PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Favoriete Opstellingen en verkoopbeleid
Heurelho da Silva Gomes
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 92 »

Poster
Topic: Heurelho da Silva Gomes 
gerritbouma
Legende

Uit: Woensel-Zuid
Vak: Oost - V
Reg.: 10 maart 2001
Gepost op 14 november 2005 om 14:14:34.       Lid van PSV Fans United   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als ik aan Waterreus denk, denk ik aan blunders en een rare doelman die soms even de weg kwijt was in de goal. Als ik aan Gomes denk, dan denk ik aan prachtige reddingen op onmogelijk houdbare ballen die hij er tóch uithaalt
 Help mods!
Pool: 116e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.459,3VoVo: 2151e / 1940e / 1782eOpstelling: 4-4-2
Bas B
Administrator

Vak: -
Reg.: 8 maart 2004
Gepost op 14 november 2005 om 15:32:27.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

On topic aub!
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Piet de Visser Rode kaart: waarschuwing
International

Reg.: 10 april 2004
Gepost op 14 november 2005 om 18:45:47.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat is er aan de vorige post dan ??

waar ik het overigens helemaal mee eens ben.
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Bas B
Administrator

Reg.: 8 maart 2004
Gepost op 15 november 2005 om 10:08:05.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Lees de topictitel eens goed zou ik zeggen...deze topic gaat over Gomes, niet over Waterreus.

En dit is ook meteen mijn laatste waarschuwing, ik heb namelijk weinig behoefte aan de zoveelste off topic discussie over Waterreus.
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Juancho
Legende

Uit: Zwolle
Reg.: 26 april 2002
Gepost op 15 november 2005 om 14:09:42.       MSN: jan_westerman@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je mag toch wel keepers met elkaar vergelijken? Logisch dat de vergelijking tussen gomes en reus veelvuldig gemaakt word. Beide waren clubhelden.
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.484,6VoVo: -Opstelling: incompleet
PSVkampioen
Meervoudig international

Vak: Zuid - CC
Reg.: 13 april 2002
Gepost op 15 november 2005 om 14:38:08.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Juancho schreef:

Je mag toch wel keepers met elkaar vergelijken? Logisch dat de vergelijking tussen gomes en reus veelvuldig gemaakt word. Beide waren clubhelden.

tuurlijk mag DAT wel, maar niet het voor de zoveelste keer afzeiken van Waterreus....
 Help mods!
Pool: 493e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Balinho
Legende

Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt
Vak: Oost - W
Reg.: 1 augustus 1999
Gepost op 15 november 2005 om 14:52:10.         Lid van PSV Fans United   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Even meespeculeren over de transferwaarde van Gomes: helaas voor ons in dit geval, zijn doelmannen vaak de sluitpost op de begroting van de selectie. Da's volgens mij de meest logische verklaring, waarom in het algemeen niet veel betaald wordt voor keepers...

Bovendien weet ik voor 100% zeker, dat ik onlangs een uitspraak van Westerhof heb gelezen, waarin hij verklaarde, dat ook Farfan en Gomes clausules in hun contract hebben. Deze uitspraak deed hij, net nadat Bouma en Lee plots vertrokken, en de discussies over die clausules oplaaiden...Ik weet het zo zeker, omdat hij daarin stelde, dat die clausulebedragen vele malen hoger lagen, dan de E.5.000.000, waarvoor Lee vertrokken is, en dat heb ik goed onthouden...
 Help mods!
Pool: 1858e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Juancho
Legende

Uit: Zwolle
Reg.: 26 april 2002
Gepost op 15 november 2005 om 15:08:35.       MSN: jan_westerman@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

klopt, en blijkbaar liggen beide transfersommen hoger dan de 13 miljoen wat een club afgelopen zomer voor farfan bood. Al kan ik me dat in het geval van gomes niet voorstellen.....

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 15 november 2005 15:09:00).]
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.484,6VoVo: -Opstelling: incompleet
Makaveli
Legende

Uit: Utrecht
Reg.: 13 januari 1999
Gepost op 15 november 2005 om 15:23:44.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nee, ik ook niet. 6.000.000 lijkt me voor een keeper toch wel zo'n beetje het maximaal haalbare. Al vind ik de waarde van Gomes voor je ploeg vele malen hoger maar goed.
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.755,7 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Stofzuiger
Legende

Uit: Waalre
Reg.: 13 juni 2002
Gepost op 16 november 2005 om 01:53:53.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik weet het niet. Bij Westerhof krijg ik af en toe de indruk dat hij gewoon niet helemaal op de hoogte is van wat er speelt in de club. Dat zal ongetwijfeld nog wel goed komen, maar vooralsnog neem ik zijn uitspraken niet al te serieus. Dus ook niet over clausules en bedragen.

