| Poster | | Topic: Heurelho da Silva Gomes |  |
|
|
Stofzuiger Legende
Uit: Waalre Vak: - Posts: 3240 Reg.: 13 juni 2002 | Ik zou het belachelijk vinden als Gomes niet voor een absolute hoofdprijs weggaat. Veel posters hier zeggen dat een keeper nu eenmaal niet veel opbrengt. Bedragen van 6 of 8 miljoen worden genoemd als 'mooie' transferprijs.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens.
Gomes heeft uitzonderlijke kwaliteiten en kan voor elke club een wedstrijd winnen. Polak verwoordde het al in dat bijna wanhopige interview: "Ja, dan ken je blijven schieten, maar... je schiet niks binnen." Het is eredivisie, maar we hebben het ook Europees al gezien.
Topclubs geven vele tientallen miljoenen uit aan spitsen die goals scoren. Het zou toch van de gekke zijn als je ook niet een dergelijk bedrag zou betalen voor een keeper die evenzoveel ballen uit de goal haalt?!
Die lage transfersoms voor doelverdedigers zijn iets uit het verleden. Als PSV Gomes niet had gehad, waren we vorig seizoen (en misschien dit seizoen) nooit zo ver gekomen in de competitie en CL. Stel je voor wat hij voor een nog grotere Europese club kan doen.
Laat ik het maar lekker scherp stellen: Gomes is minstens 50 miljoen waard. Hoewel clausules zo'n bedrag wel weer zullen uitsluiten.
Maar ik meen het wel.
|
|
|
sly Legende
Uit: Hulst Vak: - Posts: 4937 Reg.: 15 mei 2000 | En nu weer met beide voeten op aarde...wanneer je kijkt naar de laatste keepertransfer naar een 'topclub' dan is dat Reina geweest van Villareal naar Liverpool. Liverpool heeft voor hem zo'n 13 miljoen euro betaald. Dus dan is Gomes ongeveer 15 miljoen waard in mijn ogen, gezien het slechte verkoopbeleid van PSV zal hij wel voor 10 miljoen euro wegwandelen wat voor een keeper een aardig bedrag is.
|
|
|
jpderksen  Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 4086 Reg.: 22 september 1999 | Leuk dat gespeculeer over bedragen. Feit is dat Gomes 'gewoon' een clausule heeft. Dus tegen de tijd dat ie vertrekt zal wel bekend worden wat deze inhield. Dus bedragen boven de 10 mln zijn zoiezo onrealistisch, Westerhof kennende...
|
|
|
Henk Huppelschoten Vedette
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2521 Reg.: 26 januari 2004 | En waar is jouw verhaal op gebaseerd?
|
|
|
Baseman Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 5730 Reg.: 1 maart 2000 | Nogmaals, get real ! Speciaal voor Stofzuiger dan
quote: sly schreef:
gezien het slechte verkoopbeleid van PSV
Het slechte verkoopbeleid ?
Ik zal wel iets gemist hebben...bij mijn weten is alleen Lee voor te weinig vertrokken. En die was nooit gekomen zonder die clausule.
Maar de vergelijking met Reina zegt al meer dan voldoende.
Voor hem is een 12 miljoen Euro betaald, dus dat bedrag wordt nooit betaald voor Gomes. Reina komt namelijk van een Spaanse (sub)topper af en had nog een contract voor maar liefst 7 jaar !
Natuurlijk is Gomes een geweldige keeper, maar hij speelt 'maar' bij PSV uit het kleine Nederland en voor keepers wordt nu eenmaal zelden de hoofdprijs betaald.
PS: Welke clausule jpderksen ?
En bedragen boven de 10 miljoen zijn inderdaad onrealistisch, dat ben ik helemaal met je eens.
|
|
|
jpderksen  Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 4086 Reg.: 22 september 1999 | Na ff gegoogled en in de archieven hier gezocht te hebben kam ik het niet tegen. Ik dacht namelijk dat ik hier in een nieuwsbericht ooit gelezen had dat Westerhof het had over spelers en clausules en dat dit de enige manier was om ze vast te leggen. En in die context werd ook de naam Gomes genoemd.
