PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Favoriete Opstellingen en verkoopbeleid
Jefferson Farfán (deel 2)
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is verplaatst naar Buitenlandse en Europese competities.
Deze topic bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 80 »

Poster
Topic: Jefferson Farfán (deel 2) 
PSV-united
Regelmatige invaller

Uit: Veldhoven
Vak: -
Reg.: 10 juli 2005
Gepost op 6 januari 2008 om 22:06:25.       MSN: dboy1990@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
generaal schreef:

(...)
Dat heb je goed gedacht. Onze vaderlandse (buitengewoon onwetende) persmuskieten weten niet dat Alves in zijn Malmö-tijd al bij alle scouts in de boekjes stond en gaan er maar vanuit dat Heerenveen een Braziliaanse superspits (want die vallen tenslotte maar moeilijk op daar) in Scandinavië ontdekte.

Als Alves echt een uitzonderlijke speler was (zoals bijvoorbeeld Eduardo bij Zagreb), dan had een grote club hem allang weggekocht uit Scandinavië. Farfán is een paar klasses beter dan Alves.

Spelers kunnen ook opbloeien en beter worden hé.
Ben het met je eens dat Alves zeker nog niet bewezen heeft dat hij een superspits is maar Farfan dan zeker ook niet.

Farfan krijgt in de CL nauwelijks een voet aan de grond en maakt op mij dit seizoen nog weinig indruk.
Als er deze winterstop een club komt met een goed bod mag Farfan van mij vertrekken want zoals hij op dit moment speelt wordt hij zeker niet meer waard!
 Help mods!
Pool: 3829eMotM: -Battle-rating: 1.423,0VoVo: 1525e / 1537e / 1874eOpstelling: 4-4-2
generaal
Nationale topspeler

Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 juli 2004
Gepost op 6 januari 2008 om 22:19:58.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSV-united schreef:

(...)

Spelers kunnen ook opbloeien en beter worden hé.
Ben het met je eens dat Alves zeker nog niet bewezen heeft dat hij een superspits is maar Farfan dan zeker ook niet.

Farfan krijgt in de CL nauwelijks een voet aan de grond en maakt op mij dit seizoen nog weinig indruk.
Als er deze winterstop een club komt met een goed bod mag Farfan van mij vertrekken want zoals hij op dit moment speelt wordt hij zeker niet meer waard!

Alves was 25 toen hij naar Heerenveen ging en dan weten scouts echt wel wat zijn potentie is. Alves kon voor minder dan 5 miljoen euro weg bij Malmö: een schijntje voor topclubs. Als Alves in de ogen van hun scouts ook maar de potentie had gehad om de top te halen, dan was er vast wel een topclub gekomen die Alves had willen contracteren.

Het gaat er om wat Farfán en Alves al hebben laten zien. Van Farfán is bekend wat hij kan en van Alves ook. Farfán heeft veel meer laten zien. Ik ben echt niet onder de indruk van een zevenklapper tegen Heracles en al maakt Alves dit jaar 60 doelpunten: dan is dat nog geen garantie voor een succesvolle voortzetting in een grote competitie.
 Help mods!
Pool: 3634eMotM: -Battle-rating: 1.477,2VoVo: -Opstelling: 4-5-1
PSV-united
Regelmatige invaller

Gepost op 6 januari 2008 om 22:34:11.       MSN: dboy1990@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
generaal schreef:

(...)
Alves was 25 toen hij naar Heerenveen ging en dan weten scouts echt wel wat zijn potentie is. Alves kon voor minder dan 5 miljoen euro weg bij Malmö: een schijntje voor topclubs. Als Alves in de ogen van hun scouts ook maar de potentie had gehad om de top te halen, dan was er vast wel een topclub gekomen die Alves had willen contracteren.

Het gaat er om wat Farfán en Alves al hebben laten zien. Van Farfán is bekend wat hij kan en van Alves ook. Farfán heeft veel meer laten zien. Ik ben echt niet onder de indruk van een zevenklapper tegen Heracles en al maakt Alves dit jaar 60 doelpunten: dan is dat nog geen garantie voor een succesvolle voortzetting in een grote competitie.

