| Poster | | Topic: Grote Hattrick.org topic (Part V) |  |
|
Kokkie Legende Tweede en derde prijs Banner Battle
Uit: Veldhoven Vak: Oost - X Posts: 5925 Reg.: 9 februari 2000 | Mikaza,
Vertel het me aub. Ik heb het nou al 2 competitiewedstrijden op rij gehad. Eerst volkomen raar verloren en nu gelijkgespeeld 5 minuten voor tijd. Wat hatstats en loddarstats betreft ben ik veel beter dan mijn tegenstanders van die wedstrijden en ook wat ratings betreft. Ik snap er niets van...
|
|
|
Ibi Fires! Vaste waarde in elftal
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 365 Reg.: 14 augustus 2001 | Mijn stadion maar vergroot van 23900 naar 30000. Dat moet voorlopig wel genoeg zijn (hoop van niet natuurlijk).
Na dit weekend weet ik hoe ik ervoor sta in de competitie, maar dat zal wel goed zijn.
@kokkie: kan de teamgeest en vertrouwen er nog iets mee te maken hebben. Was vorig jaar ook beter in een wedstrijd alleen was mijn teamgeest erg beroerd en daardoor verloor ik de wedstrijd.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: Ibi Fires! schreef:
@kokkie: kan de teamgeest en vertrouwen er nog iets mee te maken hebben. Was vorig jaar ook beter in een wedstrijd alleen was mijn teamgeest erg beroerd en daardoor verloor ik de wedstrijd.
De teamgeest beinvloed je middenveld drastisch maar als je ondanks dat beter bent is er weinig aan de hand hoor en beinvloed het niet meer!
quote: Kokkie schreef:
Mikaza,
Vertel het me aub. Ik heb het nou al 2 competitiewedstrijden op rij gehad. Eerst volkomen raar verloren en nu gelijkgespeeld 5 minuten voor tijd. Wat hatstats en loddarstats betreft ben ik veel beter dan mijn tegenstanders van die wedstrijden en ook wat ratings betreft. Ik snap er niets van...
Je was 2x wel wat beter maar ik vind het geen onmogelijke uitslagen hoor, je komt gewoon niet tot scoren! Je bent beter, dat zie je ook in je wedstrijdverslag terug. Je maakt je kansen echter niet af! Gooi er een goede spits bij en je wint al die potten want je middenveld en verdediging zijn prima.
|
|
|
PSVlatare Aanstormend talent
Vak: - Posts: 131 Reg.: 8 september 2007 | Zo, kogel door de kerk. Na wat berekeningen heb ik toch besloten om mijn stadion met 3500 plaatsen uit te breiden (van 12 000). Ik heb uitgerekend dat als vanaf de komende thuiswedstrijd alle komende thuiswedstrijden het stadion uitverkocht is dat ik aan het eind van het seizoen de verbouwing er uit hebt. Dat houdt dus in dat geen financieel schade leidt ten opzichte van mijn transferbudget voor aan het einde van het seizoen.
Dit zijn de lodderstats van mijn competitie:
1 13.39 FC Noppes
2 12.18 Castle Maniacs
3 10.78 FC Ostrov
4 10.66 1 Tigers FC
5 10.59 pietsteam
6 8.94 F.C. Puddingbro
7 5.83 Fc Boylos Arena
8 1.43 SDOO d1
Mijn 1e wedstrijd was uit bij de nummer 2 op deze lijst. Mijn 2e wedstrijd was thuis tegen de nummer 1 van deze lijst. Respectievelijk met 3-1 en 1-2 verloren. Nog zonder punten dus op dit moment. Wat de komende wedstrijden betreft:eerst uit bij de nummer 5. Dat ga ik waarschijnlijk dus ook verliezen (toch??). En daarna thuis tegen de nummer 7 (maar dat is een BOT). Daarna uit bij de nummer 4. Daarna, dan zitten we al in ronde 6, moet ik uit tegen de nummer 6. Waarschijnlijk ga ik dan pas op 6 punten staat. Al met al dus een moeilijke eerste competitiehelft waar ik waarschijnlijk zal dalen tot de 7e plaats. Het moet dus van de tweede competitiehelft komen!
