| Poster | | Topic: Miralem Sulejmani |  |
|
mischavd Talentje
Uit: Valkenswaard Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 64 Reg.: 25 januari 2008 | Wordt bij 020(hoop ik)
EEN hele grote MISAANKOOP 
|
|
|
JefPSV Jeugdspeler
Uit: Hoofddorp Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 35 Reg.: 17 juli 2005 | Tja het probleem bij ons is nog steeds die hoge rente op de hypotheek van het stadion. Geloof ik 6,5 miljoen per jaar.
Dat hebben andere clubs niet, maar het stadion is over enkele jaren wel van onszelf! Dat gaat daarna zeker voordelen opleveren!
Philips sponsert ook niet bepaalt veel meer. Dus ik vind het niet gek dat Ajax deze aankoop doet.
Ze hebben veel geld voor Babel en Sneijder ontvangen, plus dat ze gezegd hadden na die topdeals op sponsergebied flink duurdere aankopen konden en gingen doen.
Overigens denk ik ook dat het teveel is voor een speler met een status als Talent. Dat blijft een risico, maar ze hebben wel een flinke voorhoede nu...Ik hoop dat Huntelaar vertrekt.
|
|
|
psvsupottie.com Legende
Uit: Oss Vak: Noord - NN Posts: 2671 Reg.: 18 maart 2000 | Met Sulejmani haal je natuurlijk wel een van de grootste talenten op de Nederlandse velden binnen. Met een transferbedrag van ruim 16 mln neem je als Nederlandse topclub wel een gok, aangezien ook Ajax dit soort bedragen niet snel uit de tas trekt. Dat ze dit nu doen en kunnen doen heeft met twee aspecten te maken:
1. De verkopen in de afgelopen jaren.
Ajax verkocht met Sneijder, Babel en Heitinga voor 55 mln euro. Daarbij is de kans groot dat Huntelaar verkocht wordt, diens transfer zal ook een slordige 20 mln opleveren. Ook bij Ajax is lang niet al dat geld direct weer investeerbaar. Juist niet zou ik haast zeggen. Ajax heeft die verkopen ook moeten doen dankzij het steeds mislopen van inkomsten uit CL. Dat de bedragen steeds goed waren is wel goed beleid.
Slecht beleid was steeds dat men niet anticipeerde en op de drempel van het sluiten van de transfermarkt met paniekaankopen aan kwam zetten als Rommedahl, Luque, etc. Nu anticipeert men wel en zijn Cvitanich en Sulejmani al vastegelegd voordat er verkocht is. Dat is natuurlijk wel mogelijk dankzij de inkomsten uit transfers de afgelopen jaren.
2. Het uitblijven van prijzen.
Ajax ziet PSV al vier jaar op rij kampioen worden en Europees goed presteren. Waar wij nu klagen om de slagvaardigheid van Ajax inzake Sulejmani, zitten ze daar al jaren op rij te verbijten hoe PSV sportief steeds de winnaar is en mede daardoor ook financieel een enorme slag kon doen. Dat laatste is zelfs direct aan hen te danken door het missen van de CL. Dus bij Ajax moet men wel gokken en duur inzetten op spelers zoals Sulejmani. Deze uitgaven zijn weldegelijk een uiterste krachtsinspanning om de macht weer te grijpen in Nederland en Europees weer een duit in het zakje te doen.
Hierdoor kun je de conclusie trekken dat Ajax niet slagvaardig is, maar juist achter de feiten aanloopt. Als zij hun sportief beleid beter op orde hadden gehad hadden ze nu niet zo fors hoeven investeren om de opgelopen achterstand met PSV in te halen. Hun scouting had een speler als Sulejmani (notabene vorig jaar aangeboden bij ze) voor nop op kunnen pikken en hun jeugdopleiding kent sinds Sneijder ook geen goudhaantjes meer. Nu investeren is een noodzakelijke zet maar valt natuurlijk niet vol te houden.
Daarom vind ik het beleid van PSV verstandiger. Nu al lijkt de selectie voor komend seizoen op orde, onze trainer heeft een half seizoen de tijd gehad zich voor te bereiden en er worden logische aankopen (op het eerste oog) gedaan. Ik heb het gevoel dat PSV in deze ageert, waar Ajax réageert.
|
|
|
Alpzz Lid 2e elftal
Vak: - Posts: 259 Reg.: 8 januari 2008 |
quote: psvsupottie.com schreef:
Met Sulejmani haal je natuurlijk wel een van de grootste talenten op de Nederlandse velden binnen. Met een transferbedrag van ruim 16 mln neem je als Nederlandse topclub wel een gok, aangezien ook Ajax dit soort bedragen niet snel uit de tas trekt. Dat ze dit nu doen en kunnen doen heeft met twee aspecten te maken:
1. De verkopen in de afgelopen jaren.
Ajax verkocht met Sneijder, Babel en Heitinga voor 55 mln euro. Daarbij is de kans groot dat Huntelaar verkocht wordt, diens transfer zal ook een slordige 20 mln opleveren. Ook bij Ajax is lang niet al dat geld direct weer investeerbaar. Juist niet zou ik haast zeggen. Ajax heeft die verkopen ook moeten doen dankzij het steeds mislopen van inkomsten uit CL. Dat de bedragen steeds goed waren is wel goed beleid.
Slecht beleid was steeds dat men niet anticipeerde en op de drempel van het sluiten van de transfermarkt met paniekaankopen aan kwam zetten als Rommedahl, Luque, etc. Nu anticipeert men wel en zijn Cvitanich en Sulejmani al vastegelegd voordat er verkocht is. Dat is natuurlijk wel mogelijk dankzij de inkomsten uit transfers de afgelopen jaren.
2. Het uitblijven van prijzen.
Ajax ziet PSV al vier jaar op rij kampioen worden en Europees goed presteren. Waar wij nu klagen om de slagvaardigheid van Ajax inzake Sulejmani, zitten ze daar al jaren op rij te verbijten hoe PSV sportief steeds de winnaar is en mede daardoor ook financieel een enorme slag kon doen. Dat laatste is zelfs direct aan hen te danken door het missen van de CL. Dus bij Ajax moet men wel gokken en duur inzetten op spelers zoals Sulejmani. Deze uitgaven zijn weldegelijk een uiterste krachtsinspanning om de macht weer te grijpen in Nederland en Europees weer een duit in het zakje te doen.
Hierdoor kun je de conclusie trekken dat Ajax niet slagvaardig is, maar juist achter de feiten aanloopt. Als zij hun sportief beleid beter op orde hadden gehad hadden ze nu niet zo fors hoeven investeren om de opgelopen achterstand met PSV in te halen. Hun scouting had een speler als Sulejmani (notabene vorig jaar aangeboden bij ze) voor nop op kunnen pikken en hun jeugdopleiding kent sinds Sneijder ook geen goudhaantjes meer. Nu investeren is een noodzakelijke zet maar valt natuurlijk niet vol te houden.
Daarom vind ik het beleid van PSV verstandiger. Nu al lijkt de selectie voor komend seizoen op orde, onze trainer heeft een half seizoen de tijd gehad zich voor te bereiden en er worden logische aankopen (op het eerste oog) gedaan. Ik heb het gevoel dat PSV in deze ageert, waar Ajax réageert.
Mijn complimenten voor de uiteenzetting. Hoogstwaarschijnlijk niet ver van de waarheid en ik denk zelfs dat dat een understatement is. Vooral het gebrek aan een goede scouting verplicht ajax tot het aantrekken van zekerheidjes (in hun ogen, de beste jongen is 19 en heeft een HALF jaar lang goed gepresteerd). Verder heeft de welbekende Amsterdamse arrogantie ze weer parten gespeeld. Uitspraken als "wij willen enkel topspelers", limiteren ajax zeer in hun bewegingsvrijheid op de transfermarkt. Een Amrabat zou geen topaankoop zijn, tis afwachten of hij het niveau aankan, maar wat ze vergeten is dat dat net zo goed voor Sulejmani geldt. De prijs doet echter vermoeden dat ze een topper hebben gehaald, geen eventuele topper in spé. En zo houdt men de supporters tevreden in amsterdam. De transfer is indrukwekkend te noemen, net als een sprong met een stuntmotor over 20 bussen. Indrukwekkend, maar o zo stom vanwege het risico. Slecht beleid indeed! Bedragen als 9 miljoen voor Huntelaar zijn al op het randje. Het risico is nog steeds groot dat er geen winst gemaakt kan worden. En nu Blind TD is, nemen de enorme transferbedragen volgens mij ook af. vGeel komt over als een koude kikker en is mede daardoor zo'n succesvol onderhandelaar. Een zakenman in hart en nieren. Blind komt zo niet over en heeft ook bij Sparta geen geweldige prestatie geleverd.
De feiten blijven dat ajax PSV eerst moet inhalen. En volgens mij nemen ze door deze bedragen uit te geven een sprong in het diepe. Eens kijken volgend seizoen of ze allemaal kunnen zwemmen. Sulejmani was bij Heerenveen een verrassing, maar bij ajax heerst er ook de druk der verwachtingen! Het zal mij benieuwen of hij die druk aankan. Gemoedelijkheid zoals normaal bij ons, is ver te zoeken in de hoofdstad...
|
|
|
Thomas Luijben Internationale topspeler
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: Noord - Ere Noord Posts: 2102 Reg.: 10 april 2005 | Je kunt het als volgt samenvatten (kijkend naar de afgelopen 10 jaar)
Wat Ajax en/of Feyenoord ook doen aan aankopen, talent of geen talent, PSV gaat er keer op keer met de prijzen vandoor.
PSV zal nog wel wat zaken gaan regelen op de transfer-markt en doet gewoon weer mee om het landskampioenschap.
De vraag is of Ajax en/of Feyenoord nu ook eens een keertje echt mee gaan doen. 
|
|
|
malibu Meervoudig international
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2309 Reg.: 1 augustus 2006 |
quote: Thomas Luijben schreef:
Je kunt het als volgt samenvatten (kijkend naar de afgelopen 10 jaar)
Wat Ajax en/of Feyenoord ook doen aan aankopen, talent of geen talent, PSV gaat er keer op keer met de prijzen vandoor.
PSV zal nog wel wat zaken gaan regelen op de transfer-markt en doet gewoon weer mee om het landskampioenschap.
De vraag is of Ajax en/of Feyenoord nu ook eens een keertje echt mee gaan doen. 
Tamelijk arrogante uitspraak. We zijn de afgelopen 2 jaar kampioen georden met meer geluk dan wijsheid. Overtuigend was het allemaal allerminst.
|
|
|
Jeroenho Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - XX Posts: 2929 Reg.: 12 maart 2000 |
quote: malibu schreef:
(...)
Tamelijk arrogante uitspraak. We zijn de afgelopen 2 jaar kampioen georden met meer geluk dan wijsheid. Overtuigend was het allemaal allerminst.
Tja, het is maar hoe je er tegenaan kijkt. PSV was de afgelopen twee jaar niet goed en werd toch kampioen. Hoe wordt het als we nu wel goed gaan voetballen? En waarom zou dat niet kunnen? Het enige wat er bij PSV aan ontbreekt is een goede spits.
Feit is wel dat PSV weer daar zit, waar het ieder jaar zit aan het begin van het seizoen: de underdogrol. Bij PSV zijn weer twee steunpilaren vertrokken, dus nu moet volgens de buitenwereld (en trouwens ook veel supporters hier) de ploeg echt instorten. Niemand verwacht veel van PSV en dus ligt de druk weer bij Ajax. In Amsterdam smijten ze nu met miljoenen om hun plek aan de top terug te veroveren. Ze MOETEN kampioen worden. Met aankopen van 16,25 miljoen mik je niet op de tweede plaats. Ik moet nog zien dat ze die druk aankunnen. En of Huntelaar blijft. Want iedereen wijst altijd wel zo nadrukkelijk op de individuele kwaliteiten bij PSV die steeds de doorslag geven, maar de individuele kwaliteiten van Huntelaar hebben Ajax ook nogal eens voor erger behoed.
Het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken.
[Dit bericht is veranderd door Jeroenho (op 5 juli 2008 09:32:42).]
|
|
|
psv para siempre International
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 570 Reg.: 5 november 2004 | Ik verwacht dat Ajax een zeer goede aankoop heeft gedaan. Ze zijn nu met Suarez Sulejmani en Huntelaar enorm gevaarlijk aanvallend gezien. TOch een garantie voor doelpunten en dat vind ik bij onze aanval met bijvoorbeeld dzudzak lazovic amrabat of Koevermans Manco nou nog niet echt een garantie.
Maar kampioen wordt je niet alleen door doelpunten meer door het doelsaldo (remember ). Dus het is uiteindelijk toch de verdediging die het bepaald.
Brechet Isaksson en Rodriguez mogen gaan bewijzen samen met Dirk Jan en Carlos of ze het beter doen dan Ajax. Heitinga is daar weg, maar wat komt er voor terug?
AL met al maakt een Sulejmani nog gheen zomer maar is het jammer dat hij niet bij ons speelt. MAar 16 miljoen voor een binnenlandse transfer van een man die ze ook voor alleen de opleidingskosten hadden kunnen hebben. Toen was het risico te groot...... nu, 16 miljoen later, niet meer!
Miralem, je bent een pracht voetballer, maar ik hoop dat je bij Ajax niet goed uit de verf komt en dat Amrabat meer ballen erin schopt dan jij, maar dat is begrijpelijk!!
|
|
|
Japie Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - VV Posts: 2136 Reg.: 27 januari 2000 | PSV zal zijn 16 mln uitgeven aan 4 spelers waarmee een echt team gemaakt wordt. Dit is veeeeel te veeeeel geld, een enorm risico. Is dit dan een topspeler die in Europa al faam gemaakt heeft? NEE
Niemand kent hem, 19 jaar en zoveel geld. Hij zal gebukt gaan onder de druk en winst zal het wsl amper gaan opleveren.
Nu zal Stuntelaar wel weggaan, dan wordt het ook alleen maar minder... Cvitanisch is toch een Argentijnse schopper, vaak rood, dus je hebt er geen bal aan. Scoort niet veel, geen topclub had interesse in hem. Zal ook niks worden met die 7 mln wat geinvesteerd is.
Ze willen weer even de naam krijgen van kijk wij zijn 020 en we hebben veel geld en willen kampioen worden en ver komen in de hahahah UEFA cup.
[Dit bericht is veranderd door Japie (op 5 juli 2008 09:45:58).]
|
|
|
hektiano Vaste waarde in elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1177 Reg.: 1 mei 2007 | Goede aankoop van ajax, maar wat een bedrag!!
Heerenveen doet erg goede zaken, er zal met dat geld vast weer een talent gekocht worden.
In amsterdam hebben ze natuurlijk genoeg geld op hun rekening staan, maar als je er zo mee omspringt...
Ik denk dat Sulejmani best kan lukken bij die club, maar er zijn nu wel torenhoge verwachtingen, legt behoorlijk wat druk bij zo'n jongen.
|
|
|
Balinho Legende
Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt Vak: Oost - W Posts: 4316 Reg.: 1 augustus 1999 | Voor dat bedrag had PSV jaren geleden Robinho aan kunnen trekken, om even de verhoudingen weer te geven. Sulejmani is een geweldig talent, ik denk (en vrees in dit geval) dan ook dat hij het "zal gaan maken" bij Ajax. Ik denk dat ze in Amsterdam zo redeneren, dat wanneer ze eindelijk de CL weer eens een keer halen, het geld er eigenlijk alweer uitgehaald is. Dat PSV met hetzelfde geld het risico spreidt over meerdere (voor ons minder bekende) talenten, lijkt me normaal gesproken gezonder zakendoen. De tijd zal het ons leren.
|
|
|
psvsupottie.com Legende
Uit: Oss Vak: Noord - NN Posts: 2671 Reg.: 18 maart 2000 | Wat mij bevreemd in deze is dat Ajax nu al twee topaankopen heeft gedaan om de voorhoede te versterken, terwijl juist hun beste verdediger is vertrokken. Met Huntelaar en Suarez hadden ze vorig jaar ook al een uitstekend spitsenkoppel, alhoewel het erop lijkt dat Huntelaar zal gaan vertrekken.
Maar al jaren blijkt dat de kampioen vrijwel altijd de ploeg is met de minste tegentreffers, iets wat in A'dam al jaren problemen oplevert. Ook afgelopen seizoen weer 45 tegendoelpunten, dat nekt ze gewoon. Vooral ook in Europa, waar je je weinig foutjes kunt permitteren in verdedigend opzicht. Ajax zal in dat opzicht toch nog echt moeten investeren m.i. willen ze echt een stap zetten. Eigenlijk zijn twee verdedigers noodzaak en een sterke opvolger van Davids is geen overbodige luxe.
Het middenveld van Ajax vind ik namelijk zeer pover. Gabri is goed genoeg, maar geen meerwaarde, Lindgren kan wat worden evenals Siem de Jong en dan heb je het ook echt gehad. Zowel PSV als Feyenoord staan er in dat opzicht veel beter op. Ik ben heel benieuwd of er ook nog forse miljoenen kunnen worden uitgetrokken voor drie noodzakelijke aankopen en of men er werkelijk in slaagt om die toppers te halen waar men nu over rept.
|
|
|
NilisForPresident Legende
Uit: Terneuzen Vak: - Posts: 17543 Reg.: 12 maart 2000 |
quote: Japie schreef:
Cvitanisch is toch een Argentijnse schopper, vaak rood, dus je hebt er geen bal aan. Scoort niet veel, geen topclub had interesse in hem. Zal ook niks worden met die 7 mln wat geinvesteerd is.
Ben je jezelf nou moed aan het inpraten ofzo?
|
|
|
|
Beej Legende Winnaar PSV Netwerk VoVo Relatief 2006/2007
Uit: Zijtaart Vak: Oost - VV Posts: 1618 Reg.: 24 april 2004 | Sulejmani naar AJax toe.
Dat is sportief gezien denk ik een hele goede aankoop van Ajax.
|
|
|
AFELLAY Legende
Uit: Nederland Vak: - Posts: 10968 Reg.: 6 maart 2003 |
quote: psv para siempre schreef:
Ik verwacht dat Ajax een zeer goede aankoop heeft gedaan. Ze zijn nu met Suarez Sulejmani en Huntelaar enorm gevaarlijk aanvallend gezien.
En verdedigend erg kwetsbaar. Wat een dwaze aankoop is dit voor 16 miljoen, hoe wil je ooit winst op die jongen gaan maken?
Nee dan beter Amrabat en Manco voor een paar miljoen.
|
|
|
Florisje
 Toeschouwer
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 37 Reg.: 22 juni 2008 | Dik 16 miljoen voor een spits van een subtopper? I rest my case
|
|
|
heerenveenhooligan
 Toeschouwer
quote: Beej schreef:
Sulejmani naar AJax toe.
Tis in elk geval minder fijn voor de Heerenveensupporters dat ze Sulejmani nu al kwijtraken. Ajax kan ook nooit een keer zelf iets scouten... Heerenveen in het laatste half jaar 45 miljoen(!) aan transfers verdiend maar die miljoenen blijven op de bank omdat ze spelers van naam niet kunnen aantrekken vanwege de lage salarissen die er betaald worden.
Denk idd wel dat Sulejmani een hele grote speler gaat worden, maar Ajax heeft amper verdedigers! En dan zijn ze momenteel nog bezig met Aimar ook...Denk dat PSV gewoon kampioen wordt, mits ze een goede spits aantrekken!
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.499,1 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
moski International
Uit: Weert Vak: Oost - X Posts: 565 Reg.: 23 augustus 2005 |
quote: Beej schreef:
Sulejmani naar AJax toe.
Denk dat het allemaal wel meevalt. Natuurlijk kan ik niet ontkennen dat Sulejmani een talent is maar, 16 mlj. is echt absurt. Sulejmani heeft 15 doelpunten gemaakt. Natuurlijk een aardig aantal voor een jong gozertje maar vergeet niet dat Heereveen in het begin van het seizoen absoluut niet draaide en dat Sulejmani toen ook onzichtbaar was. Heereveen ging in de loop van het seizoen lkker lopen en Sulejmani bloeide op.
Stel je de vraag eens of Sulejmani ook zo opgevallen was als hij bij bijvoorbeeld VVV of Excelsior had gezeten afgelopen seizoen.
