| Poster | | Topic: Jefferson Farfán (deel 2) |  |
|
|
generaal Nationale topspeler
Uit: Arnhem Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 771 Reg.: 20 juli 2004 |
quote: psvinwenen schreef:
Er klopt dus helemaal niets van je berekening boven.
1) Farfan is boekhoudkundig afgeschreven gedurende de laatste 4 jaar dus als ie idd voor 10 mln. weg is dan zijn dat 8,5 pure winst.
2) Kone was voor 4 jaar vastgelegd (1 jaar huur en dan 3 jarig contract volgens mij). Hij werd gekocht voor ca 10 en verkocht voor ca. 12 mln (van die 14 mln die Lemic ervan gemaakt zou hebben geloof ik niets). Op Kone werd na aftrek van het Roda percentage dus minimaal 5 mln winst gemaakt (wederom boekhoudkundig).
Hij kan wel boekhoudkundig zijn afgeschreven, maar dat doet niets af aan het feit dat hij voor 1,5 miljoen euro is aangekocht. Als je maar voldoende creatief boekhoudt, kun je er zelfs nog 10 miljoen euro winst van maken.
Heb je een bron van het bedrag dat voor Koné werd betaald? Er gingen vanuit Sevilla namelijk geluiden op dat er 10 miljoen euro aan hem was verspild.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 |
quote: generaal schreef:
(...)
Hij kan wel boekhoudkundig zijn afgeschreven, maar dat doet niets af aan het feit dat hij voor 1,5 miljoen euro is aangekocht. Als je maar voldoende creatief boekhoudt, kun je er zelfs nog 10 miljoen euro winst van maken.
Heb je een bron van het bedrag dat voor Koné werd betaald? Er gingen vanuit Sevilla namelijk geluiden op dat er 10 miljoen euro aan hem was verspild.
Spelers worden nou eenmaal boekhoudkundig afgeschreven, anders kan een BVO nooit op een jaarresultaat komen. Heeft verder niets met creatief boekhouden te maken. Dus ja, je zit er met je berekening naast. Maar het doet er verder niet eens toe, Farfan is weg, en dat vind ik jammer.
Heb jij een bron voor alle info die jij verschaft? Wat zou een geloofwaardige bron zijn voor jou? Een bankafschrift met transactie details? Een kopie van het akkoord? Een krantenartikel? Voetbalprimeur? We zullen er nooit achterkomen, ook niet als jokkerd Reker er melding van zou maken.
quote: The Viking schreef:
(...)
Vergelijk de looptijd van de contacten eens :slaap
Vergelijk de kwaliteiten eens. :slaap
[Dit bericht is veranderd door RIO (op 11 juni 2008 16:14:17).]
|
|
|
arne Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 438 Reg.: 25 april 2001 | Is het al bekend of het 10 of 14 miljoen is geworden?
|
|
|
psvinwenen Legende Chatoperator Winnaar PSV Netwerk Battle 2007
Uit: wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3758 Reg.: 18 augustus 2001 |
quote: generaal schreef:
(...)
Heeft volgens mij helemaal niets met creatief maar wel met hedendaagse, wereldwijd gebruikte boekhuiding te maken. Als je het niet zo zou doen zou je volgens mij zelfs minder belasting op de winst betalen (mits er over het gehele jaar winst is geboekt en dat is het geval) en dus fraude plegen
Geen specifieke bron maar van alle bedragen die er genoemd werden heb ik het laagste genomen bij Kone. Ook al is ie voor 10 verkocht, is er nogsteeds winst op gemaakt.
|
|
|
lowlife Meervoudig international
Uit: deventer Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 683 Reg.: 9 april 2005 |
quote: RIO schreef:
Vergelijk de transfersom voor Babel met die voor Jeff........schraal.
Waarom vergelijkt iedereen toch altijd alles met Babel, omdat die overbetaald is? Waarom niet met om er maar 1 te noemen V/d Vaart.
Ach als je kijkt wat die 4 titels (waar Farfan een groot aandeel in had) ons gebracht hebben, heeft hij altijd meer opgelevert dan Babel.
|
|
|
geertjuh23 Internationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 1041 Reg.: 3 mei 2005 | Ik ben in ieder geval dat hij zonder dat er problemen zijn gekomen is vertrokken. Ik heb veel respect voor Farfan en wens hem ook alle succes toe bij Schalke. Hoop alleen wel dat Reker de waarheid spreekt en hij voor zijn contractuele clausule is vertrokken.
|
|
|
Mouth of the south
 Toeschouwer
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 20 Reg.: 10 juni 2008 | Bedankt Jeff voor 4 mooie jaren. Je was een sieraad voor de club. Nooit negatief in het nieuws. Soms keek je wel een beetje somber, maar je lach als je weer gescoord had, vergeet ik nooit. Veel succes bij Schalke!!