Scouts hebben het ook wel eens mis dus ben je nooit gescout door een (top)club wil het niet zeggen dat je geen potentie hebt. Wat ik in mijn vorige post ook al zei een speler kan beter worden of opbloeien.

Wat heeft Farfan dan meer laten zien?
Jij hebt toch ook geen garanties dat Farfan slaagt bij een club in een grote competitie? Dus vind ik het grote onzin om Farfan een paar klasses beter te noemen als Alves.

Bovendien vind ik een zevenklapper vrij indrukwekkend ook al is het tegen Heracles
 Help mods!
Pool: 3829eMotM: -Battle-rating: 1.423,0VoVo: 1525e / 1537e / 1874eOpstelling: 4-4-2
generaal
Nationale topspeler

Gepost op 6 januari 2008 om 22:55:15.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSV-united schreef:

(...)

Scouts hebben het ook wel eens mis dus ben je nooit gescout door een (top)club wil het niet zeggen dat je geen potentie hebt. Wat ik in mijn vorige post ook al zei een speler kan beter worden of opbloeien.

Wat heeft Farfan dan meer laten zien?
Jij hebt toch ook geen garanties dat Farfan slaagt bij een club in een grote competitie? Dus vind ik het grote onzin om Farfan een paar klasses beter te noemen als Alves.

Bovendien vind ik een zevenklapper vrij indrukwekkend ook al is het tegen Heracles

De kans dat Farfán bij een grote club slaagt is heel wat groter dan de kans dat Alves er zal slagen.

Farfán heeft specifieke kwaliteiten die de leek niet ziet: die is meestal namelijk alleen in staat om de doelpunten en technische hoogstandjes van een aanvaller te herkennen. Waar je ze nooit over hoort, is bijv. de timing, geslepenheid, gevoel voor het "kruisen", overzicht in de 16, loopacties, het spel van een aanvaller zonder aan de bal te zijn en ga zo maar door.

Om het simpel te houden: Materazzi zal niet wakker liggen van Alves en z'n hoofd er 90 minuten lang bij moeten houden als Farfán (mits in een goed elftal) z'n directe tegenstander is.
 Help mods!
PSV-united
Regelmatige invaller

Gepost op 6 januari 2008 om 23:05:33.       MSN: dboy1990@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
generaal schreef:

(...)
De kans dat Farfán bij een grote club slaagt is heel wat groter dan de kans dat Alves er zal slagen.

Farfán heeft specifieke kwaliteiten die de leek niet ziet: die is meestal namelijk alleen in staat om de doelpunten en technische hoogstandjes van een aanvaller te herkennen. Waar je ze nooit over hoort, is bijv. de timing, geslepenheid, gevoel voor het "kruisen", overzicht in de 16, loopacties, het spel van een aanvaller zonder aan de bal te zijn en ga zo maar door.

Om het simpel te houden: Materazzi zal niet wakker liggen van Alves en z'n hoofd er 90 minuten lang bij moeten houden als Farfán (mits in een goed elftal) z'n directe tegenstander is.

En al die kwaliteiten beheerst Alves niet?
Toch raar dat je dan 34 doelpunten maakt.

Ik vind de argumenten die je aandraagt verre van overtuigend maar goed dan zal ik wel een 'leek' zijn.

[Dit bericht is veranderd door PSV-united (op 6 januari 2008 23:23:37).]
 Help mods!
generaal
Nationale topspeler

Gepost op 6 januari 2008 om 23:27:18.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSV-united schreef:

(...)

En al die kwaliteiten beheerst Alves niet?
Toch raar dat je dan 34 doelpunten maakt.

Ik vind het allemaal maar slechte argumenten die je aandraagt maar goed dan zal ik wel een 'leek' zijn.

Alves is gewoon geen materiaal voor de top. Farfán is dat wel (om de redenen die ik in mijn vorige post noemde).