Wel kwam ik een bericht tegen waar uit zou blijken dat Farfan een afkoopsom heeft van 10 mln. Maar een ander bericht zegt weer dat er ook 13 mln op hem geboden was.
|
|
|
Stofzuiger Legende
Uit: Waalre Vak: - Posts: 3240 Reg.: 13 juni 2002 |
quote: Baseman schreef: Nogmaals, get real ! Speciaal voor Stofzuiger dan
Tuurlijk weet ik ook dat een keeper veel minder opbrengt dan bijvoorbeeld een (top)aanvaller. Maar als je het goed beschouwt is dat wel vreemd, vandaar mijn betoog.
Waterreus was een prima keeper voor PSV. Gomes laat nu echter zien dat een doelman wérkelijk van doorslaggevende waarde kan zijn. Hij wint punten voor zijn club, net zoals een spits punten kan winnen. Waarom zou zo'n (top)doelman dan niet evenveel kunnen opbrengen als een (top)spits?
Ik weet wel dat het in de praktijk niet zo werkt, maar welbeschouwd is dat een rare situatie.
|
|
|
nilisfanforlife Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1361 Reg.: 1 februari 2005 | is behoorlijk maar las gisteren op belgische
teletekst dat man.united calisalis v real wil overnemen,zou sar dan iets voor psv zijn als opvolger v gomes
|
|
|
DennisPSV Talentje
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 83 Reg.: 24 augustus 2005 | Nee niet Van der Sar, te oud en niet meer zo goed als hij is geweest. Als Gomes weggat, gaan we er zowiezo op achteruit, tenzij Buffon komt, maar die kans is net zo groot als dat Beckham komt en Ronaldo en Zidane meeneemt.
|
|
|
KoningKone Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8220 Reg.: 30 maart 2003 |
quote: nilisfanforlife schreef:
zou sar dan iets voor psv zijn als opvolger v gomes
Lijkt me een goede deal, maar ik weet niet of hij na het WK nog verder wil gaan als hij bij ManU geen basisplaats meer heeft. Bovendien zal Ajax ook wel weer op de loer liggen.
|
|
|
hoofddorp on tour Vedette
Uit: hoofddorp Vak: Oost - Y Posts: 3560 Reg.: 17 maart 2004 | in het verleden kon van der sar ook naar psv, en toen wou hij zelf niet, maar het verleden telt niet meer he zeggen ze.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14690 Reg.: 26 april 2002 | Stofzuiger, ik begrijp je onbegrip, die deel ik ook volledig, maar het is nou eenmaal zo. Zeg er maar donder op dat we voor gomes never nooit meer dan 10 miljoen krijgen. Dat kan je klakkeloos uit je kop halen. Al is gomes de beste keeper van de wereld, hij speelt "maar" bij psv, speelt in nederland en is "slechts" een keeper, ongeacht hoegoed.
Kwa kwaliteit zou je zeggen 15 miljoen is een prima bedrag, maar op de een of andere manier werkt dat niet in de voetballerij. Keepers worden gigantisch onderschat. Men geeft liever 10 miljoen uit aan een middelmatige verdediger dan 10 miljoen voor een uitstekende keeper.
Ik snap het ook niet, het elftal begint immers bij een goede en betrouwbare doelman, maar blijkbaar zien wij het allemaal verkeerd en de clubs niet.
Onvoorstelbaar eigenlijk want topclubs die jaren niks meer presteren hebben toevallig of niet allemaal een doedelzak in de goal staan. Man utd, Arsenal, Barcelona, allemaal prut. Als je ziet hoeveel punten vd sar nu al heeft gepakt voor man utd itt al zijn voorgangers zegt het al genoeg.
Dus wat psv ook voor gomes krijgt, van mij mag psv flink investeren in een goede doelman.
|
|
|
Baseman Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 5730 Reg.: 1 maart 2000 |
quote: Stofzuiger schreef:
Ik weet wel dat het in de praktijk niet zo werkt, maar welbeschouwd is dat een rare situatie.
Dit ben ik helemaal met je eens !
Evenals met Juancho.