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 365 Reg.: 14 augustus 2001 |
quote: PSVlatare schreef:
Zo, kogel door de kerk. Na wat berekeningen heb ik toch besloten om mijn stadion met 3500 plaatsen uit te breiden (van 12 000). Ik heb uitgerekend dat als vanaf de komende thuiswedstrijd alle komende thuiswedstrijden het stadion uitverkocht is dat ik aan het eind van het seizoen de verbouwing er uit hebt. Dat houdt dus in dat geen financieel schade leidt ten opzichte van mijn transferbudget voor aan het einde van het seizoen.
1 13.39 FC Noppes
2 12.18 Castle Maniacs
3 10.78 FC Ostrov
4 10.66 1 Tigers FC
5 10.59 pietsteam
6 8.94 F.C. Puddingbro
7 5.83 Fc Boylos Arena
8 1.43 SDOO d1
Mijn 1e wedstrijd was uit bij de nummer 2 op deze lijst. Mijn 2e wedstrijd was thuis tegen de nummer 1 van deze lijst. Respectievelijk met 3-1 en 1-2 verloren. Nog zonder punten dus op dit moment. Wat de komende wedstrijden betreft:eerst uit bij de nummer 5. Dat ga ik waarschijnlijk dus ook verliezen (toch??). En daarna thuis tegen de nummer 7 (maar dat is een BOT). Daarna uit bij de nummer 4. Daarna, dan zitten we al in ronde 6, moet ik uit tegen de nummer 6. Waarschijnlijk ga ik dan pas op 6 punten staat. Al met al dus een moeilijke eerste competitiehelft waar ik waarschijnlijk zal dalen tot de 7e plaats. Het moet dus van de tweede competitiehelft komen!
Je stadion volkrijgen is wel afhankelijk van verschillende factoren.
Het vertrouwen van je supporters, grootte van je Fanclub, Het weer en zelfs ook nog of je PICt, MOTSt of normaal speelt.
Dus een eventuele financiele schade kan er altijd wezen.
Loddarstats zijn ook afhankelijk of iemand PICt of MOTSt.
Als je pict dan haal je lagere stats. dus je kan toevallig een overwinning meepakken als ze je onderschatten en dus PICcen tegen jou.
|
|
|
Vak: - Posts: 131 Reg.: 8 september 2007 |
(...)
Je stadion volkrijgen is wel afhankelijk van verschillende factoren.
Het vertrouwen van je supporters, grootte van je Fanclub, Het weer en zelfs ook nog of je PICt, MOTSt of normaal speelt.
Dus een eventuele financiele schade kan er altijd wezen.
Ja, dat begrijp ik. Alleen als het maximale eruit gehaald wordt dan lijdt ik geen verlies. Daar heb ik rekening mee gehouden.
p.s. mijn fanclub: 1 129 leden
Stemming supporters : kalm
Stemming zal nog wel dalen door eventuele verliezen.
[Dit bericht is veranderd door PSVlatare (op 2 juli 2008 14:58:17).]
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 3071 Reg.: 8 april 1999 |
dus je kan toevallig een overwinning meepakken als ze je onderschatten en dus PICcen tegen jou.
Die kans is niet zo heel erg groot hoor, onderschatting kan alleen optreden wanneer het zelfvertrouwen van de hoger geklasseerde ploeg overdreven of hoger is en er minimaal 5 plaatsen verschil op de ranglijst is. Iemand die z'n team goed beheert zal er waarschijnlijk wel voor zorgen om niet zo'n hoog zelfvertrouwen vast te houden door in dat geval psychologen te ontslaan. Onderschatting komt verder alleen bij PIC of PIN voor (niet bij MOTS dus). Gevolg hiervan is een lagere teamgeest, dus een lager middenveld voor de betere partij.
Het kan gebeuren dus, ik heb het zelf in al die seizoenen echter nog nooit meegemaakt. Dus ik denk dat het niet erg vaak voorkomt.
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 365 Reg.: 14 augustus 2001 | Damn... mijn training helemaal verpest deze week. Vergeten een opstelling neer te zetten. Dat terwijl ik toch echt dacht dat gedaan te hebben. Er stond een rood pijltje,
Op mijn werk wil nog wel eens iets fout gaan dus daar heeft het aan gelegen denk ik.
