| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
Alpzz Lid 2e elftal
Vak: - Posts: 176 Reg.: 8 januari 2008 |
quote: Hogo Worst schreef:
Dat lijkt er meer op , de bron is trouwns de Kicker.
14 miljoen is en klinkt ook veel beter dan 10 miljoen.
Idd, zo moet het. Niet toegeven. Wat Portugal kan, kunnen wij ook. Portugal heeft veels te veel voor talenten als Anderson gekregen: 25 miljoen! In feite koopt Man Utd potentie die ze er daarna nog zelf uit moeten halen. Farfán is dan toch echt wel 14 miljoen waard. Met 4 miljoen meer kan PSV heel wat doen!
|
|
|
R-H Internationale topspeler
Uit: Echt Vak: Noord - S Posts: 1148 Reg.: 14 september 2005 | Mooi! Ben blij dat de berichtgeving waarschijnlijk gewoon niet goed was.
|
|
|
El Differente Adje Interim  Bankzitter
Vak: - Posts: 1461 Reg.: 30 november 2007 | Ik zou niet meteen juichen. Eindhovens Dagblad lijkt me toch wat betrouwbaarder dan Kicker.
Al hoop ik natuurlijk dat het wel klopt.
|
|
|
Deep Throat Geselecteerd voor Oranje
Uit: Free Tibet Vak: - Posts: 522 Reg.: 31 januari 2007 | Als dit inderdaad waar is, is dat zeer goed nieuws. Het bewijst ook dat het gerucht dat PSV van hem af zou willen, of met hem loopt te leuren, niet per definitie waar hoeft te zijn.
|
|
|
lindsaywilson Legende
Posts: 7094 Reg.: 7 maart 2002 | Einig mit Farfan, aber PSV fordert 14 Millionen
Der Ablösepoker um Schalkes Wunschkandidaten geht in die heiße Phase: Mittelfeldmann Orlando Engelaar (28, Twente Enschede) und Stürmer Jefferson Farfan (23, PSV Eindhoven, kicker online berichtete exklusiv) sollen kommen, die Verhandlungen mit den aktuellen Klubs laufen. Auch wenn Schalke-Manager Andreas Müller (45) dies im Fall Farfan weiterhin nicht bestätigen will: "Ich sage zu keinerlei Namen irgendetwas, bevor eine Sache perfekt ist."
Der kicker recherchierte die Fakten: Mit Farfan ist sich Schalke über einen Vierjahresvertrag einig, in seinem bis 2010 laufenden Kontrakt beim niederländischen Meister ist für den Peruaner eine Ablösesumme von 14 Millionen Euro festgeschrieben. Ein Betrag, den der Bundesliga-Dritte ebenso wie die bei Engelaar fixierten acht Millionen drücken will. Denkbar: Schalke zahlt zunächst weniger und legt nach, wenn im August die Champions-League-Qualifikation erfolgreich absolviert wird.
Wie Engelaar (bis zuletzt in Enschede) arbeitete auch Farfan bereits mit Coach Fred Rutten (45) zusammen: Von 2004 bis 2006 während Ruttens Co-Trainer-Zeit unter Guus Hiddink (61) in Eindhoven. Die Person Rutten - auch für Farfan ein Grund, sich für Schalke zu entscheiden statt für Anfragen aus Blackburn, West Ham, Florenz oder des FC Sevilla. Dass Rutten den Spieler persönlich kennt, beruhigt hinsichtlich dessen charakterlicher Einschätzung. Denn: Vom peruanischen Verband wurde Farfan (wie auch Claudio Pizarro) intern bis Mai 2009 gesperrt - wegen Party-Eskapaden unmittelbar vorm wichtigen WM-Qualifikationsspiel gegen Brasilien (1:1) im November 2007.
