| Poster | | Topic: Jefferson Farfan |  |
|
KOLKKA Legende Winnaar PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Vught Vak: Oost - X Posts: 4639 Reg.: 11 januari 2000 |
quote: Gonzalez schreef:
De statistieken van Farfan dit seizoen:
17 uitwedstrijden eredivisie 3 goals
10 CL wedstrijden en 0 goals
Denk dat we toch wel mogen stellen dat Farfan nooit een topspeler gaat worden die bij een Europesche topclub gaat spelen en het gewoon een mindere variant van Kezman is!
Mocht er deze zomer een club komen die 10 miljoen euro voor hem over heeft dan mag hij van mij METEEN vertrekken.
Dat is wel lekker selectief statistieken zoeken zeg...
(Vind jij trouwens ook niet dat Oscar Moens een betere keeper is dan Gomes? Heeft immers veel minder doelpunten tegen gehad dit jaar... )
En een mindere variant van Kezman?? Voor geen goud zou ik Kezman terug willen ipv Farfan. Fysiek sterker, technisch sterker, vrije trap/schot sterker, overzicht sterker. Het enige wat Kezman beter beheerst is het neusje voor de goal, maar ook dat is niet eerlijk vergelijken. Kezman stond altijd als diepste spits in het centrum (met vaak een aanspeelpunt als Vennegoor om hem heen). Farfan heeft helemaal niet zo vaak in het centrum gestaan, maar meer als buitenspeler.
Voor 10 miljoen, mooi bij PSV laten. Hopelijk wil hij zelf ook nog blijven...
[Dit bericht is veranderd door KOLKKA (op 23 april 2007 19:33:11).]
|
|
|
Remco. Legende
Uit: Geldermalsen Vak: West - JJ Posts: 8537 Reg.: 19 juni 2003 | Meer dan 10 miljoen krijg je nu echt niet voor hem hoor. Wat heeft hij nou laten zien dit seizoen?
|
|
|
quote: Remco. schreef:
Meer dan 10 miljoen krijg je nu echt niet voor hem hoor. Wat heeft hij nou laten zien dit seizoen?
Dat hij dan maar mooi blijft..!
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8263 Reg.: 19 december 1999 | Gaan we nu paniek verkopen krijgen, kom op zeg, laat hem dan maar lekker hier blijven....
|
|
|
Peer Legende
Uit: eindhoven Vak: Noord - SS Posts: 1708 Reg.: 28 maart 2000 | Precies alleen laten gaan voor de "Hoofdprijs", hij hoeft immers niet weg!!!
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2799 Reg.: 1 april 2001 |
quote: KOLKKA schreef:
(...)
Dat is wel lekker selectief statistieken zoeken zeg...
(Vind jij trouwens ook niet dat Oscar Moens een betere keeper is dan Gomes? Heeft immers veel minder doelpunten tegen gehad dit jaar... )
En een mindere variant van Kezman?? Voor geen goud zou ik Kezman terug willen ipv Farfan. Fysiek sterker, technisch sterker, vrije trap/schot sterker, overzicht sterker. Het enige wat Kezman beter beheerst is het neusje voor de goal, maar ook dat is niet eerlijk vergelijken. Kezman stond altijd als diepste spits in het centrum (met vaak een aanspeelpunt als Vennegoor om hem heen). Farfan heeft helemaal niet zo vaak in het centrum gestaan, maar meer als buitenspeler.
Voor 10 miljoen, mooi bij PSV laten. Hopelijk wil hij zelf ook nog blijven...
Wanneer Moens ook 35 wedstrijden in de CL heeft gespeeld en even vaak of minder goals heeft tegen gekregen kan je pas een vergelijking maken met Gomes. De feiten spreken voor zich, grote oorzaak van het niet halen van die titel is dat de spitsen van PSV niet genoeg scoren in de uitwedstrijden (Kone namelijk ook).
Ik denk dat je best een speler mag beoordelen wanneer hij een dergelijk aantal wedstrijden heeft gespeeld in de CL, Farfan heeft in mijn ogen dus een dikke onvoldoende gehaald. Vaak was hij ook gewoon compleet onzichtbaar in wedstrijden waarbij de tegenstander wat sterker is dan het niveau Sparta en RKC.
Kezman en Farfan zijn beide dramatisch in de CL en in Nederland doen ze het beide best aardig met het verschil dat Kezman er elk jaar 10 meer in schoot dat Farfan. Als ik tussen beide moet kiezen dan kies ik voor Kezman!
|
|
|
quote: Gonzalez schreef:
(...)
