PSV Netwerk
vrijdag 23 juni 2017 - 21:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Technische staf en bestuur Forum » Marcel Brands deel III

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 58 »

HR

Willem G
Administrator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 6 september 2014

Nieuw deel.

Deel II is hier hier terug te vinden.

Laatste post oude topic:

quote:HR
Ailon schreef:

(...)
We zijn het volstrekt met elkaar eens vwb de "outcome" van de Jeugdopleiding van PSV en dat het gros gewoon elftalvulling is voor die 1 of 2 per lichting die uiteindelijk naar het hoogste niveau zouden moeten doorstromen.
Maar omdat nu volledig aan PSV te wijten zoals sommigen hier doen...
Het is een bekend feit dat het succesvolle aanbod per lichting, zelfs per generatie verschilt.
Ons Oranje is daarvan een lichtend voorbeeld.
Compleet in elkaar gedonderd omdat een hele generatie de kwaliteiten ontbeerde om blijvend aan de top te staan.
In Belgie is precies het omgekeerde het geval.

Maar er spelen natuurlijk ook andere zaken (en dat, geef ik toe, is een van mijn stokpaardjes).
In Nederland wordt nog steeds de "Hollandse School" als het model gezien om succesvolle profvoetballers voort te brengen. Maar de realiteit laat zien dat die niet meer aansluit bij de mondiale evolutie in het Betaalde Voetbal.
Een failliete erfenis dus.
Dus kun je ook eens kijken hoe de opleidingsfilosofie is in andere, wel succesvolle landen.
Ik heb zelf eens de opleidingsfilosofie van de KNVB Academy en de KBVB naast elkaar gelegd. In globale lijnen stemmen die wel overeen maar in een aantal details essentieel verschillend.
Onlangs heeft men bij de KNVB een statement uitgevaardigd dat de opleiding van de jeugd op bepaalde facetten anders moet.
En dat lijkt verdacht veel op het pikken van een aantal ideeen van de KBVB die sinds 2006 het roer drastisch heeft omgegooid.

Maar goed, beter goed gejat dan slecht uitgevonden, dus er is nog hoop. :D
HR
HRHR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Quoten kan niet uit een gesloten topic: daarom zo.

PCS schreef:

Er zijn toch scouts die als kwaliteit hebben dat ze de potentie in kunnen schatten van een jeugdspeler in de O13, O15, O17 etc.?

Ik heb het nieuwe PSV Magazine gelezen en daar staat in dat Willy vd Kuijlen daar een kei in is.HR
En later:

Ik reageer alleen op een post van Shoving die vraagt: "Hoe ga je iemand op die leeftijd screenen"

Daar reageer ik op dat er scouts zijn die als kwaliteit hebben om potentie in te schatten en geef een voorbeeld van Willy.

Geen woord verder of dat goed is, of we daar iets aan hebben of dat het werkt. Dus ik weet niet waar je nou zou overspannen op reageert?HR
Een beetje heel erg flauw PCS. Ik had het met Ykhim over 'mentale flaws' en jij weet best dat het in zake van Willy van gaat om gewoon voetballende kwaliteiten.

@Tirzah

Dat is niet zo moeilijk. Al in de brugklas was al heel wat te zien qua mentaliteit, en als je dan wat jaren later de leerling in HAVO 5 of VWO 6 terugzag kon je aardig voorspellen wie het zou gaan redden, hetzij bij PSV hetzij elders in de Eredivisie. En wie door slappe mentaliteit of teveel eigendunk niet veel uit zijn carriere zou halen.HR
Onzin natuurlijk. Die voorspellingen wie het wel of niet zou gaan redden zijn grotendeels gebaseerd op intellect en niet op mentaliteit. Een goede mentaliteit garandeert immers niet dat je het gaat redden. Als je iedereen zou terug zien in die periode dan kon je nog wel eens schrikken.

Eigen dunk is trouwens eerder een pre om het maximale uit je carrière te halen. Je denkt dat je alles kan en gaat daar voor, je zal af en toe boven je macht grijpen, maar dan weet je zeker dat je op de toppen van je kunnen zit.

