| Poster | | Topic: Grote Hattrick.org topic (Part V) |  |
|
Lemming Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 8887 Reg.: 2 maart 2000 | Zo, mijn stadionuitbreiding is klaar. Van 21000 naar 45000 plaatsen. En het gaat a.s. zondag meteen officieel geopend worden met de (verlies-)wedstrijd tegen De Waal FC. 
|
|
|
zalwel Bankzitter
Uit: tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 198 Reg.: 28 oktober 2007 |
quote: Demenkovets schreef:
(...)
Waarom heb je eigenlijk zulke oude spelers op je trainingsposities? Dat is echt doodzonde.. je team wordt zo maar heel langzaam beter en je vergooit een boel geld omdat je anders trainees daar neer had kunnen zetten om met winst te verkopen. Vooral als je scoren traint, dan heb je maar slechts 6 trainingsplaatsen, als je die ook nog eens met oudjes opvult blijft er weinig voor jonge spelers meer over..
Die 36-jarige is een klaverjasser.. die andere is onmisbaar is mijn aanvoerder beste spits (betere trainees verkocht) en bovendien is het mijn spelhervatter. Hij heeft bovennatuurlijk scoren dusjaa.. als ik op de tl kijk en ik zie wat ik moet betalen voor een spelhervatter met daarnaast nog een normale stat die beter of gelijk is aan de speler die ik op dit moment op die positie heb, is het het niet waard. Daarnaast is hij mijn enige ECHT scorende spits, hij scoort altijd en overal.
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 3071 Reg.: 8 april 1999 |
quote: zalwel schreef:
(...)
Die 36-jarige is een klaverjasser.. die andere is onmisbaar is mijn aanvoerder beste spits (betere trainees verkocht) en bovendien is het mijn spelhervatter. Hij heeft bovennatuurlijk scoren dusjaa.. als ik op de tl kijk en ik zie wat ik moet betalen voor een spelhervatter met daarnaast nog een normale stat die beter of gelijk is aan de speler die ik op dit moment op die positie heb, is het het niet waard. Daarnaast is hij mijn enige ECHT scorende spits, hij scoort altijd en overal.
Ah oké, dan is het dus maar één speler. Toch blijf ik het zonde vinden, aangezien je maar zo weinig trainingsplaatsen hebt met scoren. Ik had hetzelfde probleem op m'n middenveld, mijn spelhervatter en tevens topscorer vond ik te oud worden (23 geloof ik, dus nog flink wat jonger dan die van jou). Maar die van mij ging langzamerhand tekort komen voor mijn niveau (uitmuntend PM in nu de 6e klasse). Daarom gezocht naar een vervanger, een verdediger met hetzelfde niveau SH die gelijkwaardig is aan mijn andere verdedigers. Die oude spelhervatter vervolgens verkocht (en flink voor gebeurd). De positie van de spelhervatter dus verplaatst op het veld van een trainingspositie naar een niet-trainingspositie. Beetje zoeken kan best een leuke optie opleveren. En je oude spelhervatter kan natuurlijk ook nog wat leuks opbrengen bij verkoop.
Voor de rest niet blindstaren op zijn doelpuntstatistieken. M.u.v. de spelhervattingen zijn die volstrekt random. Dát er gescoord wordt ligt aan de teamratings en niet aan een speler. Wie vervolgens het doelpunt op zijn naam krijgt (de verdeling van de doelpunten dus) heeft wel weer te maken met de scoringsvaardigheden. Maar dat gaat dus pas op als er al gescoord is en niet òf er gescoord wordt.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | TSI: 3300 (+8590/-5290)
Vorm: 3 (+6/-3)
Conditie: 2 (+3/-1)
Vleugelspel: 3 (+3/-)
Salary: € 379,90 (+€ 460,90/-€ 81,00)
3 poppers, wederom mijn trainer die jojo't en 2 trainees, 1 naar briljant vleugelspel en een vrij nieuwe naar formidabel.
Vorm van de basis ook netjes omhoog.
(...)
Een klaverjasser naar waardeloos????? Dat is apart joh!
|
|
|
zalwel Bankzitter
(...)
