| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
lowlife Meervoudig international
Uit: deventer Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 683 Reg.: 9 april 2005 |
quote: Rechtsback schreef:
Geweldig; voor het astronomische bedrag van 10 miljoen wordt onze enige cl-waardige aanvaller verkocht.
Reker en consorten; jullie worden bedankt. En laat me raden, Koevermans en Lazovic zijn de vervangers die intern zijn geregeld.
Voor de rest: Jefferson bedankt dat je een mooi deel van de psv geschiedenis mede hebt geschreven. Het ga je goed, en misschien tot ziens.
Waar staat 10 miljoen, op voetbalprimeur, lekker betrouwbaar.
Natuurlijk zijn Koevermans en Lazovic geen vervangers, zoals je misschien is opgevallen afgelopen seizoen speelde Frafan niet meer in de punt maar vanaf de flank, waar Amrabat en Manco voor zijn gehaald.
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 26558 Reg.: 8 juni 2001 |
quote: Rechtsback schreef:
Geweldig; voor het astronomische bedrag van 10 miljoen wordt onze enige cl-waardige aanvaller verkocht.
Reker en consorten; jullie worden bedankt. En laat me raden, Koevermans en Lazovic zijn de vervangers die intern zijn geregeld.
Voor de rest: Jefferson bedankt dat je een mooi deel van de psv geschiedenis mede hebt geschreven. Het ga je goed, en misschien tot ziens.
Zovaak scoorde Farfan niet europees hoor...
Overigens wordt Koevermans of lazovic niet zijn vervanger. zoals je al weet speelde Farfan niet in de spits, maar aan de rechterflank. Zijn opvolger zal dus Amrabat of Manco worden.
|
|
|
Captain(C) Vedette
Uit: Best Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1463 Reg.: 17 januari 2004 | Jefferson bedankt voor je doelpunten en je inzet.
Veel succes bij Schalke
|
|
|
robbendoesje International
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - F Posts: 554 Reg.: 22 december 2002 | Sjone jonge wat zijn de druiven weer zuur voor sommige onder ons. Hadden we met ons allen nu echt gedacht dat Farfan hier tot in lengte van jaren zou spelen..?
Hij had 2 jaren geleden al verkocht kunnen worden, vorig jaar dus ook en alles bijelkaar heeft hij ons 4 mooie jaren bezorgd..so be it..das voetbal en het lot van een club uit de Nederlandse competitie..
Iedere aangekochte speler wordt met azijn begroet en is Reker de gebeten hond en iedere verkochte speler wordt met azijn besproken want ook dat is de schuld van Reker..
We hebben toptalenten erbij..we hebben talenten als Reis..Aisatti.. Dudszak..Amrabat..Affelay..Marcellis..
Maar nee, de azijn smaakt beter dan de wijn
Kzou zeggen, ga zo door..negatief zijn is altijd makkelijker dan positief de wereld in te kijken..
|
|
|
Rechtsback Lid 2e elftal
Uit: Alkmaar Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 172 Reg.: 5 juni 2006 |
quote: lowlife schreef:
(...)
Waar staat 10 miljoen, op voetbalprimeur, lekker betrouwbaar.
Natuurlijk zijn Koevermans en Lazovic geen vervangers, zoals je misschien is opgevallen afgelopen seizoen speelde Frafan niet meer in de punt maar vanaf de flank, waar Amrabat en Manco voor zijn gehaald.
Ik had ook liever gehad dat Lazovic en/of Koevermans waren verkocht en dat Farfan onze spits voor volgend seizoen was geworden. ik denk dat hij dan ook veel beter speelt.
|
|
|
Apollo International
Uit: hengelo Vak: - Posts: 587 Reg.: 5 maart 2000 | Jeff, bedankt voor 4 geweldige jaren en even zoveel kampioenschappen! Succes bij Schalke!
