| Poster | | Topic: Heurelho da Silva Gomes |  |
|
|
Henkes Bankzitter
Vak: - Posts: 208 Reg.: 17 oktober 1999 |
quote: Balinho schreef:
Ik heb geen overzicht bij de hand, maar sinds wanneer is 10 mln. euro niet erg veel voor een keeper?
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn, dat Gomes ons meer waard zal zijn, maar als je volgens mij de markt bekijkt, is 10 mln. voor een keeper erg veel...
Ik denk dat PSV misschien gedacht zou hebben, dat dat bedrag niet snel op tafel zou komen voor een keeper, en ik denk dat dat best begrijpelijk is...Gezien zijn (Gomes') status in Europa destijds nauwelijks aanwezige status, en zijn status wat betreft het Nationale team...
Het inpassen van die clausule zal voor PSV misschien betekend hebben, dat hij minder salaris behoefde, wie zal het zeggen...
Zeker mee eens, maar in de diverse media wordt gesproken over een bedrag van 10 mln dollar ipv euro's.
Blijft nog een aardig bedrag, maar is toch alweer minder interessant...
|
|
|
Sir Tinus Internationale topspeler
Uit: Valkenswaard Vak: - Posts: 4337 Reg.: 15 april 2005 | Hij is zoveel meer waard dan 10 miljoen als we hem niet verkopen en hij hier nog 2 jaar keept.
|
|
|
guusje Legende
Vak: - Posts: 2814 Reg.: 20 augustus 2003 | Niet verkopen! Gomes wordt alleen maar beter. Over 2 jaar is ie het dubbele waard.
|
|
|
RobertoToemba Nationale topspeler
Uit: Helmond Vak: Noord - M Posts: 837 Reg.: 25 juli 2005 | Voor een keeper kun je geen 20 miljone vragen
|
|
|
Robinhooo Internationale topspeler Fair Play Cup PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Rotterdam / Eindhoven Vak: Noord - T Posts: 1273 Reg.: 13 september 2004 |
quote: RobertoToemba schreef:
Voor een keeper kun je geen 20 miljone vragen
Dat is wel waar. Maar als hij nog een of twee jaar blijft (met een nieuw contract) kan hij door bv punten te pakken ook veel geld waard zijn en daarna alsnog voor 10 miljoen (of meer) verkocht worden.
|
|
|
guusje Legende
Vak: - Posts: 2814 Reg.: 20 augustus 2003 |
quote: RobertoToemba schreef:
Voor een keeper kun je geen 20 miljone vragen
Voor een wereldkeeper als Gomes kun je heel veel vragen. Gomes is nog jong, is nog lang niet aan zijn top.
De economie trekt aan, en dat zal ook te merken zijn in de voetbalwereld. Over 2 jaar is Gomes goud waard! De europese topclubs zullen in de rij voor hem staan. 10 miljoen dollars zijn dan peanuts.
|
|
|
Geissbock Internationale topspeler
Uit: Leuven, België Vak: West - LL Posts: 1079 Reg.: 4 april 2000 |
quote: guusje schreef:
(...)
Voor een wereldkeeper als Gomes kun je heel veel vragen. Gomes is nog jong, is nog lang niet aan zijn top.
De economie trekt aan, en dat zal ook te merken zijn in de voetbalwereld. Over 2 jaar is Gomes goud waard! De europese topclubs zullen in de rij voor hem staan. 10 miljoen dollars zijn dan peanuts.
Inderdaad, zeker als je weet dat er enkele keepers op leeftijd zijn bij de grotere clubs, en er dan een vervanger nodig is: Van der Sar en Kahn vallen me meteen binnen.
|
|
|
Youngstar Internationale topspeler
Uit: Veldhoven Vak: Noord - T Posts: 1003 Reg.: 27 september 2003 | Inderdaad, 10 miljoen voor een keeper is echt een topbod.
Veel meer zul je er nooit voor krijgen.
