| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
Sjoerdje87 Vaste waarde in elftal
Uit: Eindhoven / Nijmegen Vak: - Posts: 1191 Reg.: 5 juni 2007 | Farfán heeft sinds zijn komst alleen maar geweldig gepresteerd. Dit jaar is hij dan wat minder, maar dat kan goed aan de rest van het team liggen, of aan een kleine vormcrisis. Wat het ook is, op basis van zijn vroegere resultaat verdient hij alle lof. PSV moet er alles aan doen om hem te behouden en weer in vorm te krijgen. Wat er aan de hand is kan ik niet zeggen, maar dat het een wereldvoetballer is lijkt me duidelijk. Farfán is de man.
|
|
|
AddoCultheld Legende
Uit: Eindhoven Vak: West - H Posts: 2190 Reg.: 7 oktober 2001 |
quote: Sjoerdje87 schreef:
Farfán heeft sinds zijn komst alleen maar geweldig gepresteerd. Dit jaar is hij dan wat minder, maar dat kan goed aan de rest van het team liggen, of aan een kleine vormcrisis. Wat het ook is, op basis van zijn vroegere resultaat verdient hij alle lof. PSV moet er alles aan doen om hem te behouden en weer in vorm te krijgen. Wat er aan de hand is kan ik niet zeggen, maar dat het een wereldvoetballer is lijkt me duidelijk. Farfán is de man.
Dit jaar? En vorig jaar halve 1e seizoenshelft en hele 2e seizoenshelft, op twente en utreg en vitesse na dan? Hij is duidelijk meer bezig met andere dingen dan met voetbal..
Ik ben het met je eens dat psv er alles aan moet doen om hem weer in vorm te krijgen, al mag hij zelf ook wel eens wat meer inzet hiervoor tonen!
|
|
|
Revolinho Vedette
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2197 Reg.: 1 september 2004 | Jullie zeggen dat Farfan slecht speelt, maar over onze ''topaankoop'' lazovic lees ik niks. Hij scoort alleen tegen kleine clubs terwijl farfan presteert op Champions League niveau. Als er 1 iemand verdiend om de bank warm te houden, is het lazovic wel, kan die even nadenken over zn prestaties. 
|
|
|
lowlife Meervoudig international
Uit: deventer Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 683 Reg.: 9 april 2005 |
quote: Revolinho schreef:
Jullie zeggen dat Farfan slecht speelt, maar over onze ''topaankoop'' lazovic lees ik niks. Hij scoort alleen tegen kleine clubs terwijl farfan presteert op Champions League niveau. Als er 1 iemand verdiend om de bank warm te houden, is het lazovic wel, kan die even nadenken over zn prestaties. 
Dan mag je wel eens wat meer topics doorlezen,
kritiek op Lazo is er voldoende(en terecht, ondanks zijn te prijzen inzet komt er weinig goeds uit)
Farfan daarentegen valt mij dit seizoen gewoon tegen, ik had gehoopt dat hij nog een stapje extra kon maken, maar dat lijkt er voorlopig niet in te zitten.
Het frustrerende met Farfan is dat je weet dat hij beter kan, bij Lazo weet je dat hij dat niet kan.
|
|
|
Bakkalcides Vedette
Uit: Nuenen Vak: Zuid - EE Posts: 1891 Reg.: 3 september 2004 |
Jullie zeggen dat Farfan slecht speelt, maar over onze ''topaankoop'' lazovic lees ik niks. Hij scoort alleen tegen kleine clubs terwijl farfan presteert op Champions League niveau. Als er 1 iemand verdiend om de bank warm te houden, is het lazovic wel, kan die even nadenken over zn prestaties. 
Hoezo presteert Farfan op Champions League-niveau? Ook in de CL was het huilen met de pet op wat betreft het spel van Jefferson.
Hij scoorde 1 keer, uit tegen CSKA Moskou. Ook Lazovic scoorde 1 keer, thuis tegen CSKA Moskou.
