PSV Netwerk
zaterdag 24 juni 2017 - 14:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Jong PSV, jeugd en dames » Opleidingsclub of prestatieclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Droomaankoop: -
Reg.: 7 juni 2006

Op dit moment is bij PSV een interessant proces gaande. Na eerdere pogingen van De Mos (94) en Hiddink/Koeman (05-07) lijkt de PSV opleiding nu eindelijk structureel spelers te kunnen gaan leveren aan het eerste elftal.

Toch moet de PSV leiding constant lastige keuzes daarin maken. In 2013 eindigde PSV de wedstrijd tegen Ajax nog met 7 spelers uit de eigen opleiding, inmiddels zijn eigenlijk alleen Zoet en Depay vaste keuzes gebleken. Daarbij is Depay een extreem talent gebleken.

Locadia is vervangen door de nu nog betere De Jong. Hendrix door Guardado en/of Isimat. Beiden hebben de kwaliteiten om het NL 11 tal halen op termijn maar ze worden in de weg gezeten door nu nog betere, meer ervaren spelers met lange contracten. In de verdediging dient zich een viertal talenten aan. Alberto, De Wijs, Hermansson en Koch. Omdat PSV wil presteren in de CL kijken ze logischerwijs naar een ervaren versterking. Objectief is dat ook nodig. Maar wanneer komt er plek voor een van de genoemde vier verdedigers? Jong PSV is een mooi podium maar daar hoor je maximaal twee jaar rond te lopen. Diezelfde discussie speelt nu bij Afellay die feitelijk Hendrix indirect in de weg gaat lopen.

De vraag is of PSV nu een opleidingsclub gaat worden of als puntje bij paaltje komt toch een prestatieclub waarbij jeugd enkel de plekken 14-21 opvult met een extreme uitschieter zoals Depay en hopelijk Bergwijn.

Hoeveel plek is er voor 19-20 jarigen in een selectie die als doel 2e ronde CL heeft?
HRHR
HR

Daniel_VB22
Meervoudig international

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - S
Droomaankoop: Balazs Dzsudzsak
Reg.: 13 augustus 2012

Ik blijf het zeggen: ik heb helemaal niets met dat ophemelen van eigen jeugd. Zoals PSV nu te werk gaat is het perfect. De beste spelers (eigen jeugd of niet) spelen en als men een jongen uit de eigen jeugd als te licht beschouwt wordt er simpelweg iemand gekocht. En zo hoort het ook. Laat dat geneuzel over eigen jeugd maar in Amsterdam en Rotterdam.
HR
HR
Ik denk dat de grote talenten sowieso hun kans gaan krijgen en dan is het aan hen om die te pakken. Een Bergwijn bijvoorbeeld moet het gaan redden.
HR
HR

Marcel en Toon
Talent jeugd PSV

Uit: Goes
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gastón Pereiro
Reg.: 15 juli 2015

En vergeet Alberto niet, die maakte even (wederom) een sterke indruk zeg. Wow, Alberto 4 President! Blij dat ik vanavond heb mogen kijken. Hoopgevend allemaal. Forza :psv
HR
HR

trolol
Debutant Oranje

Vak: -
Reg.: 9 juni 2011

Jeugd is geen doel, maar een middel.

Waarom zou je spelers die het niveau eigenlijk niet aankunnen, toch opstellen? Daarvan worden zij zelf waarschijnlijk niet gelukkig, het team wordt er niet gelukkig van en de fans worden er niet gelukkig van.

