| Poster | | Topic: Grote Hattrick.org topic (Part V) |  |
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7312 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: Charly schreef:
Nee hij is zelfs beter omdat hij minder verdient. Hij levert dezelfde bijdrage aan je ratings als een briljante keeper. Maar ik krijg toch geen gelijk van jou, ook niet als ik het wel heb ...
Wat is dit nou weer voor flauwigheid?
Jij kwam in het verleden dit topic binnen gestormd met onzinnige opmerkingen en beweringen. Vervolgens werd je uitgelachen en kwam je met de vraag of je wat ons betreft welkom was. Hierop kwam geen positieve reactie, toch ga je posten.
Hoor je mij daar over? Maak ik flauwe of op jouw gerichte opmerkingen?
Het enige wat ik nu zeg is dat hij géén briljante keeper is, ongeacht wat hij bijdraagt. Simpel as that!
|
|
|
Charly Basisspeler
Vak: - Posts: 330 Reg.: 3 maart 1999 | Zucht ... Laat ik het dan zo zeggen: Je bent een dief van je eigen portemonnee als je voor 3 miljoen of meer een briljante keeper van 19 koopt, als je ook voor minder dan 1,7 miljoen een keeper formidabel (van dezelfde leeftijd) kunt kopen, die ook nog redelijk kan verdedigen. Waar of niet waar ? Ps: er mogen ook andere "kenners" reageren.
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 26715 Reg.: 8 juni 2001 |
quote: Philip schreef:
(...)
Ik ook voor het eerst 6e ronde beker, moet nu tegen een erg goede 4e klassert. Ik zal bij jou eens kijken hoe je het aangepakt hebt? Nog gespeeld met pic/mots tactieken?
Ik heb tot nu toe elke bekerwedstrijd gepict 
Mijn teamgeest is nu al een paar weken tussen dolgelukkig en paradijs op aarde, dus zelfs als ik pic, haal ik, als ik thuis speel, een uitstekend hoog middenveld.
Zondag ga ik piccen en m'n trainees sparen voor woensdag. Zondag win ik toch wel. Ik moet woensdag tegen een 2e klasser waar ik wel een kans tegen heb. Hij is gister namelijk een team zonder eigenaar geworden en hij haalt in een uitwedstrijd een redelijk laag middenveld. Ik zal waarschijnlijk een formidabel zeer hoog middenveld halen. Alleen wordt het heel moeilijk om zijn verdediging te breken, want hij heeft echt een hele sterke verdediging!
|
|
|
quote: Charly schreef:
Zucht ... Laat ik het dan zo zeggen: Je bent een dief van je eigen portemonnee als je voor 3 miljoen of meer een briljante keeper van 19 koopt, als je ook voor minder dan 1,7 miljoen een keeper formidabel (van dezelfde leeftijd) kunt kopen, die ook nog redelijk kan verdedigen. Waar of niet waar ? Ps: er mogen ook andere "kenners" reageren.
Zucht ... Laat ik het dan zo zeggen: ik heb nergens gezegd dat jouw keeper niet goedkoop is of even hoog kan halen als een briljante keeper. Ik gaf slechts aan dat hij niet briljant is, dus daar mag je hem ook niet mee vergelijken.
Het is namelijk zo dat niet iedereen op de hoogte is van deze regel (of er naar handelt) maar gevolg hiervan is natuurlijk een lagere prijs. Daar doe jij nu je voordeel mee maar als je hem ooit wilt verkopen (als hij nog hoger verdedigen heeft) en de situatie is niet veranderd blijft er weinig vraag voor zulke spelers en dus ook wat lagere prijzen dus het prijsverschil zal (als de situatie niet veranderd) aanwezig blijven.
Met dit alles heb ik geen enkel waardeoordeel gegeven aan jouw aankoop, ik constateer alleen iets en merkte op dat jouw manier van vergelijken appels met peren vergelijken is.
