| Poster | | Topic: Grote Hattrick.org topic (Part V) |  |
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | TSI: 3180 (+8130/-4950)
Salary: € 8.527,30 (+€ 8.527,30/-€ 0,00)
Vorm: 5 (+8/-3)
Conditie: 0 (+1/-1)
Vleugelspel: 1 (+1/-)
22 jarige verdediger gepopt, gaat er nu echt uit en er komt een nieuwe goede trainee voor terug.....
Als ik die bekerverhalen zo lees dan wil ik volgend jaar ook een gooi doen naar een mooi bekerresultaat aangezien ik dan toch wel zal promoveren.
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 27218 Reg.: 8 juni 2001 |
quote: MiKaZa schreef:
TSI: 3180 (+8130/-4950)
Salary: € 8.527,30 (+€ 8.527,30/-€ 0,00)
Vorm: 5 (+8/-3)
Conditie: 0 (+1/-1)
22 jarige verdediger gepopt, gaat er nu echt uit en er komt een nieuwe goede trainee voor terug.....
Ik dacht dat jij vleugelspel trainde? Ik train wel nog steeds vleugelspel, maar volgend seizoen ga ik één seizoen passen trainen, daarna ga ik weer vleugelspel trainen. Als ik eens in de 4 seizoenen een heel seizoen passen ga trainen, hoef ik als ik een trainee koop alleen een speler met veel positiespel en vleugelspel te kopen, dat scheelt een hoop geld.
Als ik die bekerverhalen zo lees dan wil ik volgend jaar ook een gooi doen naar een mooi bekerresultaat aangezien ik dan toch wel zal promoveren.
Het is vooral financieel echt de moeite waard. Na de eerste 2 ronde speel ik alle wedstrijden thuis. Ik heb nu dus 5 keer 250k erbij door de thuiswedstrijden in de beker. En ook de ervaring van de spelers gaat hard omhoog. Bij mij is dit seizoen bijna m'n hele basiself een niveau ervaring omhooggegaan 
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Train ook vleugelspel, er staat toch ook:
Dat van dat passen is niet heel dom op zich, ik zal me daar eens in verdiepen.
Van die beker is inderdaad wel handig, als je zo gewoon onderhand een miljoen extra kunt verdienen, dat is toch wel fors.
|
|
|
Train ook vleugelspel, er staat toch ook:
Dat van dat passen is niet heel dom op zich, ik zal me daar eens in verdiepen.
Haha, ik zag verdediger staan, dus ik dacht gelijk dat jij verdedigen trainde, ach, het is al laat he
Ik heb een enorme discussie gehad met iemand in een federatie. Hij zegt dat je niet moet switchen, omdat je dan trainingsverlies gaat lijden. Ik ben het daar niet mee eens. Oke, je zal je trainee misschien met één niveau minder vleugelspel gaan verkopen, maar je trainee heeft dan wel 3 niveaus passen meer als voorheen, dat verkoopt ook heel goed hoor. Bovendien ga ik geen 2,5 miljoen neertellen voor een trainee. Dan kan je bijvoorbeeld een trainee kopen met uitstekend of formidabel positiespel, en ga je later zijn passen op hoog niveau brengen. Als je dat eens in de 4 seizoenen doet, hebben al je trainees genoeg passen, en ook je spitsen en je middenvelders zullen meeprofiteren, dus je aanval wordt veel sterker!
Van die beker is inderdaad wel handig, als je zo gewoon onderhand een miljoen extra kunt verdienen, dat is toch wel fors.
