PSV Netwerk
zaterdag 24 juni 2017 - 14:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Technische staf en bestuur Forum » Profielschets nieuwe trainer

HR

Deze topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 16 »

HR

El Brownie
Selectiespeler PSV 1

Vak: -
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 28 juni 2008

Wat is de profielschets van de nieuwe trainer?

Als het aan mij ligt:

1. Een PSV-man
2. Een persoonlijkheid
3. Ervaring(als trainer)
4. Ervaring(als topvoetballer)
5. Geeft jeugd de kans
6. Speelt aantrekkelijk voetbal
7. Wint prijzen

Wie voldoen hieraan?

1. Hiddink, Advocaat, Cocu, Faber, De Mos, E. Koeman, Gullit
2. Hiddink, Advocaat, Adriaanse, McClaren, Cocu, Faber, Van Marwijk, Van Gaal, Rijkaard
3. Hiddink, Advocaat, Adriaanse, McClaren, Van Marwijk, Van Gaal, Rijkaard, Gullit
4. Cocu, Faber, E.Koeman, Gullit, Rijkaard
5. Hiddink, Faber, Cocu(?), E.Koeman, Rijkaard, Van Marwijk, Van Gaal.
6. Faber, Cocu(?), Van Gaal, Adriaanse, E. Koeman, Gullit
7. Hiddink, Van Marwijk, Van Gaal, Rijkaard.

Conclusie: Hiddink en Van Marwijk zijn de ideale trainers, maar lijken onhaalbaar. Daarna combi Cocu-Faber maar hebben weinig ervaring als hoofdtrainer, dus risicovol.
4de beste optie lijkt mij Rijkaard, maar is hij haalbaar?

Wat is jullie profielschets van de nieuwe trainer? En wie voldoet daaraan? Laat maar komen!
HRHR
HR

NLPSV Rode kaart: waarschuwing
Vaste international Oranje

Uit: Het Mooie Hoge NoordWesten
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 16 april 2005

Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind Erwin Koeman een goede optie. Maar dat is een gevoelskwestie, hij heeft nog weinig laten zien.
Kan dit dus niet onderbouwen.

Als je voor aanvallend voetbal wilt gaan is Adriaanse een optie. Je haalt alleen wel iemand in huis met een (te) grote persoonlijkheid.

En Gullit?? Dan haal je niks anders dan ellende in huis!

De rest van je opties zijn, zoals je zelf al aangeeft, niet haalbaar of te onervaren.

[Dit bericht is veranderd door NLPSV (op 3 januari 2012 15:08:47).]
HR
HR

psvboogie
Toeschouwer

Uit: haarlem
Droomaankoop: -
Reg.: 15 december 2008

Allemaal goede punten, alleen punt 7. doet mijns inziens niet ter zake, immers als Wenger besluit coach van PSV te worden zonder een prijs gewonnen te hebben zou ik dit ook willen. Prijzen winnen hangt ook van geluk en uiteraard de kwaliteit van de selectie af. R. Koeman als trainer va Ajax werd ook twee keer kampioen, maar ja met die selectie had hij ook de Champions League kunnen winnen. Relevanter is te kijken naar de prestatie in verhouding met de selectie tot zijn beschikking, in die categorie zullen trainers als Hiddink, Verbeek, van de Brom hoog eindigen.

wat mij betreft kan er nog een achtste criterium bij namelijk stabiliteit. kan een coach zich voor lange tijd aan een club committeren, zoals een Fergusson, de Haan, Wenger. Gezien de huidige selectie en het door Sanders en Brands ingezette beleid de jeugdopleiding een grotere rol te geven ben ik voor Adriaanse of van Gaal als hoofdtrainer aangevuld met echte (Jonge) PSVers zoals Cocu/Faber die het ingezette beleid kunnen waarborgen en doorzetten wanneer de hoofdtrainer PSV verlaat.
HR
HR

Ezekiel
WK Ster

Uit: Amersfoort
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 6 juni 2009

Wenger was de trainer van The Invincibles*, dus dat hij nooit prijzen heeft gewonnen, is natuurlijk niet waar ;).
Maar goed, één vind ik niet zo belangrijk, Stevens en Rutten zijn/waren ook PSV-man, en kijk wat het heeft opgeleverd.
Drie is altijd gokken, je kan een F. de Boer-effect(kampioen) krijgen, maar het kan ook helemaal verkeerd uitpakken.
Vier is juist niet belangrijk, de meeste topvoetballers waren later geen goede trainers, de enige topvoetballers die ook een meer dan goede trainer waren, waren Cruijff, Beckenbauer en Guardiola(al kan je erover twisten of hij een topvoetballer was).

De rest van die zeven punten vind ik wel belangrijk.

* Arsenal dat in 03/04 ongeslagen kampioen van Engeland werd.

[Dit bericht is veranderd door Ezekiel (op 3 januari 2012 15:51:23).]
HR
HR

psvboogie
Toeschouwer

Uit: haarlem
Reg.: 15 december 2008

Ok uiteraard heeft Wenger prijzen gewonnen, maar de laatste 8 jaar niet met Arsenal op een FA cup na. Hoe zouden onze supporters naar deze resultaten kijken? En dit is ook de reden waarom hij in Engeland zoveel kritiek krijgt ondanks zijn enorme staat van dienst bij Arsenal. Daarom vind ik dit punt wat minder van belang maar goed, Ezekiel jouw correctie is natuurlijk volledig terecht. :ja
HR
HR

Asamoah Gyan Rode kaart: waarschuwing
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 30 juli 2011

Faber die aantrekkelijk voetbal speelt? Haha.

Maar goed, ik blijf hopen op Rutten als trainer. Hoe onwaarschijnlijk ook.

[Dit bericht is veranderd door Asamoah Gyan (op 3 januari 2012 15:49:59).]
HR
HR

Menno1
WK Ster

Uit: NYC
Reg.: 10 december 2008

Een trainer is er helaas voor de korte termijn. Ik vind dus dat je moet kijken naar je huidige selectie en daar de juiste coach bij moet aanstellen. Lange termijn visie is voor de technisch manager. Kijkend naar de huidige selectie zie ik:

Een jonge, gemotiveerde, aanvallend ingestelde ploeg. De kern van het team bestaat uit Wijnaldum, Mertens', Strootman, Toivonen en Matavz. Kwa instelling goede jongens, jong, professioneel en aanvallend denkend.

Gezien de leeftijd denk ik dat een coach met discipline prima zal werken. Een coach die goed sturing kan geven. En aanvallend denkt. Iemand die spelers individueel beter maakt maar ook een team kan smeden.

Dan denk ik dus eerder aan van Gaal, Adriaanse en Verbeek dan aan. McClaren, Advocaat. Van Marwijk zit er weer een beetje tussen in.

Aangezien zowel Adriaanse als van Gaal nul krediet krijgen bij de supporters (helaas) lijkt me Verbeek de beste optie. Maakt jonge spelers topfit, beschermd ze, heeft toch ook oog voor creatieve spelers (Maher).
HR
HR

trolol
Debutant Oranje

Reg.: 9 juni 2011

Eigenlijk is Adriaanse gewoon de betere versie van Verbeek op het gebied van media. Verder vind ik ze niet veel van elkaar verschillen. Adriaanse geeft de jeugd overigens ook een kans, El Brownie.
HR
HR

trolol
Debutant Oranje

Reg.: 9 juni 2011

En de profielschets lijkt mij vrij simpel:

Bereid zijn met jeugd te werken
Stabiele persoonlijkheid
Rustgevende factor
Aanvallend en attractief voetbal
Het belang van de club centraal
Representatief zijn qua woord en houding e.d.
Lange termijn visie

Als een trainer aan deze punten voldoet heb je een goede trainer voor PSV. Zie er echter maar zo 1 te bedenken. Liefst ook nog Nederlandstalig uiteraard maar dat is niet noodzakelijk. Ervaring zou ook welkom zijn maar dat is niet een vereiste. Guardiola doet het ook aardig bij Barca dacht ik zo. Wel zou het mooi mee genomen zijn als de trainer wat ervaring heeft.
HR
HR

trixm
Vedette

Uit: Nijmegen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Melvin Platje
Reg.: 4 maart 2006

quote:HR
El Brownie schreef:

Wat is de profielschets van de nieuwe trainer?

Als het aan mij ligt:

1. Een PSV-man
2. Een persoonlijkheid
3. Ervaring(als trainer)
4. Ervaring(als topvoetballer)
5. Geeft jeugd de kans
6. Speelt aantrekkelijk voetbal
7. Wint prijzen

Wie voldoen hieraan?

1. Hiddink, Advocaat, Cocu, Faber, De Mos, E. Koeman, Gullit
2. Hiddink, Advocaat, Adriaanse, McClaren, Cocu, Faber, Van Marwijk, Van Gaal, Rijkaard
3. Hiddink, Advocaat, Adriaanse, McClaren, Van Marwijk, Van Gaal, Rijkaard, Gullit
4. Cocu, Faber, E.Koeman, Gullit, Rijkaard
5. Hiddink, Faber, Cocu(?), E.Koeman, Rijkaard, Van Marwijk, Van Gaal.
6. Faber, Cocu(?), Van Gaal, Adriaanse, E. Koeman, Gullit
7. Hiddink, Van Marwijk, Van Gaal, Rijkaard.

Conclusie: Hiddink en Van Marwijk zijn de ideale trainers, maar lijken onhaalbaar. Daarna combi Cocu-Faber maar hebben weinig ervaring als hoofdtrainer, dus risicovol.
4de beste optie lijkt mij Rijkaard, maar is hij haalbaar?

Wat is jullie profielschets van de nieuwe trainer? En wie voldoet daaraan? Laat maar komen!
HR
dit raakt kant nog wal.
HR
HR

MRWright
Speler buitenlandse topclub

Uit: Breda
Droomaankoop: Andreas Granqvist
Reg.: 13 november 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 januari 2012 om 22:38:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Punt 1 en 4 zijn voor mij niet zo relevant.
Ik zou graag een boegbeeld en voorbeeld zien voor de spelers. Naar mijn idee zou Frank Rijkaard ideaal zijn. Hij heeft veel aanzien bij de spelers, heeft ervaring en de persoonlijkheid om rust uit te stralen en de spelers uit de wind te houden. Met Cocu en Faber als 'assistenten met verantwoordelijkheid' heb je dan een gouden combinatie.
HR
HR

Beaucaron
WK Ster

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 27 juni 2009

Dus Gullit is wel een PSV-man, maar geen persoonlijkheid? Vreemd.
HR
HR

10. Georginio Wijnaldum
Meervoudig international

Uit: -
Vak: Zuid - C
Reg.: 21 oktober 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 januari 2012 om 12:24:31.  Profiel  Stuur een privébericht  MSN: svendeboer@live.nl  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Goede opties: v. Marwijk - Rijkaard - Hiddink - Verbeek
Slechte opties: Gullit - De Mos - Advocaat - McClaren - Koeman

Twijfel: Cocu - Faber - Adriaanse - v. Gaal

[Dit bericht is veranderd door 10. Georginio Wijnaldum (op 4 januari 2012 12:24:57).]
HR
HR

Hutch
Ster van het EK

Droomaankoop: Andrès Guardado
Reg.: 10 mei 2011

In mijn ogen is belangrijk:

- Enige ervaring.
Cocu heeft nog nooit een eigen elftal geleid. Dan ga je gewoon beginnersfouten maken. Laat hem eerst maar ervaring op doen bij een elftal als de A1.

- Teambuilder.
Er staat een fantastische selectie met heel veel individuele kwaliteit. We hebben iemand nodig die van al die spelers één team kan vormen.

- Jonge spelers beter maken + de jeugd de kans geven
De selectie barst van het talent, maar het is belangrijk dat ze zich doorontwikkelen.

- Enige affiniteit met PSV
We hoeven van mij niet per se een échte PSV-man aan te stellen, maar ik ben ook weer een grote tegenstander van trainers die zich zo duidelijk als een echte Ajacied hebben uitgesproken (ik hoef geen namen te noemen).

Verbeek is mijn nummer 1. De ideale man om een team te smeden van deze fantastische voetballers. Bij al zijn teams (Feyenoord uitgezonderd) is zijn hand als trainer zeer goed zichtbaar geweest.
HR
HR

Justus
Veelbelovend talent PSV o19

Droomaankoop: Andrès Guardado
Reg.: 7 januari 2007

10. Georginio Wijnaldum schreef:

Goede opties: v. Marwijk - Rijkaard - Hiddink - Verbeek
Slechte opties: Gullit - De Mos - Advocaat - McClaren - Koeman

Twijfel: Cocu - Faber - Adriaanse - v. Gaal
HR
Van Marwijk, Hiddink en Rijkaard lijken inderdaad de beste opties, maar ook de minst haalbare. Cocu/Faber verkies ik boven Verbeek, Van Gaal & Adriaanse die weinig subtiele karakters hebben. Dan zie ik nog liever een zakelijke heer als Advocaat. De Mos etaleert regelmatig voetbal verstand bij VI, maar heeft een ongelukkig PSV verleden. Steve McClaren is op zijn FC Twente periode, waarin hij top materiaal tot zijn beschikking had, weinig succesvol geweest en staat niet bekend om zijn opleidende talent van jonge spelers. met Ron Jans lijkt me dan beter, ondanks zijn ongelukkige start bij SC Heerenveen. Over Erwin Koeman (mislukt bij Utrecht, Feyenoord & Hongarije) hoeven het niet eens te hebben, laat staan over Gullit waarvan ik het veelvuldig vermelden van diens naam sowieso zéér opvallend vind.

Wat mij betreft is het elftal gegadigden, op volgorde van wenselijkheid, als volgt:

1. Bert van Marwijk
2. Guus Hiddink
3. Frank Rijkaard
4. Cocu & Faber
5. Dick Advocaat
---------------------
6. Ron Jans
7. Gert-Jan Verbeek
8. Ronald Koeman
9. Louis van Gaal
10. Co Adriaanse
11. Steve McClaren
HR
HR

De sterspeler
Vedette

Reg.: 30 augustus 2007

Wie zal het over gaan nemen?
HR
HR

Dn Oetel
WK Ster

Uit: 's-Hertogenbosch
Reg.: 29 april 2007

De sterspeler schreef:

Wie zal het over gaan nemen?
HR
Het ligt niet aan de trainer, maar kut voetballers. Is dat nou nog steeds niet duidelijk?!
HR
HR

RIO
Mister PSV

Uit: Amsterdam
Reg.: 19 februari 2000

Schoonmaken en te beginnen met Marcel Brands.
HR
HR

Thoresen KONING
Mister PSV

Vak: Noord - PR
Reg.: 23 augustus 2001

*

[Dit bericht is veranderd door Tjomme (op 2 december 2012 21:55:21).]
HR
HR

De sterspeler
Vedette

Reg.: 30 augustus 2007

Thoresen KONING schreef:
*
HR
Rutten werd om minder kapot gemaakt.

Vorig jaar stonden we eerste in de winter en waren we glansrijk door in de EL
Advocaat heeft met v Bommel en Narsingh er twee versterkingen bij gekregen en met een beetje pech gaan we als 4de de winterstop in en zijn we afgegaan in de EL.

[Dit bericht is veranderd door Tjomme (op 2 december 2012 21:55:35).]
HR
HR

Al Bundy
WK Ster

Uit: Amersfoort
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 6 juni 2009

Rutten zat hier dan ook al 2,5 jaar.
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 30 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de PSV Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Thoresen KONING
Mister PSV

Vak: Noord - PR
Reg.: 23 augustus 2001

*

[Dit bericht is veranderd door Tjomme (op 2 december 2012 21:56:23).]
HR
HR

Voijke
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - S
Reg.: 18 november 2005

RIO schreef:

Schoonmaken en te beginnen met Marcel Brands.
HR
Idd, je kan duidelijk zien dat dit niet aan de coach ligt, maar aan een paar spelers waarbij de balletjes blijkbaar nog moeten indalen :crap
HR
HR

guusje
Legende

Reg.: 20 augustus 2003

Laten we eerst naar eens een profielschets maken voor een nieuw TD. De huidige is namelijk verantwoordelijk voor de onevenwichtige samenstelling van het elftal. Brands is de zwakke schakel.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Technische staf en bestuur Forum » Profielschets nieuwe trainer

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.