Jefferson Farfan 2006 und sogar 2004 vor Farfans Wechsel von Alianza Lima nach Eindhoven hatte Schalke vergeblich die Fühler nach Farfan ausgestreckt. Ins Profil der wirtschaftlich nun potenteren Königsblauen passt der Angreifer nach wie vor perfekt. Zum einen wegen seines Alters, schließlich betont Müller stets, bei einem Transfer in zweistelliger Millionenhöhe müsse der "Wiederverkaufswert" stimmen. Und: Der 1,78 Meter große Rechtsfüßer könnte im Angriff alle Positionen bekleiden. In einem Zweier- oder Dreier-Sturm neben Kevin Kuranyi (26), bei Bedarf auch an dessen Stelle. In den vergangenen drei Jahren traf Farfan 52-mal in 115 Spielen für PSV.
Logisch, dass mit Farfans Verpflichtung die Luft für andere dünner würde. So hegt Edelreservist Sören Larsen (26, Vertrag bis 2009) wie schon im Winter konkrete Abschiedspläne. Frankfurt hat Interesse am dänischen Mittelstürmer, den Schalke wohl recht bereitwillig ziehen lassen dürfte.
|
|
|
KaleGek Legende
Uit: Groesbek Vak: - Posts: 3029 Reg.: 6 december 2003 |
quote: 'PSV eist veertien miljoen voor Farfán'
Schalke 04 zal flink in de buidel te moeten tasten om Jefferson Farfán naar Gelsenkirchen te halen, zo meldt Kicker. Volgens het Duitse medium bedraagt de contractueel vastgestelde afkoopsom van de spits van PSV geen tien miljoen euro, maar vier miljoen euro meer. De Eindhovenaren zijn niet van plan om daar van af te wijken. Schalke-voorman Andreas Müller weigerde in te gaan op de ontwikkelingen rond de Peruviaan. "Pas als een transfer helemaal rond is zal ik naar buiten treden." Jan Reker, algemeen directeur van PSV, was afgelopen weekeinde een stuk duidelijker. "Jefferson heeft een vastgestelde transfersom in zijn contract. Als Schalke dat betaalt, mag hij weg. Anders niet." Volgens het Eindhovens Dagblad bedroeg de afkoopsom tien miljoen euro.
Farfán, die sinds de zomer van 2004 bij de Eindhovenaren onder contract stond, kwam tot 67 doelpunten in 170 officiële wedstrijden voor de Brabantse topclub. De aanvaller ontwikkelde zich in zijn beginjaren tot clubtopscorer onder leiding van Guus Hiddink en diens toenmalige assistent Fred Rutten, de nieuwbakken trainer van die Königsblauen. Het afgelopen seizoen scoorde hij slechts zeven keer.
Schalke 04 hoopt op korte termijn ook Oranje-middenvelder Orlando Engelaar aan hun selectie toe te voegen. FC Twente is echter niet bereid om de middenvelder voor een spotprijs van naar verluidt vier tot zes miljoen euro te laten gaan. De Tukkers eisen minimaal het dubbele voor de deelnemer aan het EK in Oostenrijk en Zwitserland.
Dacht dat dit eerder ook dduielijk was geworden met een transfer naar Porthsmouth maar 14 miljoen is natuurlijk een veel mooier bedrag als 10 miljoen. Mooi dat ze hun poot toch stijf houden.
|
|
|
Boeijke Internationale topspeler
Uit: Assendelft Vak: Noord - SS Posts: 1197 Reg.: 2 juli 2002 | Altijd hetzelfde gezeik met dat kut Schalke...!!!!
Herinneren we ons de interesse van Schalke in v. Bommel en Ooijer? Wekenlang onderhandelingen en onrust en uiteindelijk ketsen de transfers af, omdat de ****** uit Gelsenkirchen niet de bedragen zoals deze vermeld staan in de contracten willen betalen. Ondertussen zijn de desbetreffende spelers uiteraard erg teleurgesteld.
Ik echt op het transfermanagement van deze Duitse nichten. Geef mij maar de duidelijkheid, eerlijkheid en vooral respect van Hamburg SV, Werder Bremen en Bayern Munchen.
|
|
|
KaleGek Legende
Uit: Groesbek Vak: - Posts: 3029 Reg.: 6 december 2003 | Blioj dat we dan toch nog even de hoop op Farfan kunnen koesteren kan ook Boeijke.