Ja, dat is zeker een behoorlijke winst. Jammer dat ik een nieuwe verdediger moest kopen omdat een verdediger van mij een blessure van 8 weken kreeg, anders had ik nu 600k op de bank gehad Maar ik stond er financieel heel erg slecht voor. Nu sta ik 150k in de plus 
[Dit bericht is veranderd door Giallorossi (op 26 juli 2008 00:10:43).]
|
|
|
Lemming Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 8887 Reg.: 2 maart 2000 | Bah het lukt me gewoon niet om een fatsoenlijke spits te kopen voor 3 miljoen. Ik ben gewoon te weinig online om een mooie speler te kopen. Steeds is er wel een of andere malloot die net mij één keer overbiedt en er met de speler vandoor gaat terwijl ik offline ben en dus niet snel mee kan bieden...
|
|
|
quote: Lemming schreef:
Bah het lukt me gewoon niet om een fatsoenlijke spits te kopen voor 3 miljoen. Ik ben gewoon te weinig online om een mooie speler te kopen. Steeds is er wel een of andere malloot die net mij één keer overbiedt en er met de speler vandoor gaat terwijl ik offline ben en dus niet snel mee kan bieden...
Zo zit ik ook wel eens te schelden als ik een speler wil kopen en een team elke keer hoger gaat bieden, om vervolgens weer te gaan juichen als ik de strijd heb gewonnen
Maar, wat zijn je eisen voor de nieuwe spits? Hoeveel score, passen en vleugelspel moet hij hebben?
[Dit bericht is veranderd door Giallorossi (op 26 juli 2008 15:49:12).]
|
|
|
Lemming Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 8887 Reg.: 2 maart 2000 |
quote: Giallorossi schreef:
(...)
Zo zit ik ook wel eens te schelden als ik een speler wil kopen en een team elke keer hoger gaat bieden, om vervolgens weer te gaan juichen als ik de strijd heb gewonnen
Maar, wat zijn je eisen voor de nieuwe spits? Hoeveel score, passen en vleugelspel moet hij hebben?
Ik zoek op minimaal uitmuntend scoren, minimaal uitstekend passen. Vleugelspel is mooi meegenomen, maar is geen eis aangezien ik al een andere spits heb die ik naar de vleugel laat lopen. Eentje van maximaal 25 jaar en ondanks dat sterren niet zo heel erg veel zeggen, wil ik er een die toch wel meer dan 5 sterren haalt 
|
|
|
(...)
Ik zoek op minimaal uitmuntend scoren, minimaal uitstekend passen. Vleugelspel is mooi meegenomen, maar is geen eis aangezien ik al een andere spits heb die ik naar de vleugel laat lopen. Eentje van maximaal 25 jaar en ondanks dat sterren niet zo heel erg veel zeggen, wil ik er een die toch wel meer dan 5 sterren haalt 
Ik vind vleugelspel toch wel erg belangrijk voor een spits hoor. Maar ik vind het wel nutteloos om vaak met de spits naar de vleugel te spelen. Natuurlijk, soms is dat echt nodig, maar veelal is het gewoon zonde om een spits naar de vleugel te zetten. En dat is het zeker als je maar 1 spits naar de vleugel zet. Dan verpest je dus én je centrale aanval, én een vleugelaanval (aangezien die minder wordt, als je de andere spits naar wel naar de vleugel zet) en zo denk ik eigenlijk ook over de vleugelspeler die je naar het midden kan zetten. Tenzij die speler minimaal wereldklasse positiespel heeft natuurlijk, want anders voegt zo'n speler heel weinig toe aan je middenveld. De enige reden dat je je vleugelspeler naar het midden zet, is als je vleugelaanval zwaar te kort komt, waardoor het dus zinloos is om je vleugelspeler aanvallend te zetten.
Maargoed, even terugkomen op je vraag, ik heb een spits met uitmuntend scoren, zwak passen en uitstekend vleugelspel en die haalt 5 sterren in redelijke vorm als je hem normaal zet. De sterren hoef jij je dus niet druk om te maken 
Ik wil je alleen een advies geven. Zorg dat je meer tijd gaat besteden aan hattrick, want 3 miljoen is meer dan genoeg voor een spits die jij wil hebben. Daarvoor kan je zelfs een wonderbaarlijke spits met uitstekend passen kopen!
[Dit bericht is veranderd door Giallorossi (op 26 juli 2008 16:26:15).]