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 2866 Reg.: 8 april 1999 | Toch moet ik Charly in dezen wel gelijk geven hoor, Mikaza! Sinds dit seizoen geldt verdedigen voor keepers ook voor wat betreft de ratings. Keepen leidt tot hogere verdedigingsratings, dat is het enige wat de vaardigheid keepen doet. Wanneer een keeper dus meer verdedigen heeft kun je dat dus meenemen in zijn werkelijke keepersvaardigheid, in de verhouding 1:3. Een formidabele keeper met redelijk verdedigen presteert dan evengoed als een (bijna) briljante keeper zonder verdedigen. Dus mag je ze op die manier wel vergelijken. Zelfde verhaal als passen bij spitsen. Daar geldt dat net zo. Qua (hoofd)skill inderdaad niet gelijk nee, qua bijdrage aan je team wél. Dan heb je weleen koopje gedaan, met de huidige prijzen. Bij verkoop moet je nog afwachten of iedereen deze regel inmiddels doorheeft. Kun je nu moeilijk iets over concluderen, behalve wanneer zo'n speler op korte termijn weer verkocht zal worden. Hoe dan ook zal hij waarschijnlijk wel minder opleveren dan een briljante, aangezien een hogere hoofdskill toch meer in het oog springt. Maar ik begrijp dat Charly hem nog wel een tijdje voor zijn selectie houdt, dus die vraag is dan toch niet zo relevant. Hier komt denk ik ook de discussie vandaan: Mikaza redeneert vanuit de transferlijst en heeft op die manier wel een beetje een punt, Charly redeneert vanuit de prestatiemogelijkheden (net als ik) en heeft daarin ook zeker gelijk.
Klein puntje nog.. Een gelijkwaardige keeper met een lager salaris is echter niet beter, wel (financieel) aantrekkelijker. Klein nuanceverschil.
|
|
|
quote: Demenkovets schreef:
Toch moet ik Charly in dezen wel gelijk geven hoor, Mikaza! Sinds dit seizoen geldt verdedigen voor keepers ook voor wat betreft de ratings. Keepen leidt tot hogere verdedigingsratings, dat is het enige wat de vaardigheid keepen doet. Wanneer een keeper dus meer verdedigen heeft kun je dat dus meenemen in zijn werkelijke keepersvaardigheid, in de verhouding 1:3. Een formidabele keeper met redelijk verdedigen presteert dan evengoed als een (bijna) briljante keeper zonder verdedigen. Dus mag je ze op die manier wel vergelijken. Zelfde verhaal als passen bij spitsen. Daar geldt dat net zo. Qua (hoofd)skill inderdaad niet gelijk nee, qua bijdrage aan je team wél. Dan heb je weleen koopje gedaan, met de huidige prijzen. Bij verkoop moet je nog afwachten of iedereen deze regel inmiddels doorheeft. Kun je nu moeilijk iets over concluderen, behalve wanneer zo'n speler op korte termijn weer verkocht zal worden. Hoe dan ook zal hij waarschijnlijk wel minder opleveren dan een briljante, aangezien een hogere hoofdskill toch meer in het oog springt. Maar ik begrijp dat Charly hem nog wel een tijdje voor zijn selectie houdt, dus die vraag is dan toch niet zo relevant. Hier komt denk ik ook de discussie vandaan: Mikaza redeneert vanuit de transferlijst en heeft op die manier wel een beetje een punt, Charly redeneert vanuit de prestatiemogelijkheden (net als ik) en heeft daarin ook zeker gelijk.
Klein puntje nog.. Een gelijkwaardige keeper met een lager salaris is echter niet beter, wel (financieel) aantrekkelijker. Klein nuanceverschil.
Precies het punt dat ik wilde maken, ik zei ook:
Met dit alles heb ik geen enkel waardeoordeel gegeven aan jouw aankoop, ik constateer alleen iets en merkte op dat jouw manier van vergelijken appels met peren vergelijken is.