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Deep Throat Geselecteerd voor Oranje
Uit: Free Tibet Vak: - Posts: 522 Reg.: 31 januari 2007 | NRC Handelsblad schreef gisteren dat het waarschijnlijk 10 miljoen was, die clausule. 
En toch ga je je afvragen of dit nu niet toch door de rotzooi bij PSV komt... Portsmouth wilde hij een jaar geleden zelf niet heen, en hij tekende bij. Nu toch Schalke. Natuurlijk kan het, maar ik vraag me af of sportieve/financiële verbetering wel enkel de reden is.
[Dit bericht is veranderd door Deep Throat (op 12 juni 2008 01:04:07).]
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Spelers worden met zachte hand weggeduwd uit de PSV organisatie. Dat begrijpt Farfan ook en als je dan het dubbele kan verdienen, dan doe je dat, zonder al teveel denkwerk. En Schalke is niet slecht, de Bundesliga is een attractieve competitie.
|
|
|
The Viking Internationale topspeler
Uit: Hellmond Vak: Oost - X Posts: 4969 Reg.: 4 augustus 2005 |
Vergelijk de kwaliteiten eens. 
O daarom is van der Vaart tegen zo'n laag bedrag vertrokken Omdat hij zo ontzettend slecht is
|
|
|
fritsie Internationale topspeler
quote: Mouth of the south schreef:
Bedankt Jeff voor 4 mooie jaren. Je was een sieraad voor de club. Nooit negatief in het nieuws. Soms keek je wel een beetje somber, maar je lach als je weer gescoord had, vergeet ik nooit. Veel succes bij Schalke!!
Ik vind dit een hele mooie reactie die past bij Farfan en past bij onze club.
Ook namens mij: Jeff bedankt!
|
|
|
ya ya Meervoudig international
Vak: - Posts: 675 Reg.: 6 juli 2005 |
Spelers worden met zachte hand weggeduwd uit de PSV organisatie. Dat begrijpt Farfan ook en als je dan het dubbele kan verdienen, dan doe je dat, zonder al teveel denkwerk. En Schalke is niet slecht, de Bundesliga is een attractieve competitie.
Wat bedoel je hier precies mee?
Zover we weten is er een probleem met Gomes en Aisatti maar PSV wil beide spelers graag behouden. Gomes is bekend en Aisatti mist gewoon het vertrouwen van de trainers. Hier kan de club PSV verder niks aan doen. Als de verhalen van de anti Reker club kloppen, heeft deze man er zelfs moeite voor gedaan om een speler als Aisatti te behouden door het doen van beloften die hij niet waar kan maken.
Wat Farfan betreft, hij zegt zelf "Ik wil graag naar een grotere competitie en naar een club die ook om de prijzen mee kan doen. Bij PSV heb ik 4 mooie jaren gehad en ben 4 keer kampioen geworden. Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging". Ik ben dan wel benieuwd naar de strekking van jouw bewering dat PSV spelers met zachte hand buiten werkt momenteel.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 |
quote: The Viking schreef:
(...)
O daarom is van der Vaart tegen zo'n laag bedrag vertrokken Omdat hij zo ontzettend slecht is
Nee, van der Vaart ging weg op zijn dieptepunt bij Ajax. Ik vind vdVaart overigens geen kanjer.
Voor de rest is het vastgestelde bedrag te laag, hoeveel jaar er ook over is van zijn contract. Farfan heeft in mijn ogen zeker wel constant gepresteerd. Farfan is meer waard, hij heeft veel bereikt bij ons en het is hem gegund, daar niet van.
|
|
|
Midland Talentje
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 70 Reg.: 26 augustus 2006 |
(...)
Nee, van der Vaart ging weg op zijn dieptepunt bij Ajax. Ik vind vdVaart overigens geen kanjer.
Voor de rest is het vastgestelde bedrag te laag, hoeveel jaar er ook over is van zijn contract. Farfan heeft in mijn ogen zeker wel constant gepresteerd. Farfan is meer waard, hij heeft veel bereikt bij ons en het is hem gegund, daar niet van.
RIO, ken jij de exacte inhoud van de transferclausule? Ik kan me niet voorstellen dat ze een clausule van € 10 mio hebben opgenomen als ze vlak daarvoor € 15 mio van Portsmouth konden ontvangen en Farfan ook nog een salarisverhoging heeft gekregen.
|
|
|
Menig denken daar anders over. Ik vind van der Vaart wel een Kanjer die een stapje hoger als HSV zeker wel aankan.
Absolute top weet ik niet, maar Absolute subtop (Bijv, Roma of Valencia) dat kan hij zeker aan.
Het is naief te denken dat de lengte van een contract niets met een afkoopbedrag te maken heeft.