Nu ga ik zeker mijn uitstekend PM verkopen.
@ demenkovets.
Zo blijf ik ook leren... 
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: PSVlatare schreef:
Zo, kogel door de kerk. Na wat berekeningen heb ik toch besloten om mijn stadion met 3500 plaatsen uit te breiden (van 12 000). Ik heb uitgerekend dat als vanaf de komende thuiswedstrijd alle komende thuiswedstrijden het stadion uitverkocht is dat ik aan het eind van het seizoen de verbouwing er uit hebt. Dat houdt dus in dat geen financieel schade leidt ten opzichte van mijn transferbudget voor aan het einde van het seizoen.
1 13.39 FC Noppes
2 12.18 Castle Maniacs
3 10.78 FC Ostrov
4 10.66 1 Tigers FC
5 10.59 pietsteam
6 8.94 F.C. Puddingbro
7 5.83 Fc Boylos Arena
8 1.43 SDOO d1
Op MOTS zou je heel misschien wel wat kunnen forceren, dan ben je ongeveer even sterk als hij. De week erna kun je toch PICcen maar het is een gok die je neemt. Je kan pech hebben en na je MOTS nog met lege handen staan.....
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 3071 Reg.: 8 april 1999 | Zojuist een leuk spelertje uit m'n jeugd gehaald:
Florian Creemers (208952599)
17 jaar en 47 dagen, redelijk in vorm, gezond
Een populair persoon die temperamentvol en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.
Specialiteit: Krachtig
Volgende verjaardag: 05-09-2008
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 1 410
Loon: 493 €/week
Eigenaar: Martin's Heroes
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: matig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: goed
Scoren: matig Spelhervatting: waardeloos
PsicoTSI Tool Terminus Edition
Verdedigen[Vorm=Hoog]=7.69
Verdedigen[Vorm=Gemiddeld]=7.75
Verdedigen[Vorm=Laag]=7.81
Verdedigen[Loon]=7.67
Zit te twijfelen of ik de moeite ga nemen om hem nog even op te trainen of zo ga verkopen, hij is wel aardig gevorderd natuurlijk. Waarschijnlijk afhankelijk of ik de gewenste pops deze week wel krijg op verdedigen. Als ik nog een week nodig heb laat ik hem nog wel even meetrainen.
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4664 Reg.: 7 april 2003 | Na 90 minuten 2-2 in de beker tegen een 4e klasser en er dan in de 94e minuut met een golden goal uitvliegen, triest 
|
|
|
Lemming Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 8887 Reg.: 2 maart 2000 | Bewust verloren met een B-elftal. Ik wilde geen risico's meer nemen met het oog op blessures en mijn handhaving in mijn league.
Wel een poisitief bericht over de jeugd:
quote: 02-07-2008 Minder walkovers in de jeugdacademie
Vanaf nu zullen er minder WO's zijn bij de jeugdacademies. Als de manager van je tegenstander geen orders gegeven heeft, zullen de jongens van het team zelf die orders bepalen. Ze zullen een willekeurige positie op het veld innemen en de wedstrijd sowieso spelen (als er ten minste negen spelers in het team zitten).
Dat zal een heleboel van de huidige WO's voorkomen, en het betekent ook dat je spelers dan dus gewoon ook hun sterrenrating krijgen. Het is echter wel een tijdelijke oplossing. In de toekomst zal de HFA ervoor zorgen dat je team bij een WO van de tegenstander tegen een elftal speelt dat bestaat uit jochies van de lokale school. Dat houdt in dat je jonkies dus altijd zullen spelen en een sterrenrating krijgen.
De reden voor deze wijziging is dat deze rating een heel belangrijk stuk informatie geeft over je jeugdspelers. Maar omdat we het vreemd en onlogisch vonden om je spelers sterren te geven voor een wedstrijd die niet gespeeld is, hebben we deze oplossing bedacht.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Ik heb met de oude jeugd overigens al 3 maanden NIETS bruikbaars gepulld....
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 365 Reg.: 14 augustus 2001 |
quote: MiKaZa schreef:
Ik heb met de oude jeugd overigens al 3 maanden NIETS bruikbaars gepulld....
