| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
10. Danny Koevermans Internationale topspeler
Uit: roosendaal Vak: Noord - M Posts: 1290 Uploads: 1 Reg.: 30 juni 2005 | 10 miljoen plus Kurányi, take it or leave it !
[Dit bericht is veranderd door 10. Danny Koevermans (op 10 juni 2008 13:49:27).]
|
|
|
PSV Sjakie Internationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: Noord - S Posts: 925 Reg.: 5 juli 2003 |
quote: guusje schreef:
(...)
Kom op Sjakie, cynisme past nu niet in deze "donkere dagen bij PSV". Laat ons mee "dromen" over de beoogde nieuwe aankoop die Farfan zal doen vergeten.
ik kijk wel uit...straks wordt ik nog de koning van het netwerk hier. Ik heb echt wel wat beters te doen. Van mij horen jullie vooraf niets en achteraf..ach ja...daar zit men hier ook niet op te wachten. En ik zit niet op al die negatieve reacties te wachten indien ik één keer iets hoor wat dan (nog) niet (meteen) zo uitkomt. (heb ik me zo goed ingedekt? ohw..nou ja..laat ook maar).
Voor zo'n ondankbare taak pas ik, maar dat had ik in mijn enthousiasme eerder moeten bedenken. En niet alleen ik, want via mail heb ik ook van anderen wel wat zaken gehoord van hoe hier mee om te gaan. Die personen wil ik bij deze nog bedanken.
Voor wat farfán betreft: El Bocon in Peru is redelijk accuraat.
[EDIT] ohw ja....de groeten uit Gelsenkirchen..[/EDIT]
[Dit bericht is veranderd door PSV Sjakie (op 10 juni 2008 14:31:52).]
|
|
|
Frizzle Talentje
Uit: Eindhoven Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 73 Reg.: 25 januari 2008 |
quote: Farfanfan schreef:
"Er lagen aanbiedingen van Fiorentina en Tottenham Hotspur", vertelt de spits zonder blikken of blozen. "Ook een club uit Rusland toonde interesse. Ik wilde naar een goede club en in een betere competitie spelen. Dat waren mijn voorwaarden. Mijn keuze voor Schalke 04 is dan ook niet meer dan logisch."
hoe logisch...de Duitse competitie is natuurlijk veel beter dan de Engelse en de Italiaanse.. 
Hij bedoelt een betere competitie dan Nederland, en dat is de Duitse competitie wel degelijk
|
|
|
mdpsv Toeschouwer
Vak: - Posts: 11 Reg.: 31 juli 2007 |
quote: PSV Sjakie schreef:
(...)
ik kijk wel uit...straks wordt ik nog de koning van het netwerk hier. Ik heb echt wel wat beters te doen. Van mij horen jullie vooraf niets en achteraf..ach ja...daar zit men hier ook niet op te wachten. En ik zit niet op al die negatieve reacties te wachten indien ik één keer iets hoor wat dan (nog) niet (meteen) zo uitkomt. (heb ik me zo goed ingedekt? ohw..nou ja..laat ook maar).
Voor zo'n ondankbare taak pas ik, maar dat had ik in mijn enthousiasme eerder moeten bedenken. En niet alleen ik, want via mail heb ik ook van anderen wel wat zaken gehoord van hoe hier mee om te gaan. Die personen wil ik bij deze nog bedanken.
Ik stelde jou berichten juist erg op prijs, zou je voor dei drieëneenhalve forumbezoeker die het wel op prijs stelt niet nog wat meer kunnen vertellen of de (mogelijke) vervanger?
Alvast Bedankt!!
[Dit bericht is veranderd door mdpsv (op 10 juni 2008 17:42:29).]
|
|
|
guusje Legende
Vak: - Posts: 3330 Reg.: 20 augustus 2003 |
quote: PSV Sjakie schreef:
(...)
Wat kan mij het schelen of jouw voorspelling wel of niet uitkomt. Het leuke van de transferperiode is juist, "dromen" en "bronnen". Van mij zul je geen verwijt horen. Al zou je me nu de grootste shit vertellen dat bv. Lucca Toni komt, dan bepaal ik zelf wel of ik hierin lekker mee ga "dromen" of niet. Juist die geruchten maken deze periode zo leuk, dat mensen hier niet inzien dat de transferperiode net zo "wisselvallig is als het weer" dat is hun dommigheid en heeft niets met jouw betrouwbaarheid te make.
|
|
|
Flippie Cocu Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1094 Reg.: 19 oktober 2005 |
quote: mdpsv schreef:
(...)
Ik stelde jou berichten juist erg op prijs, zou je voor dei drieëneenhalve forumbezoeker die het wel op prijs stelt niet nog wat meer kunnen vertellen of de (mogelijke) vervanger?