Wanneer Moens ook 35 wedstrijden in de CL heeft gespeeld en even vaak of minder goals heeft tegen gekregen kan je pas een vergelijking maken met Gomes. De feiten spreken voor zich, grote oorzaak van het niet halen van die titel is dat de spitsen van PSV niet genoeg scoren in de uitwedstrijden (Kone namelijk ook).
Ik denk dat je best een speler mag beoordelen wanneer hij een dergelijk aantal wedstrijden heeft gespeeld in de CL, Farfan heeft in mijn ogen dus een dikke onvoldoende gehaald. Vaak was hij ook gewoon compleet onzichtbaar in wedstrijden waarbij de tegenstander wat sterker is dan het niveau Sparta en RKC.
Kezman en Farfan zijn beide dramatisch in de CL en in Nederland doen ze het beide best aardig met het verschil dat Kezman er elk jaar 10 meer in schoot dat Farfan. Als ik tussen beide moet kiezen dan kies ik voor Kezman!
Waarom ga je serieus in op een stukje dat niet serieus bedoeld is? (Moens)
Ging om het feit hoe je statistieken neerzet. Het zegt namelijk allemaal niet zoveel, anders zijn er ook genoeg statistieken die in zijn voordeel spreken;
http://psvstats.punt.nl/?id=361145&r=1&tbl_archief=&
http://psvstats.punt.nl/index.php?r=1&id=311436
Maarja, wat zegt dit.. vrijwel niks.
Feit is dat dit zeker niet Farfan's sterkste seizoen is in dienst van PSV. Wel wordt hij 'gewoon' weer topscoorder van PSV, ondanks dat hij lang niet altijd als centrumspits (ja, iets wat Kezman áltijd was, ook een argument om niet zomaar overheen te lezen) heeft gespeeld.
Verder heb ik het idee dat Farfan veel vaker belangrijke goals scoort en Kezman meer de goals die het doelsaldo opkrikken. (en nee, het is dus té makkelijk om nu te stellen dat we dus júist beter Kezman hadden kunnen hebben, want ook dat is totaal niet te vergelijken..)
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2799 Reg.: 1 april 2001 |
quote: KOLKKA schreef:
(...)
Waarom ga je serieus in op een stukje dat niet serieus bedoeld is? (Moens)
Ging om het feit hoe je statistieken neerzet. Het zegt namelijk allemaal niet zoveel, anders zijn er ook genoeg statistieken die in zijn voordeel spreken;
http://psvstats.punt.nl/?id=361145&r=1&tbl_archief=&
http://psvstats.punt.nl/index.php?r=1&id=311436
Maarja, wat zegt dit.. vrijwel niks.
Feit is dat dit zeker niet Farfan's sterkste seizoen is in dienst van PSV. Wel wordt hij 'gewoon' weer topscoorder van PSV, ondanks dat hij lang niet altijd als centrumspits (ja, iets wat Kezman áltijd was, ook een argument om niet zomaar overheen te lezen) heeft gespeeld.
Verder heb ik het idee dat Farfan veel vaker belangrijke goals scoort en Kezman meer de goals die het doelsaldo opkrikken. (en nee, het is dus té makkelijk om nu te stellen dat we dus júist beter Kezman hadden kunnen hebben, want ook dat is totaal niet te vergelijken..)
De statistieken dat Farfan moeilijk scoort in uitwedstrijden en zelden scoort in CL wedstrijden zeggen mij meer dat wanneer Farfan wel scoort PSV wint en dat hij met zijn 19 goals in het rijtje staat van topscorers in Europa.
Een topper ben je in mijn ogen namelijk wanneer je op belangrijke momenten de goal of assist maakt en dat is in de CL en tegen de moeilijke tegenstanders in Nederland (AZ, Ajax en Feyenoord). In mijn ogen doet Farfan dit veels te weinig, iets wat ik ook altijd van Kezman trouwens vond (Kezman is dus buiten Nederland geflopt, iets wat ik ook van Farfan verwacht wanneer hij buiten Nederland gaat spelen).
Kezman kon in de Nederlandse competitie ook zo uit het niets een goal maken had ik altijd het idee, dat gevoel heb ik bij Farfan nou nooit.
[Dit bericht is veranderd door Gonzalez (op 23 april 2007 22:51:06).]
|
|
|
vonlanthen15 Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - JJ Posts: 767 Reg.: 13 december 2004 | Farfan was dus niet geblesseerd.. 
|
|
|
Vrieske Legende Winnaar PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Heesch Vak: Oost - X Posts: 2754 Reg.: 25 september 1999 | Farfan is té goed voor dit matige defensieve elftal. Een wereldster in wording die wij als 'doe maar gewoon'-debielen niet willen (h)erkennen... Zonde.