Je neemt zelf Babel als voorbeeld, nou dan doe ik dat ook.
De "Babel transfer" is het harde bewijs dat de transfersom meer afhankelijk is van het af te kopen contract dan van de kwaliteit van de speler. Of denk jij dat als Babel een 1-jarig contract had gehad, dat Liverpool ook 17 miljoen had betaald!!
de "Babel transfer" pakt positief uit voor Ajax.
de "Farfan transer" pakt minder positief uit voor PSV.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Nee, het bedrag voor Farfan was vastgesteld, dus PSV had legaal gezien iets om aan vast te houden. Voor Babel werd de vraagprijs betaald wat uiteindelijk dus de transferprijs was. Als Babel nog een 1-jaar contract had gehad, dan had ie waarschijnlijk 10 miljoen opgeleverd, maar wie weet wel minder of meer.
Of denk je dat Cristiano Ronaldo op basis van zijn contract inhoud 70 miljoen Euro waard is? Dat is een kwestie van onderhandelen en heeft geenzins te maken met het afkopen van contracten. Pas als het op een arbitrage aankomt, komen de contractgegevens boven water. De markt is nu zo dat clubs of betalen of een clausule uitkopen.
PSV hoefde niet te onderhandelen, betalen of niet. Daar zijn clausules voor, net zoals de clausule die vdVaart (had overigens nog 1 jaar op zijn Ajax contract toen ie vertrok, en vdVaart kostte HSV rond de 5 miljoen, nou vdVaart verdiende dus niet zoveel) nu in zijn HSV contract heeft. Dan kan hij wel een fantastisch EK draaien en zelfs Europees kampioen worden, HSV kan niet meer vragen dan vastgesteld, ook als een Juve of Barca op de deur kloppen.
Over de clausule van Farfan ga ik niks zeggen, ik wil het uit de mond van lafbek Reker horen.
[Dit bericht is veranderd door RIO (op 12 juni 2008 11:06:52).]
|
|
|
Hannibal Smith Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 818 Reg.: 22 augustus 2004 |
Over de clausule van Farfan ga ik niks zeggen, ik wil het uit de mond van lafbek Reker horen.
Nou dan zou het mij niets verbazen als het dadelijk nog minder dan 10 miljoen blijkt te zijn..
|
|
|
Peejay Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Uit: Adieu, goodbye, auf wiedersehen Vak: Noord - S Posts: 2940 Reg.: 11 januari 2002 | 4 jaar geleden is het contract met Farfan opgesteld met een transferclausule.
Tussentijds is het contract opengebroken en opgewaardeerd en daarmee is ook de transferclausule opgewaardeerd.
In 2007 wilde idd Portsmouth hem voor 16 miljoen (kennelijk de toen geldige transferclausule), maar wilde Farfan niet. 1 jaar later is de transferclausule natuurlijk lager, want het contract is 1 jaar minder.
RIO, PSV veegde Farfan niet naar buiten, maar kennelijk is je antipathie tegen Reker zo groot (nog groter dan de antipathie van menigéén hier tegen Ajax) dat je Reker alles in de schoenen schuift, terwijl deze contracten niet onder Reker zijn opgesteld.
|
|
|
Of denk je dat Cristiano Ronaldo op basis van zijn contract inhoud 70 miljoen Euro waard is? Dat is een kwestie van onderhandelen
Tuurlijk is het een kwestie van onderhandelen, maar met een 3 jarig contract heb je een betere onderhandelingspostitie dan een 1-jarig contract.
Om bij Babel te blijven (ik word wel heel moe van die vergelijking)
Zie verschil van der Vaart en Babel.
Ik waag het te betwijfelen of Babel ooit 10 mil. had opgebracht met een 1-jarig contract!!
Afin
Die Clausule is een goede constructie ter bescherming van de speler en ter bescherming van de club. Club is bij een transfer verzekerd van een bepaald bedrag. De speler komt niet voor verassingen te staan. Zoals bijv. Suarez bij Groningen of Alves bij Heerenveen.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Peejay, dat jij graag je hoofd in het zand steekt dat is jouw probleem. Ik heb geen aangename ervaringen beleeft met Reker, het is gewoon een man zonder common sense om het in het Engels te zeggen. Hij heeft totaal geen gevoel voor zaken en is een lompe boer. Dat jij nu weer je Rekerlikkerij wilt opbrengen in een Farfan topic, dat is nou jouw probleem.
The Viking, het gaat hier niet om Babel of vdVaart, het gaat erom dat Farfan te weinig opbrengt als je weet wat de potentie is van de markt. Voor de rest Peejay, je mag best wat snappen van de financiele situatie van PSV (voor mij is dat meer een kijk hoe goed en slim Peejay topic), maar van contracten heb je de ballen verstand. Een clausule gaat niet met 6 miljoen omlaag binnen 1 jaar. Ik zou zeggen, hou je bij je leest schoenmakert en steek je hoofd nog dieper de grond in.
