| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
Thomas Aruba Vaste waarde in elftal
Uit: Aruba Vak: - Posts: 747 Reg.: 19 mei 2007 |
quote: F17 Graphix schreef:
(...)Inderdaad. Dat is weer een échte 'De Telegraaf-titel'. Is echt een dramatische krant.
Je hebt gelijk. De Telegraaf was nog veel te mild:
quote: /12/2007 - Farfan voor onbepaalde tijd geschorst voor nationaal elftal na rel
(Gepost door RvN)
De tuchtcommissie van de voetbalbond van Peru heeft Jefferson Farfan samen met drie andere spelers (Santiago Acasiete (AlmerÃa), Claudio Pizarro (Chelsea) en Andrés Mendoza (Metalurg Donetsk) voor onbepaalde tijd geschorst voor het nationale elftal. De schorsing zal duren totdat uitgebreid onderzoek zal leiden tot een definitieve straf. De straf volgt naar aanleiding van een rel, waarbij de naam van Farfan aanvankelijk niet genoemd werd. Na de interland tegen Brazilië (1-1) zouden de spelers 's nachts feest hebben gevierd met vrouwen en alcohol. Afgelopen week werd dat naar buiten gebracht door een journalist. De woede in Peru ontstond vervolgens omdat drie later Peru met maar liefst 5-1 onderuit ging tegen Ecuador. De commissie achtte dat het voldoende bewijzen heeft van disrespect van de spelers voor het nationaal elftal, maar gaf aan dat het een groot onderzoek zal starten voordat het met een definitieve straf komt.
PN
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
lempkesfabriek Vedette Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 6202 Reg.: 26 november 2004 | Ach, heeft Farfán in ieder geval (ook) iets geleerd van Kluivert. Ik ben benieuwd naar de foto's van de Peruviaanse Kira Eggers.
|
|
|
lucnilis10 Vaste waarde in elftal
Uit: Broabant Vak: - Posts: 423 Reg.: 4 januari 2004 | Farfan is een spits, een geweldige spits.
Maar hij moet niet denken dat hij de ballen op het middenveld moet halen. Laat daar mooi types als Afellay, Bakkal en Aissati het regelen. Goalen komen als-ie als 'echte' spits speelt.
|
|
|
Sebastian Zuniga Vedette
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 3395 Reg.: 18 juli 2004 |
quote: lucnilis10 schreef:
Farfan is een spits, een geweldige spits.
Maar hij moet niet denken dat hij de ballen op het middenveld moet halen. Laat daar mooi types als Afellay, Bakkal en Aissati het regelen. Goalen komen als-ie als 'echte' spits speelt.
Klopt helemaal. Farfan merkte gister dat het voor geen meter liep en wilde de ploeg op sleeptouw nemen door ballen te gaan halen.
Hierdoor hadden we voorin met alleen Koef totaal geen stootkracht meer.
Dit kwam in mijn ogen ook door de vroege wissel van Wouters. Bakkal <=> Culina.
|
|
|
renzzz19852042327 Vedette
Uit: Best Vak: - Posts: 1438 Reg.: 1 juni 2004 |
quote: Sebastian Zuniga schreef:
(...)
Klopt helemaal. Farfan merkte gister dat het voor geen meter liep en wilde de ploeg op sleeptouw nemen door ballen te gaan halen.
Hierdoor hadden we voorin met alleen Koef totaal geen stootkracht meer.
Dit kwam in mijn ogen ook door de vroege wissel van Wouters. Bakkal <=> Culina.
Dat was m.i. het probleem vanaf minuut 10! Farfan stond linksmid, linksback ballen op te halen dan dreigen naar buiten te gaan en dan naar binnen trekken/passen.. schoot voor geen meter op(letterlijk). Hij moet gewoon in de spits gaan staan en doelpunten scoren. Klaar!
|
|
|
Don Stefano Regelmatige invaller
Posts: 257 Reg.: 18 september 2000 | Kun je Farfan moeilijk verwijten. Hij wordt door onze alwetende technische staf al het hele seizoen weggestopt op de linkerflank. Hij speelt veel te ver van de goal waardoor zijn grootste kwaliteit (in de zestien) totaal niet wordt benut.
Daarnaast is de 'ondersteuning' van Zonneveld natuurlijk dieptriest.
