| Poster | | Topic: Oscar René Cardozo |  |
|
|
vonlanthen15 Internationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - JJ Posts: 961 Reg.: 13 december 2004 |
quote: Kurupt schreef:
(...)
Excuus , maar dat deed ik alleen maar omdat hij zo interessant begon te doen... Hier kan ik niet echt tegen..
Excuus voor mijn reactie dan.. Ik kan het begrijpen, maar naar wat mij is bijgebleven heeft Oscarito deze topic geopend omdat hij er echt van overtuigd is dat het een topper is voor PSV.
Maargoed blijkbaar volg jij de Argentijnse competitie zeer nadrukkelijk.. Dan ben ik wel benieuwd welke spits jij ziet als een potentiele PSV spits.. (moet dus ook haalbaar zijn.. Geen Lavezzi, Farias, Palacio etc..)
|
|
|
Oscarito Nationale topspeler
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 809 Reg.: 23 augustus 2006 |
quote: Kurupt schreef:
Alsjeblieft...
De anderen staan een pagina daarvoor.
http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum16/17-4.php
Dit kon ik niet weten maar ik heb dan ook niet gezegd dat het niet waar is wat jij zegt. Het is in ieder geval dus aantoonbaar dat jij het voetbal ook volgt.
quote: Nogmaals. Jij bent alleen van die mening omdat je nooit volle wedstrijden van hem ziet en omdat hij lang is zal hij wel een goed aanspeelpunt zijn. Deze speler is een afmaker pur sang die totaal niet aan meevoetballen denkt. Dit is een pippo Inzaghi zonder de slimheid in het tussen de linies vrijlopen die puur leeft van voorzetten/acties van teammaten waardoor hij vrijkomt en kan scoren. Hij is zeker geen slechte speler maar past absoluut niet bij DIT psv.
Zijn we het dus niet over eens, mijn mening is dat het een complete voetballer is en een topper voor PSV kan worden.
quote: Oke , dus Santi Kolk is nu ook een wereldspeler en de beste van Nederland. Die speelt notabene bij een degradant en scoorde ook gigantisch veel en moest ook alles alleen doen zonder een Veron/Riquelme.
Baseer je mening niet op cijfers/klassementen.
En nou noem je ook zoveel namen zonder het grootste talent na Palacio te noemen die WEL haalbaar is voor PSV i.t.t tot Palacio...
Moet ik de hele Argentijnse divisie op gaan noemen? 
Een Farias, Montenegro, Falcao, Nunez noem ik bijv. toch ook niet...
quote: Alsjeblieft...
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3247-2.php#post214018
En lul niet zo slap over troefjes in handen hebben en dergelijke. Ik kijk al 3 jaar volle wedstrijden van Newell's en heb 90% van de wedstrijden gezien. Ik heb kennis over deze speler...jij ''de troefjes'' van samenvattingen...
Edit: links na 1 dag verwijdert, als je ze gemist hebt pm me maar.
Daarbij die site wat jij had aangegeven ken ik ook sinds kort maar aangezien het dezelfde filmpjes zijn als op youtube (Paso e Paso) en het downloaden met 10kb/s gaat kan ik veel beter die filmpjes van youtube geven of niet?
En ik denk dat niemand hier 24 uur gaat downen om één wedstrijd te bekijken van een speler die helemaal niet in de belangstelling staat van PSV.
quote:
Excuus , maar dat deed ik alleen maar omdat hij zo interessant begon te doen... Hier kan ik niet echt tegen..
Ik interessant doen? Eerst zeg je dat ik alleen naar de topscorerslijsten kijk, maar in augustus zat ie nog niet eens 1 maand bij Newell's dus hoe kan ik dan daarop beoordelen? Daarnaast denk je blijkbaar dat PSV alleen maar naar 1 soort spits kijkt en geen andere opties wilt onderzoeken, we hebben dit seizoen namelijk duidelijk gemerkt wat er gebeurt als we afhankelijk van Kone en Farfan zijn er moet dus een ander type bij maar dat is mijn mening.
En dat een spits afhankelijk is van zijn teamgenoten tja dat is bij PSV ook zo, in de CL staan Kone en Farfan vaak alleen op een eiland en hoeveel doelpunten zijn daaruit voortgekomen?
Vervolgens beschuldig jij me dat ik geen hele wedstrijden zie van NOB wat je ook niet kan toetsen tja dan raak ik een beetje geirriteerd.
Het lijkt me nu gewoon duidelijk dat wij beiden de wedstrijden volgen maar we gewoon een andere mening hebben.
Het schijnt dat een Russchische club al een bod op hem heeft uitgebracht (circa 10 miljoen dollar) en ook sommige Spaanse ploegen zouden geinteresseerd zijn.
[Dit bericht is veranderd door Oscarito (op 29 mei 2007 22:54:30).]
|
|
|
quote: Los goles de Cardozo valen 15 millones de euros
Lokomotiv de Rusia estaba dispuesto a poner 10 millones para llevarse al paraguayo, pero los dirigentes leprosos le subieron la cotización. A Tacuara lo seduce la oferta.