We hebben ook allemaal gezien hoe Sibon het bij PSV deed en nu zijn er zelfs clowns die hem terug willen (omdat hij het nu weer goed doet bij Heerenveen). Dat is het verschil tussen Nederlandse top en subtop.
 Help mods!
haaimethenk
Legende

Uit: Etten-Leur
Vak: West - JJ
Reg.: 24 december 2000
Gepost op 6 januari 2008 om 23:40:01.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Alle dode momenten zijn vanaf nu weer gewoon voor Farfan. IS toch een specialiteit en in het geval van directe vrije trappen een heus wapen.
 Help mods!
Pool: 1479eMotM: -Battle-rating: 1.489,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Sjoerdje87
Vaste waarde in elftal

Uit: Eindhoven / Nijmegen
Reg.: 5 juni 2007
Gepost op 6 januari 2008 om 23:43:28.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
haaimethenk schreef:

Alle dode momenten zijn vanaf nu weer gewoon voor Farfan. IS toch een specialiteit en in het geval van directe vrije trappen een heus wapen.

Mja op deze manier wordt t een beetje de nieuwe Arnold Bruggink..
 Help mods!
Pool: 51eMotM: -Battle-rating: 1.673,5 (daag uit)VoVo: 713e / 758e / 602eOpstelling: 4-3-3
haaimethenk
Legende

Gepost op 6 januari 2008 om 23:58:38.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Verschil met Bruggink is de fysieke kracht, iets wat erg belangrijk is. Een bal aannemen terwijl er een man in de nek hangt gaat Farfan vele malen af dan Bruggink. Maar ik snap je reactie.
 Help mods!
Het Kanon
Legende
Runner-up PSV Netwerk Battle 2006

Reg.: 13 maart 2000
Gepost op 9 januari 2008 om 20:41:40.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sjoerdje87 schreef:

Mja op deze manier wordt t een beetje de nieuwe Arnold Bruggink..

Gelukkig niet. Farfan heeft zelfvertrouwen en pit in zijn donder. Vergoossen ziet in hem blijkbaar geen speler om met z'n rug naar het doel ballen aan te nemen, dus dat is alvast een goed teken. De rest komt vanzelf weer terug.
 Help mods!
Pool: 1573eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Keepthefaith
Veelbelovend talent

Reg.: 31 augustus 2005
Gepost op 9 januari 2008 om 20:48:26.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Farfan is nog een jonge speler die al best wat heeft bewezen. Nu in een dipje...met begeleiding kan hij in de tweede deel van het seizoen beslissend voor ons zijn. Helemaal in een 4-5-1 opstelling, waar hij vanaf rechts opereert.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
gilles
Vaste waarde in elftal

Reg.: 28 februari 2004
Gepost op 9 januari 2008 om 21:18:39.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wil HSV Farfan nu?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
koetje
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006
Gepost op 9 januari 2008 om 21:36:16.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Lijkt met gebasseerd op dit artikel:

http://archiv.mopo.de/archiv/2008/20080107/sport/hsv/podolski_ist_eine_option.html

Is wat gespeculeer omdat hij ooit op een lijstje bij HSV heeft gestaan.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.493,4VoVo: -Opstelling: 4-5-1
moski
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Weert
Vak: Oost - X
Reg.: 23 augustus 2005
Gepost op 13 januari 2008 om 13:22:00.         MSN: supermoski@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

vond Farfan niet onverdienstelijk spelen aan de rechterkant. Hij hield samen met onze Hongaar het veld mooi breed en was ook niet te beroerd om achter Tim de Cler aan te lopen als deze opkwam. Jeff heeft z'n oude vorm nog lang niet terug maar ik vond hem gister ook zekr niet tegenvallen.
 Help mods!
Pool: 1042eMotM: -Battle-rating: 1.472,5VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Koevermans
Nationale topspeler

Reg.: 5 januari 2004
Gepost op 13 januari 2008 om 13:48:57.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gewoon zo laten staan als tegen Feyenoord, de vorm bij Jefferson komt dan vanzelf wel weer, zeker als de spelers om hem heen zo blijven spelen. Volgens mij gaan we met:
---------Bakkal-------------
-Farfan--Afellay--Dszudszak-
---------Lazovic------------
Een heerlijke aanval krijgen, zeker als ze op deze manier op elkaar ingespeeld raken.
 Help mods!
Pool: 2862eMotM: -Battle-rating: 1.458,2VoVo: 2340e / 1835e / 2399eOpstelling: incompleet
KaleGek
Legende

Uit: Groesbek
Reg.: 6 december 2003
Gepost op 13 januari 2008 om 13:49:56.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

hij moet veel dieper staan in het veld en meer druk zetten. Hij was meer bezig met zijn tegenstander en verdedigen dan met zijn eigen aanvalsspel!