Zou goed zijn als die mensen eens een dvd'tje keken van zijn tweede jaar onder Hiddink.
Zet hem of als diepe spits naast Koef of Lazovic of laat hem in een 4-3-3 op de rechterflank spelen met Ibi als rechtermiddenvelder.
Op deze manier wordt Farfan misbruikt waardoor het rendement minimaal is en zijn transferwaarde ook steeds minder wordt
|
|
|
Het Kanon Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2006
Vak: - Posts: 2328 Reg.: 13 maart 2000 | Don Stefano heeft verstand van voetbal, zo te lezen. Goede post.
Farfán was tegen Roda de enige van de veldspelers die enig krediet verdient. Hij ondernam acties, die soms lukten en nam het elftal op sleeptouw.
Als één van de beste PSV´ers is het werkelijk schrijnend om te zien hoe Farfán hier wordt afgebrand. Terwijl hij ons er al zo gruwelijk vaak doorheen gesleept heeft de laatste jaren.
Vergelijk dat eens met hoe de regelrechte middelmaat die ons eerste elftal momenteel bevolkt in de andere topics wordt benaderd. Het is gewoon de wereld op z´n kop.
[Dit bericht is veranderd door Het Kanon (op 9 december 2007 14:37:54).]
|
|
|
haaimethenk Legende
Uit: Etten-Leur Vak: West - JJ Posts: 3378 Reg.: 24 december 2000 | Don Stefano en Het Kanon, eindelijk eens wat medestanders wat betreft Farfan. Enorm jammer en tegenvallend hoe velen Farfan afbranden en hem zelfs inzet verwijten. Farfan speelt helemaal niet dramatisch, alleen komt ie door zn positie minder vaak voor de goal. Met name in de eerste helft tegen Roda passeerde hij meerdere malen zn directe tegenstander en was aanspeelbaar met weinig balverlies.
1 iemand roept dat ie niet in vorm is, tel daar zn aantal goals (weinig) bij op en hij is uit vorm. Beetje kort door de bocht vind ik.
Hij speelt het hele seizoen hangend op links.
|
|
|
Moskva Talentje
Vak: - Posts: 64 Reg.: 3 september 2007 |
quote: haaimethenk schreef:
Don Stefano en Het Kanon, eindelijk eens wat medestanders wat betreft Farfan. Enorm jammer en tegenvallend hoe velen Farfan afbranden en hem zelfs inzet verwijten. Farfan speelt helemaal niet dramatisch, alleen komt ie door zn positie minder vaak voor de goal. Met name in de eerste helft tegen Roda passeerde hij meerdere malen zn directe tegenstander en was aanspeelbaar met weinig balverlies.
1 iemand roept dat ie niet in vorm is, tel daar zn aantal goals (weinig) bij op en hij is uit vorm. Beetje kort door de bocht vind ik.
Nog een medestander hier. Heb bij wedstrijd tegen Roda extra op Farfán gelet.
Vond Farfán tegen Roda zeker niet tegenvallen. Hij leed weinig balverlies. Na gomes beste speler op het veld.
Baal er ook van dat veel mensen Farfán zo negatief benaderen terwijl hij toch echt een van onze beste spelers is.
[Dit bericht is veranderd door Moskva (op 10 december 2007 11:54:28).]
|
|
|
Baseman Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 5991 Reg.: 1 maart 2000 |
quote: haaimethenk schreef:
En ik maar denken dat Lazo daar meestal speelt, maar de tv zal alles wel in spiegelbeeld laten zien 
|
|
|
DonCorleone Toeschouwer
Uit: Deurne Vak: - Posts: 6 Reg.: 12 november 2007 | PSV gezien vanavond uiteraard. Ook de analyse van Youri Mulder gehoord, die net als ik, concludeert dat Farfán niet goed genoeg is voor de Europese top en het in de CL nog nooit heeft waargemaakt.
Of heeft hij ook geen verstand van voetbal en is hij ook een "gefrustreerde supporter van een andere club''?
Als Farfán zo'n topper is moet hij zijn team ook in moeilijke wedstrijden op sleeptouw kunnen nemen, en dat heb ik hem, helaas, de laatste tijd bar weinig zien doen..