Maar weer even on-topic over Gomes:

Een tijdje terug was er een topic 'De echte reden waarom we acht jaar geen CL haalden' of zoiets. Dat ging natuurlijk vooral over Waterreus (sorry, Bas B), maar dat doet nu niet terzake.

Wat me sindsdien wel enorm is opgevallen (en ik was een Waterreus-fan) is dat een topkeeper zoals Gomes evenveel, en misschien wel méér waarde heeft voor een elftal als een topspits.

Voor de onderbouwing ga ik even terug naar vorig seizoen:

Vennegoor is geen topspits maar wist wel zijn goaltjes mee te pakken, ook op Europees niveau. Maar ook de andere aanvallers, middenvelders en verdedigers pikten regelmatig hun goaltje mee. We hadden dus geen échte topspits à la Romario, Ronaldo, Tevez, Chevchenko enzovoort nodig om tot doelpunten te komen.

Het 'geheim' zat in de defensieve kwaliteiten van PSV. Je kunt het ook organisatie noemen. Het zat potdicht. Ook door een degelijk middenveld en een rots als Alex, maar vooral door Gomes. ALS er al een bal doorkwam, plukte die lange met zijn grote oren de bal lachend uit de kruising.

Als je geen goal tegenkrijgt, hoef je maar één keer te scoren om te winnen. Bijna Cruijffiaans. Misschien is de volgende stelling daarom gerechtvaardigd:

Een topkeeper is veel meer waard (ook in geld) dan een topspits.

Tot slot: ik ben nog van de generatie die Jan van Beveren live heeft gezien. Een geweldige, katachtige en haast artistieke doelman. Ballet in het doelgebied. Het is onmogelijk om hem te vergelijken met Gomes, omdat het voetbal nu veel sneller gaat. Maar als we toch moeten oordelen: Gomes kan zich meten met Van Beveren. Zeker weten. Van Breukelen staat een treetje lager.
 Help mods!
Pool: 2466e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Amateur
Toeschouwer

Reg.: 14 april 2005
Gepost op 16 november 2005 om 03:30:08.       MSN: skietzo@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
heb toch het idee dat de meeste mensen die een kaartje kopen voor een leuk potje voetbal er anders over denken...

[Dit bericht is veranderd door Amateur (op 31 januari 2006 15:19:54).]
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000
Gepost op 16 november 2005 om 08:57:12.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Stofzuiger schreef:
Niet mee eens.
VOH is overigens geen topspits, wel een erg nuttige spits.

Maar een topspits is altijd meer waard dan een topkeeper, vanwege zijn doelpunten en vanwege de artistieke waarde die aanvallers hebben. Toeschouwers komen voor spektakel en dus doelpunten, niet voor een redding van een keeper. Hoe mooi die ook kan zijn en hoe ondergewaardeerd ze ook worden...dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

quote:
Maar als we toch moeten oordelen: Gomes kan zich meten met Van Beveren. Zeker weten. Van Breukelen staat een treetje lager.
Ook niet mee eens, nog niet tenminste.
Van Beveren was absolute wereldtop en één van de beste keepers ooit, mede door zijn weergaloze stijl. Dat kan van Gomes niet gezegd worden, nog niet in ieder geval. Ook Van Breukelen staat nog niet lager dan Gomes, aangezien Van Breukelen een erelijst heeft waar Gomes nog een puntje aan kan zuigen.

Laat Gomes zich eerst maar eens bewijzen bij een topclub in Europa en bij het nationale team van Brazilie, dan pas kunnen we eerlijk gaan vergelijken. Tot die tijd heeft Gomes 'slechts' de potentie om zich bij dat illustere rijtje te kunnen voegen, wat hem overigens nu al erg hoog op de lijst laat belanden.

