PSV Netwerk
vrijdag 23 juni 2017 - 21:09                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Jong PSV, jeugd en dames » Waar zijn de vertrokken jeugdspelers terechtgekomen?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »

HR

Derkules
Talent jeugd PSV

Uit: Leiden
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 januari 2004

Met speciale interesse volg ik jeugdspelers die het afgelopen seizoen nog voor PSV speelden. Daarbij is het natuurlijk voornamelijk van belang om te weten waar ze spelen. Kunnen jullie mij helpen met het invullen van de ontbrekende clubs?

Fillee naar Eendracht Aalst (in winterstop 2003/2004)
Verhaegh naar FC Den Bosch
Garritsen naar AGOVV
Van Boxel naar AGOVV
Edson Rolando Silva Sousa naar Tottenham Hotspur
Guijo-Velasco naar AGOVV
Chelah naar FC Den Bosch
Y. Lenaerts naar Heusden-Zolder
Vermeiren naar KV Turnhout
Thijssen naar Fortuna Sittard
Huntelaar naar SC Heerenveen
Kooiker naar Helmond Sport
Becker naar PSV amateurs
Gadzo naar Eindhoven
Plessers naar Bocholt
Marquinho transfervrij
Konings naar Helmond Sport
Dilevski naar Tottenham Hotspur
Bron naar Patro Maasmechelen? (was op proef in juli volgens footballtransfers.com)
Hardeveld?
Ankersmit naar NEC?
Van Oppens naar Germinal Beerschot Antwerpen
M. de Jong naar Helmond Sport
R. Lenaerts naar KV Red Star Waasland
Wuyts naar Verbroedering Geel

Het gaat me om spelers van de A1/Jong PSV van vorig jaar. Als iemand nog correcties of aanvullingen heeft, dan hoor ik het graag.
HRHR
HR

Seitert
Vaste waarde PSV 1

Uit: Veghel
Vak: West - G
Reg.: 15 mei 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 25 december 2004 om 13:46:15.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: nielsmaas86@hotmail.nl  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Kooiker & Konings en M. de Jong

Spelen allemaal bij een maat van mij in het 2e van Helmond Sport !!

Die M. de Jong vindt ik een hele goede voetballer,
HR
HR

PSV USA
Talent jeugd PSV

Uit: Eindhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 27 mei 2004

quote:HR
25/12/2004 - Marquinho mag zich een paar maanden bewijzen bij Fluminense
(Van onze verslaggever RvW)

De Braziliaan Marquinho krijgt een contract voor drie tot 4 maanden bij het Braziliaanse Fluminense, zo meldt een woordvoerder van de club tegenover het persbureau Placar. Bij PSV werd in overleg met de speler besloten om in de zomer zijn contract te ontbinden. De Braziliaanse linksbuiten kampte bij PSV met diverse zware blessures en slaagde er nooit in een plaats in het eerste elftal af te dwingen.

HR
Ik ben benieuwd of het nog wat word met hem.
HR
HR

kesselboy
Selectiespeler PSV 1

Uit: Hamont (België)
Vak: Oost - X
Reg.: 16 december 2004

plessers is niet naar Bocholt gegaan maar naar KVSK United(het vroegere Lommel)
HR
HR

vantheman
Selectiespeler PSV 1

Uit: Oosterhout
Vak: West - J
Reg.: 4 januari 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 december 2004 om 12:30:10.  Profiel  Stuur een privébericht  MSN: ja  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Tim Janssen wordt voor de rest van het seizoen uitgeleend aan FC Zwolle. Ik denk dat dat wel goed is voor zijn ontwikkeling.
HR
HR

madcrew
Talent jeugd PSV
Winnaar Beker Klassement PSV Netwerk VoVo 2007/2008

Vak: West - L
Reg.: 12 september 2004

Tim Konings zit de laatste tijd meestal op de bank bij Jong Helmond Sport. Zal het dus wel niet gaan halen.
HR
HR

mausi
Toeschouwer

Uit: dommelen
Reg.: 14 november 2004

alvin hardeveld speelt bij RKC
Marcel de Jong heeft een contract gekregen bij HS en zit bij de selectie
HR
HR

vdburg
Speler buitenlandse topclub

Reg.: 23 augustus 2001

Jammer genoeg zijn weinig jeugd spellers ooit in PSV 1 gekomen. Hopelijk wel bij de huidige lichting.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: West - K
Reg.: 4 mei 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 januari 2005 om 12:16:58.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Tsja, men zegt dan wel dat er meer aandacht aan zal worden besteed, maar vooralsnog zien we hier weinig van. Misschien op lange termijn? Wat me wel opvalt, is dat veruit het meerendeel van de jeugdspelers dus gewoon terecht komt bij allerlei B-clubjes, een enkele uitzondering daar gelaten.

Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen: "Tsja, dan zullen ze de kwaliteiten wel niet hebben". Je kunt immers niet zeggen hoe ze het zouden hebben gedaan in een goed functionerend team met goede spelers waaraan ze zich zouden kunnen optrekken. Natuurlijk is het niet zo dat iedereen een kans moet krijgen, maar wel de spelers die het gewoon goed hebben gedaan. Die verdienen een eerlijke kans. Daaronder versta is dus niet wat speelminuten of een keer mee op trainingskamp, zoals het nu doorgaans het geval is.

Misschien is het interessant om wat lichtingen van verschillende jeugdopleidingen van PSV en wat andere clubs naast elkaar te zetten. Ik zou echter niet weten waar deze gegevens evt. te vinden zijn. Ik denk dat de PSV-ers er niet zo heel goed van af komen.
HR
HR

Parcye
Vedette

Reg.: 25 februari 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 januari 2005 om 13:15:50.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 10335010  MSN: psvbest@hotmail.com  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Opmerkelijk is dat spelers uit Ajax 2 op 22 jarige leeftijd bijvb nog bij een eredivisie club terecht komen terwijl leeftijdsgenoten van PSV 2 onder in de toto divisie spelen of zelf bij de amateurs (Bekker bijvb). Als je dan gaat kijken naar resultaten tussen ploegen met die spelers zie je dat PSV vaak wint...

Heerenveen en Vitesse hebben goede jeugd opleidingen, maar spelers die daar niet doorbreken breken eigenlijk nooit meer door in het profvoetbal... heel dat jeugd systeem is eigenlijk gewoon vaag.
HR
HR

Ed the Gates
Vaste waarde PSV 1

Vak: West - KK
Reg.: 14 november 2003

RaJitsu schreef:

Wat me wel opvalt, is dat veruit het meerendeel van de jeugdspelers dus gewoon terecht komt bij allerlei B-clubjes, een enkele uitzondering daar gelaten.

HR
Dit zal altijd zo zijn, omdat het nou eenmaal onvermijdelijk is. In een juniorenelftal zitten spelers van twee geboortejaren, in een seniorenelftal spelers van 15 geboortejaren. Dus zelfs als je alleen speelt met spelers uit je eigen jeugd (een volstrekte utopie) zal het merendeel van je jeugdspelers afvallen - tegen de 90 % zelfs. Waar een hele jeugdopleiding dus om draait zijn die 1 of 2 spelers die het per jaar halen om door te stoten naar een plaats bij je selectie. Als dat dit jaar Afellay is, rendeert de opleiding dus al.
HR
HR

WVVZ 6
Vaste waarde PSV 1

Uit: Woensel-Noord
Vak: Noord - T

RaJitsu schreef:

Tsja, men zegt dan wel dat er meer aandacht aan zal worden besteed, maar vooralsnog zien we hier weinig van. Misschien op lange termijn? Wat me wel opvalt, is dat veruit het meerendeel van de jeugdspelers dus gewoon terecht komt bij allerlei B-clubjes, een enkele uitzondering daar gelaten.
HR
Natuurlijk gaan daar enkele jaren overheen.
De opleiding van PSV behoorde (behoort?) niet tot de beste van het land. Voordat je daar bij hoort, moet er van onderaf (F-, E- en D-tjes) begonnen worden.
Spelers die nu in de A1 spelen, kunnen niet zomaar vervangen worden; de vervangers zouden dan goed genoeg moeten zijn voor de A1, en dan zouden ze er dus al lang gespeeld hebben.

Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen: "Tsja, dan zullen ze de kwaliteiten wel niet hebben". Je kunt immers niet zeggen hoe ze het zouden hebben gedaan in een goed functionerend team met goede spelers waaraan ze zich zouden kunnen optrekken. Natuurlijk is het niet zo dat iedereen een kans moet krijgen, maar wel de spelers die het gewoon goed hebben gedaan. Die verdienen een eerlijke kans. Daaronder versta is dus niet wat speelminuten of een keer mee op trainingskamp, zoals het nu doorgaans het geval is.
HR
Iedereen krijgt een kans, namelijk op de training. Vrijwel elke dag.