Ik vond hem wel tegenvallen, als Stevens hem weet te verkopen aan HSV zou ik er niet heel rouwig om zijn. Al is het een geode speler die de afgelopen jaren prima voor ons rood-wit heeft gepresteerd. Het lijtk wel alsof zijn honger hem dit seizoen is vergaan telkens als hij het PSV shirt aantrekt.

[Dit bericht is veranderd door KaleGek (op 13 januari 2008 13:51:45).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.383,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
AddoCultheld
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: West - H
Reg.: 7 oktober 2001
Gepost op 13 januari 2008 om 14:18:01.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
KaleGek schreef:

hij moet veel dieper staan in het veld en meer druk zetten. Hij was meer bezig met zijn tegenstander en verdedigen dan met zijn eigen aanvalsspel!

Ik vond hem wel tegenvallen, als Stevens hem weet te verkopen aan HSV zou ik er niet heel rouwig om zijn. Al is het een geode speler die de afgelopen jaren prima voor ons rood-wit heeft gepresteerd. Het lijtk wel alsof zijn honger hem dit seizoen is vergaan telkens als hij het PSV shirt aantrekt.

Ik vond hem juist weer eens gevaarlijk, dreigend. Veel loopwerk verricht, niet meer alleen stilstaan. Doorgaan zo!
 Help mods!
Pool: 3347eMotM: -Battle-rating: 1.491,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Koevermans
Nationale topspeler

Reg.: 5 januari 2004
Gepost op 13 januari 2008 om 14:26:51.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind hem aan de buitenkant beter, heeft een goede actie en voorzet (iig als hij in vorm is). Verder heeft hij als buitenspeler nog de extra waarde dat hij makkelijk doelpunten maakt en ook natuurlijk nog zijn traptechniek. Farfan komt er wel weer.
 Help mods!
Pool: 2862eMotM: -Battle-rating: 1.458,2VoVo: 2340e / 1835e / 2399eOpstelling: incompleet
MarPSV
Vedette

Uit: Meteren
Vak: Oost - YY
Reg.: 13 september 2004
Gepost op 13 januari 2008 om 18:18:48.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Farfan heeft mij al heel het seizoen nog niet kunnen overtuigen, vergeleken met vorig jaar toen hij bijna elke wedstrijd wel overtuigde.
Farfan zit gewoon nog niet lekker in zijn vel en hij moest gister ook denk ik wel wat wennen aan zijn positie. Hij had wel wat goede acties maar dat kan nog wel een stuk beter denk ik zo!
Hopelijk komt hij gewoon weer in zijn vel en krijgen we de Farfan van de afgelopen seizoenen te zien!
 Help mods!
Pool: 319eMotM: -Battle-rating: 1.546,5 (daag uit)VoVo: 532e / 1294e / 465eOpstelling: 4-4-2
Paganitzu
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Eindhoven
Reg.: 3 maart 2007
Gepost op 13 januari 2008 om 18:34:18.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zijn eerste helft was dramatisch, maar naarmate de wedstrijd vorderde werd hij steeds gevaarlijker. Ik heb nog steeds goede hoop dat hij PSV nog van waarde kan zijn.
 Help mods!
Pool: 2118eMotM: -Battle-rating: 1.489,0VoVo: 1394e / 1687e / 1117eOpstelling: incompleet
10. Danny Koevermans
Internationale topspeler

Uit: roosendaal
Vak: Noord - M
Uploads: 1
Reg.: 30 juni 2005
Gepost op 13 januari 2008 om 23:12:30.       MSN: iron_stampurtjeh@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In de roddelpers in Engeland word gemeld dat Farfan de interesse geniet van West Ham United.
 Help mods!
Pool: 427eMotM: -Battle-rating: 1.480,8VoVo: 2129e / 1852e / 1825eOpstelling: 4-5-1
haaimethenk
Legende

Gepost op 13 januari 2008 om 23:29:45.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Altijd houden! Wordt onderschat, ondanks zn mindere vorm. Heb het idee dat het wel goedkomt!
 Help mods!
Masterbeer
Legende
Lid van verdienste

Uit: Uden
Reg.: 4 maart 2001
Gepost op 14 januari 2008 om 00:06:38.     MSN: pdebeer18@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er zijn 2 opties, waarom dat Farfan speelt.