Ah oké, dan is het dus maar één speler. Toch blijf ik het zonde vinden, aangezien je maar zo weinig trainingsplaatsen hebt met scoren. Ik had hetzelfde probleem op m'n middenveld, mijn spelhervatter en tevens topscorer vond ik te oud worden (23 geloof ik, dus nog flink wat jonger dan die van jou). Maar die van mij ging langzamerhand tekort komen voor mijn niveau (uitmuntend PM in nu de 6e klasse). Daarom gezocht naar een vervanger, een verdediger met hetzelfde niveau SH die gelijkwaardig is aan mijn andere verdedigers. Die oude spelhervatter vervolgens verkocht (en flink voor gebeurd). De positie van de spelhervatter dus verplaatst op het veld van een trainingspositie naar een niet-trainingspositie. Beetje zoeken kan best een leuke optie opleveren. En je oude spelhervatter kan natuurlijk ook nog wat leuks opbrengen bij verkoop.
Voor de rest niet blindstaren op zijn doelpuntstatistieken. M.u.v. de spelhervattingen zijn die volstrekt random. Dát er gescoord wordt ligt aan de teamratings en niet aan een speler. Wie vervolgens het doelpunt op zijn naam krijgt (de verdeling van de doelpunten dus) heeft wel weer te maken met de scoringsvaardigheden. Maar dat gaat dus pas op als er al gescoord is en niet òf er gescoord wordt.
Ja mijn probleem si alleen dat op een vleugelspeler na, mijn team geen echt zwakke plekken kent, en ja mijn trainingslinie aanvallen. Ik zie het niet zo zitten een briljant (of hoger) vleugelspeler met 3 bijstats te halen. Dat gaat als er al 1 op de tl staat heel veel kosten.
|
|
|
Demenkovets Legende
quote: MiKaZa schreef:
(...)
Een klaverjasser naar waardeloos????? Dat is apart joh!
Was ook net gedaald van waardeloos naar rampzalig en nu weer teruggestegen, zie zijn posting ervoor, dus wel verklaarbaar.
Mijn training wederom niet het gewenste resultaat
Komende week 2x 5-4-1 spelen en 'gewoon' weer verdedigen trainen (ipv controlerend spel), dan moet het toch lukken met de pops. Heb toch een WO en de week erop een vrijwel kansloze missie dus het verlies aan formatie-ervaring kan ik op de koop toenemen (of misschien ga ik hem wel wegcounteren op 5-4-1 ).
Ja mijn probleem si alleen dat op een vleugelspeler na, mijn team geen echt zwakke plekken kent, en ja mijn trainingslinie aanvallen. Ik zie het niet zo zitten een briljant (of hoger) vleugelspeler met 3 bijstats te halen. Dat gaat als er al 1 op de tl staat heel veel kosten.
Een multiskill vleugel is inderdaad extreem duur. Maar waarom niet een mid of verdediger vervangen door een ongeveer gelijkwaardige mét spelhervatting? Zo heb ik het tenminste gedaan.
EDIT: even een hele andere vraag (jaja die heb ik af en toe ook ). Krijgen je spelers ook ervaring als je een walk over hebt? (uiteraard niet zelf veroorzaakt) Kan het nergens zo terugvinden..
[Dit bericht is veranderd door Demenkovets (op 4 juli 2008 21:09:04).]
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 |
(...)
Een multiskill vleugel is inderdaad extreem duur. Maar waarom niet een mid of verdediger vervangen door een ongeveer gelijkwaardige mét spelhervatting? Zo heb ik het tenminste gedaan.
EDIT: even een hele andere vraag (jaja die heb ik af en toe ook ). Krijgen je spelers ook ervaring als je een walk over hebt? (uiteraard niet zelf veroorzaakt) Kan het nergens zo terugvinden..
Ja maar een klaverjasser van 36 wordt toch zo vreselijk snel minder waard als gevolg van zijn leeftijd dat een evt. pop er niet tegen op kan qua waarde?
|
|
|
Demenkovets Legende
(...)
Ja maar een klaverjasser van 36 wordt toch zo vreselijk snel minder waard als gevolg van zijn leeftijd dat een evt. pop er niet tegen op kan qua waarde?