Ik zeg niet dat Farfán niet goed genoeg is voor PSV, maar ook absoluut geen hoogvlieger voor PSV. In het begin vond ik hem ook een fantastische aankoop, maar ik ben bang dat zijn groei gestagneert is, en misschien wel uitgegroeid is bij PSV..Hoewel de komst van Stevens en de aanpak van Stevens misschien goed is voor Jeff
|
|
|
malibu Meervoudig international
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2293 Reg.: 1 augustus 2006 | Ten eerste heb ik Youri mulder nog nooit op iets zinnigs weten te betrappen. Ongelooflijk dat je zo je zakken kan vullen, hij maakt niet eens zijn zinnen af, dan hoor je een ´uhhhh´ een lange stilte en dan wat oeverloos gelul in de ruimte, gevolgd door wat arm bewegingen: copyright: zijn pa.
ten tweede is Jeff wellicht niet in de vorm van zijn leven, het is en blijft de beste aanvaller die we hebben. Ok, dat zegt niet alles en inderdaad voor de europese wereldtop komt hij tekort, maar het blijft een prima, goede speler. Ik denk alleen altijd dat hij beter kan dan dat hij vaak laat zien: alsof hij met de handrem erop speelt. Hij is redelijk snel, heeft een goede aanname, is beresterk: knal er nou eens langs en ren er eens drie man uit denk ik dan.
|
|
|
Deep Throat Geselecteerd voor Oranje
Uit: Free Tibet Vak: - Posts: 522 Reg.: 31 januari 2007 | Ik vond hem - in tegenstelling tot de commentator van de NOS geloof ik - weer waardeloos vanavond. Hij is echt hopeloos uit vorm. En ik heb wel een beetje met hem te doen, maar begin me ook wel aan hem te irriteren: hoe vaak haalt hij tegenwoordig niet verongelijkt zijn schouders/armen op tijdens een wedstrijd? Alles is de fout van een ander, als je op zijn lichaamstaal af gaat. De wanhoop druipt er vanaf.
Jeff moet echt oppassen voor al te veel querulantisme...
[Dit bericht is veranderd door Deep Throat (op 13 december 2007 03:19:12).]
|
|
|
Baseman Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 5991 Reg.: 1 maart 2000 | Hij speelde waardeloos gisteren, dat mag rustig gezegd worden. Nu is Farfan nog niet in topvorm en hij blinkt zelden uit in de CL, maar je mag (veel) meer verwachten dan wat hij gisteren liet zien.
Maar hij mag het komende zondag goed gaan maken !
|
|
|
haaimethenk Legende
Uit: Etten-Leur Vak: West - JJ Posts: 3378 Reg.: 24 december 2000 | Vind het wel meevallen, hij neemt tenminste nog een bal fatsoenlijk aan. Hij komt minder vaak voor de goal omdat ie minder diep staat. Hij mist zijn rechterkant en hij mist Jan Vennegoor. Deze 2 aspecten maakten samen met zijn stilstaande momenten een geweldige speler voor PSV. Ik vind echter zijn ondergrens wel vele malen hoger liggen dan Lazovic (pfoe een bal aannemen is wat zeg..).
|
|
|
DonCorleone Toeschouwer
Uit: Deurne Vak: - Posts: 6 Reg.: 12 november 2007 | Het gaat hier niet over Lazovic maar over Farfan
|
|
|
VTI Meervoudig international
Uit: Tilburg Posts: 701 Reg.: 26 april 2000 |
quote: Baseman schreef:
Hij speelde waardeloos gisteren, dat mag rustig gezegd worden. Nu is Farfan nog niet in topvorm en hij blinkt zelden uit in de CL, maar je mag (veel) meer verwachten dan wat hij gisteren liet zien.
Maar hij mag het komende zondag goed gaan maken !
Eens, al had hij een heel goede actie waarbij hij 2 verdedigers simpel opzij zette maar vervolgens onterecht wegens een overtreding werd teruggefloten. Helaas red je het daar op topniveau niet mee, dan moet je uit deze ene kans namelijk minimaal een doelpunt maken als je verder niets kunt creeëren.