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8263 Reg.: 19 december 1999 |
quote: vonlanthen15 schreef:
Farfan was dus niet geblesseerd.. 
Bron?
Had ik ook al min of meer in de gaten, waar Alex geblesseerd in de dug out plaats nam, stormde Farfan meteen het catacomben van het stadion in, dat was mijn inziens geen goed teken, hij was dus boos.
-edit- bron weet ik inmiddels al.
Had het dus meteen vanaf het begin af aan goed in de gaten, hij vertoonde helemaal geen enige vorm van een blessure, zag hem ook niet gebaren naar de zijkant.
quote: rikaarts schreef:
Ik kan het niet geloven dat Koeman afgelopen zondag Farfan naar de kant haalde om Zeefuik te brengen. Sjongejonge.. als dit echt waar is dat is Koeman echt helemaaaal gek! Ik vond het al een vreemde wissel.. en ik dacht Farfan moet wel een blessure hebben (volgens Johan Derksen) dus NIET!!
Farfan schijnt ook mega kwaad te zijn geworden op Koeman over de wissel!
Volledig terecht ook!
Koeman oprotten!
Zondag tijdens de wissel viel me op dat Farfan direct naar de kleedkamer ging en niet naar de bank.... (dit vond ik al verdacht, en het blijkt dus ook nog waar te zijn!)
Gelukkig nog iemand die het gezien heeft....
[Dit bericht is veranderd door PSV Kampioenen (op 23 april 2007 23:55:35).]
|
|
|
rikaarts Internationale topspeler
Uit: Heerlen Vak: Oost - W Posts: 992 Reg.: 20 augustus 2001 | Ik kan het niet geloven dat Koeman afgelopen zondag Farfan naar de kant haalde om Zeefuik te brengen. Sjongejonge.. als dit echt waar is dat is Koeman echt helemaaaal gek! Ik vond het al een vreemde wissel.. en ik dacht Farfan moet wel een blessure hebben (volgens Johan Derksen) dus NIET!!
Farfan schijnt ook mega kwaad te zijn geworden op Koeman over de wissel!
Volledig terecht ook!
Koeman oprotten!
Zondag tijdens de wissel viel me op dat Farfan direct naar de kleedkamer ging en niet naar de bank.... (dit vond ik al verdacht, en het blijkt dus ook nog waar te zijn!)
|
|
|
Grasmaaier Nationale topspeler
Uit: Heesch Vak: Noord - T Posts: 1133 Reg.: 29 augustus 2005 | Farfan naar de kant halen, terwijl er helemaal niks aan de hand was qua blessures ofzo... Dacht Koeman nou echt dat je met een onervaren 17-jarige Zeefuik meer forceert dan met Farfan? 
|
|
|
|
Jasper_PSV Geselecteerd voor Oranje
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 847 Reg.: 28 juli 2006 |
quote: Jefferson Agustin Farfán Guadapa, kortweg Farfán, geniet de interesse van Sevilla FC. De Spaanse club heeft contact met de PSV-aanvaller opgenomen, zo zegt hij zelf.
De 23-jarige international heeft te kennen gegeven wel oren naar een vertrek uit Eindhoven te hebben. "Op het moment heeft Sevilla contact met me gezocht. Als ik eerlijk ben, kan ik niet ontkennen dat Sevilla een fantastische club is, het kriebelt enorm wanneer zo'n club belangstelling in je toont. Vorig jaar wonnen ze de UEFA Cup nog en nu strijden ze nog mee om de titel in de Primera Divisíon."
"Het is een ambitieuze club die altijd vooruit wil in Europa, ook werken ze met jonge talentvolle spelers. Dat interesseert me." Aldus de lovende aanvalsleider van PSV.
The Predator From Peru wist dit seizoen negentien maal het net te vinden in 29 officiële duels voor de Eindhovenaren.
Zoals ik een jaar geleden al aangaf, vond ik dat Sevilla een geweldige club voor Farfan was, toen werd dit een beetje flauw afgedaan. Maar zie hier 
|
|
|
Fantomas Nationale topspeler
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 1261 Reg.: 30 juni 2005 | Is ook een prima club voor Farfan.
Huidige aanvallers bij Sevilla zijn Kanouté, Kerzahkov, Fabiano en Chevanton. Niet de minste dus.