Ante el reiterado interés de Lokomotiv por los goles de Oscar Cardozo, en Newell´s aprovecharon la prolongación del buen momento del paraguayo y la convocatoria al seleccionado de su país para subirle la cotización. Los rusos no se asustaron al escuchar el primer precio de venta: 10 millones de euros. Pero ahora deberían hacer un esfuerzo mucho mayor, porque los dirigentes leprosos elevaron la cifra a 15 millones.
"Lo quieren llevar, aunque ahora vale un poco más. La intención es que queden diez millones limpios para Newell´s", contó un allegado a las autoridades del club rosarino, que a fin de mes pagará 1.200.000 dólares por la opción fijada por Nacional de Paraguay.
¿Qué dice Tacuara ante la posibilidad de irse a jugar al fútbol de Rusia? "En un principio no quería saber nada, pero su opinión cambió cuando se le dijo lo que iba a recibir y lo que ganaría en esa institución”, reveló la misma fuente.
También se mencionaron algunos clubes de España e Italia como interesados en los goles de Cardozo, aunque hasta el momento nunca hubo un ofrecimiento concreto. También una entidad de Alemania realizó un sondeo, pero el hecho de que no tenga pasaporte comunitario es una trabas importante.
Bron: TycSports
----------------------------------------------------
Even kort vertalen: Lokomotiv Moskou heeft 10 miljoen geboden maar na zijn uitverkiezing voor het nationale elftal van Paraguay voor de Copa America vraagt Newell's vraagt nu 15 miljoen euro. Cardozo zegt zelf dat hij eerder niks moest weten van een overstap naar Rusland maar nu hij heeft gehoord wat hij er kan verdienen wilt hij het best overwegen.
Ook een paar clubs uit Spanje en Italië en 1 club uit Duitsland zijn geinterreseerd maar daar hebben ze nog niks concreets over gehoord.
Echt ongeloofelijk, die gekke president van Newell's vraagt gewoon 15 miljoen euro voor Cardozo, nu weet ik dat hij altijd behoorlijke bedragen vraagt maar 15 miljoen dat betekent dat hij een van de duurste spelers is uit die competitie sinds jaren samen met Tevez en Gago en zelfs meer dan Higuain, zo goed is hij ook weer niet 
En tja jammer dat ik dit topic niet meteen heb geopend in augustus toen ik zijn naam noemde en hij pas 1 maand bij Newell's speelde, nochtans was ik ervan overtuigd dat hij hooguit 4 a 5 miljoen moet kosten gezien de algemene bedragen die er worden betaald maar ik zat dus helemaal mis 
Kijk PSV dat is nou zaken doen, een speler voor $1,2 miljoen dollar kopen (900 duizend euro) en verkopen voor 15 miljoen euro. 
[Dit bericht is veranderd door Oscarito (op 31 mei 2007 18:00:41).]
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: West - JJ Posts: 961 Reg.: 13 december 2004 |
quote: Oscarito schreef:
(...)
Kijk PSV dat is nou zaken doen, een speler voor $1,2 miljoen dollar kopen (900 duizend euro) en verkopen voor 15 miljoen euro. 
Tja.. Wellicht lukt het dit ons met Farfan. Maargoed hij is nog niet verkocht voor 15 miljoen en ik verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren. (Zelfde als met Alves bij Heerenveen, dat moet ik ook nog zien dat ze daar 15+ voor gaan krijgen.)
Maar inmiddels valt deze speler dus al in de catogerie onhaalbaar voor PSV.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 9374 Reg.: 19 februari 2000 | Hij is nog niet verkocht he.
Maar laten we deze strijd der titanen bij deze beindigen. Het is toch niet in het belang van PSV noch van dit forum om te bewijzen wie meer weet over de Argentijnse competitie? Ja, jullie eigen belang.
Cardozo is in ieder geval geen speler waar ik van onder de indruk ben. De scouting van PSV is prima geregeld in Argentinie, alleen zijn deze spelers al snel te duur voor PSV, ook omdat er veel Spaanse ploegen scouten in Argentinie. PSV kan niet op tegen een Villareal of Deportivo.
Daarom is de focus ook nog steeds op Brazilie en andere Zuid-Amerikaanse landen, waar de spelers echt 5 tot 10x goedkoper zijn. Zie inderdaad Cardozo in dit geval of een Farfan.
|
|
|
quote: RIO schreef:
Hij is nog niet verkocht he.
Maar laten we deze strijd der titanen bij deze beindigen. Het is toch niet in het belang van PSV noch van dit forum om te bewijzen wie meer weet over de Argentijnse competitie? Ja, jullie eigen belang.
Cardozo is in ieder geval geen speler waar ik van onder de indruk ben. De scouting van PSV is prima geregeld in Argentinie, alleen zijn deze spelers al snel te duur voor PSV, ook omdat er veel Spaanse ploegen scouten in Argentinie. PSV kan niet op tegen een Villareal of Deportivo.
Daarom is de focus ook nog steeds op Brazilie en andere Zuid-Amerikaanse landen, waar de spelers echt 5 tot 10x goedkoper zijn. Zie inderdaad Cardozo in dit geval of een Farfan.