Nee: psychologie van de koude ground zonder enige basis of het waar is of niet.
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Uit: Utrecht
Vak: Noord - S
Reg.: 8 juli 2010

Is there a psychologist on the plane? :bang
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Reg.: 26 april 2002

Ik wil er nog even 2 uithalen van Ailon:

En achteraf lullen is altijd makkelijk oordelen, nog afgezien of dat oordeel ook wel het juiste is.HR
Dat is nou het leuke, er is niets achteraf gelul aan. Ja, je gaat nu alleen in op de jeugdopleiding maar voor mij gaat het over Brands in het algemeen. Een aantal zaken zijn hier op het forum al veel, veel langer aan de orde. Voor dit seizoen is er nog wat angstig gekeken naar onze aanval die maar niet versterkt werd. Net als scorend vermogen vanaf het middenveld. Kan je toeval noemen, maar het kwam gewoon wel uit. Net als het jaar daarvoor toen we hetzelfde probleem hadden op het middenveld. Daar is toch niets achteraf aan?

Dan de jeugdopleiding want dat ligt wel iets anders natuurlijk:

Goed voorbeeld hiervan is Bakkali. Tot aan zijn eerste contract was dit een voorbeeldige speler uit de jeugdopleiding. Niet alleen in de sport maar ook wat schoolse activiteiten betreft (zijn leraren zijn nog steeds lyrisch over hem als 14, 15 jarig knaapje).
Daarna traden om met Shoving te spreken de "mentale flaws" op die hem zijn carriere kostten.
Het is geen exacte wetenschap en al helemaal niet voor brugklassers nmi.HR
Er is hier maar 1 belangrijke vraag wat mij betreft: wat heeft PSV hier van geleerd en hoe proberen ze dit te verbeteren bij dat soort talenten? Je haalt Bakkali aan, maar voor hem zijn er natuurlijk wel meer spelers met een beetje dezelfde problemen geweest.

De vraag wat PSV aan begeleiding doen (en dus heeft geanalyseerd waar het fout ging) en alles zo optimaal mogelijk probeert in te richten om dat soort jonge talent de beste omgeving te geven. Je hebt het over een bezoek aan barca, maar is het daar niet totaal anders? Worden jonge talenten daar niet echt 'in huis genomen' om zo maar te zeggen?

Ik begrijp ook wel dat het grootste deel het uiteindelijk niet red, dat zie je idd overal. Maar bij PSV is het naar mijn mening wel heel erg negatief in balans. Sterker nog, wat Maka al zegt, er komt gewoon niets door. En dat lijkt me toch niet de bedoeling. Dus over argument gesproken, ik zou hier wel eens antwoord van je op willen. Waar ligt het volgens jou / volgens PSV aan.

Tot slot vind ik dat de grootste verantwoordelijkheid hier overigens bij Art Langeler ligt. En ben daarom erg benieuwd hoe hij intern nou eigenlijk beoordeeld wordt over afgelopen jaren en nu het einde in zicht is voor hem.

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 3 februari 2017 10:25:10).]
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Juancho schreef:

Ik begrijp ook wel dat het grootste deel het uiteindelijk niet red, dat zie je idd overal. Maar bij PSV is het naar mijn mening wel heel erg negatief in balans. Sterker nog, wat Maka al zegt, er komt gewoon niets door. En dat lijkt me toch niet de bedoeling. Dus over argument gesproken, ik zou hier wel eens antwoord van je op willen. Waar ligt het volgens jou / volgens PSV aan.

Tot slot vind ik dat de grootste verantwoordelijkheid hier overigens bij Art Langeler ligt. En ben daarom erg benieuwd hoe hij intern nou eigenlijk beoordeeld wordt over afgelopen jaren en nu het einde in zicht is voor hem.
HR
Maar is dat wel zo? Komt er echt niets door? En wat beschouw je als succesvol? Kwantiteit, kwaliteit? En welke verhouding?