Ik snap je punt niet. Zowel statistisch als speltechnisch was het spel van Farfan niets beter als dat van Lazovic.
|
|
|
Het Kanon Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2006
Vak: - Posts: 2328 Reg.: 13 maart 2000 |
Als je in deze tekst Lazovic door Koevermans vervangt, heb je helemaal gelijk. Die vent is nl. pas echt de rem op PSV. Langzaam, statisch, niet aanspeelbaar en verlammend. Pas als je de bal op een dienblad aan komt dragen, wil hij er misschien eentje in schieten in een niet al te lastige thuiswedstrijd. Veel te weinig voor het PSV-niveau.
Tegen NAC bleek ook hoe het gaat zonder Farfan en met Koevermans. Farfan is enigszins uit vorm, met Koevermans wordt het helemaal een statische, onkundige vertoning. We mochten we weer in onze handjes knijpen dat het geen 1-1 werd toen NAC aandrong.
|
|
|
Robinhooo Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Rotterdam / Eindhoven Vak: Noord - T Posts: 1618 Reg.: 13 september 2004 |
Ik ben het hier mee eens:
quote: Bakkalcides schreef:
(...)
Hoezo presteert Farfan op Champions League-niveau? Ook in de CL was het huilen met de pet op wat betreft het spel van Jefferson.
Hij scoorde 1 keer, uit tegen CSKA Moskou. Ook Lazovic scoorde 1 keer, thuis tegen CSKA Moskou.
Ik snap je punt niet. Zowel statistisch als speltechnisch was het spel van Farfan niets beter als dat van Lazovic.
Daarbij brengt Lazovic iig nog een hoop strijd als hij slecht speelt, farfan speelt slecht en loopt als een zoutzak over het veld.
|
|
|
Keepthefaith Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 97 Reg.: 31 augustus 2005 | Robinhooo heeft helaas gelijk. Farfan TOONT in ieder geval geen strijd als hij geen pepernoot raakt. Alleen is het in potentie wel een topvoetballer. M.i. zit er meer in dan in Lazo (die ik enorm waardeer om zijn strijd, maar een te klein motortje lijkt te hebben voor de top)
|
|
|
Jeronimo91 Jeugdspeler
Vak: - Posts: 41 Reg.: 21 november 2007 | Farfan komt er wel weer. Hij heeft alleen wel de pech dat de winterstop zo kort is.
In de voorbereiding is hij geblesseerd geweest en daarna weer te snel begonnen waardoor hij niet zijn niveau kon halen en vervolgens ook nog z'n zelfvertrouwen ging verliezen.Je ziet wel vaker dat spelers dan de eerste helft van het seizoen zwaar onder de maat spelen. Tegen Nac speelde hij ook niet omdat hij moe zou zijn.
Toch zegt het denk ik wel wat over het karrakter van een speler en daarom denk ik dat hij nooit de echte top gaat halen.Kijk v Nistelrooy stond er gelijk weer na zijn zware blessure, dat zijn de echte toppers.
Geef hem nog 2 weken extra rust en hij zal dit seizoen echt nog wel van grote waarde voor PSV zijn.
Nu verkopen zou het stomste zijn wat ze kunnen doen.
|
|
|
chovanec Veelbelovend talent
Vak: Zuidwest - GG Posts: 114 Reg.: 7 mei 2006 | Ik lees net op een ander forum dat hij getekend zou hebben bij de Spurs. De post is wel al enkele dagen oud. Weet iemand hier iets meer van? Misschien een relatie met het afketsen van de transfer van Alves naar AZ?
|
|
|
Nimrod Legende
Uit: Syracuse (USA) Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 5386 Reg.: 18 oktober 2003 |
quote: chovanec schreef:
Ik lees net op een ander forum dat hij getekend zou hebben bij de Spurs. De post is wel al enkele dagen oud. Weet iemand hier iets meer van? Misschien een relatie met het afketsen van de transfer van Alves naar AZ?