Naar verluidt heeft Farfan een gelimiteerde transfersom van 14 miljoen euro, right?
|
|
|
Hightower Vaste waarde in elftal
Uit: veno Vak: - Posts: 364 Reg.: 4 augustus 2006 | Om te kopen moeten wij eerst verkopen.
Misschien zou je hem moeten verkopen om er volgend jaar beter van te worden.
Het blijft een super goede voetballer, Sevilla goede club voor hem.
Ik gun hem deze transfer wel.
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 24847 Reg.: 8 juni 2001 | Als we geen CL halen moeten we Farfán wel verkopen. Sevilla is een mooie club en 14 miljoen een leuk bedrag.
|
|
|
VTI Vaste waarde in elftal
Uit: Tilburg Posts: 448 Reg.: 26 april 2000 |
quote: Hightower schreef:
Om te kopen moeten wij eerst verkopen.
Misschien zou je hem moeten verkopen om er volgend jaar beter van te worden.
Het blijft een super goede voetballer, Sevilla goede club voor hem.
Ik gun hem deze transfer wel.
Inderdaad, als ze door kunnen bouwen kunnen ze volgend jaar weer meedoen om de prijzen (CL & Kampioen). Bovendien staan er 4 geweldige spitsen bij Sevilla waar hij de concurrentie aan kan gaan en dat is voor iemand die steeds hoger wil wel motiverend.
|
|
|
vonlanthen15 Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - JJ Posts: 767 Reg.: 13 december 2004 | Leuke en mooie club in spanje inderdaad.. Op een of andere manier vind ik Spanje beter bij hem passen dan Italie/Engeland..
Ik verwacht overigens dat een van die spitsen die er nu spelen nog wel verkocht gaat worden..
|
|
|
StingeR Legende
Uit: Den Bosch Vak: West - KK Posts: 1997 Reg.: 4 juli 1999 | Als PSV hem laat gaan dan moet er toch wel een behoorlijke transfersom worden betaald.
Ik vind sowieso dat wij vaak afgescheept worden met te lage bedragen, als je bijv kijkt naar Heerenveen, Huntelaar voor de hoofdprijs verkocht, en ook Alvas gaat weer een mooi bedrag opleveren, daar hoef je niet aan te komen met 5 miljoen,en die spelers hebben dan niet eens CL ervaring. MINIMAAL 15 mil voor Farfan lijkt me niet meer dan normaal.
|
|
|
chovanec Veelbelovend talent
Vak: Zuidwest - GG Posts: 94 Reg.: 7 mei 2006 | Sevilla vind ik een lachertje voor deze speler. Milan of Chelsea zou hem beter passen.
|
|
|
PSV&WEST HAM UTD-FAN Legende Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen
Uit: Helmond Vak: Zuidwest - GG Posts: 3090 Reg.: 19 juli 2003 |
quote: chovanec schreef:
Sevilla vind ik een lachertje voor deze speler. Milan of Chelsea zou hem beter passen.
Ik vind dit dus wel een mooie club voor hem en zeker geen lachertje gezien de status van de afgelopen twee jaar van deze club: winnaar UEFA-Cup 2006, dit seizoen in de halve finale van hetzelfde toernooi met uitzicht op de finale, dus kans om de titel te prolongeren, en momenteel op de tweede plaats vertoevend in de Primera Division tussen voetbalgrootmachten als Barcelona, Valencia en Real Madrid, wat voorwaar geen sinecure is.
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8263 Reg.: 19 december 1999 |
quote: chovanec schreef:
Sevilla vind ik een lachertje voor deze speler. Milan of Chelsea zou hem beter passen.
Italie vind ik absoluut geen competitie voor hem, en bij Chelsea is de kans dat je aan spelen komt vrij klein, niet goed voor de verdere ontwikkelingen van Farfan.
|
|
|
Japie Legende
Uit: Geldrop Vak: Oost - VV Posts: 2010 Reg.: 27 januari 2000 | Alleen voor meer dan 16 mln verkopen...
Dit seizoen is het nogal mager, andere seizoenen was hij een echte topspeler.
Voor de hoofdprijs verkopen!!
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8263 Reg.: 19 december 1999 | Ik kan jullie mededelen, hij is zich enorm aan het oppeppen.
Hij draait hier de kampioenscd van vorig jaar, en zingt zowat alle liederen mee.
Vooral het nr. Jefferson Farfan is zeer geliefd. 
Hij is zich echt zo aan het opfokken voor deze wedstrijd.
Schitterend om te horen.
|
|
|