Het is allemaal net afhankelijk van hoever hij gezakt is in de lagere skill. Stel dat hij is gedaald van 2,3 (=waardeloos) naar 1,999 (zoals in mijn voorbeeld). Dan kan hij dus best na een training weer gepopt zijn, net zoals coaches af en toe naar een hoger niveau (rampzalig) klaverjassen. De kans is echter groot dat hij maandag weer terugzakt naar rampzalig, als scoren de skill is waarop hij bij de update weer gaat dalen (is volgens mij ook enigszins random).
Als hij was gezakt van 2,1 naar 1,7 is het wel vrijwel uitgesloten dat hij ooit terugkomt op waardeloos, zeker als klaverjasser.
Heb even uitgerekend, afgezien van conditietraining en vormdalingen zou een 36-jarige er als klaverjasser ongeveer 168 trainingsweken over doen om 1 level te stijgen in skill, oftewel 0,006 achter de komma verbetering per week 
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Ja maar wat schiet je er mee op als hij wel stijgt? Een paar 1000.....
|
|
|
Demenkovets Legende
Ja maar wat schiet je er mee op als hij wel stijgt? Een paar 1000.....
Helemaal niets op zo'n niveau nee, maar het is toch ook geen trainee? Ik neem aan dat hij niet speelt om eventueel te kunnen poppen..
|
|
|
Charly Vaste waarde in elftal
Uit: Reeuwijk Vak: Noord - PP Posts: 384 Reg.: 3 maart 1999 | Wat zouden jullie maximaal betalen voor een 24 jarige spits met formidabel scoren, uitstekend passen en buitenaards spelhervatting ? Tevens eigenschap snel.
|
|
|
zalwel Bankzitter
Uit: tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 198 Reg.: 28 oktober 2007 | even terugkomen op dat gedoe met die 30-jarige spits in mn trainingslinie. Het is lastig voor me om een verdediger of middenvelder terug te halen van hetzelfde of hoger niveau met ook nog een spelhervatten. Ik speel 7e divisie en heb alleen maar wonderbaarlijke middenvelders en mijn verdediging heeft ook niet echt zwaktes (voor de 7e divisie). Misschien dat ik aan t eind van het seizoen eens kan kijken of ik iets kan proberen maar ik kan niet echt een manier bedenken heo ik op een gezonde manier snel aan 3 miljoen ofzo kom.. Mijn trainees zijn er een paar weken geleden uitgegaan.
[Dit bericht is veranderd door zalwel (op 5 juli 2008 16:05:37).]
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - W Posts: 6691 Reg.: 28 november 2001 | Heb een tijdje niet meer gepost, omdat ik slecht internet had, dat was ook aan m'n hattrick prestaties te merken, vorig jaar net 6e geworden, terwijl er wel wat meer in zat.
Dit jaar gaat het een stuk beter, m'n aanvallers trainen lekker door en zijn dit jaar lekker goed. Middenveld staat nog steeds, niet heel bijzonder. Gister een nieuwe verdediger gekocht, Wonderbaarlijke met aardige bijstats.
Wat doen jullie trouwens met individuele orders in de jeugdopleiding? Heeft dat enig effect?
|
|
|
zalwel Bankzitter
Uit: tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 198 Reg.: 28 oktober 2007 | pff heb net eens gekeken.. t is al zo lang slecht weer tijdens thuiswedstrijden bij mij:S en ik maar denken dat die over een seizoen wel ongeveer gelijk verdeeld was..
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 |
pff heb net eens gekeken.. t is al zo lang slecht weer tijdens thuiswedstrijden bij mij:S en ik maar denken dat die over een seizoen wel ongeveer gelijk verdeeld was..
Het weer is gelijk verdeeld, niet of je op die dagen thuis moet spelen....
(...)
Helemaal niets op zo'n niveau nee, maar het is toch ook geen trainee? Ik neem aan dat hij niet speelt om eventueel te kunnen poppen..
Een klaverjasser haal je wel om te poppen, daarom vergiste ik me. Was dus 'gewoon' vulling van het reserveteam ipv een klaverjasser?
|
|
|
zalwel Bankzitter
(...)