[edit: typo]

[Dit bericht is veranderd door WVVZ 6 (op 3 januari 2005 17:30:39).]
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 januari 2005 om 16:33:23.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Iedereen krijgt een kans, namelijk op de training. Vrijwel elke dag.HR
Ook dit vind ik een beetje makkelijk gesteld :). Maar goed, ik had het vooral over de spelers die wel degelijk een meerwaarde wisten te vormen voordat ze naar de A-selectie gingen. Ik vind niet dat je op grond van de training al kunt zeggen dat het niets is. Misschien is de wedstrijdmentaliteit wel heel anders, of zijn het spelers die alleen groeien van een echte wedstrijd oid.. Vonlanthen is hier een goed voorbeeld van. aak wordt geopperd dat hij er tot weinig speeltijd komt vanwege zijn zwakke trainingen. Maar in de wedstrijden weet hij toch echt meestal iets extra's te brengen. Het is iig te zien dat het er komt met meer speeltijd. Maar door het 'zwakke' trainen komt hij dus niet tot spelen toe. Vind ik wat raar.
HR
HR

WVVZ 6
Vaste waarde PSV 1

RaJitsu schreef:

(...)
Ook dit vind ik een beetje makkelijk gesteld :). Maar goed, ik had het vooral over de spelers die wel degelijk een meerwaarde wisten te vormen voordat ze naar de A-selectie gingen. Ik vind niet dat je op grond van de training al kunt zeggen dat het niets is. Misschien is de wedstrijdmentaliteit wel heel anders, of zijn het spelers die alleen groeien van een echte wedstrijd oid.. Vonlanthen is hier een goed voorbeeld van. aak wordt geopperd dat hij er tot weinig speeltijd komt vanwege zijn zwakke trainingen. Maar in de wedstrijden weet hij toch echt meestal iets extra's te brengen. Het is iig te zien dat het er komt met meer speeltijd. Maar door het 'zwakke' trainen komt hij dus niet tot spelen toe. Vind ik wat raar.
HR
Niet alleen op grond van trainingen wordt natuurlijk gezegd dat het 'niets' is (lekker zwart-wit).
Het tweede elftal speelt ook z'n wedstrijden, en als iemand goed genoeg bevonden wordt, maar (nog) niet voor de A-selectie, kan die persoon ervaring opdoen (natuurlijk in mindere mate dan in bijv. de CL, maar iedereen begint onderaan), wedstrijdritme behouden en dan toch aandacht trekken.
Bovendien ben ik van mening dat de trainingen buiten technisch-tactische verbetermogelijkheden ook een soort sollicitaties zijn.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 januari 2005 om 23:32:16.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens. ik vind echter dat 'nieuwelingen' nog te weinig een kans krijgen zich te laten zien in een wedstrijd. Ik vind dat wanneer de potentie er is, zij niet hetzelfde moeten worden beoordeelt als de vste krachten (in het begin dan) onder het mom van 'iets nieuws proberen'.
Denk bijv. eens aan het aanvalsspel van PSV. Toen Vonlanthen er tegen Den Haag in kwam, vond ik dat een aanleiding om eens wat anders te proberen. Ik vond dat een opstelling met Vonlanten het proberen waard was. Hiddink hield hem echter doodleuk op de bank, terwijl het manco van niet niet kunnen terugkomen van een achterstand, bleef bestaan (en waar eigenlijk iets aan gedaan zou moeten worden). Dan kun je wel zeggen dat 'die en die hebben het goed gedaan tijdens de training, wedstrijden met het tweede, etc.', maar ik vind dus dat er ook op het type speler moet worden geselecteerd en opgesteld, en het volledig kennen van de kwaliteiten van je spelers (om zo te bepalen wat hun waarde is cq. kan zijn. En zonder voldoende wedstrijdminuten kun je dat minder goed beoordelen).

[Dit bericht is veranderd door RaJitsu (op 4 januari 2005 23:38:35).]
HR
HR

WVVZ 6
Vaste waarde PSV 1

Ik ben het met je eens dat er meer spelers in zouden moeten vallen (als je met 0-3 voorstaat in Doetinchem, wat maakt dat dan uit?).