Oftewel ik ben het zelfs eens met zijn redenatie over dat zo'n keeper reuze interessant is alleen hij is:
a) niet goedkoop omdat bij transfervergelijking een briljante 3 miljoen doet
b) doordat veel mensen het niet weten dat het zo werkt qua trainingsstof minder interessant
|
|
|
Charly Basisspeler
Vak: - Posts: 330 Reg.: 3 maart 1999 | Dus eigenlijk moeten we kiezen. Houden we ons mond dicht en vertellen we niets nieuws aan mensen die niet de moeite nemen om zich te verdiepen in de regels. Of geven we af en toe gratis advies aan minder fanatieke spelers en beginners ? Ik kies op dit forum voor het laatste. Op hattrick zelf post ik vrijwel nooit. Ik zou tot slot hier nog over willen zeggen: Aan iedereen die op korte termijn zijn keeper gaat vervangen: Doe het nu ! Die regel blijft niet onbekend en zeker voor mensen die verdedigers trainen is het ideaal. Je hebt dan de aanschafprijs, salariskosten van bijv. een formidabele keeper, maar die levert wel de BIJDRAGE aan je team van een briljante keeper. En ja, demenkovets, mijn keeper is 19 en 50 dagen, dus die krijgt nog heel wat jaartjes training.
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 2866 Reg.: 8 april 1999 |
quote: MiKaZa schreef:
Oftewel ik ben het zelfs eens met zijn redenatie over dat zo'n keeper reuze interessant is alleen hij is:
a) niet goedkoop omdat bij transfervergelijking een briljante 3 miljoen doet
Een kale briljante ja, zonder bijstat verdedigen. Die presteert dus bij benadering net zo goed als een formidabele met redelijk verdedigen. Voor je team maakt dat totaal geen verschil. Als Charly nu een briljante keeper met rampzalig verdedigen had gekocht voor die prijs was het een koopje geweest, ook volgens de transfervergelijking. Maar toch presteert die net zo goed als de keeper die hij gekocht heeft.
Trouwens, de transfervergelijking voor keepers kijkt niet naar bijstats. Een meerwaarde van redelijk verdedigen (vrij zeldzaam lijkt me) wordt daarin niet meegenomen. Je bent dan dus briljante keepers met willekeurig verdedigen aan het vergelijken met formidabele keepers met willekeurig verdedigen. Dat vind ik juist appels met peren vergelijken.
quote: b) doordat veel mensen het niet weten dat het zo werkt qua trainingsstof minder interessant
Dat is een kwestie van tijd, zoals elk nieuwe regel. Meestal duurt het een seizoen voor het gros het een beetje door begint te krijgen. Al blijven er nog jaren mensen onwetend (kijk voor de gein eens op het HT-vragenforum hoeveel mensen er opeens achter komen dat hun spelers 2 kleuren sterren krijgen en geen flauw idee hebben wat het betekent...).
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7312 Reg.: 18 juli 2002 | Klopt, dus zoals Charly zegt moet je echt nu zo'n keeper halen voor een appel en een ei!
Maar ik denk dat op het Hattrick forum posten totaal zinloos is, daar bereik je juist de mensen mee die zich in de game verdiepen en die weten dit vaak wel. Juist de grote massa weet het niet en die krijg je niet te pakken ook.
Prima wat mij betreft want ik ga denk ik de komende tijd aan de slag met zo'n keeper, geld zat tenslotte 
|
|
|
zalwel Lid 2e elftal
Uit: tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 168 Reg.: 28 oktober 2007 | Nu is mijn vraag.. staat er vaak zo'n soort keeper op de tl? Ik ben al een hele tijd aan het nadenken over een nieuwe keeper. Mijn huidige keeper heeft formidabel keepen en zit dicht tegen zijn 27e aan. Verder heeft ie geen bijstats. Transfervergelijking geeft zo'n 1,2 tot 1,5 miljoen. Met een kleine bijtelling is een keeper zoals charly die heeft zelfs voor mij als arme sloeber in de 7e betaalbaar Ik wil dus wel eens weten of er vaak keepers met hoog keepen (formidabel of hoger) met verdedigen op de tl staan?