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Ik heb vleugelspeltrainees met uitstekend positiespel maar die verhogen mijn middenveld toch echt wel hoor! Soms zelfs een half niveau, toch best de moeite als je het mij vraagt.
|
|
|
Lemming Legende
(...)
Ik vind vleugelspel toch wel erg belangrijk voor een spits hoor. Maar ik vind het wel nutteloos om vaak met de spits naar de vleugel te spelen. Natuurlijk, soms is dat echt nodig, maar veelal is het gewoon zonde om een spits naar de vleugel te zetten. En dat is het zeker als je maar 1 spits naar de vleugel zet. Dan verpest je dus én je centrale aanval, én een vleugelaanval (aangezien die minder wordt, als je de andere spits naar wel naar de vleugel zet) en zo denk ik eigenlijk ook over de vleugelspeler die je naar het midden kan zetten. Tenzij die speler minimaal wereldklasse positiespel heeft natuurlijk, want anders voegt zo'n speler heel weinig toe aan je middenveld. De enige reden dat je je vleugelspeler naar het midden zet, is als je vleugelaanval zwaar te kort komt, waardoor het dus zinloos is om je vleugelspeler aanvallend te zetten.
Maargoed, even terugkomen op je vraag, ik heb een spits met uitmuntend scoren, zwak passen en uitstekend vleugelspel en die haalt 5 sterren in redelijke vorm als je hem normaal zet. De sterren hoef jij je dus niet druk om te maken 
Ik wil je alleen een advies geven. Zorg dat je meer tijd gaat besteden aan hattrick, want 3 miljoen is meer dan genoeg voor een spits die jij wil hebben. Daarvoor kan je zelfs een wonderbaarlijke spits met uitstekend passen kopen!
Ik heb twee wingers met formidabel middenveld die ik vaak naar het midden zet, helpt ook behoorlijk mee in mijn rating. En wat je zegt over dat je beter twee of geen spitsen naar de vleugel kan zetten dan één, klopt dat wel? Want als ik in HTratings één spits naar de vleugel zet wordt die vleugel een stuk beter, maar als ik ze allebei naar de vleugel zet wordt de rating van die eerste vleugel juist weer slechter. Als je gokt op één sterke vleugel ten opzichte van een iets mindere kant van de verdediging van je tegenstander is het volgens deze theorie dus beter om maar één spits naar de vleugel te zetten..
Wat betreft je tip over de tijd, dat zou ik graag doen, maar ik heb geen idee waar ik die tijd vandaan zou moeten halen. En als ik online ben, dan zijn niet de juiste spelers te koop.. Al kom ik er net wel achter dat je in verschillende regio's kan zoeken en dus ook andere spelers kan zien in plaats van in West-Europa
En je tip over wonderbaarlijk komt net te laat, ik heb vanmiddag een bod uitgebracht op een briljante spits van 21. Kan ie tenminste nog even mee!
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 |
(...)
Ik heb twee wingers met formidabel middenveld die ik vaak naar het midden zet, helpt ook behoorlijk mee in mijn rating. En wat je zegt over dat je beter twee of geen spitsen naar de vleugel kan zetten dan één, klopt dat wel? Want als ik in HTratings één spits naar de vleugel zet wordt die vleugel een stuk beter, maar als ik ze allebei naar de vleugel zet wordt de rating van die eerste vleugel juist weer slechter. Als je gokt op één sterke vleugel ten opzichte van een iets mindere kant van de verdediging van je tegenstander is het volgens deze theorie dus beter om maar één spits naar de vleugel te zetten..
Wat betreft je tip over de tijd, dat zou ik graag doen, maar ik heb geen idee waar ik die tijd vandaan zou moeten halen. En als ik online ben, dan zijn niet de juiste spelers te koop.. Al kom ik er net wel achter dat je in verschillende regio's kan zoeken en dus ook andere spelers kan zien in plaats van in West-Europa
En je tip over wonderbaarlijk komt net te laat, ik heb vanmiddag een bod uitgebracht op een briljante spits van 21. Kan ie tenminste nog even mee!