En het seizoen daarop waren Ooijer/Bommel top en haalde we dacht ik de halve finale CL..
[Dit bericht is veranderd door KaleGek (op 9 juni 2008 15:26:19).]
|
|
|
RodrigoCosta International
Uit: Breda Vak: Oost - XX Posts: 591 Reg.: 3 september 2006 | PSV wil in ieder geval niets loslaten. We hebben gebeld naar de club om te vragen hoe het ervoor staat, maar enige wat je dan krijg te horen is: "Er wordt gepraat, maar er is nog niets rond. Zodra er meer duidelijk is zullen we naar buiten treden. Er zijn veel gegadigden voor Farfan, maar wij willen hem in principe niet kwijt. Succes met je verhaal."
|
|
|
Chateau Internationale topspeler
Uit: Utrecht Vak: Oost - V Posts: 920 Reg.: 29 februari 2000 | Transfer Farfán naar Schalke 04 op losse schroeven Datum: 9-jun-2008 14:57
De transfer van Jefferson Farfán naar Schalke 04 is nog niet rond, meldt Der Kicker. De aanvaller van PSV is het persoonlijk al eens met Schalke over een vierjarig contract, maar de clubs zijn er nog niet uit. Schalke 04 bood tien miljoen euro op de Peruviaanse aanvaller, maar Farfán heeft een afkoopsom van veertien miljoen euro in zijn contract staan.
PSV wil graag het onderste uit de kan voor de 23-jarige aanvaller, maar de Duitse nummer drie is niet bereid om vier miljoen euro extra te betalen. Ook bij transfer van Orlando Engelaar van FC Twente naar Schalke zijn de ploegen het nog niet eens over de transfersom. De vraagprijs voor de lange middenvelder ligt op acht miljoen euro, maar Schalke wenst dit bedrag te drukken. (EvS)
Bron: sportweek.nl
Blijkbaar dus een afkoopsom van €14 miljoen in z'n contract.
Tja, in dat geval is het helder; €14 miljoen op tafel of geen Farfan bij Schalke.
[Dit bericht is veranderd door Chateau (op 9 juni 2008 16:35:03).]
|
|
|
Sappelaar Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1401 Reg.: 6 juni 2005 |
quote: RodrigoCosta schreef:
PSV wil in ieder geval niets loslaten. We hebben gebeld naar de club om te vragen hoe het ervoor staat, maar enige wat je dan krijg te horen is: "Er wordt gepraat, maar er is nog niets rond. Zodra er meer duidelijk is zullen we naar buiten treden. Er zijn veel gegadigden voor Farfan, maar wij willen hem in principe niet kwijt. Succes met je verhaal."

|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 |
quote: Sappelaar schreef:
(...)

Misschien even bellen met Pedro. Ola Pedro, hijo de...
Maar Schalke, schijtclub. Betalen of wegwezen. Zowiewso wil Farfan eigenlijk niet naar Mofrika. Hoop dat PSV heel duidelijk is tov Farfan, als het goed is voor beide partijen, dan gaat de deal door, zo niet, lekker ballen onder Duitser Hoeb.
|
|
|
Berry van Kilsdonk Legende
Uit: Amsterdam Vak: Noord - PR Posts: 1505 Reg.: 27 december 1999 |
quote: Boeijke schreef:
Altijd hetzelfde gezeik met dat kut Schalke...!!!!
Herinneren we ons de interesse van Schalke in v. Bommel en Ooijer? Wekenlang onderhandelingen en onrust en uiteindelijk ketsen de transfers af, omdat de ****** uit Gelsenkirchen niet de bedragen zoals deze vermeld staan in de contracten willen betalen.