O en dan nog dit: ook al vindt ik dat charly vaak een beetje zeurderig kan overkomen, deze tip was best een goede en heeft zeker een meerwaarde voor dit forum 
[Dit bericht is veranderd door zalwel (op 19 juli 2008 15:39:02).]
|
|
|
Charly Basisspeler
Vak: - Posts: 330 Reg.: 3 maart 1999 | Ik ben wel benieuwd wat je gaat kopen, Mikaza. Ik denk dat briljante keepers die ook nog kunnen verdedigen helemaal zeldzaam zijn. Had zelf hiervoor een uitstekende keeper met zwak verdedigen en goed spelhervatting. Die ga ik nu maar verpatsen, denk ik. Maar zelfs dat is dus eigenlijk al een formidabele keeper.
|
|
|
quote: zalwel schreef:
Nu is mijn vraag.. staat er vaak zo'n soort keeper op de tl? Ik ben al een hele tijd aan het nadenken over een nieuwe keeper. Mijn huidige keeper heeft formidabel keepen en zit dicht tegen zijn 27e aan. Verder heeft ie geen bijstats. Transfervergelijking geeft zo'n 1,2 tot 1,5 miljoen. Met een kleine bijtelling is een keeper zoals charly die heeft zelfs voor mij als arme sloeber in de 7e betaalbaar Ik wil dus wel eens weten of er vaak keepers met hoog keepen (formidabel of hoger) met verdedigen op de tl staan?
O en dan nog dit: ook al vindt ik dat charly vaak een beetje zeurderig kan overkomen, deze tip was best een goede en heeft zeker een meerwaarde voor dit forum 
Vaak niet maar je komt ze wel tegen, zoek eens even op de TL en je vindt er zeker af en toe een. Zoals morgenavond in Oost Europa om 20:00 vind je er een van 20 en 2 miljoen als prijs.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7312 Reg.: 18 juli 2002 | Netjes gelijk gespeeld, 1-1. Tegen de ploeg direct onder mij. Ik wilde zeker niet winnen ivm dat ik wil degraderen maar verliezen was ook niet nodig gezien dat ik nog wel wat supporters over wil houden Prima gelopen dus, kwartiertje voor tijd 1-1 gemaakt en net voor tijd nog bijna gewonnen maar gelukkig (klinkt vreemd) gebeurde dat dus niet.
Heb ook mijn nieuwe keeper binnen, zoals ik al zei kom je er af en toe 1 tegen en nu stond er een briljante met goed verdedigen te koop. Zijn erg uitzonderlijk en ook vrij prijzig: 3,5 miljoen maar als je ziet wat een wereldklasse keeper van 22 gemiddeld kost (dat niveau moet hij dus kunnen halen gezien zijn verdedigen) ben je nog 1 tot 2 miljoen meer kwijt dus ik ben voorlopig happy hiermee. Mocht de HT-wereld dit alles wel gaan ontdekken ben ik natuurlijk helemaal spekkoper
PS: nog 7 miljoen over voor versterkingen voor komend seizoen 
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 26715 Reg.: 8 juni 2001 | 8-0 gewonnen! Ik heb nu 15 punten uit 5 wedstrijden en een doelsaldo van 25-1 
|
|
|
Lemming Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 8858 Reg.: 2 maart 2000 | Oh oh oh het gaat niet goed dit seizoen. Zojuist weer verloren, met 2-1. Op de een of andere manier lukt het dit seizoen net niet, wat vorig seizoen wel gewoon goed liep. Ik vrees dat ik snel een nieuwe topverdediger en een nieuwe topspits moet gaan halen, of anders zit ik volgend seizoen weer boontjes te doppen in de 7e klasse...