Eerst zien, dan geloven. En ik zie het pas als het op http://www.psv.nl staat aangezien andere 'betrouwbare' bronnen het vaak zat mis hebben. (ad, vi)
|
|
|
Keepthefaith Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 97 Reg.: 31 augustus 2005 | Geruchten geruchten geruchten. Farfan heeft vast niet de aandacht getrokken met zijn huidige spel. Dus gewoon met Farfan deel 2 van de competitie in, tegen slechts één concurrent die sterker is geworden.
|
|
|
chovanec Veelbelovend talent
Vak: Zuidwest - GG Posts: 114 Reg.: 7 mei 2006 | Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou het toch geen slechte ruil vinden.
|
|
|
Noosa Lid 2e elftal
Vak: - Posts: 178 Reg.: 12 juli 2000 | Nou chovanec, als het al waar is dat Farfan naar de Spurs gaat dan zou ik er maar niet op rekenen dat PSV de hele transfersom (+ nog een paar miljoen extra...) zal investeren in 1 speler. En terecht trouwens, 18mln voor Alves zou ik onverantwoord vinden voor PSV,
|
|
|
tunsi Talentje
Vak: - Posts: 66 Reg.: 3 oktober 2007 | Farfan wordt denk ik niet verkocht, lijkt me ook niet logisch gezien zijn prestaties het vorig half jaar. Ik hoop dat hij zich zelf de tweede seizoenshelft bewijst. Heb er wel vertrouwen in.
|
|
|
Masterbeer Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7174 Reg.: 4 maart 2001 | Als hij al verkocht wordt, dan komt er niemand of een 'talentje' voor terug, waarom Alves halen voor een absurd bedrag als je Lazovic en Koevermans hebt. 2x 15 is ook 30. 
|
|
|
YugoPFC Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 727 Reg.: 25 augustus 2007 |
quote: Masterbeer schreef:
Als hij al verkocht wordt, dan komt er niemand of een 'talentje' voor terug, waarom Alves halen voor een absurd bedrag als je Lazovic en Koevermans hebt. 2x 15 is ook 30. 
Helemaal mee eens, laat Alves maar lekker naar AZ gaan.
Hij scoort OK, maar hij kost ook teveel geld, en wat moeten we dan met Koevermans, Lazovic en Farfan ?
|
|
|
Bollen Veelbelovend talent
Uit: Heerenveen Vak: - Posts: 107 Reg.: 25 november 2005 | Ik kan echt helemaal niets op het internet vinden over de vermeende transfer van Farfan.. Heeft iemand een bron of iets dergelijks. Zou het overigs niet verkeerd vinden als hij weg gaat voor een bedrag van 12 a 15 miljoen. Halen we ergens een goed scorende spits vandaan voor ongeveer 4 miljoen + een goede Linksback of centrale verdediger. Als dit zou gebeuren vind ik dat psv echt heel goed gehandeld heeft!
|
|
|
Adje Interim Bankzitter
Vak: - Posts: 1461 Reg.: 30 november 2007 | Ik geloof niet dat Farfan al bij de Spurs heeft getekend.
We praten hier wel over Engeland, daar kan helemaal niks stil worden gehouden, geen enkele transfer.
Als Farfan echt had getekend, of als er concrete interesse was in Farfan, dan was dit echt wel ergens uitgekomen.
Misschien dat het er wel van gaat komen, aangezien Berbatov in de serieuze belangstelling staat van heel wat Europese toppers...
|
|
|
Pim_26_4 Regelmatige invaller
Uit: Vlijmen Vak: - Posts: 263 Reg.: 4 juni 2007 |
quote: Bollen schreef:
Ik kan echt helemaal niets op het internet vinden over de vermeende transfer van Farfan.. Heeft iemand een bron of iets dergelijks. Zou het overigs niet verkeerd vinden als hij weg gaat voor een bedrag van 12 a 15 miljoen. Halen we ergens een goed scorende spits vandaan voor ongeveer 4 miljoen + een goede Linksback of centrale verdediger. Als dit zou gebeuren vind ik dat psv echt heel goed gehandeld heeft!
Ik denk dat Farfan wel een héél goed jaar nodig heeft wil hij voor 12 a 15 miljoen vertrekken. Ik denk dat Farfan, zoals hij nu speelt, ongeveer de helft oplevert. (6 a 7,5 miljoen) Dan is PSV wel genoodzaakt om 4-4-2 te spelen en een goede pinchhitter te halen. Koef en Lazovic in de aanval met van links naar rechts: Dzsudzsak - Aissati - Simons - Afellay. In de verdediging: Zonneveld - Salcido - nieuwe CV - Marcellis.