Haha, die paar miljoen voor Van Bommel wilden ze niet betalen. Wat zullen ze daar een spijt van gehad hebben. En wat hebben wij dat laatste jaar nog plezier van Van Bommel gehad. 
|
|
|
Deep Throat Geselecteerd voor Oranje
Uit: Free Tibet Vak: - Posts: 522 Reg.: 31 januari 2007 |
Farfán: 'Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging'
Geschreven op dinsdag, 10 juni om 08:16
Jefferson Farfán is toe aan een nieuwe uitdaging en verlaat om die reden PSV na een dienstverband van vier seizoenen. Op de website van het bedrijf van zijn belangenbehartigers geeft de Peruviaan tekst en uitleg over zijn aanstaande transfer naar Schalke 04, dat nog wel overeenstemming moet bereiken met de Eindhovenaren. "Er lagen aanbiedingen van Fiorentina en Tottenham Hotspur", vertelt de spits zonder blikken of blozen. "Ook een club uit Rusland toonde interesse. Ik wilde naar een goede club en in een betere competitie spelen. Dat waren mijn voorwaarden. Mijn keuze voor Schalke 04 is dan ook niet meer dan logisch."
"Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging", zegt Farfán, die in eigen land als La Foquita door het leven gaat. "Met PSV heb ik vier landstitels gewonnen en ben ik topscorer geweest. Ik heb een goede tijd in Nederland achter de rug, maar ik heb nieuwe doelstellingen voor ogen. Ik hoop deze bij Schalke 04 te kunnen bewerkstelligen."
Schalke 04 zal diep in de buidel moeten tasten om Farfán naar Gelsenkirchen te halen. PSV wenst alleen medewerking te verlenen indien de contractueel vastgestelde afkoopsom op tafel wordt gelegd. Volgens diverse Nederlandse media bedraagt deze tien miljoen euro, in Duitsland spreekt men zelfs van vier miljoen euro meer.
Farfán, die sinds de zomer van 2004 bij de Eindhovenaren onder contract stond, kwam tot 67 doelpunten in 170 officiële wedstrijden voor de Brabantse club. De spits ontwikkelde zich in zijn beginjaren tot clubtopscorer onder leiding van Guus Hiddink en diens toenmalige assistent Fred Rutten, de nieuwbakken trainer van die Königsblauen. Het afgelopen seizoen scoorde hij slechts zeven keer.
(bron: voetbalzone)
|
|
|
10. Danny Koevermans Internationale topspeler
Uit: roosendaal Vak: Noord - M Posts: 1290 Uploads: 1 Reg.: 30 juni 2005 | Ze kunnen toch niet Farfan én engelaar betalen?
|
|
|
Farfanfan Basisspeler
Uit: Boxtel Vak: Noord - RR Posts: 337 Reg.: 6 augustus 2004 | "Er lagen aanbiedingen van Fiorentina en Tottenham Hotspur", vertelt de spits zonder blikken of blozen. "Ook een club uit Rusland toonde interesse. Ik wilde naar een goede club en in een betere competitie spelen. Dat waren mijn voorwaarden. Mijn keuze voor Schalke 04 is dan ook niet meer dan logisch."
hoe logisch...de Duitse competitie is natuurlijk veel beter dan de Engelse en de Italiaanse.. 
|
|
|
PSV Sjakie Internationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: Noord - S Posts: 925 Reg.: 5 juli 2003 |
quote: Sappelaar schreef:
(...)
Begint er steeds meer op te lijken dat Schalke inderdaad maar weinig te besteden heeft. Jefferson is nog niet weg, en nog zeker niet richting Gelsenkirchen.
Schalke '04 heeft met het binnenhalen van Gazprom 125€mln te besteden over 5 jaar. Die hebben geld zat. Als ee Farfan willen hebben moeten ze gewoon betalen. Voor de rest is het rond. Engelaar zal sinds gisterenavond ook weer 1 mln duurder zijn 
http://www.terra.com/deportes/articulo/html/fox615460.htm
Volgens die site reist Farfán vandaag naar Duitsland en wordt hij daar morgen gepresenteerd.