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2888 Reg.: 1 april 2001 | Het mag toch onderhand wel duidelijk zijn dat Farfan voor PSV een prima spits is in de ere-divisie zolang het niet de topwedstrijden zijn. Zodra de tegenstander lastiger wordt maakt Farfan helaas te weinig het verschil wat je van een spits wel mag verwachten. In de topwedstrijden laat Farfan gewoon al jaren niets/te weinig zien helaas. Ik verwacht dat Farfan wel eens kan vertrekken maar dan wel naar een club als Manchester City, Everton of iets van dat niveau. Voor de absolute top komt Farfan veel te kort en daarom zou ik er ook niet wakker van liggen wanneer hij komende zomer vertrekt. Farfan is in mijn ogen van het niveau Kezman.
|
|
|
tims Talentje
Uit: helmond Vak: Zuid - B Posts: 64 Reg.: 9 maart 2006 |
quote: Gonzalez schreef:
Het mag toch onderhand wel duidelijk zijn dat Farfan voor PSV een prima spits is in de ere-divisie zolang het niet de topwedstrijden zijn. Zodra de tegenstander lastiger wordt maakt Farfan helaas te weinig het verschil wat je van een spits wel mag verwachten. In de topwedstrijden laat Farfan gewoon al jaren niets/te weinig zien helaas. Ik verwacht dat Farfan wel eens kan vertrekken maar dan wel naar een club als Manchester City, Everton of iets van dat niveau. Voor de absolute top komt Farfan veel te kort en daarom zou ik er ook niet wakker van liggen wanneer hij komende zomer vertrekt. Farfan is in mijn ogen van het niveau Kezman.
Klopt ongeveer wel wat door Gonzalez gesteld word. Alleen word het wat eerlijker als je het dan afzet op het gemiddelde niveau van de spelers van PSV van nu en in het verleden.
Kezman en oa Farfan behoren dan tot het hogere-hoogste niveau van wat er bij ons speelt en heeft gespeeld. Alleen Romario , Ronaldo , Nistelrooy , Vanenburg , Comez ?, Nilis zijn van wereldniveau ( geweest )
Feit blijft dat zolang Farfan bij ons speelt hij met PSV kampioen is geworden als vaste waarde voor het team . Dus mijn respect heeft hij !
|
|
|
Tilburgse Boer Nationale topspeler
Uit: Tilburg Vak: Noord - Ere Noord Posts: 753 Reg.: 31 maart 2003 | Kun je Gomes nou echt niet spellen? En vergeet je Alex niet? En als je Vanenburg zegt waarom dan geen Koeman en Jonk etc?
[Dit bericht is veranderd door Tilburgse Boer (op 15 december 2007 17:02:21).]
|
|
|
Sporxie Jeugdspeler
Vak: - Posts: 33 Reg.: 16 augustus 2006 | Als ik Farfan de laatste tijd zie spelen heb ik altijd het gevoel dat het beter kan maar dat het er gewoon niet uit komt. Misschien voelt hij zich niet goed in zijn rol ofzo, maar hij speelt niet goed. Hij is uit vorm. Als hij in vorm is is het wel een topspeler denk ik. Het komt er de laatste tijd gewoon niet zo uit.
|
|
|
tims Talentje
Uit: helmond Vak: Zuid - B Posts: 64 Reg.: 9 maart 2006 |
quote: Tilburgse Boer schreef:
Kun je Gomes nou echt niet spellen? En vergeet je Alex niet? En als je Vanenburg zegt waarom dan geen Koeman en Jonk etc?
Sorry voor de spelfout ! Ondanks mijn groot respect voor GOMES hoop ik dat het niet word gezien als heiligschennis .
Ben het ook met je eens wat betreft Vanenburg , hoort er eigenlijk ook niet bij net zoals Koeman en Jonk. Alex is vooral bijzonder voor ons geweest , of hij nu al zo word beoordeeld door de buitenwacht betwijfel ik.
Voor mijn eigen gevoel ben ik Cocu wel vergeten.
|
|
|
Richandro Lid 2e elftal
Het mag toch onderhand wel duidelijk zijn dat Farfan voor PSV een prima spits is in de ere-divisie zolang het niet de topwedstrijden zijn. Zodra de tegenstander lastiger wordt maakt Farfan helaas te weinig het verschil wat je van een spits wel mag verwachten. In de topwedstrijden laat Farfan gewoon al jaren niets/te weinig zien helaas. Ik verwacht dat Farfan wel eens kan vertrekken maar dan wel naar een club als Manchester City, Everton of iets van dat niveau. Voor de absolute top komt Farfan veel te kort en daarom zou ik er ook niet wakker van liggen wanneer hij komende zomer vertrekt. Farfan is in mijn ogen van het niveau Kezman.
Farfan is inderdaad een spits. Maar helaas staat hij vaak linkshalf of rechtshalf met de huidige opstelling (Na Hiddink). Als je de wedstrijden van Hiddink gaat bekijken, zie je dat hij vaak naar binnen gaat of ergens kan combineren. Dit is belangrijk voor hem, omdat hij geen type speler is als Ronaldo of Romario of Kezman. En zoals PSV na Hiddink speelt, dan heb je eigenlijk voorin allemaal spelers nodig die 5 man kunnen passeren, oftewel bagger! Als je Farfan goed neerzet dan is hij zo weer de topper van PSV.
En bovendien Gonzalez, ik weet nog heel goed, hoe jij over Park hebt gesproken. Alhoewel jij je woorden toendertijd wel hebt teruggenomen, ben ik dat nog niet vergeten :P
[Dit bericht is veranderd door Richandro (op 15 december 2007 19:51:55).]
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2888 Reg.: 1 april 2001 |
quote: Richandro schreef:
(...)
Farfan is inderdaad een spits. Maar helaas staat hij vaak linkshalf of rechtshalf met de huidige opstelling (Na Hiddink). Als je de wedstrijden van Hiddink gaat bekijken, zie je dat hij vaak naar binnen gaat of ergens kan combineren. Dit is belangrijk voor hem, omdat hij geen type speler is als Ronaldo of Romario of Kezman. En zoals PSV na Hiddink speelt, dan heb je eigenlijk voorin allemaal spelers nodig die 5 man kunnen passeren, oftewel bagger! Als je Farfan goed neerzet dan is hij zo weer de topper van PSV.
En bovendien Gonzalez, ik weet nog heel goed, hoe jij over Park hebt gesproken. Alhoewel jij je woorden toendertijd wel hebt teruggenomen, ben ik dat nog niet vergeten :P
, je hebt inderdaad gelijk wat betreft Park, kan me niet herinneren dat ik ooit een speler in 1 jaar tijd zo heb zien groeien van tobber naar topper
Ik vergeet trouwens niet dat Farfan een belangrijk bijdrage heeft gehad in de afgelopen kampioenschappen. Echter wat ik wel wil zeggen is dat Farfan in de Nederlandse topwedstrijden en in de CL te weinig laat zien. Ik ben na een paar jaar onderhand wel eens benieuwd of bijvoorbeeld een Koevermans niet belangrijker kan zijn voor PSV in deze topwedstrijden dan Farfan. In mijn ogen is Koevermans een sterker aanspeelpunt centraal in de spits en heeft hij een betere neus voor de goal.
[Dit bericht is veranderd door Gonzalez (op 15 december 2007 20:49:22).]
|
|
|
KaleGek Legende
Uit: Groesbek Vak: - Posts: 3029 Reg.: 6 december 2003 |
(...)
, je hebt inderdaad gelijk wat betreft Park, kan me niet herinneren dat ik ooit een speler in 1 jaar tijd zo heb zien groeien van tobber naar topper
Ik vergeet trouwens niet dat Farfan een belangrijk bijdrage heeft gehad in de afgelopen kampioenschappen. Echter wat ik wel wil zeggen is dat Farfan in de Nederlandse topwedstrijden en in de CL te weinig laat zien. Ik ben na een paar jaar onderhand wel eens benieuwd of bijvoorbeeld een Koevermans niet belangrijker kan zijn voor PSV in deze topwedstrijden dan Farfan. In mijn ogen is Koevermans een sterker aanspeelpunt centraal in de spits en heeft hij een betere neus voor de goal.
een Farfan in zijn eentje verzuipt tegen een team als AC Milan een bliksemafleiding als Koevermans is dan de oplossing. Zo gign het ook tusen Jeff en Vennrgoor!
FArfan heeft overigens een zeer goed neusje voor de gola niet voor niets al 3 seizoenen topscoorder van PSV!
|
|
|