[Dit bericht is veranderd door Baseman (op 16 november 2005 08:57:42).]
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.483,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
nilisfanforlife
Internationale topspeler

Reg.: 1 februari 2005
Gepost op 16 november 2005 om 10:55:55.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik denk dat gomes wel naar ac zou willen gaan, maar aangezien dida daar nog keept zou het me niet verbazen als gomes nog 1 jaar in eindhoven blijft

jalalala gomes gomes
 Help mods!
Pool: 2817e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.486,1VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Makaveli
Legende

Uit: Utrecht
Reg.: 13 januari 1999
Gepost op 16 november 2005 om 21:03:20.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Maar een topspits is altijd meer waard dan een topkeeper, vanwege zijn doelpunten en vanwege de artistieke waarde die aanvallers hebben. Toeschouwers komen voor spektakel en dus doelpunten, niet voor een redding van een keeper. Hoe mooi die ook kan zijn en hoe ondergewaardeerd ze ook worden...dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Dit is natuurlijk helemaal waar. Voor een toeschouwer is een spits altijd belangrijker dan een keeper. Maar bekijk je de waarde van een keeper voor je elftal op zich dan heeft Stofzuiger denk ik wel gelijk. Het is al jarenlang een trend in veel sporten dat de verdediging wedstrijden wint. En niet de aanval. Zolang je maar een solide verdediging hebt, kom je ver. Er zijn wel uitzonderingen te noemen maar in het algemeen gaat die regel zeker op.
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.755,7 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Dre
Legende

Uit: Zoetermeer
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 16 augustus 2000
Gepost op 16 november 2005 om 21:54:16.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Is volgens mij ook een uitdrukking uit de Amerikaanse sport: met een goede aanval win je wedstrijden, met een goede verdediging win je kampioenschappen.

of zoiets dergelijks
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Jeroen
Vedette

Uit: Wenen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 januari 1999
Gepost op 16 november 2005 om 23:08:37.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Helemaal volledig is het als volgt (veelgehoorde spreuk in de National Football League (NFL), red.): "Offense sells tickets, Defense wins Championships".

En zo is het natuurlijk ook; je kunt nóg zo'n goede aanval hebben, maar als ze er in je eigen goal ook als gevulde koeken ingaan, zul je nooit prijzen pakken. Dit is zeer van toepassing op het Feyenoord van vorig seizoen; de meeste goals gescoord en toch nog niet in de buurt van de titel.

Een kleine kanttekening moet ik overigens wel maken: in het American Football zijn de aanval en verdediging twee aparte teams. Bij voetbal is je spits in feite de eerste verdediger en hangt het niet alleen van de laatste linie of keeper af hoe sterk je verdedigend bent. Met andere woorden: goed verdedigen is een prestatie van elf spelers.

[Dit bericht is veranderd door Jeroen (op 16 november 2005 23:45:08).]
 Help mods!
Stofzuiger
Legende

Uit: Waalre
Reg.: 13 juni 2002
Gepost op 17 november 2005 om 00:19:47.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Makaveli schreef: Voor een toeschouwer is een spits altijd belangrijker dan een keeper. Maar bekijk je de waarde van een keeper voor je elftal op zich dan heeft Stofzuiger denk ik wel gelijk.
Dat is inderdaad de strekking van mijn betoog. Jeroen en Dre verwoorden de tegenstrijdigheid ook heel beknopt: Offense sells tickets, Defense wins Championships.

Blijft dus de merkwaardige situatie van de lage transferbedragen voor (letterlijk) de sluitpost.

En nog even over de vergelijking met Gomes met Van Beveren en Van Breukelen, naar aanleiding van de post van Baseman:

Van Beveren had onbetwistbaar een prachtige stijl, maar daar wil ik het niet over hebben. En ook niet over de palmares van Van Breukelen. Wie weet waar Gomes naartoe gaat en hoeveel bokalen hij nog kan winnen.

Het gaat mij vooral om de primaire kwaliteit van een keeper: ballen uit de goal houden, punten winnen. Het blijft natuurlijk altijd een subjectief oordeel en voetbal evolueert en wordt steeds sneller, waardoor kwaliteiten uit het verleden moeilijk met het heden te toetsen zijn.

Maar toch zie ik in Gomes een haast 'onneembare vesting' die Van Beveren in zijn hoogtijdagen ook was. Van Breukelen was ook goed, maar gaf mij nooit een gevoel van onoverwinnelijkheid. Gomes doet dat wel. Vandaar dat treetje hoger.