HT Ratings is alleen nog leuk voor het bekijken van je trainingsupdate. Verder moet je er geen aandacht meer aan besteden! Meer mensen blijken het niet te weten maar dit programma is niet meer in ontwikkeling dus de laatste wijzigingen in Hattrick zijn al niet meer verwerkt. Daarin zat oa een wijziging mbt vleugelspel!
Spelers uit een andere regio kopen kan héél interessant zijn inderdaad, je hebt meer kansen en bij hen is het op andere tijden spitsuur. Nadeel is echter wel dat een Nederlander natuurlijk goedkoper is qua salaris en die vind je daar niet.
|
|
|
Ik heb vleugelspeltrainees met uitstekend positiespel maar die verhogen mijn middenveld toch echt wel hoor! Soms zelfs een half niveau, toch best de moeite als je het mij vraagt.
Het zal hooguit 0,2 niveau schelen en dat vind ik niet de moeite waard om je vleugelaanval te verwaarlozen.
(...)
Zoals MiKaZa al zei, HT Ratings werkt al een tijdje niet meer. Ik zou je willen adviseren om Hattrick Organizer te gebruiken. Dat is echt een heel fijn programma. Ik vind het zelfs een veel fijner programma als HT Ratings ooit is geweest.
Als je een spits naar de vleugel zet, verwaarloos je dus je centrale aanval en je andere vleugelaanval. Je moet daarom ook alleen maar een spits naar de vleugel zetten als het verschil heel erg groot is, waardoor je geen andere keuze meer hebt, dan je spits naar de vleugel te zetten.
Als jou aanval goed zeer hoog is, kan je nog makkelijk scoren bij een verdediging die uitstekend zeer hoog is. Pas als er 2 of 3 niveaus verschil in zit, moet je creatief zijn.
Elke regio heeft andere tijden. Als je laat in de avond online bent, zal je meer succes hebben in Zuid-Amerika, dan in West-Europa.
Hoeveel geld was je kwijt voor die spits? Hoeveel passen en vleugelspel heeft hij?
21 jaar is wel een goede leeftijd. Ik koop ook altijd spelers tussen de 20 en 23 jaar, het enige nadeel is dat die wat duurder zijn dan spelers van 25 jaar.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | 0,2 per vleugel is toch bijna een half punt? Of bedoel jij 0,2 in totaal?
Over Hattrick Organiser: ben er mee aan de slag geweest maar ik als IT'er kon er niet mee overweg Zal er nog eens op het gemak naar kijken en kom er evt nog op terug bij je met wat vragen.
|
|
|
0,2 per vleugel is toch bijna een half punt? Of bedoel jij 0,2 in totaal?
Over Hattrick Organiser: ben er mee aan de slag geweest maar ik als IT'er kon er niet mee overweg Zal er nog eens op het gemak naar kijken en kom er evt nog op terug bij je met wat vragen.
Ik bedoel, dat als je middenveld normaal in plaats van een formidabel laag zou zijn, dat je middenveld dan hooguit formidabel hoog of formidabel zeer hoog zou worden. En dat vind ik dus niet de moeite waard om je vleugelaanval voor te verpesten, want middenveld is niet meer zo belangrijk in hattrick, als sommige nog steeds denken.
Hattrick Organizer is een makkelijk programma hoor. Ik gebruik dat programma vooral voor training, analyseren van de tegenstander en om een opstelling te maken.
|
|
|
Charly Vaste waarde in elftal
Uit: Reeuwijk Vak: Noord - PP Posts: 384 Reg.: 3 maart 1999 | Eindelijk weer eens een mooie jeugdspeler aangeboden gekregen:
Terzake. De kandidaat van deze week is 16 jaar en heet Rinze Kamp.