Degene die goed genoeg zijn, zal PSV nooit zomaar laten gaan. Gewoon op deze voet doorgaan.
HR
HR

Karim Rekiki
Vaste international Oranje

Reg.: 5 mei 2007

PSV is een prestatieclub en dat zal op de korte termijn ook niet veranderen. Ik denk overigens ook dat de jeugdopleiding van PSV onterecht wordt opgehemeld. Depay en Zoet zijn inderdaad twee uitstekende voorbeelden van spelers die zijn doorgebroken tot het eerste elftal. Echter moet je wel de kanttekening plaatsen dat Depay is weggepikt bij Sparta en Zoet is weggepikt bij BV Veendam. Als je overal de beste talenten wegkaapt (zoals PSV onlangs weer heeft gedaan met die Ijslander bij Heerenveen), is het logisch dat op die manier de kwaliteit van de jeugdspelers verbetert.
Mijn inziens is dit ook het verschil met een aantal jaar geleden, toen kocht PSV veel minder talenten weg bij andere clubs. Het verschil zit hem dus niet in de kwaliteit van de opleiding. Die is in mijn ogen nauwelijks verbeterd. Hoeveel echte jeugdspelers zijn er nu daadwerkelijk doorgebroken de afgelopen jaren? Ik kan alleen Hendrix noemen..

[Dit bericht is veranderd door Karim Rekiki (op 21 juli 2015 23:56:05).]
HR
HR
Iedereen wordt ergens weggeplukt. Depay was volgens mij 12 toen hij de overstapte maakte van Sparta naar PSV. Die mag je met een gerust hart eigen jeugd noemen.
HR
HR

Dorito
Mister PSV

Reg.: 14 januari 1999

quote:HR
trolol schreef:

Jeugd is geen doel, maar een middel.

Waarom zou je spelers die het niveau eigenlijk niet aankunnen, toch opstellen? Daarvan worden zij zelf waarschijnlijk niet gelukkig, het team wordt er niet gelukkig van en de fans worden er niet gelukkig van.

Degene die goed genoeg zijn, zal PSV nooit zomaar laten gaan. Gewoon op deze voet doorgaan.
HR
Precies. Laten ze dat in Randstad maar denken. Ons huidige beleid is precies goed. De echt grote talenten als Bergwijn moeten alle ruimte krijgen, voor de rest gewoon blijven kopen daar waar nodig is. Zowel begin twintigers met statiegeld als een paar ervaren spelers die echt wat toevoegen zoals Guardado.
HR
HR

Ykhim
Ster van het EK

Vak: West - K
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 4 november 2011

Maar wat heb je aan een jeugdopleiding als je driekwart van de spelers daar gewoon inkoopt? Die hebben net zo weinig binding als aankopen voor het eerste elftal. Dat ze wat goedkoper zijn lijkt me duidelijk, dat zal ook de voornaamste reden zijn.

Ik vind het vooral mooi als er jeugdspelers doorbreken die écht binding lijken te hebben met de club. Hendrix, Memphis en Zoet zijn zulke spelers. Maar spelers als Ritzmaier, Brenet en Locadia lijken dat niet echt te hebben, al kan ik daar natuurlijk niet helemaal over oordelen. Met hen heb ik dan ook veel minder feeling.

PSV is van nature een club die scout en doorverkoopt. Tradities zijn veranderlijk, maar PSV hoeft niet door te slaan in het jeugdbeleid zoals Ajax dat voorgaande jaren deed.
HR
HR
Niet doorslaan, maar wel blijven investeren. Zeker als je een keer een meevaller hebt in de vorm van het spelen in de CL. Volgens mij las ik laatst dat de opbrengst van Depay het falen van de jeugdopleiding in de laatste 15 jaar nagenoeg in een plusje veranderde.
Daarnaast hoeven het niet allemaal klappers te zijn. Zo'n jongen als Leemans moet mi straks ook mee kunnen bij een aardige Eredivisie club.
HR
HR

Karim Rekiki

James Sonny Crockett schreef:

Iedereen wordt ergens weggeplukt. Depay was volgens mij 12 toen hij de overstapte maakte van Sparta naar PSV. Die mag je met een gerust hart eigen jeugd noemen.
HR
Ach, schei toch uit. Zo'n jongen is echt niet gevormd door PSV. Als hij bij Sparta was gebleven, had hij nu ook gewoon bij United of een andere topclub gevoetbald.

Ik wil alleen maar aangeven dat die hele jeugdopleiding van PSV een grote farce is. Wij hebben samen met Ajax met afstand het meeste poen van Nederland en kopen daarmee de beste talenten weg van andere clubs. Lijkt me vrij logisch dat er dan wel eens wat doorbreekt.
Depay, Zoet, Bergwijn, Locadia, Alberto, Paal... allemaal weggekocht. En dit zijn dan alleen maar de namen die mij direct te binnen schieten, als ik een beetje moeite doe kan ik dit lijstje 5 keer zo lang maken.

Ik zeg overigens niet dat er iets mis mee is. Sterker nog: ik denk dat het voor PSV de beste manier is om talenten door te laten stromen naar het eerste elftal.
Wil alleen maar duidelijk maken dat we nu niet de illusie moeten hebben dat de kwaliteit van onze jeugdopleiding zo fantastisch is. Ik denk dat daar geen verschil in zit ten opzichte van pakweg 10 jaar geleden. PSV is en blijft gewoon een koopclub. Ook als het om jeugd gaat.

[Dit bericht is veranderd door Karim Rekiki (op 22 juli 2015 00:12:28).]
HR
HR

Karim Rekiki schreef:

Ach, schei toch uit. Zo'n jongen is echt niet gevormd door PSV. Als hij bij Sparta was gebleven, had hij nu ook gewoon bij United of een andere topclub gevoetbald.

HR
Jij leest niet goed, want ik beweer nergens dat hij het bij Sparta niet zou hebben gered. Sterker nog, dit had ik er in eerste instantie bij willen vermelden.

Ik geef alleen aan dat je Depay gewoon het label op mag plakken van een PSV-jeugdproduct. Moet elke speler bij de F'jes beginnen om die kwalificatie te verdienen? Moeten de papa's en mama's allebei PSV'er zijn?
HR
HR

Karim Rekiki

James Sonny Crockett schreef:

(...)

Jij leest niet goed, want ik beweer nergens dat hij het bij Sparta niet zou hebben gered. Sterker nog, dit had ik er in eerste instantie bij willen vermelden.

Ik geef alleen aan dat je Depay gewoon het label op mag plakken van een PSV-jeugdproduct. Moet elke speler bij de F'jes beginnen om die kwalificatie te verdienen? Moeten de papa's en mama's allebei PSV'er zijn?
HR
Ik vind het inderdaad ver gaan om iemand als Depay het predicaat 'jeugdproduct' te geven, maar dat is natuurlijk slechts mijn mening. Waarom kan ik overigens niet echt uitleggen, misschien dat het toch te maken heeft met de regio waar hij vandaan komt.
Veel mensen zien Lionel Messi om die reden ook niet als een jeugdproduct van FC Barcelona, terwijl hij ook op zijn twaalfde of dertiende is weggekaapt.

[Dit bericht is veranderd door Karim Rekiki (op 22 juli 2015 00:23:10).]
HR
HR

Karim Rekiki schreef:

Ik vind het inderdaad ver gaan om iemand als Depay het predicaat 'jeugdproduct' te geven, maar dat is natuurlijk slechts mijn mening. Waarom kan ik overigens niet echt uitleggen, misschien dat het toch te maken heeft met de regio waar hij vandaan komt.
Veel mensen zien Lionel Messi om die reden ook niet als een jeugdproduct van FC Barcelona, terwijl hij ook op zijn twaalfde of dertiende is weggekaapt.
HR
Ik vind het haast bekrompen om iemand geen eigen jeugd te noemen omdat hij uit een andere (Nederlandse!) regio komt. Moeten ze dan allemaal uit Veldhoven komen? Of is de straal waar je moet gaan scouten dan al te groot?
HR
HR