|
|
|
Godfather Meervoudig international
Uit: Bergen op Zoom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1336 Reg.: 20 augustus 2006 | Hee Jeff, het doet pijn om te zien dat het succeselftal van 04/05 binnen no time uit elkaar valt. Het was een heel mooi jaar. Ook de andere seizoenen dat je hier hebt gespeeld, ging het rooskleurig met PSV. Sinds dat je er was, nooit meer een 2e plaats meegemaakt. Het waren mooie tijden Jeff, ik snap dat je voor de uitdaging gaat in Duitsland. Heel erg veel succes daar. Je hebt hier lang gezeten in vergelijking met andere spelers en je hebt je altijd erg ingezet en geknokt voor PSV. We zullen je missen Jeff, bedankt voor de prachtige jaren!
|
|
|
Lester Burnham Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8841 Reg.: 30 maart 2003 | Wordt nu bevestigd op psv.tv
Was een fijne aanvaller, hopelijk kunnen zijn jonge opvolgers iets vergelijkbaars brengen.
|
|
|
Jinwook Internationale topspeler
Uit: Zoetermeer Vak: - Posts: 1042 Reg.: 23 december 2001 | Jefferson Farfán voor vier seizoenen naar Schalke 04
10 juni 2008 22:45
PSV MEDIA – Jefferson Farfán verlaat PSV na vier succesvolle jaren en gaat spelen voor Schalke 04, de nieuwe club van trainer Fred Rutten. De Peruviaan (23) tekent bij de club uit de Bundesliga een contract voor vier seizoenen. Vanaf zijn komst naar Eindhoven, in de zomer van 2004, werd Farfán elk jaar kampioen.
Eind vorige week kwam al in de publiciteit dat de overgang van Farfán naar Duitsland aanstaande was, dinsdagavond maakte de club uit Gelsenkirchen via de officiële website bekend dat de aanvaller snel een medische keuring ondergaat en vervolgens tekent voor vier jaar. Volgens algemeen directeur Jan Reker van PSV betaalt Schalke 04 de vastgestelde transfersom zoals die in het contract van Farfán stond. “Het is natuurlijk jammer, hij heeft hier vier fantastische jaren gehad en werd vier keer op rij met PSV kampioen. Maar we wisten dat hij ook de wens had om naar een grote competitie te gaan en als een club dan het bedrag betaalt, maakt hij die stap. We gunnen het hem van harte.†Bij Schalke wordt uitgekeken naar zijn komst in het elftal. “Hij heeft zowel in Nederland als in de Champions League zijn kwaliteiten bewezenâ€, meldt Schalke-manager Andreas Müller op de site van de club. Hij noemt Farfán ‘een sterke speler, die ons zeker een stap verder kan helpen’.
Zomer van 2004
Publiekslieveling Farfán – voluit Jefferson AgustÃn Farfán Guadalupe – kende een zeer succesvolle periode in Eindhoven. Ondanks zijn jonge leeftijd (hij is van 26 oktober 1984) vond hij vanaf zijn komst naar Nederland zijn draai en was de Peruviaan in alle kampioensteams belangrijk. Farfán begon zijn loopbaan in 2001 bij Alianza Lima en kwam in de zomer van 2004 naar Eindhoven toe. Bij PSV tekende hij achtereenvolgens voor 8, 21, 21 en 7 doelpunten in de competitie. In maart dit jaar scoorde hij ook het 4000ste eredivisiedoelpunt van PSV. Vanaf deze zomer blijft er in elk geval nog wel een speler uit Peru onder contract staan, in een eerder stadium werd de talentvolle Reimond Manco vastgelegd.
© PSV NV
|
|
|
Boekel1 International
Uit: Boekel Vak: - Posts: 603 Reg.: 15 mei 2004 | Hoop toch dat er een goalgetter bij komt!
Wat we nu hebben kan in de competitie maar niet in het kampioenenbal! 
|
|
|
wheels4psv.nl Bankzitter
Uit: Erp Vak: West - J Posts: 195 Reg.: 31 maart 2004 | Farfan bedankt voor je mooie doelpunten en je goede inzet altijd! veel succes bij schalke
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 3156 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 | Hij heeft dan wel een minder laatste jaar achter de rug, maar Farfán is zó ontzettend belangrijk geweest voor ons prachtig clubje. Ik gun hem het beste in Duitsland. Het gaat je goed, Jef!
|
|
|
Revolinho Vedette
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2197 Reg.: 1 september 2004 | Jefferson, bedankt voor je doelpunten jongen. Ik vind het erg jammer dat je vertrekt, maar ik begrijp het wel. Ik krijg echt heimwee naar het seizoen 2004/2005 nu.