1. Vergoossen wil hem vertrouwen geven zodat zijn prestaties van zelf weer komen en hij zijn vorm van afgelopen seizoenen terug vind.

2. PSV wil niet de intentie wekken dat hij reserve speler is, zodat ze hem voor een aanzienlijk hoger bedrag kunnen slijten aan een andere club.
 Help mods!
Pool: 725eMotM: -Battle-rating: 1.420,9VoVo: -Opstelling: 4-5-1
smash016
Toeschouwer

Reg.: 7 december 2007
Gepost op 14 januari 2008 om 13:20:25.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Naar mijn mening zit het zo:

Farfan is een zeer grillige en blessure-/vormgevoelige spits. Vanaf wanneer zijn z'n prestaties omlaag gegaan? Vanaf het moment dat PSV als geheel minder is gaan presteren, dus vanaf de 2e helft van vorig seizoen. Die trend zet zich nu voort in het nieuwe seizoen. Farfan is typisch een spits die heel afhankelijk is van het collectieve spel. Op het moment dat hij dan ook nog eens tegen een zware blessure aanloopt voor aanvang van het seizoen, kun je de bui zien hangen.

Daarnaast is Farfan gebaat bij ruimte in zijn spel. Met Lazovic/Perez/Koevermans en weet-ik-veel wie nog meer in het overvolle centrum is Farfan niet het type speler die er uiteindelijk met het goaltje vandoor gaat. Hij moet ruimte krijgen voor zijn individuele actie. Het is wat dat betreft goed dat een nieuwe speler als Dszudszak het veld breder kan houden en ook de wedstrijd tegen Feyenoord getuigt van verbetering in positiespel en veldbezetting.

Daarnaast zie ik Farfan te vaak als een middenvelder opereren. Hij krijgt te weinig ballen, en wil dat compenseren door zich terug te laten zakken. Maar Farfan rendeert niet vanuit die positie. Ik heb begrepen dat hij vroeger in Peru een aanvallende middenvelder was, maar gezien zijn kwaliteiten is hij dat zeker niet. Hij is nou niet bepaald de koning van het combinatiespel en moet dus gewoon diep voor de goal blijven spelen. Ik hoop dat Vergoossen hem dat duidelijk kan maken.

Als PSV het niveau terugvindt van de pre-Koeman-periode, dan vindt Farfan ook dat niveau terug.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Sjoerdje87
Vaste waarde in elftal

Uit: Eindhoven / Nijmegen
Reg.: 5 juni 2007
Gepost op 15 januari 2008 om 12:15:10.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Koevermans schreef:

Gewoon zo laten staan als tegen Feyenoord, de vorm bij Jefferson komt dan vanzelf wel weer, zeker als de spelers om hem heen zo blijven spelen. Volgens mij gaan we met:
---------Bakkal-------------
-Farfan--Afellay--Dszudszak-
---------Lazovic------------
Een heerlijke aanval krijgen, zeker als ze op deze manier op elkaar ingespeeld raken.

Ja ben ik het mee eens. Ik vond hem zaterdag eigenlijk ook bij vlagen aardig voetballen, maar die mening wordt hier niet echt gedeeld volgens mij. Hij was weinig gevaarlijk, maar verloor nooit de bal en hield het overzicht. Okee, die ene kans dat de bal 30 cm voor de doellijn lag moest er natuurlijk in, maar toen stond ie denk ik op het verkeerde been.
Als we in dit systeem blijven voetballen wordt Farfán weer belangrijk, en als dat gebeurt is PSV meteen 2x zo goed.
 Help mods!
Pool: 51eMotM: -Battle-rating: 1.673,5 (daag uit)VoVo: 713e / 758e / 602eOpstelling: 4-3-3

Deze topic is verplaatst naar Buitenlandse en Europese competities.
Deze topic bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk