| Poster | | Topic: Miralem Sulejmani |  |
|
RoyvdBerghe Aanstormend talent
Uit: Breda Vak: Oost - XX Posts: 131 Reg.: 3 september 2006 |
quote: Mance schreef:
(...)
Maar je moet toch af en toe risico's nemen.
We kunnen niet voor eeuwig Zuid Amerikanen aantrekken
voor onder de miljoen, en vervolgens verkopen voor miljoenen - zie Farfán -.
Als PSV in Europa, en zelfs in de Eredivisie wil meedraaien dan zullen ze risico's moeten nemen!
Al vind ik zelf dat Sulejmani niet zo'n groot risico is als je zou denken.
En men moet niet teveel waarde hechten aan die '10 miljoen'
want zoveel wordt het niet, dat was een willekeurig getal
dat Verbeek opnoemde.
Hier heb je grotendeels wel gelijk inderdaad. PSV moet indd soms risico's nemen om aan de top te blijven en ik hoop van harte dat de eventuele gok met Sulejmani goed zal uitpakken, maar ik heb mijn bedenkingen. En dat vooral omdat ik Sulejmani geen echte centrumspits vind, ondanks andere berichten hier. Bovendien denk ik wel degelijk dat Heerenveen 10 miljoen wil voor Sulejmani en misschien zelfs wel meer. Heerenveen vraagt altijd ontzettend veel geld voor zijn spelers. Zo kostte Samaras ook acht miljoen euro en vroegen ze vorig jaar 11 miljoen voor Pranjic.
|
|
|
vonlanthen15 Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - JJ Posts: 884 Reg.: 13 december 2004 | PSV is al een tijdje niet meer de club die grote bedragen voor 1 speler neerlegt, ook al druipt de klasse eraf en is het een enorme kwaliteitsinjectie.
Er wordt gewoon zuiniger aan gedaan binnen PSV en dat merk je ook bij de transfers.
3 jaar geleden konden we Robinho halen, men koos voor Kone & Robert voor een bedrag waar je Robinho ook bijna voor had.
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 26160 Reg.: 8 juni 2001 |
quote: vonlanthen15 schreef:
PSV is al een tijdje niet meer de club die grote bedragen voor 1 speler neerlegt, ook al druipt de klasse eraf en is het een enorme kwaliteitsinjectie.
Er wordt gewoon zuiniger aan gedaan binnen PSV en dat merk je ook bij de transfers.
3 jaar geleden konden we Robinho halen, men koos voor Kone & Robert voor een bedrag waar je Robinho ook bijna voor had.
Toen zat PSV in financieel zwaar weer. Dat is nu niet meer zo.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 15402 Reg.: 26 april 2002 | Nee dat maar zit PSV wel weer als het zulke bedragen weer gaat uitgeven....
|
|
|
Sir Tinus Internationale topspeler
Uit: Valkenswaard Vak: - Posts: 4837 Reg.: 15 april 2005 | Het grote nadeel voor het halen van Suljemani komt pas aan bod als PSV hem verkoopt.... Wanneer heeft PSV nou een speler verkocht waar iedereen echt tevreden was over de transfersom. Ajax had er vorig jaar al 3.
Als je hem haalt voor 10 miljoen dan mag er geen clausule in zitten , en als die er al in zit dan gewoon 20 miljoen MINIMAAL.
Ik heb voor komend seizoen mijn hoop gevestigd op Koevermans-Suljemani in de spits of anders Vennegoor ipv Koevermans. Lekker met 2 spitsen en een breed middenveld.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8188 Reg.: 19 februari 2000 | Overbodige speler, tenzij hij minder dan Lazovic moet kosten. Niet dat hij van hetzelfde niveau is overigens.
|
|
|
lowlife International
Uit: deventer Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 609 Reg.: 9 april 2005 |
quote: Sir Tinus schreef:
Het grote nadeel voor het halen van Suljemani komt pas aan bod als PSV hem verkoopt.... Wanneer heeft PSV nou een speler verkocht waar iedereen echt tevreden was over de transfersom. Ajax had er vorig jaar al 3.