Alvast Befdankt!!
Wat een prachtige woordspeling!
Maar on-topic: het was te verwachten dat Jeff een keer weg zou gaan, tenslotte is hij er alweer vier jaar. Ik gun hem het allerbeste en wens hem veel succes, maar wel tegen de hoofdprijs en niet een koopje. Nee, ik maak me meer zorgen over het feit dat Reker heeft gezegd niet op zoek te gaan naar vervanging...
|
|
|
arne Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 438 Reg.: 25 april 2001 | |
|
Gringo Nationale topspeler
Uit: leusden Vak: - Posts: 1523 Reg.: 28 december 2005 | 10m is te weinig. 14m lijkt me dan wel weer redelijk, hoewel ik 15 á 20 ook niet zou vinden. Voor Gomes zou ik zowiezo 20m of meer hebben gevraagt (klote clausules!).
Als je 27m kan vangen voor Sneijder.. waarom niet proberen?
|
|
|
Thobbes Aanstormend talent
Vak: - Posts: 135 Reg.: 11 juni 2007 | 10 miljoen zegt ook niets, mogelijk zit er weer een doorverkooppercentage bij of iets anders. De lijn lijkt mij duidelijk, wij willen geld zien, anders blijven spelers maar gewoon. Goede lijn. En of het nu 14 miljoen of 10 miljoen met andere rechten erbij is. Het zal ongeveer allemaal wel op hetzelfde neerkomen.
|
|
|
J1887 Bankzitter
Vak: - Posts: 299 Reg.: 14 november 2007 | @Gringo, de prijs van een speler wordt niet alleen bepaald door hoe goed een speler is (Farfan versus Sneijder) maar ook door andere factoren waaronder de restduur van het contract en of een speler weg moet of wil...en bij Gomes wringt daar de schoen; PSV zit gewoon in een slechte onderhandelingspositie, iedereen weet al lang dat er een groot conflict is en dat PSV uiteindelijk voor een lagere prijs zal laten gaan, met dank aan Reker want toen hij meende z'n grote mond tegen Lemic open te zetten en hem de oorlog te verklaren, had hij kunnen weten dat hij ook direct een conflict met Gomes zou kunnen krijgen. Dus 20 miljoen vragen als niemand 14 miljoen wil betalen, lijkt mij een mission impossible...!
|
|
|
RodrigoCosta International
Uit: Breda Vak: Oost - XX Posts: 591 Reg.: 3 september 2006 | Farfan per direct naar Schalke. Clubs akkoord.
|
|
|
J1887 Bankzitter
Vak: - Posts: 299 Reg.: 14 november 2007 | Fantastisch, de beste aanvaller van PSV wordt verkocht (je kunt rustig zeggen, de enige die CL-waardig is!) en de AD, ene Jan Reker, zegt a priori, dat het geld dat voor Farfan wordt ontvangen (10.000.000!!!) niet aan een nieuwe aanvaller zal worden uitgegeven.
+ 2 x 10.000.000 = 30.000.000.
Is Jan Reker trouwens al benoemd als Technisch Directeur! 
|
|
|
luukje Toeschouwer
Vak: - Posts: 23 Reg.: 23 september 2007 | |
|
sp1337 Lid 2e elftal
Uit: Esch Vak: - Posts: 152 Reg.: 11 maart 2006 | Het staat nu idd op de site van Schalke 04. Helaas staat er geen transferbedrag bij.
|
|
|
freeky123 Toeschouwer
Uit: Helmond Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 15 Reg.: 2 maart 2008 |
quote: Het staat nu idd op de site van Schalke 04. Helaas staat er geen transferbedrag bij.
Schalke 04 und PSV Eindhoven erzielen Einigung über Farfán-WechselJéfferson Farfán vom PSV Eindhoven soll in der kommenden Saison für den FC Schalke 04 stürmen. Sowohl mit dem 23-jährigen peruanischen Nationalspieler als auch mit dem niederländischen Meister konnten die Königsblauen über einen Wechsel Einigkeit erzielen. Der Angreifer soll in den kommenden Tagen einen Vierjahresvertrag bis zum 30. Juni 2012 unterschreiben, wenn er die noch ausstehende medizinische Untersuchung besteht.
"Wir gehen davon aus, dass der Gesundheits-Check glatt über die Bühne gehen wird. Wenn das klappt, haben wir einen variabel einsetzbaren Angreifer verpflichtet, der nicht nur in der holländischen Liga, sondern gerade auch in der Champions League seine Qualitäten regelmäßig unter Beweis gestellt hat. Das ist ein starker Spieler, der uns sicher einen Schritt nach vorne bringen wird", freut sich Schalkes Manager Andreas Müller auf die bevorstehende Vertragsunterschrift.