Een klaverjasser haal je wel om te poppen, daarom vergiste ik me. Was dus 'gewoon' vulling van het reserveteam ipv een klaverjasser?
Tja hij staat (tijdelijk) wel in de basis-11 omdat hij ondanks zijn leeftijd nog vrij behoorlijk pm heeft (wonderbaarlijk) Daarnaast heeft ie ervaring. Maar hij staat er inderdaad niet in om te poppen:P en k neem ook aan dat het niet lang meer gaat duren voor hij weer naar rampzalig gaat..
[Dit bericht is veranderd door zalwel (op 6 juli 2008 20:16:38).]
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | ******** verloren vanavond..... Had volgens HTRatings met mijn vleugels naar de midden vleugelratings van minimaal uitstekend zeer hoog (andere kant nog veel hoger) kunnen halen. Nu wist ik wel dat de regels aangepast zijn en HT Ratings niet dus dat het wat lager uit zou komen maar redelijk en matig viel vies tegen.
Zodoende had mijn vleugelaanval tactiek niet het gewenste effect en dus 2-1 verloren met een gemiste penalty, erg zuur. Komend weekeinde weer verliezen, knap klote dit seizoen. Tijd om alles nu echt definitief om te gaan vormen maar dan moet er ff een trainee poppen, dat geeft me de financiele ruimte om wat dingen om te vormen want dit seizoen is toch verloren, sterker nog: ik ben gewoon weer nummer 6 in mijn competitie door de zeer zeer zeer sterke nieuwe ploegen die mijn competitie naar de top 20 van alle 6e divisies hebben gebracht.
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 27218 Reg.: 8 juni 2001 | 1-4 gewonnen! Ik sta 1e met 3 gewonnen en een doelsaldo van 11-1!
Volgende week de topper tegen de nummer 2. Met andere woorden, het wordt hopen dat ik woensdag in de beker geen blessures of schorsingen krijg.
[Dit bericht is veranderd door Giallorossi (op 6 juli 2008 22:20:24).]
|
|
|
Kampioenuh 2007-2008! Veelbelovend talent
Uit: Eindhoven Vak: Oost - Y Posts: 99 Reg.: 16 augustus 2006 | WOW, eerste 3 wedstrijden gewonnen waaronder net de pot tegen de gedoodverfde nummer twee. Een uitwedstrijd die ik niet had verwacht te winnen.
Zou het dit seizoen dan eindelijk lukken.... 
|
|
|
Ibi Fires! Vaste waarde in elftal
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 365 Reg.: 14 augustus 2001 | Gisteren om Mots 3-3 uit bij een van de andere titelkandidaten, na 2-0 en 3-1 te hebben voorgestaan.
Wel nog eerste in de competitie en op topscoorderslijst.
volgende week thuis tegen de nr3 in een verbouwd stadion, ben benieuwd.de kansen waren 4 voor mij en 3 voor hem.
Daarnaast 2 pleisters.
Heeft dat ook nog invloed op de spelers, qua niveau dat ze halen?
Alle ratings van mij waren beter, behalve het middenveld.
Daardoor denk ik dan ook een gelijkspel + dat het uit was.
Wel vergeten de vleugels naar het midden te zetten, had ook nog iets op kunnen leveren.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Ik heb nog eens op Alltid gekeken en mijn competitie blijft stijgen, inmiddels 13e van alle 6e's. Als ik in de middenmoot van de 6e's zou zitten zou ik zelfs kampioen worden..... Zodoende heb ik besloten om dit jaar te gaan degraderen naar de 7e. Hopelijk kom ik dan in een 7e die niet bizar zwaar is en dan kan ik het jaar daarna promoveren. Komende weken maar eens wat dure spelers opruimen en wat tonnen aan salaris besparen.
quote: Ibi Fires! schreef:
Gisteren om Mots 3-3 uit bij een van de andere titelkandidaten, na 2-0 en 3-1 te hebben voorgestaan.
Wel nog eerste in de competitie en op topscoorderslijst.
volgende week thuis tegen de nr3 in een verbouwd stadion, ben benieuwd.de kansen waren 4 voor mij en 3 voor hem.