Toch maar overstappen naar de nieuwe dan?
Wel een goede zaak die ontwikkeling in de nieuwe Jeugdopleiding. Eindelijk altijd sterren die je kan zien.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Nee, dat sowieso niet. Heb het nu al druk en volgend jaar ga ik nadat ik afgestudeerd ben eerst wat ontwikkelingswerk doen en vervolgens begin ik aan een drukke baan en ik wil er ook nog een trainerscursus bij gaan doen en ook het huisje boompje beestje zal denk ik geen 10 jaar meer duren.....
Oftewel: druk druk druk en ik denk dat die jeugdopleiding er bij in gaat schieten bij mij dus ik doe het dan denk ik zonder.
Ben dan wel een stukje spelbeleving kwijt maar constant geld over de balk smijten lijkt me ook zinloos. Al zal ik me eens verdiepen in het geheel.
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4664 Reg.: 7 april 2003 |
quote: MiKaZa schreef:
Nee, dat sowieso niet. Heb het nu al druk en volgend jaar ga ik nadat ik afgestudeerd ben eerst wat ontwikkelingswerk doen en vervolgens begin ik aan een drukke baan en ik wil er ook nog een trainerscursus bij gaan doen en ook het huisje boompje beestje zal denk ik geen 10 jaar meer duren.....
Oftewel: druk druk druk en ik denk dat die jeugdopleiding er bij in gaat schieten bij mij dus ik doe het dan denk ik zonder.
Ben dan wel een stukje spelbeleving kwijt maar constant geld over de balk smijten lijkt me ook zinloos. Al zal ik me eens verdiepen in het geheel.
Die jeugdopleiding vraagt niet zo heel veel tijd hoor. Zodra je elftal staat is het eigenlijk een kwestie van elke week kijken welke spelers er naar het eerste elftal zouden kunnen en er daar 1 van doorsturen. Verder vul je de opengevallen plek weer op en raadpleeg je je scouts in de hoop een goede nieuwe toe te kunnen voegen.
Dat laatste lukt mij al weken niet meer trouwens. 17 jarigen accepteer ik sowieso al niet en als ze jonger zijn dan is het vaak slecht of zwak waar ze op uit gaan komen. Mijn selectie is nog groot genoeg (in het verleden is het voorgekomen dat ik nog maar 9 spelers in mn jeugteam had dus toen moest ik die losers wel toelaten ) dus ik wijs ze gewoon af.
|
|
|
Uit: Veldhoven Vak: Oost - X Posts: 5925 Reg.: 9 februari 2000 | Walk over vandaag, ondanks de voorgenomen wijziging, geen sterren dus... 
|
|
|
Demenkovets Legende
quote: Kokkie schreef:
Walk over vandaag, ondanks de voorgenomen wijziging, geen sterren dus... 
Dan heb je niet helemaal goed gelezen wat er veranderd is:
02-07-2008 Minder walkovers in de jeugdacademie
Vanaf nu zullen er minder WO's zijn bij de jeugdacademies. Als de manager van je tegenstander geen orders gegeven heeft, zullen de jongens van het team zelf die orders bepalen. Ze zullen een willekeurige positie op het veld innemen en de wedstrijd sowieso spelen (als er ten minste negen spelers in het team zitten).
Dat zal een heleboel van de huidige WO's voorkomen, en het betekent ook dat je spelers dan dus gewoon ook hun sterrenrating krijgen. Het is echter wel een tijdelijke oplossing. In de toekomst zal de HFA ervoor zorgen dat je team bij een WO van de tegenstander tegen een elftal speelt dat bestaat uit jochies van de lokale school. Dat houdt in dat je jonkies dus altijd zullen spelen en een sterrenrating krijgen.
De reden voor deze wijziging is dat deze rating een heel belangrijk stuk informatie geeft over je jeugdspelers. Maar omdat we het vreemd en onlogisch vonden om je spelers sterren te geven voor een wedstrijd die niet gespeeld is, hebben we deze oplossing bedacht.