Edit: Turbo Viking 
[Dit bericht is veranderd door RIO (op 12 juni 2008 18:27:40).]
|
|
|
Koevermans Nationale topspeler
Vak: - Posts: 827 Reg.: 5 januari 2004 | Vind 10Miljoen geen ramp als transferbedrag, maar als clausule is het veel te laag. Stel dat Farfan wel een topjaar had gedraaid was hij minstens 15 Miljoen waard geweest. Nu heeft hij dat niet en is 10 M een iets te lage prijs maar geen ramp.
Nou Jeff het ga je goed, vind Schalke een mooie club. Bundesliga een goede competitie en Rutten een goede trainer.
|
|
|
Che Bankzitter
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 231 Reg.: 12 februari 2001 |
quote: ya ya schreef:
Als de verhalen van de anti Reker club kloppen, heeft deze man er zelfs moeite voor gedaan om een speler als Aisatti te behouden door het doen van beloften die hij niet waar kan maken.
Dus het doen van loze beloften is een manier om iemand te behouden?
Hou toch op! Standaardvoorbeeld van mis(lees non)communicatie en mismanagement..
Als nu blijkt dat Farfan niet voor de 14miljoen uit zijn contract verkocht is, maar voor minder (en gezien het 1e bod van Schalke acht ik die kans groot). Dan heeft Reker (wederom) gelogen, en moet het maar echt afgelopen zijn met deze man, bah ben er nog steeds ziek van!
(en vooral vd nog doorgaande "schoonveeg" praktijken van Reker en consorten in ED / BD).
[Dit bericht is veranderd door Che (op 12 juni 2008 13:58:11).]
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7723 Reg.: 28 september 2000 | Te veel te weinig, te lang, te kort, feit is, we zijn hem kwijt en investeren niet in een nieuwe spits.
Blijft over een aanval met Koef, Lazo, Doedel, Manco en Amrabat. (En Reis en Zeefuik maar die willen weg want spelen.)
Volgens Rekert is dat goed genoeg.
Uefa-cup here we come...
[Dit bericht is veranderd door Faaz (op 12 juni 2008 14:31:17).]
|
|
|
arne Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 438 Reg.: 25 april 2001 |
quote: Che schreef:
(...)
Als nu blijkt dat Farfan niet voor de 14miljoen uit zijn contract verkocht is, maar voor minder (en gezien het 1e bod van Schalke acht ik die kans groot). Dan heeft Reker (wederom) gelogen, en moet het maar echt afgelopen zijn met deze man, bah ben er nog steeds ziek van!
Tja het is wachten op de officiele berichten. Nu speculeren we maar wat en geven we iemand de zwarte piet terwijl er helemaal NIETS bekend is. We weten alleen hoelang het contract van Farfan nog duurde. We weten niet wat de afkoopsom is en we weten niet wat er is betaald. Zullen we even wachten met boos zijn tot we dat weten?
Als er dan blijkt dat er minder is betaald dan de afkoopsom, dan scheld ik mee. Tot die tijd krijgt PSV de voordeel van de twijfel van me...
|
|
|
Baseman Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 5991 Reg.: 1 maart 2000 |
Dat jij nu weer je Rekerlikkerij wilt opbrengen in een Farfan topic, dat is nou jouw probleem.
En jouw probleem is dat Reker in jouw ogen de antichrist is...apart om iemand iets te verwijten als je zelf precies hetzelfde doet, alleen dan de andere kant op.
quote: het gaat erom dat Farfan te weinig opbrengt als je weet wat de potentie is van de markt
Want PSV heeft de voorgaande jaren al die enorme aanbiedingen van al die clubs af moeten slaan ? En nu stonden de cubs wederom in de rij ? Voor iemand die Reker van van alles beschuldigt praat je nu zelf aardig wat onzin.
Farfan is een goede en nuttige speler, maar hij is geen Europese topspeler. Niets voor niets hebben zo weinig (top)clubs interesse in hem getoond en niet voor niets gaat hij nu naar Schalke. Een mooie club in een betere competitie, maar geen topclub in een topcompetitie.
Farfan is dus niet zo goed en niet zo gewild op de markt als jij denkt, dat lijkt me toch vrij duidelijk.
PS: Wat de transfersom van Babel met die van Farfan heeft te maken is mij een raadsel, alsof het vergelijkbare spelers zijn en alsof transfersommen eventjes te vergelijken zijn...zo simpel is het verre van.
En dat Liverpool veel te veel heeft betaald voor Babel moge duideljik zijn, maar dat type speler is nu eenmaal populair in Engeland.
[Dit bericht is veranderd door Baseman (op 12 juni 2008 14:51:59).]
|
|
|