Hier wordt een uiteenzetting gegeven over het aantal jeugdspelers dat bij Nederlandse clubs debuteert: http://www.tussendelinies.nl/welke-club-laat-de-meeste-jeugdspelers-debuteren

En inderdaad, PSV staat in de middenmoot (dit stuk is overigens drie jaar oud, wmb mogen daar Zoet, Bergwijn, De Wijs bij), maar vrijwel alle jeugd die ooit is doorgebroken speelt nog steeds op hoog niveau, hetzij in Nederland, hetzij in het buitenland. Je kunt simpelweg niet verwachten dat er vanuit de jeugd elk jaar een speler doorkomt die ook nog eens vaste waarde in het eerste gaat zijn. Met Zoet, Hendrix, Locadia, Brenet, Bergwijn nog binnen PSV actief als vaste (inval)waarde kun je toch moeilijk stellen dat er amper iets doorkomt.

Vergelijk het met Ajax: veel debutanten. Ook veel in de anonimiteit verdwenen. De prioriteiten lijken anders te liggen bij verschillende clubs, maar de mythe dat de jeugd bij PSV geen kans krijgt kan de prullenbak is (of moet in ieder geval worden genuanceerd).
HR
HR

PCS
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

Excuses Shoving, gewoon niet goed gelezen van mijn kant!
HR
HR

nieuwe PSV
Vaste international Oranje

Reg.: 21 januari 2014

Individueel heb ik weinig te zeggen over Beto en Scamacca, maar het blijft toch vreemd dat deze jongens zo snel al weer mogen vertrekken. Wat betreft mentaliteit, waarschijnlijk is de speler met de grootste mentale problemen nog het dichtste bij een definitieve doorbrak gekomen van alle 'exotische' jeugdspelers, namelijk Jonathan Reis (kijk voor de grap zijn topic nog eens terug). Maar ook bij hem duurde het een aantal jaren voordat hij 'doorbrak'. Ook andere spelers die wel genoeg talent hadden zijn hier niet geslaagd, zie Cassio, Fagner en veel eerder al Gudjohnsen. Allemaal ook niet of nauwelijks kansen gekregen in het eerste elftal.

Het is zoals Maka zegt, dat het grote merendeel mislukt is ingecalculeerd en wordt opgevangen door diegenen die het wel halen. Maar bij PSV is er voorlopig niemand die slaagt en volgens mij staat de teller mislukkingen rond de 15 onder Brands, inclusief de huurlingen. Alle hoop is gevestigd op Lundqvist, Sadilek en (in mindere mate) Laursen. Echter als je ziet dat die eerste dit seizoen weer nauwelijks een kans heeft gekregen, terwijl er genoeg blessures zijn geweest geeft dat weinig hoop. Ondertussen zijn wij wel een speler voor Man. City aan het 'opleiden' met de fysieke en tactische ontwikkeling van een jeugdspeler. Het blijft moeilijk in te schatten hoe ver een bepaalde (jeugd)speler zal komen, maar als het de ene club een stuk vaker succesvol (buitenlandse) jeugdspelers inpast dan de andere kun je moeilijk beweren dat het enkel toeval is. Wat betreft de Nederlandse (en Belgische) jongens in de jeugd is het vooral opvallend dat de prima jeugdspelers die de laatste jaren zijn doorgebroken (Memphis, Zoet, Brenet, Hendrix en Locadia) nog uit de 'oude' opleiding komen en dat sindsdien alleen Bergwijn daarbij is gekomen. Nu kunnen we Langeler/Brands niet zozeer kwalijk nemen dat ze van jongens als Koch, Leemans, Vloet en Rayhi geen PSV-materiaal hebben kunnen maken, maar van de aanvulling van buitenaf (lees: buitenlandse jeugdspelers) is dus ook helemaal niets terecht gekomen.

Over de transferperiode: Al met al denk ik wel dat we sterker zijn geworden met de komst van vGinkel en het verlies van Narsingh, dus dat is in principe positief. Verder is het lozen van overbodige spelers natuurlijk ook niet slecht, al was Jozefzoon misschien nog wel nuttig geweest (op voorwaarde dat Cocu hem überhaupt zou gebruiken). Ben wel teleurgesteld in het uitblijven een buitenspeler, had na het vertrek van zowel Narsingh, Jozefzoon als Beto wel iets op dat front verwacht. Als er wel een aantal miljoen beschikbaar was, waren er echt wel mogelijkheden geweest. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat er in de zomer veel meer mogelijk is voor hetzelfde geld, de laatste twee zomers is het immers ook niet (echt) gelukt.

[Dit bericht is veranderd door nieuwe PSV (op 3 februari 2017 11:14:13).]
HR
HR

Juancho
Mister PSV

El Sordo schreef:
Maar is dat wel zo? Komt er echt niets door? En wat beschouw je als succesvol? Kwantiteit, kwaliteit? En welke verhouding?
HR
Hoe hoog je de lat van je jeugd legt bepaalt PSV zelf. PSV wil dat over een aantal jaren de selectie (lees basis) voor een groot deel bestaat uit eigen jeugd. Dat is prima, maar wil je mee blijven doen om de prijzen zal het niveau van die eigen jeugd spelers dus behoorlijk hoog moeten zijn. Dus geen selectie-invulling maar echt basiswaardige talenten die PSV op een hoog niveau houden.
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

PCS schreef:

Excuses Shoving, gewoon niet goed gelezen van mijn kant!
HR
Ok, ik vond het al vreemd. Ging mij puur om mentale. Niet gehinderd door enige vorm van kennis denk ik dat het verrot moeilijk is om daar goed op te scouten bij jonge leeftijd.
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Juancho schreef:

(...)

PSV wil dat over een aantal jaren de selectie (lees basis) voor een groot deel bestaat uit eigen jeugd.
HR

Waar vind ik dit? Kan me niet herinneren dat dat ooit zo is gecommuniceerd.
HR
HR

Number 8 On Tour
Speler buitenlandse topclub

Vak: Noord - P
Reg.: 29 januari 2004

Nieuwjaarsreceptie dit jaar maar ook al in voorgaande seizoenen. Helft van de A selectie moet bestaan uit eigen jeugd. 10-12 spelers dus.
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Number 8 On Tour schreef:

Nieuwjaarsreceptie dit jaar maar ook al in voorgaande seizoenen. Helft van de A selectie moet bestaan uit eigen jeugd. 10-12 spelers dus.
HR
Ja, ik doelde op de toevoeging "lees basis".
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

Reg.: 10 februari 2014

Juancho schreef:

Ik wil er nog even 2 uithalen van Ailon:

(...)

HR
Fair enough... maar het antwoord heb ik al (gedeeltelijk) in de eerste post van dit topic gegeven.
Alhoewel het moeilijk is voor iemand die geen zetel heeft in de Jeugdopleiding alles op de juiste merites te beoordelen, wil ik toch wel een persoonlijke mening geven.

1. In "succesvolle" buitenlanden wordt gemiddeld genomen meer aandacht besteed aan de motorische ontwikkeling van jeugdspelers wat beter aansluit bij de evolutionaire ontwikkeling van het Betaald Voetbal
2. Bij opleidingen in het buitenland wordt "zonevoetbal" veel centraler gesteld dan door de bank genomen in Nederland (dus ook PSV). En ook dit sluit beter aan bij evolutie.
3. Ik krijg de indruk (nou ja, weet haast zeker) dat PSV zich richt op het scouten van type spelers die goed zouden passen bij de "Hollandse School" filosofie maar minder bij de Europese norm.
Naar mijn idee zou PSV zich meer moeten richten op het scouten van jeugdspelers waarbij een grotere waarde wordt toegekend aan de componenten fysiek (atletisch vermogen) en mentaliteit en niet puur technisch/taktisch georienteerd.

[Dit bericht is veranderd door Ailon (op 3 februari 2017 12:02:08).]
HR
HR

Juancho
Mister PSV

El Sordo schreef:

(...)