Adios, amigo!

|
|
|
Simply The Best Geselecteerd voor Oranje
Uit: Someren Vak: West - JJ Posts: 688 Reg.: 8 januari 2007 | Jefferson bedankt voor de mooie jaren, het ga je goed! 
|
|
|
koetje Geselecteerd voor Oranje
Uit: Helmond Vak: Noord - SS Posts: 465 Reg.: 7 juni 2006 | Gun hem het allerbeste, heeft zich 4 jaar volledig ingezet, en stond er in de vaderlandse competitie altijd op de momenten dat het moest 
Erg jammer voor PSV en ook wel jammer dat hij niet een niveautje hoger bij de echte top is terecht gekomen.
|
|
|
hanzel Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 470 Reg.: 15 december 2005 | |
|
Masterbeer Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7174 Reg.: 4 maart 2001 | Even kortzichtig:
14.000.000 -/- 15% = -/- 2.100.000, blijft over 11.900.000
|
|
|
generaal Nationale topspeler
Uit: Arnhem Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 771 Reg.: 20 juli 2004 |
quote: Masterbeer schreef:
Even kortzichtig:
14.000.000 -/- 15% = -/- 2.100.000, blijft over 11.900.000
10.000.000 -/- 15% - -/- 1.500.000 - -/- 1.500.000 (aankoopbedrag) = 7 miljoen euro pure winst.
Op Koné werd überhaupt geen winst gemaakt.
Conclusie: van de miskopen Koevermans en Lazovic is er nu in ieder geval alvast één terug verdiend .
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Jan durft geloof ik niet aan te geven hoeveel de afkoopsom is.
Typisch...
Jeff, het ga je goed, ik zal je enorm missen, kanjer.
|
|
|
Makelaar Geselecteerd voor Oranje
Uit: Acht Vak: Zuid - F Posts: 480 Reg.: 4 september 2001 | Jeff, bedankt voor alles, het waren 4 mooie jaren. Maar Duitsland?? 
|
|
|
AFELLAY Legende
Uit: Nederland Vak: - Posts: 10921 Reg.: 6 maart 2003 | Ik heb 4 seizoenen van je genoten, als kleine jongen kwam je binnen en als ster verlaat je PSV. Succes bij Schalke!
En PSV, nu Lazovic ergen slijten en een TOPSPITS halen!
|
|
|
Gomesfannetje Vaste waarde in elftal
Uit: Steenwijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1306 Reg.: 17 mei 2007 | Thanks Jefferson voor deze 4 jaren! Veel succes in Duitsland.
|
|
|
Nilis 10 Internationale topspeler
Uit: Zuid-Limburg Vak: - Posts: 1639 Reg.: 4 september 2005 | Jef, bedankt voor de mooie jaren bij PSV.
Veel succes bij Schalke.
|
|
|
stefankas Talentje
Uit: sint willebrord Vak: - Posts: 65 Reg.: 17 oktober 2007 | Jefferson ik geloof dat ik namens vele spreek als ik zeg dat ik genoten heb van je doelpunten, we wensen je allemaal veel succes bij Schalke 04
het ga je goed 
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 |
quote: Sappelaar schreef:
(...)
Als Jan dat zo stellig zegt weet je haast wel zeker dat hij onder de vastgestelde transfersom is verkocht.
Ah, hier had ik overheen gelezen. Klopt volgens mij wel.
Jaja, wat een scoop (of Häagen-Dazs).
quote: PSV Sjakie schreef:
[EDIT] ohw ja....de groeten uit Gelsenkirchen..[/EDIT]
Bedoel je dat je dit in Duitsland hebt gepost?
[Dit bericht is veranderd door RIO (op 11 juni 2008 08:28:20).]
|
|
|