Wat ajax doet is echt gestoord door 16 mlj. neer te leggen bij Heereveen voor Sulejmani en ze zijn hartstikke stom in Amsterdam want met zulke aankopen trek je gelijk de favorieten rol voor het kampioenschap weer op je. Verdedigers zijn ze echter niet in geinteresseerd en het hedendaagse topvoetbal draait (zoals we de afgelopen jaren bij PSV gezien hebben) eigenlijk puur om een goede organisatie van achteruit. Als achterin alles goed zit kun je rustig je kansen afwachten.
|
|
|
Revolinho Vedette
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2229 Reg.: 1 september 2004 | Jammer dat ie naar 020 is, maar vooral jammer dat een speler van Heerenveen tegenwoordig zoveel moet kosten. Hele vervelende ontwikkeling, want de topclubs moeten dan wel zo'n bedrag neertellen, andersom zal Heerenveen nooit zo'n topspeler van de topclubs aanschaffen, dus het is eenrichtingsverkeer.
020 heeft duidelijk een probleem om maximaal rendement te halen uit een dure selectie. Allemaal dure voetballers, maar geen prijzen en dus moeten ze nu dit soort bedragen gaan betalen. Ik had Sulejmani graag bij PSV gezien, maar ben absoluut niet jaloers op het bedrag dat er tegenover staat, al moet ik ook zeggen dat transfersommen ons eigenlijk niet aan gaan. Als PSV zoiets zou willen neertellen voor een speler, dan zal het het zich waarschijnlijk ook kunnen veroorloven. Alleen heb ik bij 020 het gevoel dat ze nu wel MOETEN. Hoe je het ook wendt of keert, het is een risico voor ze, ze zijn echt geen Chelsea.
De waarde-bepaling van spelers tegenwoordig slaat werkelijk nergens meer op. Ik vind Amrabat namelijk bijna gelijkwaardig aan Sulejmani, maar Sulejmani kost letterlijk 10x zoveel. Nordin is ook supersnel, heeft controle over de bal, heeft een prima actie in huis en blijft ook maar gaan en gaan. Ik ben dus benieuwd wie zich het komend seizoen het beste gaat ontwikkelen en ik denk dat dat vooral te maken zal hebben met mentale kracht. Wie van die gasten is mentaal niet kapot te krijgen. Ik hoop dat Stevens de over-mijn-lijk-mentaliteit er bij PSV in gaat brengen, zodat jongens als Amrabat en Manco zich in ieder geval op dat punt goed kunnen ontwikkelen.
|
|
|
RB1987 Veelbelovend talent
Uit: Maastricht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 120 Reg.: 23 maart 2005 |
quote: AFELLAY schreef:
(...)
En verdedigend erg kwetsbaar. Wat een dwaze aankoop is dit voor 16 miljoen, hoe wil je ooit winst op die jongen gaan maken?
Nee dan beter Amrabat en Manco voor een paar miljoen.
Als Ajax dankzij Sulejmani de CL weer eens haalt, hebben ze in principe al bijna winst op hem gemaakt. Ik vind het een klasse aankoop van Ajax, want dit vond ik afgelopen seizoen ongeveer de beste speler van Nederland.
In dit opzicht kan het spreekwoord: "de aanval is de beste verdediging" wel weer eens van kracht worden.
Bijna elke club in Nederland zal tegen de aanval van Ajax extra defensieve zekerheid inbouwen, waardoor hun eigen aanval verzwakt wordt.
Daarnaast was er ook het gerucht dat Ajax achter de Braziliaan Henrique aanzat, een verdediger. Dus ze zijn wel degelijk bezig met ook het versterken van hun verdediging.
Ik moet dus bekennen dat ik vind dat Ajax op de transfermarkt goed actief is, ik vermoed dan ook dat ze de inhaalslag ten opzichte van PSV met succes gaan maken.
Met minder kosten voor het eigen stadion, nog altijd een grotere capaciteit in het stadion en met een veel betere hoofdsponsor hebben ze genoeg financiele mogelijkheden om ons bij te blijven houden, de komende jaren.
[Dit bericht is veranderd door RB1987 (op 5 juli 2008 12:22:29).]
|
|
|
Sjoerd87 PSV Vaste waarde in elftal
Uit: Eindhoven / Nijmegen Vak: - Posts: 1353 Reg.: 5 juni 2007 | oeioeioei ajax toch.. die smijten net zo hard met geld als real madrid, alleen zal bij hun de pot wat sneller leeg zijn. Hoe dom zijn dit soort aankopen, zo is dat sneijdergeld snel op. Goeie speler hoor, maar 16 miljoen is te veel. Hoe willen ze die ooit met winst verkopen.. bovendien hebben ze met Suarez al een identieke speler rondlopen, die 2 met elkaar wordt heel lastig denk ik.
Natuurlijk hoop ik ook dat het een miskoop is, want dat is altijd lache En dan te bedenken dat Dzsudzsak ons een tiende van dat bedrag heeft gekost 
|
|
|
RodrigoCosta Meervoudig international
Uit: Breda Vak: Oost - XX Posts: 691 Reg.: 3 september 2006 | Ajax is van plan om goed zaken te doen de komende week. Naar verluidt zijn ze ook bijna rond met FC Barcelona over de aankoop van Oleguer (vind ik niet veel bijzonders overigens, dus PSV hoeft niet te vrezen) en de huur van Henrique (die ik niet ken dus niet kan beoordelen). Tot slot hopen ze Benayoun nog te halen, maar dat lijkt lastig te worden. Dit zijn gewoon tips die wij binnen hebben gehad, dus asjeblieft niet weer zeuren dat ik de insider probeer uit te hangen.
|
|
|
the man to be Bankzitter
Uit: helmond Vak: - Posts: 221 Reg.: 3 juni 2005 | ik wil wel eens zien hoe de aandeelhouders hierop reageren. En zeker als deze aankoop door het ijs zakt en mislukt. De inkomsten van de afgelopen transfers zijn nodig geweest om de begroting kloppend te maken. Dit als gevolg van het ontbreken van CL-inkomsten. Ook zijn ze wel verplicht om zo'n grote bedragen uit te geven. Anders komt er niemand naar 020. Of ze kunnen de concurrentie aan of dit is het begin van het einde. Ik denk het laatste 
|
|
|
Hawks
 Toeschouwer
Uit: Liempde Vak: - Posts: 6 Reg.: 5 juli 2008 | Zo, mijn 1e post 
Ik heb een rij van voorgaande reacties gelezen, en het lijkt daarin dat sommige mensen vergeten dat Marco van Basten coach van Ajax is.
Op het EK heb je kunnen zien dat hij (zelf als oud spits) ook heel erg aanvallend en toch aantrekkelijk voetbal wil spelen. Met een voorhoede zoals Ajax die nu heeft kunnen ze dat zeker wel gaan doen!!
Afgelopen seizoen heb je ook wel weer kunnen zien dat Ajax de "makkelijkere" wedstrijden tegen laag geklasseerde teams vrij makkelijk met enkele doelpunten op slot kan gooien en uit kan voetballen waardoor ze reserves en talenten ook speeltijd kunnen geven, wat weer goed is voor de ontwikkeling van het hele team!!
Bij PSV zag je vaak ERG moeizaam in de laatste minuten een overwinning, wat dan mede de oorzaak is dat o.a. Aissati weinig speeltijd heeft gehad.... en hij weg dreigt te gaan.
Stel je nou eens voor dat PSV tegen Ajax gaat voetballen.... PSV scoort erg moeilijk, Ajax erg makkelijk.... dus zelfs in de laatste lucky Ajax minuut kan er zomaar een verliezende goal binnen komen!! Het gevecht op het middenveld en de controle over de wedstrijd wordt dan wel van HEEL cruciaal belang!! Daar heeft Marco v. Basten met een stukje counteren en een super aanval toch wel een ERG goed wapen!!
Ik moet overigens zeggen dat Suleymani wel ERG veel geld gekost heeft, maar hij heeft het wel in zich een hele grote te worden!! Prima aankoop van Ajax! Heerenveen doet het met die transfers natuurlijk ook ERG goed, ze verdienen er erg veel geld mee, en kunnen zich zo ook net onder de top handhaven. In de UEFA cup kunnen ze (bijna) elk jaar meevoetballen, wat erg goed is voor hun talenten... wat ze weer geld op levert bij verkoop enz enz enz .
|
|
|
Dropshot Internationale topspeler
Uit: Drachten Vak: - Posts: 987 Reg.: 14 april 2005 | Net dat wij op de counter niet gevaarlijke mensen hebben....
Afgelopen seizoen hebben we alleen maar gecounterd..
|
|
|