Jéfferson AgustÃn Farfán Guadalupe (*26. Oktober 1984) holte sich mit seinem ersten Profiverein Alianza Lima bereits 2003 und 2004 den Landestitel Perus, ehe er im Sommer 2004 zum PSV Eindhoven kam. Dort gewann der 1,77 Meter und 85 Kilogramm schwere Angreifer in den vergangenen vier Jahren jeweils die niederländische Meisterschaft, 2005 zudem den Pokal. In der Ehrendivision bestritt Farfán dabei 118 Partien, in denen er 57 Mal traf. In der Champions League erzielte er in 34 Spielen vier Tore und erreichte mit PSV Eindhoven 2005 das Halbfinale. Für die Nationalelf Perus kam Farfán bisher in 41 Länderspielen (12 Tore) zum Einsatz.
schalke 04. de
-----------------------------------
Jefferson Farfán speelt de komende vier jaar voor Schalke 04. De aanvaller wordt voor ruim tien miljoen euro overgenomen van PSV, zo bevestigt de Duitse club op haar officiële website.
Schalke kwam vandaag tot een akkoord met zowel PSV als de speler in kwestie. Eerder werd een bod van de Duitse topclub nog afgewezen door de regerend landskampioen van de Eredivisie, dat veertien miljoen euro verlangde. Niet bekend is of dat die prijs alsnog is betaald door Schalke.
http://www.voetbalprimeur.nl
|
|
|
johninho Vedette
Uit: Helmond Vak: - Posts: 1308 Reg.: 11 juli 2004 | Tis dus rond:
quote: PSV raakt Farfan kwijt aan Schalke 04
EINDHOVEN - PSV heeft aanvaller Jefferson Farfan verkocht aan Schalke 04. De Duitse club bereikte dinsdag een akkoord met zowel PSV als de Peruaan. Dat liet Schalke op de eigen website weten.
Farfan tekent binnenkort een vierjarig contract bij de ploeg uit Gelsenkirchen, die komend seizoen onder leiding staat van Fred Rutten.
De 23-jarige Farfan speelde de afgelopen vier jaar voor PSV, waarmee hij ieder seizoen de landstitel won. In de eredivisie maakte de Peruaan 57 doelpunten in 118 wedstrijden. In de Champions League was Farfan vier keer trefzeker in 34 wedstrijden. De Eindhovenaren strandden in 2005 in de halve finale van het belangrijkste Europese bekertoernooi.
Andreas Müller, manager van Schalke 04, denkt dat Farfan de club uit Gelsenkirchen een flinke impuls kan geven. ,,Hij heeft in Nederland en in de Champions League regelmatig zijn kwaliteiten laten zien. Als hij door de medische keuring komt, en daar ga ik vanuit, hebben we een speler vastgelegd die op meerdere posities in de aanval inzetbaar is.''
(ANP)
AD Sportwereld
Bedankt voor de 4 mooie jaren en evenzovele titels! 
[Dit bericht is veranderd door johninho (op 10 juni 2008 20:35:25).]
|
|
|
ng_psv Veelbelovend talent
Uit: swalmen Vak: - Posts: 105 Reg.: 5 juli 2006 | Farfán ontzettend bedankt voor al je doelpunten en inzet!
Het ga je goed bij Schalke! 
|
|
|
Boekel1 International
Uit: Boekel Vak: - Posts: 603 Reg.: 15 mei 2004 | | 10.06.2008 | Schalke 04 und PSV Eindhoven erzielen Einigung über Farfán-WechselJéfferson Farfán vom PSV Eindhoven soll in der kommenden Saison für den FC Schalke 04 stürmen. Sowohl mit dem 23-jährigen peruanischen Nationalspieler als auch mit dem niederländischen Meister konnten die Königsblauen über einen Wechsel Einigkeit erzielen. Der Angreifer soll in den kommenden Tagen einen Vierjahresvertrag bis zum 30. Juni 2012 unterschreiben, wenn er die noch ausstehende medizinische Untersuchung besteht.
"Wir gehen davon aus, dass der Gesundheits-Check glatt über die Bühne gehen wird. Wenn das klappt, haben wir einen variabel einsetzbaren Angreifer verpflichtet, der nicht nur in der holländischen Liga, sondern gerade auch in der Champions League seine Qualitäten regelmäßig unter Beweis gestellt hat. Das ist ein starker Spieler, der uns sicher einen Schritt nach vorne bringen wird", freut sich Schalkes Manager Andreas Müller auf die bevorstehende Vertragsunterschrift.