Je tegenstander heeft maar 7 spelers, dus geldt de wijziging (nog) niet. In de toekomst zal dat waarschijnlijk ook wel veranderen, zie bovenstaande toelichting.
|
|
|
Vak: - Posts: 131 Reg.: 8 september 2007 | Als nood het hoogste is.... juistem . Na de uitbreiding van het stadion zat ikmet 201.000 in het rood. Zondag een jeugdspeler gepuld van 19 jaar met goed vleugelspel en 900 TSI. In transfervergelijking gaven ze van 1000 tot 75000 op. Uiteindelijk 57.000 voor gevangen. Is toch leuk . Verder was ik met de beker als in de 1e ronde uitgeschakeldna penalties.
[Dit bericht is veranderd door PSVlatare (op 3 juli 2008 21:38:10).]
|
|
|
Uit: Veldhoven Vak: Oost - X Posts: 5925 Reg.: 9 februari 2000 | Je hebt gelijk, hij heeft 7 spelers... 
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 365 Reg.: 14 augustus 2001 | Echt balen.
Doordat ik een 0-0-0 opstelling had doorgegeven in mijn oefenwedstrijdje. Heb ik helemaal geen training gehad. ARGGGHHH
dit stond er bij mijn teamnieuws.
quote: De training van deze week is verloren gegaan als gevolg van onbegrijpelijke acties van de manager van de club.
Een week verloren en had nog wel gehoopt op 2 of 3 poppers.
Bij de jeugd loopt ook weinig bruikbaars rond 
|
|
|
zalwel Bankzitter
Uit: tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 198 Reg.: 28 oktober 2007 | Magnus Olenerberg (36 jaar):
Zijn beoordeling op het gebied van scoren steeg van rampzalig naar waardeloos.
Carlos Perez Sola (30 jaar):
Zijn beoordeling op het gebied van scoren steeg van uitmuntend naar briljant.
Nooit geweten dat je 30 plussers kan optrainen maar goed vooral die 2e ben ik blij mee
|
|
|
Demenkovets Legende
quote: zalwel schreef:
Magnus Olenerberg (36 jaar):
Zijn beoordeling op het gebied van scoren steeg van rampzalig naar waardeloos.
Carlos Perez Sola (30 jaar):
Zijn beoordeling op het gebied van scoren steeg van uitmuntend naar briljant.
Nooit geweten dat je 30 plussers kan optrainen maar goed vooral die 2e ben ik blij mee
Tuurlijk kan dat, alleen tergend langzaam (en als je pech hebt daalt hij weer net zo hard op maandag).
Stel hij staat op 1,999 van zijn vaardigheid en traint er 0,001 bij.. ja, dan popt 'ie he (van rampzalig naar waardeloos in dit geval).
|
|
|
zalwel Bankzitter
Uit: tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 198 Reg.: 28 oktober 2007 |
quote: Demenkovets schreef:
(...)
Tuurlijk kan dat, alleen tergend langzaam (en als je pech hebt daalt hij weer net zo hard op maandag).
Stel hij staat op 1,999 van zijn vaardigheid en traint er 0,001 bij.. ja, dan popt 'ie he (van rampzalig naar waardeloos in dit geval).
Heb nog eens nagekeken, die 3 jarige was ook naar rampzalig gedaald net ervoor.. dus dat klopt. Maar heb t vermoeden dat die andere wel even zo blijft.. Die is sinds december 2007 van uitstekend naar briljant gegaan Hij popt dus 1 keer per seizoen
|
|
|
Demenkovets Legende
quote: zalwel schreef:
(...)
Heb nog eens nagekeken, die 3 jarige was ook naar rampzalig gedaald net ervoor.. dus dat klopt. Maar heb t vermoeden dat die andere wel even zo blijft.. Die is sinds december 2007 van uitstekend naar briljant gegaan Hij popt dus 1 keer per seizoen
Waarom heb je eigenlijk zulke oude spelers op je trainingsposities? Dat is echt doodzonde.. je team wordt zo maar heel langzaam beter en je vergooit een boel geld omdat je anders trainees daar neer had kunnen zetten om met winst te verkopen. Vooral als je scoren traint, dan heb je maar slechts 6 trainingsplaatsen, als je die ook nog eens met oudjes opvult blijft er weinig voor jonge spelers meer over..
|
|
|
|