Daarnaast 2 pleisters.
Heeft dat ook nog invloed op de spelers, qua niveau dat ze halen?
Alle ratings van mij waren beter, behalve het middenveld.
Daardoor denk ik dan ook een gelijkspel + dat het uit was.
Wel vergeten de vleugels naar het midden te zetten, had ook nog iets op kunnen leveren.
Pleisters maakt volgens mij niets uit op prestatie! Daarnaast is die pleister over een week wel weg hoor!
Met je vleugels naar de midden had je middenveld nog wel wat omhoog gegaan denk ik, kan je net de zege gekost hebben als is uit bij een titelkandidaat gelijkspelen zo verkeerd nog niet!
|
|
|
E-T Internationale topspeler
Uit: mierlo Vak: Zuidwest - GG Posts: 1889 Uploads: 23 Reg.: 25 december 2005 | 0-0 Gelijk gespeeld in een uitwedstrijd tegen mijn belangrijkste concurrent. Sta nou 1e met 7 punten.
|
|
|
Chief Hooligan Legende Runner-up PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Zilst & Deventer Vak: Oost - W Posts: 1520 Reg.: 16 april 2004 | Helaas met 2-1 verloren. Wel 2 rode kaarten, anders misschien
een kleine kans op een gelijkspel gehad.
Heeft iemand het onderstaande ooit meegemaakt?
"Jongens! Jongens! Dit kan toch niet! Dit kan toch niet! Wat een afschuwelijke vertoning!" Ook de stadionspeaker had er geen goed woord voor over toen in de 70e minuut wat duw- en trekwerk op het middenveld ontaardde in een veldslag tussen beide teams. Na de orde hersteld te hebben, riep de scheidsrechter op advies van zijn grensrechter Maksymilian Nowikowski bij zich en gaf de Zeelst-speler een rode kaart. "Jongens! Jongens! Dit kan toch niet! Dit kan toch niet! Wat een afschuwelijke vertoning!" Ook de stadionspeaker had er geen goed woord voor over toen in de 71e minuut wat duw- en trekwerk op het middenveld ontaardde in een veldslag tussen beide teams. Na de orde hersteld te hebben, riep de scheidsrechter op advies van zijn grensrechter Huub Demmenie bij zich en gaf de Zeelst-speler een rode kaart.
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 3071 Reg.: 8 april 1999 | Wat een boefjes zeg!
Wel eens 1x gehad in een wedstrijd, maar geen 2x en al helemaal niet 2x in 2 minuten tijd.
Mijn wedstrijd trouwens in de verwachte walk-over met 5-0 gewonnen. Nu m'n reserve-aanvallers eens aan het verjongen, heb een bijna 28-jarige op de lijst gezet (uitstekend scoren, redelijk passen) en al een nieuwe jongere (21 jr) voor veel minder geld teruggehaald (goed scoren, goed passen). Is wel iets minder maar veel ervaring hebben ze allebei al niet en het is m'n 2e reserve dus zal niet gauw hoeven optreden. Gaat in elk geval weer een tijdje mee. TSI is ongeveer gelijk, dus ik denk dat ik er per saldo niet echt veel op achteruit ga (misschien zelf op vooruit als hij al ver in z'n scoren zit, maar dat is nu lastig vast te stellen).
|
|
|
Charly Vaste waarde in elftal
Uit: Reeuwijk Vak: Noord - PP Posts: 384 Reg.: 3 maart 1999 | Hee MiKaZa ! Kom gezellig in mijn 7e volgend seizoen. Ik moet zelfs mijn uiterste best doen om niet te promoveren. Hahaha, moet nog uitkijken, heb al 7 uit 3. Wordt een extra keertje pic-cen, denk ik. Heb inmiddels 8 posities ingevuld. Ga 3 topmiddenvelders kopen, zodra ik zeker weet dat ik niet meer kan promoveren. Het geld is al aanwezig. Wil begin volgend seizoen ruim boven de 200 stats komen en dan naar 6. Heb nu allemaal topjeugd gekocht van 17 tot 19, voor veel teveel geld, dus kan nog jaren verder.
|
|
|
|