Maar goed, zo is de Europese speler van het jaar ook altijd een aanvaller of aanvallende middenvelder. Zo bezien is het sowieso onzin dat zo'n verkiezing niet voor iedere aparte linie wordt gehouden.
PS: Daarom zou Gomes een optie kunnen zijn voor Barca, die hebben in Valdez geen topper.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14690 Reg.: 26 april 2002 | Geen topper, wel een degelijke keeper die uit de eigen jeugd komt. En dat zien ze daar nou eenmaal graag dus ik verwacht niet dat barca hem eruit werkt voor gomes.
Waar gomes wel prima zou kunnen spelen is bij arsenal. Zeker met zijn lengte past ie sowieso beter in engeland denk ik.
|
|
|
joosth Vedette
Uit: nijverdal Vak: - Posts: 1563 Reg.: 21 mei 2004 |
quote: jpderksen schreef:
Na ff gegoogled en in de archieven hier gezocht te hebben kam ik het niet tegen. Ik dacht namelijk dat ik hier in een nieuwsbericht ooit gelezen had dat Westerhof het had over spelers en clausules en dat dit de enige manier was om ze vast te leggen. En in die context werd ook de naam Gomes genoemd.
Wel kwam ik een bericht tegen waar uit zou blijken dat Farfan een afkoopsom heeft van 10 mln. Maar een ander bericht zegt weer dat er ook 13 mln op hem geboden was.
Geen uitverkoop meer bij PSV
Gepubliceerd op woensdag 07 september 2005
PSV zal niet meer zo snel voor de vervelende verrassing komen te staan dat spelers voor bodemprijzen de club verlaten. Niemand van de huidige selectie heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan.
Dat heeft PSV-voorzitter Rob Westerhof dinsdagavond laten weten in de talkshow van Barend en Van Dorp.
Vorige maand, kort voor het sluiten van de transfermarkt, vertrokken zowel Young-pyo Lee als Wilfred Bouma tegen een lage transfersom uit Eindhoven. Bij beide verdedigers was een clausule in het contract opgenomen dat ze voor een vast bedrag weg mochten. Aston Villa betaalde vijf miljoen voor Bouma, Tottenham Hotspur legde drie miljoen op tafel voor Lee.
Die 'uitverkoop' leidde tot forse kritiek op het beleid van de Brabantse club, die de contracten van de overige spelers vervolgens onder de loep nam. In geen enkel contract van de huidige selectie is een clausule van een gelimiteerde transfersom opgenomen.
|
|
|
Anti-clubmensen Vedette
Vak: - Posts: 1416 Reg.: 4 maart 2000 |
quote: jpderksen schreef:
Leuk dat gespeculeer over bedragen. Feit is dat Gomes 'gewoon' een clausule heeft. Dus tegen de tijd dat ie vertrekt zal wel bekend worden wat deze inhield. Dus bedragen boven de 10 mln zijn zoiezo onrealistisch, Westerhof kennende...
Er zijn geen onrealistisch lage clausules meer, heeft Westerhof gezegd Ja, dat geloof ik gewoon...
|
|
|
Uit: hoofddorp Vak: Oost - Y Posts: 3560 Reg.: 17 maart 2004 | |
|
bart-psv Nationale topspeler
Uit: Nuenen De Gekste! Vak: Noord - M Posts: 2834 Reg.: 29 juli 2005 | Als Topclubs PSV maar als een klein clubje zien, en ze willen voor Gomes niet meer betalen als 8 miljoen, Dan moet PSV gewoon zeggen: Dat doen we niet!.
|
|
|
Nostalgia Vaste waarde in elftal
Vak: Oost - X Posts: 396 Reg.: 21 maart 2003 | Maar een reden voor spelers om voor PSV te kiezen ligt ook in het feit dat PSV na een aantal jaren trouwe dienst ook meedenkt met de speler. Bij andere clubs als @j@x wordt er anders opgesteld (lees: harder, zakelijker), maar de aantrekkingskracht op spelers (lees: jonge buitenlandse talenten)is dan ook minder.