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4581 Reg.: 7 april 2003 | Op PIC een uitwedstrijd met 0-7 gewonnen van de nummer 2 
|
|
|
Charly Basisspeler
Vak: - Posts: 330 Reg.: 3 maart 1999 | Ook weer een overwinning. Dit keer 0-5. Sta nu 2e, moet bijna gaan beginnen met expres verliezen, want anders promoveer ik. Mijn team moet echt nog 1 jaar rijpen in de 7e. Volgende week maar eens piccen tegen de koploper. Mooie keeper trouwens, Mikaza. Zou willen dat ik zoveel centjes had om te investeren ...
[Dit bericht is veranderd door Charly (op 21 juli 2008 00:07:21).]
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7312 Reg.: 18 juli 2002 | |
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 2866 Reg.: 8 april 1999 | Haha, bij de ongeslagen koploper op bezoek de overwinning weggesnaaid Vrij onterechte 0-1 overwinning (hij: middenveld goed zeer hoog, ik: redelijk heel laag), maar de punten zijn er niet minder welkom op. Sta nu 3e op slechts 2 pt van de koploper.
Wat betreft die keeperskwestie, ik heb vorig seizoen mijn uitstekende reservekeeper al wel ingeruild voor een goed keeper met slecht verdedigen (gelijkwaardig). Mijn briljante basiskeeper ga ik niet inwisselen, die voldoet nog prima op dit niveau.
|
|
|
Veense boer Legende
Uit: Veenendaal Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1596 Reg.: 9 augustus 2001 | 1-0 verloren van een directe concurrent, nu afgezakt naar onderste regionen. Komende weken maar punten pakken. Middenvelders staan op het punt om te poppen, dus dat scheelt alweer.
|
|
|
Ibi Fires! Basisspeler
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 304 Reg.: 14 augustus 2001 | Gisteren 3-0 gewonnen op PIC uit bij de nr5.
Wilde eerst niet piccen omdat het een best aardig team is, maar uiteindelijk toch maar gedaan.
Sta nu eerste op doelsaldomet 13 punten .
Volgende week MOTS tegen de nr 2.
Hij heeft een rode kaart gekregen en mist een goede verdediger. Ik ben op volle oorlogssterkte.
MiKaZa ik heb het met je te doen. Maar je wilde toch degraderen 
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 26715 Reg.: 8 juni 2001 | Ik ben door naar de 7e ronde!!
Ik moet nu in de 7e ronde tegen de nummer 8 van Nederland 
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7312 Reg.: 18 juli 2002 | Gaaf zeg! Gefeliciteerd hoor!
|
|
|
Lemming Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 8858 Reg.: 2 maart 2000 | Heerlijk zo'n bidwar op je speler, 4 ploegen die erg graag mijn 17-jarige redelijk positiespel, matig passen wilden hebben uit mijn jeugd. Heeft me 137.000,- opgeleverd, terwijl de transfervergelijking vooraf ook bedragen als 40.000,- aangaf
En daarnaast mijn 26-jarige spits met formidabel scoren verkocht voor 1,1 miljoen terwijl ik hem op zijn 21e gekocht heb voor 550.000,- terwijl ik hem nooit getraind heb
Nu met mijn budget van 3 miljoen op zoek naar mijn gewenste monsterspits! Ik wil minimaal briljant met uitstekend passen denk ik. Of met heel veel vleugelspel om tegenstanders op de vleugel te kunnen verrassen. Dat moet lukken voor zondag, alleen nog even de tijd vinden om de TL af te speuren 
|
|
|
Philip Legende
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 1853 Reg.: 9 april 1999 | Hop! Hier eveneens 7e ronde beker! Nu zal ik er toch langzamerhand wel eens uit gaan vliegen (moet tegen een 3e divisionist)
Maar wel weer ff 3 ton recette ophalen!
|
|
|
|