Deze speler is redelijk in Positiespel op dit moment in zijn loopbaan. Als hij zich goed ontwikkelt, dan kan deze jongen goed in Verdedigen worden voordat hij bij het eerste komt.
Geven we hem een contract, baas?
Als ik die goed train, kan ik (denk ik) wel eens een miljoen gekregen hebben van hattrick vanochtend. Aardig hoor ...
|
|
|
Lemming Legende
(...)
Hoeveel geld was je kwijt voor die spits? Hoeveel passen en vleugelspel heeft hij?
21 jaar is wel een goede leeftijd. Ik koop ook altijd spelers tussen de 20 en 23 jaar, het enige nadeel is dat die wat duurder zijn dan spelers van 25 jaar.
Ik heb een bod gedaan van 3 miljoen, briljant scoren, uitstekend passen, slecht vleugelspel, (en matig verdedigen )
Wel ongeveer 3 ton boven de transfervergelijking, maar ach, wel weer iemand blij gemaakt met mijn geld, ik kreeg meteen een berichtje binnen
Verder zal ik HTratings maar eens links laten liggen dan. Wat is er dan een goede opvolger van? Hattrick Organizer? En zijn er ook nog andere programma's die fijn zijn?
|
|
|
(...)
Ik heb een bod gedaan van 3 miljoen, briljant scoren, uitstekend passen, slecht vleugelspel, (en matig verdedigen )
Wel ongeveer 3 ton boven de transfervergelijking, maar ach, wel weer iemand blij gemaakt met mijn geld, ik kreeg meteen een berichtje binnen 
Misschien wat te veel betaald, maar ik vind het wel een nette aankoop!
Verder zal ik HTratings maar eens links laten liggen dan. Wat is er dan een goede opvolger van? Hattrick Organizer? En zijn er ook nog andere programma's die fijn zijn?
Hattrick Organizer is de beste opvolger van HT Ratings. Het is in het begin een beetje ingewikkeld, maar als je het programma eenmaal doorhebt, is het gewoon een heel fijn programma.
Of er andere goede programma's zijn weet ik niet, want ik gebeuik alleen maar Hattrick Organizer 
|
|
|
Lemming Legende
(...)
Hattrick Organizer is de beste opvolger van HT Ratings. Het is in het begin een beetje ingewikkeld, maar als je het programma eenmaal doorhebt, is het gewoon een heel fijn programma.
Of er andere goede programma's zijn weet ik niet, want ik gebeuik alleen maar Hattrick Organizer 
Ik denk wel teveel betaald, maarja ik heb ook geen tijd om morgen de afloop van de transfer live te volgen, dus dan maar een paar ton extra er tegenaan knallen.
Vandaag ein-de-lijk voor het eerst gewonnen dit seizoen. Op naar plaats 6, aangezien ik volgende wedstrijd tegen die ploeg speel en er maar 1 punt tussen zit. Met mijn nieuwe aankoop moet moet de weg naar boven nu ingeslagen zijn.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 27218 Reg.: 8 juni 2001 | Ik heb vanavond op de valreep nog een punt gepakt in een hele moeilijke uitwedstrijd. Ik sta nog steeds eerste met 3 punten los van de nummer 2 en een veel beter doelsaldo. Bovendien heb ik alle moeilijke uitwedstrijden al gehad.
Ik heb ook nog een uitstekende verdediger met buitenaards spelhervatting verkocht voor 700k! Deze speler is nog 6 weken geblesseerd, maar dat kon de koper niet zien omdat de competitiewedstrijden in Nederland nog bezig waren 
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Trainee is binnen, hij is 18 jaar en 60 dagen, een beetje oud maar goed een mooi rijtje met stats:
Conditie: goed
Positiespel: redelijk
Passen: slecht
Vleugelspel: redelijk
Verdedigen: formidabel
Tot het einde van het seizoen train ik passen en daarna weer terug naar vleugel. Nu nog een vleugeltrainee erbij en dan ben ik wel weer even klaar met shoppen.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 | Goh wat rot zeg: 2 oud trainees op de transferlijst. Voor de een krijg ik 4% en die staat er op voor 3 miljoen en een ander voor 2.5 miljoen en daar pak ik 3.5% van als hij verkocht wordt. Mochten ze alletwee verkocht hebben is dat toch ff 200.000 bonus
Zometeen nog ff jagen op een andere trainee, heb er al 1 op het oog.