Als je hem haalt voor 10 miljoen dan mag er geen clausule in zitten , en als die er al in zit dan gewoon 20 miljoen MINIMAAL.
Ik heb voor komend seizoen mijn hoop gevestigd op Koevermans-Suljemani in de spits of anders Vennegoor ipv Koevermans. Lekker met 2 spitsen en een breed middenveld.
Wat lopen sommigen toch continu te janken over wat 020 verdient aan spelers, das toch helemaal niet interessant voor ons.
Daarnaast zie ik liever dat spelers successen opbrengen(hier komen ook financiën uit) dan dat er alleen maar naar het geld gekeken wordt.
Neem bv Kone levert financieel niets op maar heeft toch zeker zijn waarde gehad in de successen de laatste jaren, net als Vennegoor, Kezman etc.
Wat hebben Babel en Sneijder nu bereikt voor 020
|
|
|
johninho Vedette
Uit: Helmond Vak: - Posts: 1267 Reg.: 11 juli 2004 |
quote: RIO schreef:
Overbodige speler, tenzij hij minder dan Lazovic moet kosten. Niet dat hij van hetzelfde niveau is overigens.
Bedoel je nu dat Sulejmani beter is dan Lazovic, of juist minder goed is? 
|
|
|
de Kraai Legende Zilver PSV Netwerk Cup Indoor 2006; meer prijzen
Uit: 't Gooi Vak: - Posts: 5575 Reg.: 9 april 1999 | Welke oud-Heerenveen-spelers hebben het nou echt gemaakt sinds deze uit Friesland vertrokken?
Kan er maar één noemen eigenlijk...Huntelaar.
Ga maar eens na: Albäck, Väyrynen, Tomasson, Nurmela, Radomski, Lurling, Sibon, Samaras, Daniel Jensen, Edman, Hansson, Yildirim. Om maar een dwarsstraat te noemen.
Stuk voor stuk waren het prima tot goede spelers in Friesland. Maar in het buitenland of bij hun volgende club hadden/hebben ze moeite om de middelmaat te ontstijgen.
Tomasson vind ik nog een twijfelgeval, maar bij Villarreal is hij in ieder geval een grijze muis. Het valt nog te zien of Alves het in Engeland gaat redden. En Samaras zie ik ook nog wel groeien bij Celtic of City. Maar verder vallen die Heerenveenspelers toch echt tegen.
Ik had torenhoge verwachtingen van Väyrynen bijvoorbeeld. Bij Heerenveen was ie soms onnavolgbaar. Maar bij ons mist hij blijkbaar toch iets waardoor Koeman, Wouters en Vergoossen niet overtuigd raakten.
Ik kan me de hosanna-stemming rondom Pranjic, Sulejmani en Bradley voorstellen. De bovengenoemde 'broodvoetballers' (om snor JD maar eens na te praten) genoten ook deze status, maar daarna pikten ze nooit aan bij het vereiste topniveau.
[Dit bericht is veranderd door de Kraai (op 10 april 2008 09:37:13).]
|
|
|
Sir Tinus Internationale topspeler
Uit: Valkenswaard Vak: - Posts: 4837 Reg.: 15 april 2005 |
quote: de Kraai schreef:
Welke oud-Heerenveen-spelers hebben het nou echt gemaakt sinds deze uit Friesland vertrokken?
Ga maar eens na: Albäck, Väyrynen, Tomasson, Nurmela, Radomski, Lurling, Sibon, Samaras, Daniel Jensen, Edman, Hansson, Yildirim. Om maar een dwarsstraat te noemen.
Stuk voor stuk waren het prima tot goede spelers in Friesland. Maar in het buitenland of bij hun volgende club hadden/hebben ze moeite om de middelmaat te ontstijgen.