WvdK
Vaste waarde PSV 1

Vak: Oost - X
Reg.: 17 november 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 juli 2015 om 02:08:16.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Ach, schei toch uit. Zo'n jongen is echt niet gevormd door PSV. Als hij bij Sparta was gebleven, had hij nu ook gewoon bij United of een andere topclub gevoetbald.HR
Gezever. Welke speler heeft ooit van Sparta de stap gemaakt naar ManUnited of een andere topclub in Engeland. Als Depay bij Sparta was gebleven dan had hij nooit de carriere gehad dan die nu heeft. Zeker als je de achtergrond van Depay kent dan weet je dat de stap naar PSV essentieel was in zijn ontwikkeling. Ik durf stellig te zeggen dat hij zonder PSV (gezien alle moeilijkheden in zijn jeugd) al lang niet meer had gevoetbald en zeker niet op dit niveau.

Wil alleen maar duidelijk maken dat we nu niet de illusie moeten hebben dat de kwaliteit van onze jeugdopleiding zo fantastisch is. Ik denk dat daar geen verschil in zit ten opzichte van pakweg 10 jaar geleden. PSV is en blijft gewoon een koopclub. Ook als het om jeugd gaat.HR
Nog grotere onzin. Kijk eens hoeveel spelers van de eerste selectie uit de jeugd komen tov pakweg 10 jaar geleden. Er zijn tijden geweest dat we met maar 1 of 2 Nederlanders in het veld stonden! Het gaat erom om jeugd vroegtijdig te ontdekken en naar PSV te halen en verder te ontwikkelen. En dat maakt je nog geen koopclub, maar dan probeer je spelers beter te maken. In het afgelopen seizoen speelden we vaak gedeelten van de wedstrijd met meer dan 6 jongens die uit de eigen opleiding kwamen. Dat wordt op tv niet gezegd, omdat dat slecht uitkomt en niet strookt met de gedachte die in den lande over PSV heerst. Zelfs Gerbrands heeft gezegd dat PSV dit (het grote aantal jeugdspelers die nu wel de kansen krijgen tov vroeger) beter moet communiceren omdat het een groot positief punt is in de organisatie.
Een koopclub is ManCity, ManUted en bijna elke club in Engeland, omdat daar alle spelers van de eerste selectie gekocht worden en de jeugd bijna geen kans krijgt.
HR
HR

Slimpie
Meervoudig international

Uit: Clearwater
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Marco Van Ginkel
Reg.: 9 november 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 juli 2015 om 02:31:55.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Denk dat we het nu perfect doen. We kopen alleen absolute meerwaardes, we kopen geen mensen voor de breedte, dat is sowieso voor de jeugd. Deze krijgen zo de kans om door te groeien en met Jong in de Jupiler Leugue krijgen ze genoeg weerstand. Als ze goed genoeg zijn kopen we geen speler, zoals met de verkoop van Mertens en hopelijk vanaf volgend jaar zal dit met enige regelmaat zo gedaan worden. Maar alleen als de jeugd er klaar voor is.
HR
HR

Menno1
WK Ster

Uit: NYC
Reg.: 10 december 2008

Velen vinden opleiden een vies woord, omdat het doet denken aan onze vrienden uit Amsterdam.

Echter in hey huidige voetbal kom je niet weg met alleen maar aankopen. Je kan geen selectie aanschaffen van 20 man, terwijl om de twee jaar je selectie voor 50% vervangen moet worden. Afbraak risico is enorm, want een aankoop blijft een enorme gok, al is het alleen maar door aanpassingsproblemen.

Daarnaast is er het economische aspect: Als we vandaag Locadia verkopen voor 5 miljoen, dan maakt PSV op hem meer winst dan op Strootman destijds: want staat voor 0 euro op de balans, je hoeft geen percentage af te dragen aan oude clubs en alles wat je overhoudt is puur cash. Kun je nagaan hoe rendabel de transfer van Memphis was geweest!