PSV moet zorgen dat het de tussenweg blijft bewandelen. Wanneer Barca zodirect voor Gomes komt en een bedrag van max 7mln willen neertellen en PSV weigert dan zit je wel met een ongelukkige Gomes en dit werkt dan ook weer door op andere aspecten / spelers in het team (lees: bijv vriend Alex).
Het is dus wel heel leuk om te roepen dat PSV minstens 25 mln euro moet vragen maar dit is helaas voor n club als PSV niet reeel. PSV is niet de absolute top in Europa wat een eindstation is maar PSV is een 'doorvoerhaven' voor spelers, wat dus een reden is om voor PSV te kiezen!
|
|
|
Baseman Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 5730 Reg.: 1 maart 2000 |
quote: Juancho schreef:
Geen topper, wel een degelijke keeper die uit de eigen jeugd komt.
Nou, degelijk vind ik hem niet. Maar hij is inderdaad wel erg populair.
Wat betreft Arsenal, dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Maar ik vind Spanje voor een Braziliaan een veel logischere keuze, evenals Italie. Al zou Arsenal Gomes ontzettend goed kunnen gebruiken.
|
|
|
michiel_peters111 Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 428 Reg.: 29 augustus 2005 | dat kan dan wel zo zijn maar een paar jaar erna loopt gomes gratis de deur uit dus hebben ze helemaal niets!!
[Dit bericht is veranderd door michiel_peters111 (op 11 november 2005 16:26:24).]
|
|
|
Uit: hoofddorp Vak: Oost - Y Posts: 3560 Reg.: 17 maart 2004 | en ik geloof dat psv het geld nog stees(helaas)goed kan gebruiken.
|
|
|
nilisfanforlife Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1361 Reg.: 1 februari 2005 | wat vinden jullie,hoort gomes al thuis in rijtje: van beveren, van breukelen? of moet hij dan meerdere jaren iets voor psv betekent hebben?
|
|
|
Jeroen Vedette
Uit: Wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1330 Reg.: 15 januari 1999 | Nee, dat hoeft niet persé, want als hij door goede prestaties snel naar een grote club vertrekt, maakt hem dat niet minder groots. Gomes heeft in de korte periode dat hij bij PSV speelt al vaak genoeg de ploeg er doorheen gesleept en in de CL cruciale reddingen gemaakt (vooral tegen Monaco en vooral Lyon). Ik wil geen oude discussie nieuw leven inblazen, maar als je hem vergelijkt met zijn voorganger, dan heeft Gomes wat mij betreft in een kortere periode al een veel grotere rol gespeeld. Zijn reddingen en gestopte penalties in de CL zal ik altijd blijven herinneren, terwijl ik verdomd goed na moet denken over belangrijke reddingen van Waterreus.
Ja, ik noem Gomes in één adem met grote namen als Van Beveren en Van Breukelen. Dat verdient hij. Nu al.
|
|
|
PSV-mania Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hengelo Vak: - Posts: 531 Reg.: 25 februari 2005 |
quote: Jeroen schreef:
Nee, dat hoeft niet persé, want als hij door goede prestaties snel naar een grote club vertrekt, maakt hem dat niet minder groots. Gomes heeft in de korte periode dat hij bij PSV speelt al vaak genoeg de ploeg er doorheen gesleept en in de CL cruciale reddingen gemaakt (vooral tegen Monaco en vooral Lyon). Ik wil geen oude discussie nieuw leven inblazen, maar als je hem vergelijkt met zijn voorganger, dan heeft Gomes wat mij betreft in een kortere periode al een veel grotere rol gespeeld. Zijn reddingen en gestopte penalties in de CL zal ik altijd blijven herinneren, terwijl ik verdomd goed na moet denken over belangrijke reddingen van Waterreus.
Ja, ik noem Gomes in één adem met grote namen als Van Beveren en Van Breukelen. Dat verdient hij. Nu al.
AMEN!
Bij Watterreus moet ik eerder denken aan die blunders tegen Newcastle, waar hij tot tweemaal toe onder de bal door dook! Met alle respect overigens, want er waren dagen dat hij er niets door liet gaan.. alhoewel Gomes dat dagelijks heeft 
|
|
|