Maar het feit blijft dat ook jeugdspelers zich te bewijzen hebben, en laten zien dat ze het k kunnen. Je kan natuurlijk niet iedereen 'proberen' in de eredivisie. Degenen die er bovenuit steken wel, maar die er tegenaan hikken moeten het maar laten zien op de training.
HR
HR

DSL
Mister PSV
Winnaar WK Pool 2006

Droomaankoop: David Villa
Reg.: 31 juli 2000

Anderlecht heeft in Engeland mogelijk een oplossing gevonden voor zijn tekort aan keepers. Bij Chelsea is namelijk de 18-jarige Belg Yves Makabu Ma-Kalambay vierde doelman. Hij werd opgeleid in Anderlecht en is een boezemvriend van Vincent Kompany. Chelsea is tevreden over Ma-Kalambay maar zou bereid zijn hem uit te lenen. Intussen zijn Jan Van Steenberghe en Tristan Peersman bijna fit. Wellicht staat n van hen zaterdag, tegen Moeskroen, tussen de palen.HR
Hij komt toch ook uit onze jeugd?
HR
HR

Derkules
Talent jeugd PSV

Uit: Leiden
Reg.: 14 januari 2004

Jep, samen met zijn jongere broertje Jonathan, die (als ik het goed heb) nu in de jeugd van Anderlecht speelt. Yves werd in de zomer van 2003 gekocht door Chelsea.
HR
HR

dirkdejong
Talent jeugd PSV

Uit: Nuenen
Vak: West - H
Reg.: 21 april 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 januari 2005 om 18:32:50.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: /  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Klopt, heb bij zijn broertje in het team gezeten. en die broer is LANG :schrik mijn hand komt bij hem tot waar zijn vingers beginnen en echt zwaar goed ! altijd was hij grappig enzo, gwn goeie jongen en keepen dat ie kon, echt niet normaal, hij gooide uit van 16 tot 16 ! :ja

[Dit bericht is veranderd door dirkdejong (op 15 januari 2005 18:33:28).]
HR
HR

kesselboy
Selectiespeler PSV 1

Uit: Hamont (België)

zeer slecht nieuws van een ex-speler: :\(
Afgelopen week is bij Jan Plessers de gevreesde spierziekte A.L.S. vastgesteld. Broer Raf doet uitleg: "Voetballen zal Jan nooit meer kunnen, maar dat is op dit moment het minste van onze zorgen. A.L.S. is een aandoening die alle spierfuncties binnen enkele jaren stillegt en waar de medische wereld momenteel geen enkel antwoord op heeft. Onze enige hoop is een experimentele therapie uit China die deze ziekte misschien kan stabiliseren. Daar klampen we ons nu aan vast."

De Club heeft intern zeer geschokt gereageerd op dit tragische nieuws en wenst Jan en zijn naasten veel sterkte en zal op alle mogelijke vlakken van ondersteuning proberen te zijn.

meer info of steunbetuigingen op http://www.kvsk.be
HR
HR

portillo
Ster van het EK

Reg.: 30 april 2002

Mike Louwaars zit inmiddels bij Jong Vitesse.
HR
HR

dickov
Toeschouwer

Uit: Tilburg
Vak: Noord - Ere Noord
Reg.: 12 november 2004

Jelle Evens - 3e/4e keeper bij ADO den haag
John Schot - John Schot
Lloyd Bron - Jong Vitesse
Frank Kuppens 2 jaar geleden A1 speler, speelt nu samen met Bjorn Becker ook psv verleden bij hoofdklasser Schijndel.
HR
HR

PSV Rulezzz
Nationale topspeler
Runner-up PSV Netwerk Cup Outdoor 2007

Reg.: 18 mei 2001

dickov schreef:

Jelle Evens - 3e/4e keeper bij ADO den haag
John Schot - John Schot
Lloyd Bron - Jong Vitesse
Frank Kuppens 2 jaar geleden A1 speler, speelt nu samen met Bjorn Becker ook psv verleden bij hoofdklasser Schijndel.
HR
Jelle Evens zit bij RKC Waalwijk
HR
HR

Fedor
Speler Jong PSV

Uit: De Lier
Droomaankoop: Karim Rekik
Reg.: 3 september 1999

Stefan Stam (al een hele tijd geleden, tijdje in jeugd gespeeld) speelt nu in Engeland bij een zoveelste klasser. Schijnt het daar aardig te doen... las ik in de panorama oid
HR
HR

markske
Vedette

Uit: EINDHOVEN
Vak: Zuid - FF
Reg.: 14 februari 2002

Fedor schreef:

Stefan Stam (al een hele tijd geleden, tijdje in jeugd gespeeld) speelt nu in Engeland bij een zoveelste klasser. Schijnt het daar aardig te doen... las ik in de panorama oid
HR
Klopt, las ik ook. Leuk verhaaltje.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Jong PSV, jeugd en dames » Waar zijn de vertrokken jeugdspelers terechtgekomen?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.