Ik vind zoals PSV het nu doet uitstekend: Aankopen moeten echte versterkingen zijn (a la Strootman, Propper, hopelijk Pereiro) en daar mag best geld voor neergelegd worden, mits ze de juiste leeftijd hebben en contractduur.

Daarnaast moet je altijd ruimte maken voor de ontwikkeling van je Eigen opgeleide toptalenten: Memphis dus, maar ook straks Bergwijn, Paal en wellicht Alberto. Dat zijn spelers voor het eerste die zich zelfs kunnen ontwikkelen tot potentiele cashcows. Daarnaast moet je spelers ontwikkelen die goed genoeg zijn voor de bank, zodat je daar niet op hoeft te investeren: spelers die je koopt voor de bank, worden in principe minder waard namelijk. Daarom zijn jongens als Locadia, Brenet enz. ook belangrijk.
HR
HR

koetje
Legende

Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

Vandaag in de VI nog wat over de strategie van PSV:

PSV heeft één lastig punt’, constateert Gerbrands, ‘en dat is ons imago dat we een koopclub zijn. Als je de feiten nuchter analyseert, kom je tot een heel andere conclusie. Vorig seizoen waren elf van de 23 contractspelers afkomstig uit de eigen jeugd. Dat zal dit seizoen niet veel anders zijn, uitgaande van de norm dat eigen jeugd bestaat uit spelers die hier vanaf hun zestiende actief waren. Dus dan tellen we Jetro Willems mee. Zo bezien zorgt de helft van de spelersgroep voor het handhaven en bewaken van de eigen cultuur, waarbij je altijd een paar spelers hebt zoals Memphis nu die als absolute boegbeelden gelden.’

‘Even terug naar een paar jaar geleden’, zegt Gerbrands. ‘Vroeger konden wij in Nederland nog spelers halen van twintig tot 23 jaar om ze vervolgens de stap te laten maken naar een grotere club. Dat is niet meer zo. Topspelers uit die categorie kosten tegenwoordig minimaal acht tot twaalf miljoen euro. Dat kunnen en willen wij niet meer betalen. Ajax was, zo eerlijk moet je zijn, de eerste die daar beleid op maakte en inzette op jonge buitenlandse talenten. Christian Eriksen was een goed voorbeeld. Het is een categorie jeugdspelers waarvoor je een tot drie miljoen euro betaalt en die als alles goed gaat bij doorverkoop een enorme winst oplevert.’

Er is ook een keerzijde. ‘Het zou het meest ideaal zijn om alle spelers uit de eigen opleiding te laten doorstromen, maar dat is een utopie. PSV heeft er onder aanvoering van Marcel Brands twee jaar geleden voor gekozen om fors te investeren in de eigen jeugd met daarnaast de extra mogelijkheid om voor specifieke posities die onderbezet zijn, te investeren in buitenlandse talenten. Dat beleid leidt tot een risicospreiding die financieel goed te verantwoorden is. Doordat de focus de voorbije jaren volledig op het behalen van de landstitel lag, is het voor veel mensen onzichtbaar gebleven dat PSV de laatste jaren flinke bedragen heeft geïnvesteerd in nationale en internationale toptalenten. Die nu bij de jeugd spelen en op zestien- of zeventienjarige leeftijd hun eerste contract hier hebben getekend.’

Contrair aan dat beleid staat het vertrek van Zakaria Bakkali, die naar Valencia is vertrokken. ‘Marcel Brands heeft er echt alles aan gedaan om die jongen te behouden’, vindt Gerbrands, ‘maar er is een keer een grens. We wilden ook naar de talenten die héél erg graag bij PSV spelen, laten zien dat ze daarvoor uiteindelijk beloond kunnen worden. Met Bakkali hebben we driekwart jaar geduld gehad zonder dat we het gevoel kregen dat hij graag hier wilde blijven. Dan houdt het een keer op.’