Voor een miljoen of 3 kun je een prima vervanger halen of minder.
|
|
|
phoolie601 Vedette
Uit: Bladel Vak: Oost - V Posts: 1337 Reg.: 2 oktober 2000 | Inderdaad, Gomes is een keeper van de bovenklasse zeker voor en club als PSV!
Komt er iemand met 10 miljoen... sorry hoor maar topkeeper of niet, daar kun je bijna geen nee tegen zeggen dat is echt een gigantisch bod op een keeper!!
Welke afweging maken we? Gomes voor 10m weg en Alex voor 5m kopen van Chelsea... dan zeg ik DOEN!
|
|
|
Henk Huppelschoten Vedette
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2521 Reg.: 26 januari 2004 | Ik sluit me bij Robinhooo aan. Gomes is nog jong. Hij zal nog beter worden en de erkenning bij het Braziliaanse elftal zal volgen. Bied hem een contractverlenging aan, dan zul je zien dat hij na 2 seizoenen nog steeds 10 miljoen waard is, maar ondertussen wel vele punten heeft gepakt voor PSV.
|
|
|
haaimethenk Legende
Uit: Etten-Leur Vak: West - JJ Posts: 3033 Reg.: 24 december 2000 | Allemaal waar en ik ben het er volledig mee eens maar wij denken (en terecht) als psv/psv-supporter. Gomes KAN natuurlijk denken een prima opstap te hebbengemaakt hier en het maximale sportieve succes heeft behaald.
Worden spannende tijden!
|
|
|
Piet de Visser  International
Vak: - Posts: 609 Reg.: 10 april 2004 | Een goeie keeper is misschien nog wel belangrijker dan een goeie spits.
Wij hebben geen goeie keeper maar een wereldkeeper.
10 miljoen dollar is wat? 9 miljoen euro voor een speler die met regelmaat het verschil maakt bij PSV.
Absoluut te weing!
Ik snap sommige hier dan ook niet dat ze dan roepen 10 miljoen dollar is een wereldbod voor een keeper, strik erom en weg ermee
Hoezo is 10 miljoen dollar een geweldig bod voor een keeper als Gomes? Wie zegt dat? waar baseert men die flauwekul nou werkelijk op?
Wat zou een keeper als Kahn nu hebben gekost denk je wanneer hij begin 20 zou zijn geweest?
Wat zou Cassilas kosten wannneer je hem weg zou moeten halen uit Spanje ?
PSV moet er gewoon alles aan doen om Gomes te houden, wil hij toch weg dan voor 20 miljoen euro en geen euro minder.
Laat PSV Gomes toch lopen voor 10 miljoen dollar dan zal PSV altijd gezien blijven worden als de ALDI van europa.
|
|
|
PIPO Internationale topspeler
Posts: 941 Reg.: 22 maart 2000 | Wat denk je van 49% van de eigendomsrechten verkopen voor 10 mln euro? Het beleid is erop gericht om bij verkoop van spelers nog eigendomsrechten te behouden! Als Gomes dan weer naar Europa zou willen vertrekken gaat 51% van de opbrengst naar PSV. Echter alleen verkopen als iemand van het niveau Gomes als vervanger aangetrokken kan worden en niet iemand van het "niveau" Waterreus.
|
|
|
Balinho Legende
Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt Vak: Oost - W Posts: 4218 Reg.: 1 augustus 1999 |
quote: Piet de Visser schreef:
Een goeie keeper is misschien nog wel belangrijker dan een goeie spits.
Wij hebben geen goeie keeper maar een wereldkeeper.
10 miljoen dollar is wat? 9 miljoen euro voor een speler die met regelmaat het verschil maakt bij PSV.
Absoluut te weing!
Ik snap sommige hier dan ook niet dat ze dan roepen 10 miljoen dollar is een wereldbod voor een keeper, strik erom en weg ermee
Hoezo is 10 miljoen dollar een geweldig bod voor een keeper als Gomes? Wie zegt dat? waar baseert men die flauwekul nou werkelijk op?