Tomasson vind ik nog een twijfelgeval, maar bij Villarreal is hij in ieder geval een grijze muis. Het valt nog te zien of Alves het in Engeland gaat redden. En Samaras zie ik ook nog wel groeien bij Celtic of City. Maar verder vallen die Heerenveenspelers toch echt tegen.
Ik had torenhoge verwachtingen van Väyrynen bijvoorbeeld. Bij Heerenveen was ie soms onnavolgbaar. Maar bij ons mist hij blijkbaar toch iets waardoor Koeman, Wouters en Vergoossen niet overtuigd raakten.
Ik kan me de hosanna-stemming rondom Pranjic, Sulejmani en Bradley voorstellen. De bovengenoemde 'broodvoetballers' (om snor JD maar eens na te praten) genoten ook deze status, maar daarna pikten ze nooit aan bij het vereiste topniveau.
Je noemt een lijst met spelers die het allemaal niet waar hebben gemaakt... maarja aan welk niveau meet je dat dan ? Tomasson wint met Feyenoord de uefa cup en was samen met v Hooijdonk een koningskoppel. Ook voor Denemarken is hij heel belangrijk geweest (maarja dat kan hij niet alleen)
Allback was geen absolute topper bij Heerenveen maar is nu 2de of 3de spits in het zweeds elftal. Vayrynen heeft in principe weinig kansen gehad door blessures dus dat is dan nog een twijfelgeval. Radomski ging transfervrij weg (dacht ik) en was ook nooit een topper voor Heerenveen, net als Nurmela Lurling Yildirim en Sibon. Sibon had het ook zwaar met de concurentie bij PSV , maar dat kwam door het kopen voor het verkopen, want uiteindelijk ging Vennegoor niet weg , anders loopt het ook anders.
Samaras is wel een grappig verhaal want die valt voor mij in de catogorie Babel en Milevski. Ik heb hem nooit goed gevonden en was al verbaasd dan hij door de successen van Huntelaar naar Engeland mocht. Hij was nooit een topspeler van Heerenveen.
Dus van de echte topspelers van Heerenveen houd je Tomasson-Alves over... en ik acht Suljemani van hetzelfde niveau.
|
|
|
Farfanfan Regelmatige invaller
Uit: Boxtel Vak: Noord - RR Posts: 287 Reg.: 6 augustus 2004 |
Welke oud-Heerenveen-spelers hebben het nou echt gemaakt sinds deze uit Friesland vertrokken?
v. Nistelrooy heeft het toch redelijk gemaakt dacht ik. 
|
|
|
patdaddy Geselecteerd voor Oranje
Uit: Apeldoorn Vak: Noord - M Posts: 491 Reg.: 15 augustus 2005 |
quote: Sir Tinus schreef:
(...)
Je noemt een lijst met spelers die het allemaal niet waar hebben gemaakt... maarja aan welk niveau meet je dat dan ? Tomasson wint met Feyenoord de uefa cup en was samen met v Hooijdonk een koningskoppel. Ook voor Denemarken is hij heel belangrijk geweest (maarja dat kan hij niet alleen)
Allback was geen absolute topper bij Heerenveen maar is nu 2de of 3de spits in het zweeds elftal. Vayrynen heeft in principe weinig kansen gehad door blessures dus dat is dan nog een twijfelgeval. Radomski ging transfervrij weg (dacht ik) en was ook nooit een topper voor Heerenveen, net als Nurmela Lurling Yildirim en Sibon. Sibon had het ook zwaar met de concurentie bij PSV , maar dat kwam door het kopen voor het verkopen, want uiteindelijk ging Vennegoor niet weg , anders loopt het ook anders.
Samaras is wel een grappig verhaal want die valt voor mij in de catogorie Babel en Milevski. Ik heb hem nooit goed gevonden en was al verbaasd dan hij door de successen van Huntelaar naar Engeland mocht. Hij was nooit een topspeler van Heerenveen.
Dus van de echte topspelers van Heerenveen houd je Tomasson-Alves over... en ik acht Suljemani van hetzelfde niveau.
en Van Nistelrooij natuurlijk
|
|
|
Albert Trestena Basisspeler
Uit: Hillegom Vak: - Posts: 409 Reg.: 26 april 2007 |
...
-Denneboom... die is zelfs een keer geselecteerd voor oranje.
-Tomasson heeft het toch wel gemaakt bij Feyenoord en AC Milan.
-Daniel Jensen speelt bij Werder en Denemarken behoorlijk vaak.
Samen met RvN, Alves en Huntelaar is dat toch wel een redelijk goede record voor een Nederlandse suptopper.
Desondanks blijf ik bij mijn standpunt: niet halen!
|
|
|
patdaddy Geselecteerd voor Oranje
Uit: Apeldoorn Vak: Noord - M Posts: 491 Reg.: 15 augustus 2005 | Voor die tien miljoen kan je een hele goeie centrale verdediger halen, en dat is wat we op dit moment meer nodig hebben.
|
|
|
Uit: 't Gooi Vak: - Posts: 5575 Reg.: 9 april 1999 | Sjezus...Ruud helemaal vergeten! 
Maar goed, het gaat er mij om dat een speler van Heerenveen (RVN en KJH uitgezonderd) bijna nooit volledig slaagt bij een andere club. En dan bedoel ik dus niet dat je top bij Werder Bremen of de bank van AC Milan ligt.
Daarom heb ik nu ook mijn twijfels bij het drietal dat ik eerder noemde. Goede spelers, soms profileren ze zich als toppers, maar hoe zal het hen verder vergaan? De Heerenveen-historie vertelt niet veel goeds.
Sir Tinus, als Tomasson een echte killer was geweest had ie een carrière á la Michael Laudrup gehad. Dat is nu absoluut niet het geval.
[Dit bericht is veranderd door de Kraai (op 10 april 2008 10:32:18).]
|
|
|
Jalving Geselecteerd voor Oranje
Uit: Emmen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 534 Reg.: 22 maart 2001 | Alsof alle spelers die bij PSV vertrekken wereldspelers wodren. Spelers als Ooijer, Bouma, Vennegoor, Bruggink en noem ze maar op ontstijgen niet het niveau van de zogenaamd mislukte Heerenveen spelers die hierboven genoemd worden. En dan schat ik bijvoorbeeld een Tomasson toch een stuk hoger in. Alsof de andere Nederlandse subtoppers zoveel toppers afgeleverd hebben trouwens.. Kan me van Twente en AZ ook niet veel herinneren. Robben van Groningen was een succes, maar daarvoor had Groningen ook niet echt een reputatie.. Garanties uit het verleden...
|
|
|
Sjoerd87 PSV Sjoerdje87  Basisspeler
Uit: Eindhoven / Nijmegen Vak: Noord - PR Posts: 773 Reg.: 5 juni 2007 |
Sjezus...Ruud helemaal vergeten! 
Maar goed, het gaat er mij om dat een speler van Heerenveen (RVN en KJH uitgezonderd) bijna nooit volledig slaagt bij een andere club. En dan bedoel ik dus niet dat je top bij Werder Bremen of de bank van AC Milan ligt.
Daarom heb ik nu ook mijn twijfels bij het drietal dat ik eerder noemde. Goede spelers, soms profileren ze zich als toppers, maar hoe zal het hen verder vergaan? De Heerenveen-historie vertelt niet veel goeds.
Sir Tinus, als Tomasson een echte killer was geweest had ie een carrière á la Michael Laudrup gehad. Dat is nu absoluut niet het geval.
Tsja, maar dan leg je de lat wel heel hoog.. dan moet je om te slagen dus topscorer worden in Engeland of Spanje (zoals Ruud)? En als je Huntelaar geslaagd vind, dan is Tommason dat ook zeker, die heeft nog voor feyenoord gescoord in de uefa cup finale, en is daar wel meer belangrijk geweest. Bij Milan inderdaad wat minder, maar in zijn tijd had Feyenoord ook nog enig aanzien in binnen- en buitenland.
Alves is er nog niet, maar kan er nog komen, en Samaras bijv. ook nog wel.
|
|
|
lowlife International
quote: Sjoerd87 PSV schreef:
(...)
Tsja, maar dan leg je de lat wel heel hoog.. dan moet je om te slagen dus topscorer worden in Engeland of Spanje (zoals Ruud)? En als je Huntelaar geslaagd vind, dan is Tommason dat ook zeker, die heeft nog voor feyenoord gescoord in de uefa cup finale, en is daar wel meer belangrijk geweest. Bij Milan inderdaad wat minder, maar in zijn tijd had Feyenoord ook nog enig aanzien in binnen- en buitenland.
Alves is er nog niet, maar kan er nog komen, en Samaras bijv. ook nog wel.
kan ook nog wel een doelpunt van hem herinneren in de halve finale championsleague 
|
|
|
Sjoerd87 PSV Sjoerdje87  Basisspeler
Uit: Eindhoven / Nijmegen Vak: Noord - PR Posts: 773 Reg.: 5 juni 2007 |
quote: lowlife schreef:
(...)
kan ook nog wel een doelpunt van hem herinneren in de halve finale championsleague 
....maar voor die goal waren geen voetbalkwaliteiten van kosmisch niveau nodig.
|
|
|
lowlife International
quote: Sjoerd87 PSV schreef:
(...)
....maar voor die goal waren geen voetbalkwaliteiten van kosmisch niveau nodig.
Ook weer waar
|
|
|
Uit: 't Gooi Vak: - Posts: 5575 Reg.: 9 april 1999 |
quote: Jalving schreef:
Alsof alle spelers die bij PSV vertrekken wereldspelers wodren. Spelers als Ooijer, Bouma, Vennegoor, Bruggink en noem ze maar op ontstijgen niet het niveau van de zogenaamd mislukte Heerenveen spelers die hierboven genoemd worden. En dan schat ik bijvoorbeeld een Tomasson toch een stuk hoger in. Alsof de andere Nederlandse subtoppers zoveel toppers afgeleverd hebben trouwens.. Kan me van Twente en AZ ook niet veel herinneren. Robben van Groningen was een succes, maar daarvoor had Groningen ook niet echt een reputatie.. Garanties uit het verleden...
Ik maak ook niet de vergelijking met oud-spelers van PSV. Al hebben we de afgelopen jaren genoeg toppers afgeleverd, weet je zelf ook wel, maar dat is een andere discussie.
Feit is wel dat veel voormalig Heerenveen-spelers elders weinig potten breken cq. doorstoten naar de top.
Zo'n Sulejmani speelt dit seizoen soms prachtig en weergaloos. Maar dat heb ik Lurling, Samaras en Väyrynen in het verleden ook zien doen. Wat is er van hen terecht gekomen? Goed, over Samaras valt nog niet helemaal een oordeel te vellen. Maar het is een teken aan de wand dat hij Sven-Göran Eriksson nooit heeft kunnen overtuigen.
|
|
|
stuttgart88 Internationale topspeler
Uit: nijmegen Vak: Noord - PP Posts: 1007 Reg.: 24 juli 2003 | iedereen doet alsof € 10 mln voor Miralem een onverantwoorde investering is. Men spreekt zelfs dat PSV een dergelijke investering sowieso nooit meer zal doen voor een speler. Dat is dan mooi dom. Om het voorbeeld Miralem te pakken. Hij is 19. Als hij werkelijk zo goed is, kun je er 4 jaar van genieten en is hij dan nog 2,5 keer zo veel waard. Het lijkt wel alsof PSV vergeten is dat het in het verleden juist vaak winst maakte op transfers van talenten die de absolute top haalden: Stam, van Nistelrooij, Robben etc, etc. In de categorie € 4 miljoen verwacht ik niet dat je talenten kunt vinden die zoveel rendement gaan opleveren.
|
|
|
malibu International
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2080 Reg.: 1 augustus 2006 |
quote: stuttgart88 schreef:
iedereen doet alsof € 10 mln voor Miralem een onverantwoorde investering is. Men spreekt zelfs dat PSV een dergelijke investering sowieso nooit meer zal doen voor een speler. Dat is dan mooi dom. Om het voorbeeld Miralem te pakken. Hij is 19. Als hij werkelijk zo goed is, kun je er 4 jaar van genieten en is hij dan nog 2,5 keer zo veel waard. Het lijkt wel alsof PSV vergeten is dat het in het verleden juist vaak winst maakte op transfers van talenten die de absolute top haalden: Stam, van Nistelrooij, Robben etc, etc. In de categorie € 4 miljoen verwacht ik niet dat je talenten kunt vinden die zoveel rendement gaan opleveren.
Ik wel: Manco. Nog een ander voorbeeld: Gomes en farfan. Kostten samen nog geen 4 miljoen geloof ik. Het kan echt wel. Ander voorbeeld: Heerenveen zelf natuurlijk met Sulejmani: voor 7 ton gekocht!
|
|
|
RodrigoCosta RoyvdBerghe  Aanstormend talent
Uit: Breda Vak: Oost - XX Posts: 131 Reg.: 3 september 2006 |
quote: malibu schreef:
(...)
Ik wel: Manco. Nog een ander voorbeeld: Gomes en farfan. Kostten samen nog geen 4 miljoen geloof ik. Het kan echt wel. Ander voorbeeld: Heerenveen zelf natuurlijk met Sulejmani: voor 7 ton gekocht!
Hoe is dat toen eigenlijk precies afgelopen want dat was toen helemaal een FIFA-zaak geworden toch? Want als Heerenveen die zaak heeft gewonnen dan heeft Sulejmani zelfs maar 2 ton gekost, aangezien er dan enkel opleidingskosten betaald hoefden te worden.
Maargoed, ik vind het een flinke investering en niet te vergelijken met bijvoorbeeld Stam, Van Nistelrooy etc. omdat die al langer op het hoogste niveau speelden en zich al meer hadden bewezen. Mensen vergeten hier dat Sulejmani in de eerste seizoenshelft erg wisselvallig was geloof ik. Tien miljoen voor een speler die nog niet 1 seizoen constant heeft gespeeld vind ik een risico. Een Drenthe-aankoop Al hoop ik natuurlijk dat de eventuele komst van Sulejmani PSV niets dan goeds gaat opleveren
|
|
|
psvsupottie.com Legende
Uit: Oss Vak: Noord - NN Posts: 2627 Reg.: 18 maart 2000 |
quote: ik vind het een flinke investering en niet te vergelijken met bijvoorbeeld Stam, Van Nistelrooy etc. omdat die al langer op het hoogste niveau speelden en zich al meer hadden bewezen.
Stam speelde een half seizoen bij Willem II toen hij naar PSV kwam. Daarvoor speelde hij nog in de eerste divisie. Van Nistelrooij had er één seizoen bij Heerenveen opzitten, nadat hij bij FC Den Bosch in de eerste divisie uitkwam.
Sulejmani lijkt een prima investering. Al is het altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkelt. Het lijkt mij echter logischer dat PSV zijn zuurverdiende centjes in verdedigers steekt en creatief te werk gaat. Bouma en Lee hoeven niet veel te kosten bijvoorbeeld. Talenten als Amrabat en Manco kostten ook weinig. Ruud Vormer is ook voor een schijntje op te pikken. Groot talent, zou niet verkeerd zijn.
|
|
|