Door zich sterk te richten op de zestien- tot negentienjarige talenten hoopt PSV zijn eigen kapitaal te creëren. Gerbrands: ‘Als je deze jongens er twee of drie jaar bij geeft, dan hebben we een aardig groepje staan van jonge twintigers die straks kunnen gaan behoren tot die categorie spelers met een waarde van acht tot twaalf miljoen. Door een transfer als die van Memphis proberen wij het vertrouwen te winnen van jonge talenten, die bij ons de kans krijgen zich maximaal te ontwikkelen en vervolgens alle steun en begrip krijgen van PSV om op een goede manier een nieuwe stap in hun carrière te maken. Dat is de basis waarop wij willen werken. Vanuit die filosofie proberen wij drie vliegen in één klap te slaan: meespelen om de titel, Europees een potje breken en daardoor spelers aantrekken die je anders niet kunt krijgen.’

Aantrekkingskracht

De aantrekkingskracht op jonge voetballers is zowel binnen PSV als daar buiten zichtbaar. ‘Spelers als Kenneth Paal (ex-NEC), SuentlyAlberto (Sparta) en Steven Bergwijn (Ajax) zijn zich bewust van het feit dat ze hier een kans krijgen om zich te ontwikkelen. Hetzelfde geldt voor onze aanwinsten Maxime Lestienne, Gastón Pereiro en Davy Pröpper. Maar ook voor buitenlandse talenten zoals Nikolai Laursen die kon kiezen tussen Ajax en PSV en dan toch aangeeft dat hij bij ons meer kansen ziet om de top te bereiken.’

‘Voorwaarde voor een dergelijk beleid is een stabiele staf. Bij AZ heb ik het meegemaakt dat van een bepaalde elftalfoto drie jaar later alleen de coach nog in dienst was. Dat is de realiteit waarmee je te maken kunt krijgen. Stabiliteit in je management en op De Herdgang is veel bepalender voor de kracht van het totale team dan de aanwezigheid van sommige spelers van wie je toch niet weet of ze na twee, drie jaar weer vertrokken zijn.’

‘Op het moment dat dit geheel goed functioneert en je kunt zoals nu elk jaar één of twee goede spelers verkopen, creëer je rust. Omdat je ook een keer nee kunt zeggen als een club zich meldt voor een speler. Vorig seizoen hebben we dat tijdens de winterstop gedaan met Memphis (toen Paris Saint-Germain zich aandiende, red.) en ik sluit niet uit dat we ons nu op dezelfde manier zullen opstellen als er nog een club komt voor een van onze spelers. In de voetballerij is nee zeggen nooit een optie geweest. Want: iedereen is te koop. Dat klopt in principe ook wel, maar als je een goed technisch beleid voert, kun je je daar best tegen wapenen. Een jaar geleden zeiden we nee tegen twintig miljoen voor Memphis en nu gaat hij weg voor tien miljoen méér. Iedereen is er beter van geworden: wij hebben de titel en meer inkomsten en hij heeft een groter contract bij een grotere club. Dat lukt alleen als je dat met een speler in alle openheid bespreekt en ook echt meewerkt als er dan interesse uit het buitenland komt. Wij snappen heus wel dat jonge voetballers hun pensioen niet halen bij PSV.’HR
HR
HR

Mr.Unibet
Meervoudig international

Reg.: 4 juli 2004

Uitstekende woorden zeg, precies zoals ik me kan indentificeren met deze mooie club.
HR
HR

grim
Talent jeugd PSV

Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 27 juni 2004

Wat is Toon Gerbrans toch een verademing voor PSV zeg! En dan te bedenken dat er bij zijn komst nog de nodig weerstand was...
HR
HR

WerkVloer
Speler van het Jaar PSV 1

Uit: Lierop
Droomaankoop: Andrés Guardado
Reg.: 4 februari 2015

'Wij snappen heus wel dat jonge voetballers hun pensioen niet halen bij PSV.’HR
Dat zou wat zijn: Een elftal vol rollators-voortduwende spelers. :D

Verder een mooi stukje en een inkijk in hoe er tegenwoordig met de spelers wordt omgegaan.
Kijk ook naar de-speler-waarvan-de-naam-niet-meer-geschreven-zou-moeten-worden.
HR
HR

bloodbrother
Selectiespeler PSV 1

Uit: Rotterdam
Reg.: 27 augustus 2010

Karim Rekiki schreef:

(...)