HR
Lijkt me toch een logische gedachte? Je leid toch op om uiteindelijk basisspelers vanuit je jeugd te krijgen? Waarom leid je ze anders op? Waarom gooi je er anders miljoenen tegen aan? Om spelers als Jozefzoon (wissels) op te leiden?
HR
HR

ya ya
Legende

Reg.: 6 juli 2005

Ailon schreef:

(...)
Fair enough... maar het antwoord heb ik al (gedeeltelijk) in de eerste post van dit topic gegeven.
Alhoewel het moeilijk is voor iemand die geen zetel heeft in de Jeugdopleiding alles op de juiste merites te beoordelen, wil ik toch wel een persoonlijke mening geven.

1. In "succesvolle" buitenlanden wordt gemiddeld genomen meer aandacht besteed aan de motorische ontwikkeling van jeugdspelers wat beter aansluit bij de evolutionaire ontwikkeling van het Betaald Voetbal
2. Bij opleidingen in het buitenland wordt "zonevoetbal" veel centraler gesteld dan door de bank genomen in Nederland (dus ook PSV). En ook dit sluit beter aan bij evolutie.
3. Ik krijg de indruk (nou ja, weet haast zeker) dat PSV zich richt op het scouten van type spelers die goed zouden passen bij de "Hollandse School" filosofie maar minder bij de Europese norm.
Naar mijn idee zou PSV zich meer moeten richten op het scouten van jeugdspelers waarbij een grotere waarde wordt toegekend aan de componenten fysiek (atletisch vermogen) en mentaliteit en niet puur technisch/taktisch georienteerd.
HR
Volledig eens, wat kenners ook al jaren roepen.
Nederland loopt internationaal zoveel achter en wordt ingehaald door traditioneel kleinere voetballanden, omdat wij simpelweg verkeerd opleiden. Met alleen tactiek en techniek kom je nergens meer, zelfs niet in Nederland. Fysiek en mentaal wordt hier zwaar onderschat.
HR
HR

Number 8 On Tour
Speler buitenlandse topclub

Vak: Noord - P
Reg.: 29 januari 2004

El Sordo schreef:

(...)

HR
Volgens mij heeft Langeler ook wel eens aangegeven minimaal 5 basisspelers uit de eigen jeugd te willen hebben.

“Ons streven is een situatie waarin twaalf van de 24 selectiespelers uit eigen opleiding komen. Dat lukte vorig seizoen al, dit seizoen net niet (de selectie voor 2014/2015 kent elf zelfopgeleide spelers, red.). En van die twaalf moet minimaal de helft elke week op het veld staan.”HR
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

ShovingNE2 schreef:

Quoten kan niet uit een gesloten topic: daarom zo.

(...)

Onzin natuurlijk. Die voorspellingen wie het wel of niet zou gaan redden zijn grotendeels gebaseerd op intellect en niet op mentaliteit. Een goede mentaliteit garandeert immers niet dat je het gaat redden. Als je iedereen zou terug zien in die periode dan kon je nog wel eens schrikken.

Eigen dunk is trouwens eerder een pre om het maximale uit je carrière te halen. Je denkt dat je alles kan en gaat daar voor, je zal af en toe boven je macht grijpen, maar dan weet je zeker dat je op de toppen van je kunnen zit.

Nee: psychologie van de koude ground zonder enige basis of het waar is of niet.
HR
Voorspellingen zijn gebaseerd op intellect en dus is dit psychologie van de kouwe grond? :huh

Die "kouwe grond" gaf mij wel gelijk bij een reeks spelers met o.a. Ernst Faber,Bjorn van der Doelen, Klaas Jan Huntelaar, Dirk Marcellis, Rens van Eijden, en Jeroen Zoet.

Ik vind het niet kies om hier de namen te noemen van hen die in de brugklas al teveel tekenen vertoonden van komende mislukking.

Eigen dunk als een pre :huh beschouwen vind ik dan weer psychologie van een extreem koude grond. Blaaskaakjes in de dop, uitgroeiend tot blaaskaken, waar de (voetbal)maatschappij er al veel te veel van heeft.

Ik benijd Marcel Brands overigens niet, omdat er zoveel mensen zich met zijn taakuitvoering bemoeien. Ik ben een groot voorstander van controle op machtsuitoefening, maar in dit geval is teveel inspraak van betweters om je heen ook niet altijd plezierig. Idem dito als je in het Ard Langeler of Toon Gerbrands topic de hoeveelheden modder over en weer ziet vliegen.