Edit: die is ook binnen:
17 jaar en 61 dagen, formidabel positiespel en redelijk vleugelspel en slecht passen.
Komende weken ff aanpakken op passen en dan volgend jaar vol gas op vleugelspel.
Heb nu nog 2,5 miljoen op de bank en na dit seizoen gaan er nog 2 trainees uit (heb de nieuwe's dus al binnen) en daarvan moet er nog een spits en een middenveld komen, zal niet heel simpel worden maar ik denk dat ik wel een eind komn.
[Dit bericht is veranderd door MiKaZa (op 28 juli 2008 20:50:38).]
|
|
|
PSVlatare Aanstormend talent
Vak: - Posts: 131 Reg.: 8 september 2007 | Zo, ik zal ook eens van mij laten horen. Als je geen spelers moet kopen/verkopen, je geen goede jeugspeler krijgt en je je wedstrijden maar blijft verliezen verlies je een beetje het plezier in het spel. En ook om te reageren op een forum . Heb nog maar 3 punten en moet volgende week en de week daarop tegen een BOT-team. Dat zal dan naar de 9 gaan. Daarna krijg ik ploegen waar ik een kans op maak lekker thuis. Ook de concurent voor de 6e plaats. Dus ik hoop dat na volgende week in het 2e seizoenshelft ik het tij kan keren aangezien ik 7e sta.
|
|
|
psv devil Lid 2e elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 156 Reg.: 29 april 2004 | Ik las dat iets terug in deze topic dat sterren neit zo belangrijk zijn. Waar moet je dan eigenlijk op letten als je een speler koopt. Eigenschappen en TSI? Of toch ook de sterren? Ik dacht namelijk dat sterren wel belangrijk waren, keek daar dan ook vooral naar als ik een speler kocht.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 7920 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: psv devil schreef:
Ik las dat iets terug in deze topic dat sterren neit zo belangrijk zijn. Waar moet je dan eigenlijk op letten als je een speler koopt. Eigenschappen en TSI? Of toch ook de sterren? Ik dacht namelijk dat sterren wel belangrijk waren, keek daar dan ook vooral naar als ik een speler kocht.
Eigenschappen en TSI inderdaad!
Elke eigenschap die je ziet (formidabel bijvoorbeeld) is een tekstuele weergaven van een waarde (bijvoorbeeld 5.3) en Hattrick vermenigvuldigd al die eigenschappen met elkaar volgens een bepaalde formule. Die uitkomst is TSI. Dat is het allerbelangrijkste waar je op moet letten.
Veel sterren zie je vaak bij wat oudere (ervarener) spelers. Ervaring is wel belangrijk maar niet zo belangrijk om daar je spelers voor te koop. Let vooral op de eigenschappen en de leeftijd.
|
|
|
Charly Vaste waarde in elftal
Uit: Reeuwijk Vak: Noord - PP Posts: 384 Reg.: 3 maart 1999 | Heb je nog budget om je te versterken, psvlatare ? Of moet je roeien met de riemen die je hebt ? Als je per sé wilt overleven in 7, dan willen voor de korte termijn zeer ervaren dertigers nog wel eens helpen, in combinatie met een goddelijk spelhervatter. Daar betaal je vaak niet veel voor. Het nadeel is alleen dat ze bij verkoop meestal nog minder opleveren. Maar dan kan de rest van je team wel een jaar langer rijpen. Tevens is het een stuk moeilijker om uit de 8ste te promoveren, dan in de 7e te handhaven. Dus als je nog iets aan budget hebt, dan zou ik er vol voor gaan !
|
|
|
|