Maar eigenlijk heeft dat vergelijken weinig nut. We zijn het er allemaal wel over eens dat Gomes op dit moment een hele goede keeper voor PSV is. Misschien is het beter om een lumineus idee te verzinnen om Gomes nog langer voor PSV te behouden. Maar wat? Weegt (veel) meer salaris op tegen de uitstraling van bijvoorbeeld AC Milan?
 Help mods!
Pool: 2466e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000
Gepost op 12 december 2005 om 10:25:57.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Even wat nieuws over Gomes:

De zus van Gomes heeft een zoon en beiden zijn in Nederland, ze zijn meegekomen met Gomes. Dat zoontje is ook een keeper en hij keept bij mijn amateurvereniging, bij de F2. Nu vertelde die zus van Gomes afgelopen zaterdagmorgen dat Gomes haar zoontje geen training had kunnen geven, omdat hij allemaal papieren in moest vullen...papieren voor Bayern München !

Ik heb geen idee hoe betrouwbaar deze info is, maar mocht het kloppen dan is Gomes volgend seizoen dus de opvolger van Kahn.
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.483,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Tako
Basisspeler

Uit: Den Bosch
Vak: Noord - RR
Reg.: 11 februari 2005
Gepost op 12 december 2005 om 10:35:14.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Baseman schreef:

Even wat nieuws over Gomes:

De zus van Gomes heeft een zoon en beiden zijn in Nederland, ze zijn meegekomen met Gomes. Dat zoontje is ook een keeper en hij keept bij mijn amateurvereniging, bij de F2. Nu vertelde die zus van Gomes afgelopen zaterdagmorgen dat Gomes haar zoontje geen training had kunnen geven, omdat hij allemaal papieren in moest vullen...papieren voor Bayern München !

Ik heb geen idee hoe betrouwbaar deze info is, maar mocht het kloppen dan is Gomes volgend seizoen dus de opvolger van Kahn.

******, na zon klote weekend kan dit ***news er ook nog wel bij. Gomes naar het team waar ik zo'n beetje het meeste hekel aan heb. Ik hoop dat het niet klopt Baseman. Gomes doe nog een jaartje psv en ga dan naar barcelona ofzo.
 Help mods!
Pool: 2824e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
gerritbouma
Legende

Uit: Woensel-Zuid
Vak: Oost - V
Reg.: 10 maart 2001
Gepost op 12 december 2005 om 10:58:28.       Lid van PSV Fans United   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Erg jammer als dit bericht waar is, dan zullen we haastig op zoek moeten naar een andere topkeeper, toch blijf ik hopen dat Gomes nog een jaar blijft
 Help mods!
Pool: 116e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.459,3VoVo: 2151e / 1940e / 1782eOpstelling: 4-4-2
guusje
Legende

Reg.: 20 augustus 2003
Gepost op 12 december 2005 om 11:10:43.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wel vreemd dat er nog helemaal niets uitgelekt is naar de pers.
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.386,6VoVo: -Opstelling: incompleet
joske de psver
International

Uit: udenhout
Reg.: 8 mei 2005
Gepost op 12 december 2005 om 14:02:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik had gomes toch naar een grotere club zien gaan (als dit waar is). ik weet niet voor hoeveel euros hij naar bayern gaat, maar we zouden meer kunnen krijgen van engelse topclubs (als die een keeper nodig hadden).

maar eerst even afwachten of dit bericht waar is.
 Help mods!
Pool: 54e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.585,4 (daag uit)VoVo: 350e / 557e / 397eOpstelling: 4-3-3
visjunior
Regelmatige invaller

Uit: eindhoven
Vak: Zuidoost - ZZ
Reg.: 22 juli 2004
Gepost op 12 december 2005 om 14:06:22.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

wat een gigantisch *** verhaal Gomez heeft inderdaad een zoontje maar is pas een paar maanden oud!!!!
 Help mods!
Pool: 1668e, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1919e / 2016e / 1813eOpstelling: 3-4-3
arjen robben
Jeugdspeler

Reg.: 25 februari 2005
Gepost op 12 december 2005 om 14:17:55.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
visjunior schreef:

wat een gigantisch *** verhaal Gomez heeft inderdaad een zoontje maar is pas een paar maanden oud!!!!

het gaat over het zoontje van zijn zus
 Help mods!
Pool: -, SC Heerenveen-PSV MotM: Sparta Rotterdam-PSVBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
KoningKone
Legende
Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - U
Reg.: 30 maart 2003
Gepost op 12 december 2005 om 14:45:07.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach ja, zo'n goede keeper kun je nu eenmaal niet lang behouden. Misschien wil Kahn dan nog een jaartje afbouwen bij PSV .
 Help mods!
Pool: 99e, SC Heerenveen-PSV 2-2 (0-1)MotM Sparta Rotterdam-PSV: LazovicBattle-rating: 1.472,0VoVo: 122e / 420e / 103eOpstelling: 5-3-2

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk