PSV Netwerk
donderdag 30 oktober 2014 - 18:30                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Technische staf en bestuur Forum » Marcel Brands deel II

HR

Deze topic is open en bestaat uit 423 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 423 »

HR
HR
HR

Ed vak KK
International

Uit: Eindhoven
Vak: West - KK
Droomaankoop: -
Reg.: 5 januari 2006

Drie jaar verder, en de selectie is grotendeels ververst. Eens per linie bekijken:

Keepers: Isaksson, Cassio, Roorda vervangen door Tyton, Waterman, Swinkels. De laatste drie zijn stukken goedkoper en Waterman is ook gewoon beter dan Cassio of Roorda. Daarnaast heeft de trainer nu echt wat te kiezen qua spelstijl. Prima dus.

Verdedigers: Manolev, Vukovic, Pieters zijn er nog. De eerste twee hadden al weg moeten zijn, Pieters voldoet. Vervangen zijn Salcido (Bouma), Kromkamp (Hutch), Marcellis (Marcelo), Ooijer (Derijck), Maza (Zanka), en Ojo (Willems). Met name Hutch en Willems zijn een duidelijke vooruitgang, Zanka valt vooralsnog tegen maar ik denk dat we er al bij al licht op vooruit zijn gegaan. Verder is duidelijk dat de meesten goedkoper in salaris zijn dan hun voorgangers.

Middenveld: Engelaar en Ritzmaier zijn er nog. Simons (Strootman) en Bakkal (Van Bommel) zijn vervangen door betere voetballers; Afellay (Wijnaldum) door een mindere. Van Ooijen of Wuytens is mij om het even. Haibin Zhou hoefde van mij niet te blijven, en Labyad is een speciaal geval, waar denk ik het maximale uit is gesleept. Omdat Labyad in 2009 nog amper speeltijd had is dit netto een vooruitgang.

Aanval: Toivonen en Nijland zijn er nog.Amrabat (Depay), Koevermans (Matavz), Manco (Narsingh) en Lazovic (Lens) zijn vervangen door betere spelers. Wie weet kan Locadia brengen wat Reis leek te kunnen brengen. Mertens lijkt me niet beter of slechter dan Dzsudzsak. Hier zijn we er DUIDELIJK op vooruit gegaan.

Bank: Advocaat > Rutten. Faber > Ten Hag.

Alles bij elkaar heeft dit volgens Tiny Sanders 7 miljoen aan transfergeld gekost, en is de huidige selectie in salaris veel goedkoper dan drie jaar geleden. Voor dat geld zijn we er in elke linie, zelfs de verdediging, op vooruit gegaan. Verder is deze selectie binnen budget waar de oude dat bij lange na niet was. Ook fijn is dat er geen vage tropische verrassingen meer zijn die niets toevoegen (Zhou, Manco).

De jeugdopleiding lijkt in ieder geval ieder jaar één talent af te leveren waar we wat aan hebben (dus dat-ie zeg maar minimaal 10 wedstrijden in een seizoen meedoet). Twee jaar terug Labyad, vorig jaar Depay, en nu dus Locadia die er ook wel zal komen.

Al bij al is de selectie dus beter EN goedkoper geworden. Dat Afellay de enige vertrokken speler is die ik wel eens mis zegt denk ik genoeg. Het was nog mooier geweest als vooral Vukovic en Nijland ook waren vervangen, en in mindere mate Engelaar en Manolev, want er moet iets beters mogelijk zijn met dat geld. Marcel: ga zo door!
HR
HR

PSV Oisterwijk
Legende

Uit: Tilburg
Vak: Zuid - F
Reg.: 9 december 1999

Je bedoelt Cassio, de keeper die de Zuid Amerikaanse versie van de CL heeft gewonnen is slechter dan Waterman? Interesting.....

Ik zit eigenlijk nog wel op tropische verrassingen als Romaria, Ronald, Kezman, Lee, Park, Gomes, Reis, Leandro, Alex, Farfan te wachten, maar goed ieder zijn ding

Leuke waardeloze analyze,en voorals nog zijn we er geen stap vooruit gegaan!

[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 16 oktober 2012 08:57:57).]
HR
HR

Massimo
Legende

Vak: -
Reg.: 4 juni 2009

quote:HR
PSV Oisterwijk schreef:

Je bedoelt Cassio, de keeper die de Zuid Amerikaanse versie van de CL heeft gewonnen is slechter dan Waterman? Interesting.....

Ik zit eigenlijk nog wel op tropische verrassingen als Romaria, Ronald, Kezman, Lee, Park, Gomes, Reis, Leandro, Alex, Farfan te wachten, maar goed ieder zijn ding

Leuke waardeloze analyzse,en voorals nog zijn we er geen stap vooruit gegaan!
HR
Bij PSV heeft Waterman nu het al beter gedaan dan die Cassio. Dat was een drama hier in Nederland.

Als je kijkt naar de vergelijking met de selectie van Brands toen hij bij PSV kwam en de selectie van nu, dan is PSV er weldegelijk kwalitatief op vooruitgegaan.

De tijd is nu anders dan 7 jaar geleden toen PSV ook nog eens een superseizoen had dat je maar eens in de 10 jaar meemaakt waar alles op zijn plek viel. De financiële verhoudingen in Europa zijn in de loop der jaren dusdanig veranderd, dat de kwaliteit van de Nederlandse clubs t.o.v. Europa achteruit gegaan is.
HR
HR

michelos
Nationale topspeler

Reg.: 21 december 2009

Contract voor het leven geven. Die gaat straks zeker aanbiedingen krijgen en is dan weg. Ik ben fan van zijn afstropen van de Nederlandse talentenmarkt, met die exoten zitten we inmiddels toch in de twijfelachtige C garnituur te vissen aangezien heel het rijke-europa inmiddels net zo aanwezig is in die landen als wij vroeger. En dan hoeft het voor mij niet meer en mag de focus op NL.

Hij is uitstekend bezig, alleen die defensie nog verbeteren, voor de rest heeft ie een geweldig nieuw fundament onder Psv gelegd waar ze weer op kunnen bouwen.
HR
HR

trixm
Legende

Uit: Nijmegen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tomáš Kalas
Reg.: 4 maart 2006

michelos schreef:

Contract voor het leven geven. Die gaat straks zeker aanbiedingen krijgen en is dan weg. Ik ben fan van zijn afstropen van de Nederlandse talentenmarkt, met die exoten zitten we inmiddels toch in de twijfelachtige C garnituur te vissen aangezien heel het rijke-europa inmiddels net zo aanwezig is in die landen als wij vroeger. En dan hoeft het voor mij niet meer en mag de focus op NL.

Hij is uitstekend bezig, alleen die defensie nog verbeteren, voor de rest heeft ie een geweldig nieuw fundament onder Psv gelegd waar ze weer op kunnen bouwen.
HR
defensie verbeteren, dat is wel de understatement van het jaar. We worden echt geen kampioen met bouma, marcelo hutchinso en willems.
HR
HR

TomPSV.
Legende

Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

trixm schreef:

(...)

defensie verbeteren, dat is wel de understatement van het jaar. We worden echt geen kampioen met bouma, marcelo hutchinso en willems.
HR
Waarom niet? De verdediging van Ajax en Twente zijn echt niet beter.
HR
HR

PSV Oisterwijk
Legende

Massimo schreef:

(...)

Bij PSV heeft Waterman nu het al beter gedaan dan die Cassio. Dat was een drama hier in Nederland.

Als je kijkt naar de vergelijking met de selectie van Brands toen hij bij PSV kwam en de selectie van nu, dan is PSV er weldegelijk kwalitatief op vooruitgegaan.

De tijd is nu anders dan 7 jaar geleden toen PSV ook nog eens een superseizoen had dat je maar eens in de 10 jaar meemaakt waar alles op zijn plek viel. De financiële verhoudingen in Europa zijn in de loop der jaren dusdanig veranderd, dat de kwaliteit van de Nederlandse clubs t.o.v. Europa achteruit gegaan is.
HR
Toen ik 20 was en waterman 4, was ik ook beter dan waterman....
HR
HR

Enfant Terrible
Nationale topspeler

Vak: Noord - T
Droomaankoop: Eric Addo
Reg.: 5 juni 2008

PSV Oisterwijk schreef:

(...)

HR
Verklaard in ieder geval wel waarom je zo'n zure zak bent wanneer je al de midden 40 aantikt. Wordt toch vaak onderschat, zo'n midlife crisis.

[Dit bericht is veranderd door Enfant Terrible (op 16 oktober 2012 13:32:50).]
HR
HR

PSV Oisterwijk
Legende

Enfant Terrible schreef:

(...)
Verklaard in ieder geval wel waarom je zo'n zure zak bent wanneer je al de midden 40 aantikt. Wordt toch vaak onderschat, zo'n midlife crisis.
HR
Dank je voor deze niet op de man zijnde, inhoudelijke reactie
HR
HR

Bujis
Legende

Droomaankoop: Maarten Martens
Reg.: 6 augustus 2009

Ed vak KK schreef:

Drie jaar verder, en de selectie is grotendeels ververst. Eens per linie bekijken:

Keepers: Isaksson, Cassio, Roorda vervangen door Tyton, Waterman, Swinkels. De laatste drie zijn stukken goedkoper en Waterman is ook gewoon beter dan Cassio of Roorda. Daarnaast heeft de trainer nu echt wat te kiezen qua spelstijl. Prima dus.

Verdedigers: Manolev, Vukovic, Pieters zijn er nog. De eerste twee hadden al weg moeten zijn, Pieters voldoet. Vervangen zijn Salcido (Bouma), Kromkamp (Hutch), Marcellis (Marcelo), Ooijer (Derijck), Maza (Zanka), en Ojo (Willems). Met name Hutch en Willems zijn een duidelijke vooruitgang, Zanka valt vooralsnog tegen maar ik denk dat we er al bij al licht op vooruit zijn gegaan. Verder is duidelijk dat de meesten goedkoper in salaris zijn dan hun voorgangers.

Middenveld: Engelaar en Ritzmaier zijn er nog. Simons (Strootman) en Bakkal (Van Bommel) zijn vervangen door betere voetballers; Afellay (Wijnaldum) door een mindere. Van Ooijen of Wuytens is mij om het even. Haibin Zhou hoefde van mij niet te blijven, en Labyad is een speciaal geval, waar denk ik het maximale uit is gesleept. Omdat Labyad in 2009 nog amper speeltijd had is dit netto een vooruitgang.

Aanval: Toivonen en Nijland zijn er nog.Amrabat (Depay), Koevermans (Matavz), Manco (Narsingh) en Lazovic (Lens) zijn vervangen door betere spelers. Wie weet kan Locadia brengen wat Reis leek te kunnen brengen. Mertens lijkt me niet beter of slechter dan Dzsudzsak. Hier zijn we er DUIDELIJK op vooruit gegaan.

Alles bij elkaar heeft dit volgens Tiny Sanders 7 miljoen aan transfergeld gekost, en is de huidige selectie in salaris veel goedkoper dan drie jaar geleden. Voor dat geld zijn we er in elke linie, zelfs de verdediging, op vooruit gegaan. Verder is deze selectie binnen budget waar de oude dat bij lange na niet was. Ook fijn is dat er geen vage tropische verrassingen meer zijn die niets toevoegen (Zhou, Manco).

De jeugdopleiding lijkt in ieder geval ieder jaar één talent af te leveren waar we wat aan hebben (dus dat-ie zeg maar minimaal 10 wedstrijden in een seizoen meedoet). Twee jaar terug Labyad, vorig jaar Depay, en nu dus Locadia die er ook wel zal komen.

Al bij al is de selectie dus beter EN goedkoper geworden. Dat Afellay de enige vertrokken speler is die ik wel eens mis zegt denk ik genoeg. Het was nog mooier geweest als vooral Vukovic en Nijland ook waren vervangen, en in mindere mate Engelaar en Manolev, want er moet iets beters mogelijk zijn met dat geld. Marcel: ga zo door!
HR
Netto 7 miljoen geinvesteerd, maar wel met behulp van een mega-transfer van een speler die door Reker is gehaald (Dzudzak). Niet dat ik alle missers van Reker wil goedpraten (Nijland doet nog steeds pijn), maar het is wel fair om deze belangrijke nuance te vermelden als je beleid van Brands wil vergelijken met het beleid van Reker.
Daarnaast moet het nog maar blijken dat we qua salarissen terug zijn gegaan, even de cijfers afwachten. Brands zei tegen het einde van de transferperiode in VI dat de selectie nog iets te duur was.

Wat betreft jeugdbeleid: Goes is door Reker aangesteld en de talenten die jij noemt zijn door Goes zijn voorgangers en Rutten (Locadia) binnengehaald en opgeleid, allemaal ten tijde van Reker. Riekt een beetje naar Telegraaf denken: alle talenten die bij Ajax zijn doorgebroken zijn plots het werk van Cruijff terwijl Olde Riekerink, Blind en al die andere jeugdopleiders de jaren ervoor die talenten hebben opgeleid.

Verder mis ik in je analyse nog een belangrijk aspect: het resultaat! De selectie is volgens jou beter en goedkoper geworden, maar waarom zijn we dan 2 keer 3e geeindigd? Reker werd 1e, 4e en 3e. Oke, dat 1e kampioenschap tellen we dan niet mee omdat nog een uitkomst was van het Hiddink tijdperk met Gomes/Cocu/Alex etc en ontstellend veel geluk op de laatste speeldag. Maar dan heeft Reker het dus met een 3e en 4e plek niet eens zoveel slechter gedaan!

[Dit bericht is veranderd door Bujis (op 16 oktober 2012 14:59:34).]
HR
HR

Massimo
Legende

Reg.: 4 juni 2009

PSV Oisterwijk schreef:

(...)

HR
Cassio heeft toch verre van goed gepresteerd in Nederland ?

De keren bij PSV waren drama en ook bij Sparta was ruk. Ik snap je vergelijking met 4 en 20 jaar niet helemaal aangezien ik beide keepers vergelijk uit de periode bij PSV.

En zoals aangegeven ben ik het zwaar met je oneens over het geen stap vooruit zijn gegaan t.o.v. de selectie die er stond ten tijde van het aantreden van Brands.
HR
HR

Odysseus
International

Reg.: 10 augustus 2011

PSV Oisterwijk schreef:

(...)

HR
Feit is dat Cassio Ramos in Nederland niet goed presteerde omdat hij het waarschijnlijk niet goed naar zijn zin had en Waterman het nu dus gewoon beter doet.
En dat hij met zijn club in de Zuid-Amerikaanse CL finale staat hoeft niet per sé wat over zijn kwaliteiten te zeggen, maar het kan ook wat zeggen over de keepers uit Brazilië...
HRHR
HR

PSV Oisterwijk
Legende

Massimo schreef:

(...)

Cassio heeft toch verre van goed gepresteerd in Nederland ?

De keren bij PSV waren drama en ook bij Sparta was ruk. Ik snap je vergelijking met 4 en 20 jaar niet helemaal aangezien ik beide keepers vergelijk uit de periode bij PSV.

En zoals aangegeven ben ik het zwaar met je oneens over het geen stap vooruit zijn gegaan t.o.v. de selectie die er stond ten tijde van het aantreden van Brands.
HR
Het gaat niet om de details. Punt 1 heeft Cassio maar 1 wedstrijd bij PSV gekeept. En vond ik hem bij Sparta wel degelijk goed keepen.
Ging om het punt van Ed, die alles recht aan het lullen was, dat het vreemd is dat hij een keeper van een derde bundesliga club boven een keeper stelt die the Copa libertadoras (of hoe schrijf je dat). Ook al was Cassio toen niet beter, dan had iemand voor EUR 700k per jaar wel die ontwikkeling moeten zien. Kan niet uit de lucht vallen dat Cassio binnen een jaar in eens zo goed is.
Daarbij vergeet hij ook nog even het feit dat Brands Tyton als 1ste keeper heeft gehaald en vervolgens de 2de keeper van een derde bundesliga club nu speelt bij PSV. Ook al doet die het niet slecht, moet PSV toch wel een iets hoger niveau na streven mijns inzien. Hopelijk zijn we het daar wel over eens :) .

Odysseus schreef:

(...)

Feit is dat Cassio Ramos in Nederland niet goed presteerde omdat hij het waarschijnlijk niet goed naar zijn zin had en Waterman het nu dus gewoon beter doet.
En dat hij met zijn club in de Zuid-Amerikaanse CL finale staat hoeft niet per sé wat over zijn kwaliteiten te zeggen, maar het kan ook wat zeggen over de keepers uit Brazilië...
HR
Als dat al feiten zijn wat jij zegt, stelt Ed het niet zo.

[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 16 oktober 2012 15:18:45).]
HR
HR

Dandetank
Talentje

Vak: West - L
Reg.: 21 juli 2007

Dzudzak had een gelimiteerde transfersom in zijn contract, wat met behulp van Brands is aangepast. En Reker heeft in zijn tijd ook meer dan 30 mijoen geïnvesteerd en als ik Lazovic en anderen eraf trek zit ik bij hem op dik 20 miljoen. En nu staat er wel zichtbaar kapitaal op het veld en dat was onder Reker wel anders.
HR
HR

Odysseus
International

Reg.: 10 augustus 2011

PSV Oisterwijk schreef:

(...)

Als dat al feiten zijn wat jij zegt, stelt Ed het niet zo.
HR
Bij Sparta was het ook al één groot drama.
HR
HR

Bujis
Legende

Zichtbaar kapitaal op het veld, ik vind het altijd zo'n bullshit term. Lazovic zouden we aan de straatstenen niet kwijtraken en bracht 5 miljoen op, terwijl Afellay - onze kroonjuweel - 3 miljoen opleverde. Zie dat kapitaal eerst maar eens te verzilveren in plaats van je rijk te rekenen. Zoals je bij Toivonen ziet kan je met een beetje pech ineens miljoenen aan transferwaarde verliezen.
HR
HR

Ben
Vedette

Uit: Echt
Vak: Oost - Y
Reg.: 30 januari 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 oktober 2012 om 17:47:10.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Ed vak KK schreef:

HR
Tot nu toe hebben we anders nog niets met die geweldige selectie bereikt! Vorig jaar werden we net als onder Reker derde. Bovendien in vergelijking met Reker doe je het al snel goed! En ook dit jaar is het nog maar de vraag of we wel bij de eerste twee eindigen. Een derde plaats is met onze zeer matige verdediging niet eens ondenkbeeldig.

Voor het gemak ga je er verder maar aan voorbij dat Brands een rekordbedrag te spenderen had, maar dat we desondanks een onevenwichtige selectie hebben. Daarbij heeft hij voor elke speler de hoofdprijs betaald en komt hij met spelers die iedereen met Eredivisie Live en een zakgeld ook naar PSV had kunnen halen. De meerwaarde van Brands hierin ontgaat me dan ook totaal!

Of de spelers die hij gehaald heeft geld op gaan brengen, is ook nog afwachten. Tot nu toe heeft hij zich immers nog niet als een goed verkoper weten te tonen. (Zie de kritiek van o.a. Makaveli, PSV-020, Bujis) En vooralsnog blijven de sportieve successen ook uit en daarmee de zeer welkome CL inkomsten!
HR
HR

Ed vak KK
International

Uit: Eindhoven
Vak: West - KK
Reg.: 5 januari 2006

@PSV Oisterwijk, als ik twee complete selecties vergelijk en jij hebt alleen commentaar op de reservekeepers ga ik er vanuit dat je het met de rest eens bent. Ook als Cassio beter is dan Waterman is de selectie er duidelijk op vooruitgegaan. Over Waterman zelf: die is in 2007 op een haar na kampioen geworden met AZ. Het is maar net welk seizoen je eruit pikt...

Daarnaast zeg ik dat ik niet zit te wachten op VAGE tropische verrassingen die NIETS TOEVOEGEN. Als jij zat te wachten op Zhou Haibin en Jagos Vukovic moet jij dat zelf weten. Zo niet, dan zul je wel over enkele woorden heen hebben gelezen. Kan gebeuren. :)

@ Bujis:

Als Brands eerst Dzsudzsak verlengt en hem enkele maanden later voor de hoofdprijs verkoopt heeft hij zeker zelf bijgedragen aan die transfersom.

De lonen zijn wel degelijk aan het dalen. Citaat uit jaarverslag 2010/2011 (pag 13): "Ondanks dat er twee ronden meer werden gespeeld in de UEFA Europa League daalden de lonen en salarissen met EUR 0,4 miljoen."

Over het jeugdbeleid: laat mij de indruk wegnemen dat ik hier hosanna wil roepen. De gevolgen van het beleid van Brands voor de jeugdopleiding kun je eigenlijk pas over enkele jaren beoordelen, daarom ben ik er ook kort over. De jeugdopleiding functioneert redelijk in de zin dat er ieder jaar een speler wordt afgeleverd aan de eerste 18. Niet-hosanna-formulering: Tot nu toe heeft hij het nog niet verknald. Hoopgevend is dat Bazoer en Bakkali ondanks buitenlandse belangstelling voor hun kans bij PSV gaan.

Over de resultaten: je hebt helemaal gelijk, daar zeg ik niks over. Als we de selectie van dit seizoen vergelijken met die van 2009/2010 moeten we ook de resultaten van dit seizoen vergelijken met die van toen. Zullen we daar in mei op terugkomen? Tussentijdse analyse: de resultaten zijn tot nu toe verbeterd van slecht tot matig. We hebben weliswaar dit jaar onze eerste twee prijzen gewonnen sinds Huub Stevens, maar daar zit geen landstitel tussen dus is het nog niet goed genoeg.

@ Ben: Je spreekt jezelf tegen. Hoe kan Brands bijna quitte spelen op transfers als hij overal de hoofdprijs voor betaalt, slecht verkoopt, en toch betere spelers op het trainingsveld zet? Daarnaast maakt het mij niet uit of de spelers die we hebben voor veel of weinig geld verkocht worden (naast mijn bankrekening is het trouwens altijd veel), zolang er maar een goede vervanger wordt gehaald.
HR
HR

trixm
Legende

Uit: Nijmegen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tomáš Kalas
Reg.: 4 maart 2006

TomPSV. schreef:

(...)

Waarom niet? De verdediging van Ajax en Twente zijn echt niet beter.
HR
hihihi, dat is de grap van de dag.

Laten we dat er geen Brands deel 111 komt op dit forum. Tenzij hij in de winterstop nog een fatsoenlijke versterking voor de verdediging aantrekt.
HR
HR

TomPSV.
Legende

Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

trixm schreef:

(...)

hihihi, dat is de grap van de dag.
HR
Omdat?
HR
HR

Bujis
Legende

Ed vak KK schreef:

@PSV Oisterwijk, als ik twee complete selecties vergelijk en jij hebt alleen commentaar op de reservekeepers ga ik er vanuit dat je het met de rest eens bent. Ook als Cassio beter is dan Waterman is de selectie er duidelijk op vooruitgegaan. Over Waterman zelf: die is in 2007 op een haar na kampioen geworden met AZ. Het is maar net welk seizoen je eruit pikt...

Daarnaast zeg ik dat ik niet zit te wachten op VAGE tropische verrassingen die NIETS TOEVOEGEN. Als jij zat te wachten op Zhou Haibin en Jagos Vukovic moet jij dat zelf weten. Zo niet, dan zul je wel over enkele woorden heen hebben gelezen. Kan gebeuren. :)

@ Bujis:

Als Brands eerst Dzsudzsak verlengt en hem enkele maanden later voor de hoofdprijs verkoopt heeft hij zeker zelf bijgedragen aan die transfersom.

De lonen zijn wel degelijk aan het dalen. Citaat uit jaarverslag 2010/2011 (pag 13): "Ondanks dat er twee ronden meer werden gespeeld in de UEFA Europa League daalden de lonen en salarissen met EUR 0,4 miljoen."

Over het jeugdbeleid: laat mij de indruk wegnemen dat ik hier hosanna wil roepen. De gevolgen van het beleid van Brands voor de jeugdopleiding kun je eigenlijk pas over enkele jaren beoordelen, daarom ben ik er ook kort over. De jeugdopleiding functioneert redelijk in de zin dat er ieder jaar een speler wordt afgeleverd aan de eerste 18. Niet-hosanna-formulering: Tot nu toe heeft hij het nog niet verknald. Hoopgevend is dat Bazoer en Bakkali ondanks buitenlandse belangstelling voor hun kans bij PSV gaan.

Over de resultaten: je hebt helemaal gelijk, daar zeg ik niks over. Als we de selectie van dit seizoen vergelijken met die van 2009/2010 moeten we ook de resultaten van dit seizoen vergelijken met die van toen. Zullen we daar in mei op terugkomen? Tussentijdse analyse: de resultaten zijn tot nu toe verbeterd van slecht tot matig. We hebben weliswaar dit jaar onze eerste twee prijzen gewonnen sinds Huub Stevens, maar daar zit geen landstitel tussen dus is het nog niet goed genoeg.

@ Ben: Je spreekt jezelf tegen. Hoe kan Brands bijna quitte spelen op transfers als hij overal de hoofdprijs voor betaalt, slecht verkoopt, en toch betere spelers op het trainingsveld zet? Daarnaast maakt het mij niet uit of de spelers die we hebben voor veel of weinig geld verkocht worden (naast mijn bankrekening is het trouwens altijd veel), zolang er maar een goede vervanger wordt gehaald.
HR
In dat geval ben ik het met je eens. Laat ons zo zeggen: dit jaar mag het echt niet meer fout gaan anders is het exit Brands wat mij betreft.
Wat betreft Doedel: helemaal mee eens en ik heb ook altijd Brands een groot compliment gemaakt voor het verlengen en het fantastsiche verkoopbedrag. Maar in all fairness moet je, bij een vergelijking met Reker, wel meenemen dat onder Reker die jongen voor een schijntje is binnegekomen. Dat slechts ter nuance, en vooral niet ter verdediging van Reker (laten we vooral die nitwit niet meer beschouwen).
HR
HR

Romario the Best!
Internationale topspeler

Reg.: 26 augustus 2006

Naar mijn mening heb je een plaat voor je hoofd als je zes a zeven miljoen betaald voor een Matavz. Ik ben het met sommige eens dat kapitaal op het veld bullshit is, dat kan je pas zeggen als er zaken zijn gedaan. Dat gezeik met de contracten van spelers. Het groeibriljantje Reis, maar wel met alle geweld Zanka willen halen die ook van een flinke blessure komt is allemaal niet te bevatten. Ik nu het idee dat ik vooral naar een voetbal insite moet kijken welke spelers psv gaat halen, spelen op '' veilige'' aankopen. Het links laten liggen van tropische verrassinkjes, een netwerk wat niet verder reikt dan de benelux, tel uit je winst. Sommige beweren dat Pieters voldoet, waarop is dat in hemelsnaam gebaseerd? Hij is misschien de minst slechte linksback, maar zeker geen zekerheidje. Doe mij Willems maar! Maar waar ik nog steeds geen antwoord op krijg, heeft Marcel wel de juiste geestelijke bagage om spelers in te kunnen schatten? Ik heb daar mijn ernstige twijfels over! In mijn ogen heeft Psv de laatste jaren helaas vooral indruk achtergelaten met een labiele selectie. Hard maar waar!
HR
HR

PSV Oisterwijk
Legende

Ed vak KK schreef:

HR
Niemand zit te wachten op mindere spelers. Het gaat derhalve om de kwaliteit niet om hun afkomst, tegen over Zhoe en Vuko, kan je ook tig NL spelers zetten die nog slechter waren maar wel bij PSV zijn beland. Voorals nog zijn voor veel geld Matavs en Tyyon gehaald en die zitten op de bank een pool en een sloveen die nota bene al in NL spelen. Lekker tropisch, maar toch weer niet. En 20x duurder dan Zhoe en Vuko bij elkaar.
Het feit dat ik alleen even Cassio, waterman er uit pak, is alleen maar om aan te duiden hoe belachelijk slecht ik jouw post vindt.
Je had een conclusie en daar heb je je argumenten naar toe geschreven, niet meer en niet minder.

Mijns inziens had die een goede job gedaan, als die nu juist wel tropische verrassingen had gehaald met meer kwaliteit dan Mertsen, Matavs, Tyton.... Die jongens kunnen jij en ik ook halen met de rijkelijke gevulde knip die Brands tot zijn beschikking had.

Ik ben op bepaalde punten heel blij met de voortuigang van PSV de afgelopen 4 jaar, maar dat wil niet zeggen dat we Brands zonder enige kritiek hier maar met rust moeten laten. Want ik vind dat er wel degelijk punten zijn, die hier al meerdere malen genoemd zijn. Voor mij is de ham vraag, had de TD van Veendam dit ook niet gekund als hij bij PSV had gezeten? Dus was is nu echt de toegevoegde waarde van Marcel Brands?

[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 17 oktober 2012 07:40:23).]
HR
HR

Menno1
Legende

Uit: Edinburgh
Reg.: 10 december 2008

@Romario the best: je opmerking over Matavz vind ik erg goedkoop. Ten eerste zag 80-90% het in die jongen zitten, ten tweede kloppen je bedragen niet. Was iets van 4,5 miljoen.

Brands is verre van perfect maar zijn beleid in grote lijnen is prima te accepteren: investeer in spelers van 20-22 jaar, die dus talent af zijn maar wel stappen kunnen maken bij PSV om verder te groeien. Maw, spelers wiens plafond niet bij PSV ligt maar de potentie hebben om naar grotere competities en clubs te gaan. Geef deze jongens lange 5 jarige contracten, zodat je verzekerd bent van een lagere afschrijving en van een goede transfer som.

Niet alle spelers zullen financiële klappers worden, maar sportief vallen ze ook niet uit de toon, dus blijven nuttige krachten.

Wat betreft het uitblijven van tropische verrassingen: dit is duidelijk een opdracht geweest voor Brands: ga voor zekerheidjes, spelers die zich makkelijk kunnen aanpassen aan PSV.

Grootste verwijt is inderdaad de balans in de selectie: verdediging is niet adequaát versterkt kwalitatief gezien. Kwantitatief wel, maar helaas zitten er op Willems na geen toppers tussen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 423 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Technische staf en bestuur Forum » Marcel Brands deel II

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is het terecht dat Cocu Depay een reprimande gaf voor het uittrekken van zijn shirt na zijn goal tegen Panathinaikos?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 96,9% dat Real Madrid CF wint van Liverpool FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-ADO Den Haag:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!