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 3 februari 2017 15:46:41).]
HR
HR

Ykhim
Ster van het EK

Uit: Eindhoven
Vak: West - K
Droomaankoop: Erick Gutiérrez
Reg.: 4 november 2011

tirzah schreef:

(...)

Eigen dunk als een pre :huh beschouwen vind ik dan weer psychologie van een extreem koude grond. Blaaskaakjes in de dop, uitgroeiend tot blaaskaken, waar de (voetbal)maatschappij er al veel te veel van heeft.
HR
Eigendunk is niet het juiste woord, maar in de essentie heeft Shoving gelijk. Zelfvertrouwen is een ontzettend belangrijke eigenschap voor iemand die de absolute top wil bereiken. Het geeft je het geloof in je eigen kunnen, het geloof dat je iets kunt bereiken als je daar je best voor doet en er alles voor opzij wil zetten.

En ja: in veel gevallen leidt veel zelfvertrouwen tot een houding die anderen als 'arrogant' zouden bestempelen, jij noemt het ''blaaskaken''. Maar dat hoeft dus zeker niet iets slechts te zijn, integendeel.

Overigens kun je ook onbegrensd zelfvertrouwen hebben zonder je arrogant, maar juist respectvol op te stellen. Maar dat is alweer een hele andere discussie :B
HR
HR

tirzah
Vedette

Ykhim schreef:

(...)

Eigendunk is niet het juiste woord, maar in de essentie heeft Shoving gelijk. Zelfvertrouwen is een ontzettend belangrijke eigenschap voor iemand die de absolute top wil bereiken. Het geeft je het geloof in je eigen kunnen, het geloof dat je iets kunt bereiken als je daar je best voor doet en er alles voor opzij wil zetten.

En ja: in veel gevallen leidt veel zelfvertrouwen tot een houding die anderen als 'arrogant' zouden bestempelen, jij noemt het ''blaaskaken''. Maar dat hoeft dus zeker niet iets slechts te zijn, integendeel.

Overigens kun je ook onbegrensd zelfvertrouwen hebben zonder je arrogant, maar juist respectvol op te stellen. Maar dat is alweer een hele andere discussie :B
HR
Eigendunk en zelfvertrouwen zijn twee geheel verschillende eigenschappen.

Zoals ik hier ooit eerder heb betoogd, heb ik naast voetballers ook b.v. zwemmers en zwemsters meegemaakt die al ruim voor schooltijd uren in het zwembad hadden doorgebracht. Zij zetten al die (puber)jaren alles opzij om de top te bereiken. Daar kwam ik geen arrogantie tegen, noch in de brugklas, noch wat volwassener geworden, in het examenjaar.

Genoemde voetballers hebben alles opzijgezet en hun top bereikt. Bij geen van allen heb ik ooit arrogantie bespeurd. Integendeel. :)

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 3 februari 2017 16:48:48).]
HR
HR

Ykhim
Ster van het EK

tirzah schreef:

(...)

Eigendunk en zelfvertrouwen zijn twee geheel verschillende eigenschappen.
HR
Dat zeg ik: eigendunk en zelfvertrouwen vind ik geen synoniemen :B

Eigendunk is in mijn ogen vooral iets wat voort kan komen uit veel zelfvertrouwen. Hoeft niet, kan wel.

Zoals ik hier ooit eerder heb betoogd, heb ik naast voetballers ook b.v. zwemmers en zwemsters meegemaakt die al ruim voor schooltijd uren in het zwembad hadden doorgebracht. Zij zetten al die (puber)jaren alles opzij om de top te bereiken. Daar kwam ik geen arrogantie tegen, noch in de brugklas, noch wat volwassener geworden, in het examenjaar.

Genoemde voetballers hebben alles opzijgezet en hun top bereikt. Bij geen van allen heb ik ooit arrogantie bespeurd. Integendeel. :)HR
Ja, dat soort mensen ken ik ook. Ken echter óók mensen die wél ontzettend arrogant zijn, maar toch de top halen. En wat deze twee groepen in overeenkomst hebben is een heel hoog zelfvertrouwen.
HR
HR

tirzah
Vedette

Ykhim schreef:

(...)