Wat zou een keeper als Kahn nu hebben gekost denk je wanneer hij begin 20 zou zijn geweest?
PSV moet er gewoon alles aan doen om Gomes te houden, wil hij toch weg dan voor 20 miljoen euro en geen euro minder.
Laat PSV Gomes toch lopen voor 10 miljoen dollar dan zal PSV altijd gezien blijven worden als de ALDI van europa.
Ik ging in mijn eerdere commentaren uit, van een bedrag van 10mln. euro. Dat zijn dus inderdaad dollars. Scheelt behoorlijk...
Ik ben ook van mening, dat Comes het meest waard is, als hij gewoon bij PSV blijft.
Maar een bedrag van 10mln. euro, zou voor een keeper geen fooi zijn of zo. Doet niets af aan het feit, dat ik ook wil, dat Gomes gewoon blijft trouwens.
Niet alleen omdat het een geweldige keeper is, maar ook een geweldige vent. Zijn positivisme, humor en spontaniteit alleen al, zou ik ontzettend missen. Om van al die doorslaggevende saves nog niet eens te spreken...
Ik heb trouwens niemand horen zeggen, "Strik erom en wegwezen"...
|
|
|
haaimethenk Legende
Uit: Etten-Leur Vak: West - JJ Posts: 3033 Reg.: 24 december 2000 | Ook al krijg je 50 miljoen,. Je moet er wel kwliteit voor terug hebben, en das verdomde lastig. Dus het allerliefste Gomes behouden. Ik ben ook een van de weinigen die "blij was" dat Bommel gratis wegliep. En dan bedoel ik dat ik blij was dat ik hem nog graag een seizoen zag met het succes van vorig jaar aks gevolg. Als je hem een jaar eerder had verocht dan had je geld maar geen succes.
|
|
|
robertkone Nationale topspeler
Uit: den haag Vak: - Posts: 883 Reg.: 30 augustus 2005 | Keepers zag ik vroeger als de meest lang zittende speler van zijn club, het was een gevoel van veiligheid, de laatste van wie je vanuitging dat ie wegging was wel een keeper, die tijden zijn ook al voorbij 
|
|
|
scroller Meervoudig international
Vak: - Posts: 674 Reg.: 22 juli 2005 | Wat wil Gomes zelf eigenlijk, krijg de indruk dat het hem niet zoveel uit maakt, 1 of 2 jaar bij PSV is prima of naar terug naar Brazilie kan hem ook wel bekoren.
't is gewoon een rasoptimist en en levensgenieter.
|
|
|
Baseman Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 5730 Reg.: 1 maart 2000 |
quote: Piet de Visser schreef:
Dat zegt hier ook helemaal niemand, maar lezen blijft moeilijk.
En kijk er de transfers maar op na, 10 miljoen Dollar is een heel goed bod voor een keeper. Al hoop ik dat het bedrag hoger uitvalt, mocht hij vertrekken. Overigens moge het toch duidelijk zijn dat ook ik Gomes het liefst zie blijven ! Wat voor iedere PSV supporter zal gelden.
quote: Wat zou een keeper als Kahn nu hebben gekost denk je wanneer hij begin 20 zou zijn geweest?
Alsof PSV evenveel kan eisen voor een speler als de absolute topclubs en erg rijke clubs als Bayern en Real Madrid. Get real.
|
|
|
heesche boer Regelmatige invaller
Uit: heesch Vak: Oost - W Posts: 259 Reg.: 21 februari 2006 | |
|
RaJitsu Legende
Uit: Den Bosch Vak: West - K Posts: 3314 Reg.: 4 mei 2000 |
quote: Baseman schreef:
(...)
Alsof PSV evenveel kan eisen voor een speler als de absolute topclubs en erg rijke clubs als Bayern en Real Madrid. Get real.