Ik ben evan overtuigd dat, indien PSV Farfan verkoopt, ze er voor maximaal 1.5 miljoen een veelscorende spits + een goede CV van champions league niveau!
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Farfan en 16 miljoen, droom lekker verder.
Het is mij nu duidelijk geworden, het kwartje is gevallen bij de mensen. Farfan en PSV is een doodlopend straatje. Farfan heeft een nieuwe omgeving nodig, nieuwe impulsen. We prijzen zijn manager, maar eigenlijk had zijn manager Farfan moeten wegbrengen afgelopen zomer of de zomer daarvoor. Ik zie Man City als een kanshebber, Engeland is in ieder geval zijn volgende station. Tenzij er nog een Italiaanse club tussenkomt.
|
|
|
Geissbock Vedette
Uit: Leuven, België Vak: West - LL Posts: 1257 Reg.: 4 april 2000 | Hoewel hij dit seizoen niet zo goed draait, zouden we Farfan echt missen. Hij was samen met Koné zowat de enige aanvaller die een mannetje voorbijkan/kon (misschien dit seizoen wel iets minder) en beide hadden ze de body om het balletje bij te houden en wat spelers bezig te houden. We gaan dat missen.
|
|
|
generaal Nationale topspeler
Uit: Arnhem Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 771 Reg.: 20 juli 2004 |
quote: RIO schreef:
Farfan en 16 miljoen, droom lekker verder.
Het is mij nu duidelijk geworden, het kwartje is gevallen bij de mensen. Farfan en PSV is een doodlopend straatje. Farfan heeft een nieuwe omgeving nodig, nieuwe impulsen.
Ik denk dat Farfán nog steeds 16 miljoen euro op kan leveren. Dat Koeman nou een beperkte targetman als Koevermans en Lazovic haalt (Farfán speelde in voorgaande jaren met Park, VOH, Beasley en Koné), betekent nog niet dat Farfán daardoor automatisch "rijp" is om te vertrekken bij PSV.
|
|
|
guusje Legende
Vak: - Posts: 3330 Reg.: 20 augustus 2003 |
quote: chovanec schreef:
Ik lees net op een ander forum dat hij getekend zou hebben bij de Spurs. De post is wel al enkele dagen oud. Weet iemand hier iets meer van? Misschien een relatie met het afketsen van de transfer van Alves naar AZ?
Jij denkt toch niet dat PSV 18 miljoen gaat uitgeven voor een 27 jarige spits, die het leuk doet tegen de subtoppers in Nederland maar internationaal nog niets bewezen heeft (ook niet bij het nationale team)? 
PSV heeft dat geld simpelweg niet en zal nooit zoveel aan één speler uitgeven als het niet zeker is van een doorverkoop met meerwaarde.
Farfan heeft zich bewezen, bij Alves moet ik nog zien of hij ook zoveel scoort bij een topclub. Ik denk dat het een typisch Machlas gevalletje is.
[Dit bericht is veranderd door guusje (op 6 januari 2008 21:22:21).]
|
|
|
generaal Nationale topspeler
Uit: Arnhem Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 771 Reg.: 20 juli 2004 |
quote: guusje schreef:
(...)
Ik denk dat het een typisch Machlas gevalletje is.
Dat heb je goed gedacht. Onze vaderlandse (buitengewoon onwetende) persmuskieten weten niet dat Alves in zijn Malmö-tijd al bij alle scouts in de boekjes stond en gaan er maar vanuit dat Heerenveen een Braziliaanse superspits (want die vallen tenslotte maar moeilijk op daar) in Scandinavië ontdekte.
Als Alves echt een uitzonderlijke speler was (zoals bijvoorbeeld Eduardo bij Zagreb), dan had een grote club hem allang weggekocht uit Scandinavië. Farfán is een paar klasses beter dan Alves.
|
|
|