Jéfferson AgustÃn Farfán Guadalupe (*26. Oktober 1984) holte sich mit seinem ersten Profiverein Alianza Lima bereits 2003 und 2004 den Landestitel Perus, ehe er im Sommer 2004 zum PSV Eindhoven kam. Dort gewann der 1,77 Meter und 85 Kilogramm schwere Angreifer in den vergangenen vier Jahren jeweils die niederländische Meisterschaft, 2005 zudem den Pokal. In der Ehrendivision bestritt Farfán dabei 118 Partien, in denen er 57 Mal traf. In der Champions League erzielte er in 34 Spielen vier Tore und erreichte mit PSV Eindhoven 2005 das Halbfinale. Für die Nationalelf Perus kam Farfán bisher in 41 Länderspielen (12 Tore) zum Einsatz
Staat geen transferbedrag bij!
Hoop dat Reker zijn woord gehouden heeft door aan het vastgestelde bedrag vast te houden! 
|
|
|
merijn_psv Bankzitter
Uit: Geleen Vak: Oost - WW Posts: 181 Reg.: 21 augustus 2003 | Lijkt me niet dat het bedrag 10 miljoen bedraagt maar meer anders was dat akkoord er al eerder na het bod van Schalke. Er werd ook vastgehouden aan de clausule dus hoop wel op die 14 dan. Veel succes ieder geval Jeff 
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 26558 Reg.: 8 juni 2001 |
quote: merijn_psv schreef:
Lijkt me niet dat het bedrag 10 miljoen bedraagt maar meer anders was dat akkoord er al eerder na het bod van Schalke. Er werd ook vastgehouden aan de clausule dus hoop wel op die 14 dan. Veel succes ieder geval Jeff 
Het bedrag zal wel rond de 12 miljoen liggen denk ik. Als er eenmaal een club komt met veel geld, kan je een speler toch niet tegenhouden.
|
|
|
johan derksen Legende
Uit: Venlo Vak: - Posts: 3393 Reg.: 19 april 2001 | Nouja, een club met veel geld...
quote: FC Schalke senkt seine Schulden auf 102 Millionen Euro
Gelsenkirchen - Dank der Qualifikation für die Champions League und der erstmals in der Vereinsgeschichte überstandenen Gruppenphase hat Bundesligist Schalke 04 das Geschäftsjahr 2007 mit Rekordzahlen im wirtschaftlichen Bereich abgeschlossen. Bei einem Gesamtumsatz von 149,5 Millionen Euro erwirtschaftete der Klub einen Gewinn von 12,8 Millionen. Der bisherige Umsatzrekord stammte aus dem Jahr 2005 und lag bei 131,8 Millionen.
Ze hebben nog maar 102 miljoen schuld.

|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Sappelaar Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1401 Reg.: 6 juni 2005 |
quote: RodrigoCosta schreef:
Farfan per direct naar Schalke. Clubs akkoord.
Dank voor deze scoop!
quote: "Wij hebben al op een eventueel vertrek van een aanvaller geanticipeerd door Nordin Amrabat en Reimond Manco vast te leggen", vertelt algemeen directeur Jan Reker. "Ik heb nog niets van Schalke gehoord, maar in principe hoeft dat ook niet. De zaakwaarnemer weet welk bedrag er op tafel moet komen. Met minder dan de gelimiteerde som nemen we geen genoegen."
Als Jan dat zo stellig zegt weet je haast wel zeker dat hij onder de vastgestelde transfersom is verkocht.
|
|
|
Stick like lijm-beek.. Aanstormend talent
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 123 Reg.: 11 januari 2006 | Ik vind het echt klote
Dit is eigelijke PSV'er nr 2 die HIER! volgend seizoen eigenlijk had moeten zijn.. nr 1 is Fred R..
IK baal hier stevig van.. jongen heeft eindelijk eens een zomer rust..
Is grotendeels over zijn gekwakkel heen, die gaat vlammen volgend jaar!..
Denk ik..... en vind ik... 
|
|
| Pool: 4032e | MotM: - | Battle-rating: 1.477,5 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Rechtsback Lid 2e elftal
Uit: Alkmaar Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 172 Reg.: 5 juni 2006 | Geweldig; voor het astronomische bedrag van 10 miljoen wordt onze enige cl-waardige aanvaller verkocht.
Reker en consorten; jullie worden bedankt. En laat me raden, Koevermans en Lazovic zijn de vervangers die intern zijn geregeld.
Voor de rest: Jefferson bedankt dat je een mooi deel van de psv geschiedenis mede hebt geschreven. Het ga je goed, en misschien tot ziens.
|
|
|
TurboMcKwek Legende Winnaar PSV Netwerk Pool 2004/2005
Uit: Eindhoven Vak: Oost - WW Posts: 7782 Reg.: 4 mei 2002 | Eerlijk is eerlijk, bij PSV was Farfan over zijn top heen. Nog een seizoen had ie niet getrokken, die was duidelijk toe aan een nieuwe uitdaging. Het ga je goed.
|
|
|