Inderdaad. Daar zit het hem mijnsinziens ook in. Meer dan 10 miljoen zit ik PSV ook niet vangen. Maar of dat een reden is om hem te verkopen kun je je afvragen. Je zou het moeten afzetten tegen de meerwaarde die Gomes heeft laten zien. En vanuit die redenatie, denk ik dat de punten die Gomes voor PSV heeft gepakt, dermate zijn dat ik denk dat PSV er meer bij gebaat is om Gomes voor de club te behouden, en hem later evt. voor minder te verkopen.
|
|
|
Stofzuiger Legende
Uit: Waalre Vak: - Posts: 3240 Reg.: 13 juni 2002 |
quote: Henk Huppelschoten schreef: dan zul je zien dat hij na 2 seizoenen nog steeds 10 miljoen waard is, maar ondertussen wel vele punten heeft gepakt voor PSV.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ook bij de opmerking dat een goede keeper nog belangrijker is dan een goede spits. Wat Gomes al twee seizoenen aan punten pakt bij PSV is onbetaalbaar. Niet verkopen, nu. Misschien over een paar jaar.
|
|
|
Delerium04 Nationale topspeler
Uit: Heinkenszand Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 755 Reg.: 30 juni 2005 | 10 miljoen voor een keeper is absoluut een topbedrag.
daartegenin wil ik wel zeggen dat ik het absoluut een stap naar beneden vind en ik zie het ook nog niet zomaar gebeuren. Hij wil uiteindelijk toch bij een Europese topclub gaan spelen. Mocht Corintias of hoe die club ook mag heten hem voor 10 miljoen weten in te lijven, dan zie ik het niet gebeuren dat hij die stap naar europa voor een tweede keer kan maken. Die braziliaanse club zal hem namelijk nooit voor minder dan 10 miljoen verkopen over een paar jaar. Zij willen tenslotte ook winst maken...
en daarbij, welke europese club gaat er nou meer dan 10 miljoen betalen voor een keeper die ïn de braziliaanse competitie speelt? Topclubs zullen dat niet vaak doen. Ja voor de bank mischien. Europese topclubs zullen keepers aantrekken die zich binnen Europa omhoog hebben weten te werken. Simpelweg omdat ze bekend zijn met het Europese spel.
Nee, als Gomes naar Brazilië teruggaat, acht ik de kans voor hem zeer klein dat hij uiteindelijk bij een topclub in Europa eindigd zonder gebruik te maken van een tussenstap binnen Europa zoals PSV. Simpelweg door het bedrag dat men voor hem zal willen hebben.
[Dit bericht is veranderd door Delerium04 (op 18 maart 2006 17:42:48).]
|
|
|
latinclubePSV Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 741 Reg.: 2 augustus 2005 | 10 miljoen is veel. Maar we zijn straks wel een sluitpost armer die echt veel punten voor je pakt.
Erg zonde. Dat hij weggaat is na de uitspraken van Hiddink, over dat financiele aspect, voor mij zo goed als zeker. Zonde hoor! Hopen dat Waterreus nu maar wegblijft! 
[Dit bericht is veranderd door latinclubePSV (op 19 maart 2006 09:49:08).]
|
|
|
Sir Tinus Internationale topspeler
Uit: Valkenswaard Vak: - Posts: 4337 Reg.: 15 april 2005 | Ja ik denk dan misschien heel zwart/wit...
Maar ALS je hem verkoopt dan kun je Timmer halen (goede opvolger + heeft aangegeven altijd fan geweest te zijn van PSV) en Alex definitief overnemen.
Dan wordt het wel een stuk leuker... maar de vraag is of Alex wel wil blijven als Gomes weggaat.
|
|
|
AFELLAY Legende
Uit: Nederland Vak: - Posts: 10414 Reg.: 6 maart 2003 | Ja tuurlijk ga even lekker een keeper van 34 kopen ZONDER restwaarde! Dat is nog eens verstandig beleid...
|
|
|