Vdv zal waarschijnlijk niet meer naar PSV komen...die kan zo meteen ook naar een barça of juventus. Als ie dat úberhaupt gewild had. Maar na gisteren hoop ik dat misschien Boulahrouz te strikken valt?
|
|
|
R-H Internationale topspeler
Uit: Echt Vak: Noord - S Posts: 1148 Reg.: 14 september 2005 |
quote: PSV Sjakie schreef:
(...)
Schalke '04 heeft met het binnenhalen van Gazprom 125€mln te besteden over 5 jaar. Die hebben geld zat. Als ee Farfan willen hebben moeten ze gewoon betalen. Voor de rest is het rond. Engelaar zal sinds gisterenavond ook weer 1 mln duurder zijn 
http://www.terra.com/deportes/articulo/html/fox615460.htm
Volgens die site reist Farfán vandaag naar Duitsland en wordt hij daar morgen gepresenteerd.
Vdv zal waarschijnlijk niet meer naar PSV komen...die kan zo meteen ook naar een barça of juventus. Als ie dat úberhaupt gewild had. Maar na gisteren hoop ik dat misschien Boulahrouz te strikken valt?
Dit was toch niet die speler waarvan jij dacht dat ie naar PSV zou komen, he?
Bouhlarouz is onhaalbaar. Als hij terug komt naar NL dan gaat hij naar Ajax, maar ik verwacht eerder dat hij naar Marseille gaat.
[Dit bericht is veranderd door R-H (op 10 juni 2008 10:50:51).]
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Sjakie moet echt stoppen met dagdromen.
|
|
|
El Differente Adje Interim  Bankzitter
Vak: - Posts: 1461 Reg.: 30 november 2007 | Ach,ik begrijp Farfan wel.
Na 4 jaar bij PSV valt er hier gewoon niks meer te winnen. Hij heeft het hier wel gezien en wil naar een andere competitie.
Dat hij naar Schalke gaat lijkt me een goede keuze. In Engeland wordt je toch meteen in het allerhoogste niveau gestort, de Bundesliga is weer op een lager niveau.
En hij is nog jong. Slaagt hij bij Schalke, dan kan hij nog altijd een stap omhoog maken.
Ik gun hem zijn succes wel, uiteraard tegen een goede transfersom 
[Dit bericht is veranderd door El Differente (op 10 juni 2008 10:57:07).]
|
|
|
O Baixinho Geselecteerd voor Oranje
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 528 Reg.: 1 september 2006 | Nou, ben beniuwd hoe Schalke dit gaat oplossen. En of anders die andere geïnteresseerde clubs die 14 mln willen ophoesten. Hopen dat Reker nu zijn woord houdt en niet voor minder akkoord gaat.
|
|
|
sp1337 Lid 2e elftal
Uit: Esch Vak: - Posts: 152 Reg.: 11 maart 2006 | Je bent lekker geloofwaardig Sjakie , not.
Van mij mag Farfan gewoon blijven. Kan me niet voorstellen dat hij na volgend seizoen (dan nog met een contract voor 1 seizoen), ook niet ongeveer 10 miljoen zal opleveren.
|
|
|
PSV Sjakie Internationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: Noord - S Posts: 925 Reg.: 5 juli 2003 |
quote: sp1337 schreef:
Je bent lekker geloofwaardig Sjakie , not.
QUOTE]RIO schreef:
Sjakie moet echt stoppen met dagdromen.
Gaan jullie daar serieus op in? Een beetje cynisme
is hier wel op zijn plaats dacht ik zo...
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Wees maar gerust Sjakie, ik ga nooit serieus in op mensen zoals jij. Cynisme op zijn toppunt! Zowieso zie ik niet wat vdFart met Farfan te maken heeft.
|
|
|
guusje Legende
Vak: - Posts: 3330 Reg.: 20 augustus 2003 |
quote: PSV Sjakie schreef:
(...)
Gaan jullie daar serieus op in? Een beetje cynisme
is hier wel op zijn plaats dacht ik zo...
Kom op Sjakie, cynisme past nu niet in deze "donkere dagen bij PSV". Laat ons mee "dromen" over de beoogde nieuwe aankoop die Farfan zal doen vergeten.
|
|
|