dat afgetrainde lichaam en die spieren en nu wordt al geklaagd dat zijn kop schijnbaar door het vele feesten er anders zou uitzien.
Ben blij dat Farfan uberhaupt nog bij PSV speelt. Die jongen kon al veel eerder weg. Hou toch eens op om spelers direct af te schrijven.
Hoe vaak heeft hij al niet PSV gered. Dat het nu tijdelijk wat minder gaat is spijtig maar met zijn instelling red hij het wel. Daar zouden sommige andere spelers een voorbeeld aan kunnen nemen.
|
|
|