Ik wil alleen maar aangeven dat die hele jeugdopleiding van PSV een grote farce is. Wij hebben samen met Ajax met afstand het meeste poen van Nederland en kopen daarmee de beste talenten weg van andere clubs. Lijkt me vrij logisch dat er dan wel eens wat doorbreekt.

HR
Als je ziet en hoort hoe het Fundament van PSV in elkaar steekt, weet ik zeker dat PSV zeker investeerd in jeugdspelers. Daar kan menig club niet aan tippen. Wat wij opleiden, daar hebben andere voetbalclubs alleen maar profijt van. Kijk naar een Van Overbeek, een Rayhi, spelers die haast geen cent kosten voor andere voetbalclubs.
HR
HR

FritskePhilips
Internationale topspeler

Uit: Boxtel
Reg.: 29 juli 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 juli 2015 om 18:20:37.  Profiel  Stuur een privébericht  ICQ 134  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
In mijn ogen blijft PSV een opleidingsclub, waar nu ingekocht is om het gebrek aan talent in de laatste mindere lichtingen (en in de breedte) op te vangen. Met deze aankopen verzwaar je eigenlijk de concurrentie op bepaalde positie's waardoor spelers onder grotere druk komen te staan om zich verder te ontwikkelen. Ook dat is opleiden, al dient wel gezegd te worden dat dit opleiden is met een prestatiegericht randje. Maar goed, de doelstellingen voor A-junioren zoals deze vanuit de lopende leerlijn vanuit de visie van de KNVB wordt weergegeven, is dan ook: 'presteren in een competitie'.

Gevolg van deze strategie is, dat de doorstroom naar het eerste elftal beter zal worden. Dit is althans wel de gedachte hierachter, het resultaat hiervan dient zichzelf nog te bewijzen. Al vind ik de gedachte erachter wel logisch.
HR
HR

bloodbrother schreef:

(...)

Als je ziet en hoort hoe het Fundament van PSV in elkaar steekt, weet ik zeker dat PSV zeker investeerd in jeugdspelers. Daar kan menig club niet aan tippen. Wat wij opleiden, daar hebben andere voetbalclubs alleen maar profijt van. Kijk naar een Van Overbeek, een Rayhi, spelers die haast geen cent kosten voor andere voetbalclubs.
HR
PSV heeft ook recentelijk een aantal goede spelers opgeleid, die helaas al vroeg voor het geld kozen. Die zouden bij ons ook wel het eerste gehaald hebben. De kwaliteit van de opleiding is het probleem niet.

[Dit bericht is veranderd door Het Kanon (op 22 juli 2015 20:25:07).]
HR
HR

Marieke Veteraan
Selectiespeler PSV 1

Uit: Zevenbergen
Droomaankoop: Marco Van Ginkel
Reg.: 5 mei 2001

Er is geen tegenstelling.
Goede jeugd is mede basis voor successen.
En met wat ik nu gezien heb bij trainingen en open dag, staan we er gewoon goed voor.
Mede door financieel gezonde basis kunnen we naast de jongere talenten ook investeren in categorie 22, 23 en zegt zelfs een speler als Ibi niet meteen nee tegen een terugkeer. M.a.w. we staan er mede dankzij een goede lichting onder de 20 beter voor om te presteren dan.... de periode Nilis, Nistelrooij... :pul
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Jong PSV, jeugd en dames » Opleidingsclub of prestatieclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.