Ja, dat soort mensen ken ik ook. Ken echter óók mensen die wél ontzettend arrogant zijn, maar toch de top halen. En wat deze twee groepen in overeenkomst hebben is een heel hoog zelfvertrouwen.
HR
De top halen en dan arrogantie ten toon spreiden duidt meestal op te weinig zelfreflectie, of op het feit dat er, b.v. in een bedrijf, te veel slijmballen net onder de top niet tegen het arrogante ego in durven gaan.

Nogmaals, al na een paar weken brugklas was vaak het verschil te zien tussen thuis te veel in de watten gelegde blaaskaakjes die het daarom alleen al niet zouden gaan redden en zelfverzekerde, maar bescheidener jongens die door hun evenwichtiger karakter meer kans op succes maakten.

Al was in het laatste geval succes natuurlijk ook niet altijd gegarandeerd. Hopelijk slaagt Abel Tamata trouwens alsnog bij ADO. :ja
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Zeg, leuk dat jullie af en toe de Quest of Psychologie Magazine lezen, maar zullen we die koude grond weer laten ontdooien en het hier over Brands hebben?

[Dit bericht is veranderd door El Sordo (op 3 februari 2017 18:00:59).]
HR
HR

Ykhim
Ster van het EK

tirzah schreef:

(...)

De top halen en dan arrogantie ten toon spreiden duidt meestal op te weinig zelfreflectie, of op het feit dat er, b.v. in een bedrijf, te veel slijmballen net onder de top niet tegen het arrogante ego in durven gaan.
HR
Hoezo te weinig zelfreflectie? Is arrogantie per definitie gelijk aan zelfoverschatting? Volgens mij niet hoor.

Nogmaals, al na een paar weken brugklas was vaak het verschil te zien tussen thuis te veel in de watten gelegde blaaskaakjes die het daarom alleen al niet zouden gaan redden en zelfverzekerde, maar bescheidener jongens die door hun evenwichtiger karakter meer kans op succes maakten.HR
Maar ik heb het niet over in de watten gelegde blaaskaakjes. Ik heb het over blaaskaakjes met veel zelfvertrouwen. Die hebben - puur daarnaar gekeken - evenveel kans om de top te halen als de evenwichtigere jongens met zelfvertrouwen. Dát is waar Shoving op doelde.

El Sordo schreef:

Zeg, leuk dat jullie af en toe de Quest of Psychologie Magazine lezen, maar zullen we die koude grond weer laten ontdooien en het hier over Brands hebben?
HR
Met alle respect, maar ik doe wel meer met psychologie dan af en toe een magazine lezen. Ik zou daar als ik jou was dus niet al te snel over oordelen.

Desondanks wel met je eens dat we het maar weer over Brands moeten gaan hebben.
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Ykhim schreef:

(...)

Met alle respect, maar ik doe wel meer met psychologie dan af en toe een magazine lezen. Ik zou daar als ik jou was dus niet al te snel over oordelen.

Desondanks wel met je eens dat we het maar weer over Brands moeten gaan hebben.
HR
Schiet nou niet zo snel in de verdediging, ik oordeel nergens en ik geloof je best als jij daar "meer mee doet". Maar wat hier gebeurt is meer een weinig diepgaande beschouwing op moeilijk te generaliseren concepten, vaak ook nog doorspekt met anekdotisch bewijs.

[Dit bericht is veranderd door El Sordo (op 3 februari 2017 18:45:05).]
HR
HR

Ykhim
Ster van het EK

El Sordo schreef:

(...)

Maar wat hier gebeurt is meer een weinig diepgaande beschouwing op moeilijk te generaliseren concepten, vaak ook nog doorspekt met anekdotisch bewijs.
HR
Oh, maar dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens hoor. Ik betwijfel trouwens of er voor een diepgaande beschouwing op concepten als deze genoeg kennis aanwezig is op dit forum, maar dat terzijde. We dwalen af :cool
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Technische staf en bestuur Forum » Marcel Brands deel III

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.