Je hebt gelijk maar als Lokomotiv al 10 miljoen biedt als openingsbod is het nog steeds een goede deal, in 1 jaar de prijs x10 verdubbeld , had trouwens nooit verwacht dat hij inmiddels in deze prijscategorie zit.
Tja nu blijkt idd waarom PSV vooral naar Brazilië kijkt maar toch ook in Argentinië lopen andere goede spelers rond voor redelijke prijzen.
Biglia is voor circa 3 miljoen weggegaan, Lucho ging voor circa 4 miljoen naar Porto, Sosa gaat voor 6 miljoen naar Bayern en Gaston Fernandez koste vorig seizoen nog maar 2 miljoen dollar etc.
ps: zat De Visser dit weekend op de tribune bij Cruzeiro-Parana?
Guilherme speelde een wereldwedstrijd, 2 doelpunten, 1 prachtige assists, iemand een rode kaart aansmeren, paar keer pijlsnel een rebound inschieten en goed kaatsend met zijn medespelers.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 9374 Reg.: 19 februari 2000 | Ja, alleen word niet elke speler die gescout wordt ook gekocht he. PSV scout zoveel spelers en scout ze ook af. Zo'n Sosa is ondanks zijn 6 miljoen echt onhaalbaar voor PSV, puur vanwege het feit dat er grotere clubs achter hem aanzitten en deze clubs slagvaardiger aan het werk zijn.
En let op, PSV scout niet alleen bij de 1e elftallen he, ook daaronder wordt druk gezocht. Vooral onze Piet is daar erg bedreven in, het bekijken van wedstrijden waar nog geen 1000 man naar kijken.
Cruzeiro toch verloren he, ondanks die 2 goals? Ik heb wel liever Guilherme dan Cardozo. Ze spelen echt bagger dat Cruzeiro. Ik ben ook geschrokken van Internacional.
|
|
|
malibu Nationale topspeler
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2290 Reg.: 1 augustus 2006 | Hoe spelen de talentjes uit Brazilie van een paar jaar geleden (of meer recent) waar je nu wat minder van hoort? Zoals Kerlon bijvoorbeeld. Speelt die nog bij Cruzeiro? En Pato, hoe doet die het tegenwoordig??
|
|
|
quote: RIO schreef:
Ja, alleen word niet elke speler die gescout wordt ook gekocht he. PSV scout zoveel spelers en scout ze ook af. Zo'n Sosa is ondanks zijn 6 miljoen echt onhaalbaar voor PSV, puur vanwege het feit dat er grotere clubs achter hem aanzitten en deze clubs slagvaardiger aan het werk zijn.
En let op, PSV scout niet alleen bij de 1e elftallen he, ook daaronder wordt druk gezocht. Vooral onze Piet is daar erg bedreven in, het bekijken van wedstrijden waar nog geen 1000 man naar kijken.
Cruzeiro toch verloren he, ondanks die 2 goals? Ik heb wel liever Guilherme dan Cardozo. Ze spelen echt bagger dat Cruzeiro. Ik ben ook geschrokken van Internacional.
Hm ik wilde nu eigenlijk Ivoorkust - Frankrijk van het Toulon-tournooi gaan bekijken maar eerst ga ik eten, de wedstrijd kijk ik misschien een andere keer terug als het een interessante wedstrijd is 
Cruzeiro verloren ja, mede door een schutterende verdediging maar ik vond beide elftallen eigenlijk niet goed op Guilherme en Josiel na. Internacional heb ik niet gezien behalve een samenvatting maar 3-0 verliezen is nooit goed natuurlijk al heeft Fluminese toch best een sterk team.
Ik kijk vooral uit naar morgen, Engeland speelt dan tegen Brazilië, ben benieuwd hoe o.a. Alves het zal doen.
Trouwens de eerste de beste mod die dit leest heeft van mij toestemming om dit topic te sluiten. 
[Dit bericht is veranderd door Oscarito (op 31 mei 2007 19:25:18).]
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: West - JJ Posts: 961 Reg.: 13 december 2004 | Nou Oscarito.. We zullen het gaan zien hoe die het in Europa gaat doen..
quote:
Benfica legt 9 miljoen neer voor Cardozo
21/6/2007 23:10
Newell's Old Boys ziet Oscar Cardozo na één seizoen al weer vertrekken. De Paraguayaanse aanvaller verkast naar Benfica.
Benfica was bereid ruim negen miljoen euro neer te leggen voor de 24-jarige international. Cardozo, die voor vijf jaar tekende in Portugal, was met 21 treffers in 33 wedstrijden bijzonder productief geweest voor Newell's old Boys.
Cardozo, die vier interlands op zijn naam heeft staan, speelde tot 2006 in eigen land voor Nacional. Met elf goals in 38 duels viel hij niet bijzonder op.
Bron: VI
|
|
|
patdaddy International
Uit: Apeldoorn Vak: Noord - M Posts: 563 Reg.: 15 augustus 2005 |
quote: Oscarito schreef:
(...)
Hm ik wilde nu eigenlijk Ivoorkust - Frankrijk van het Toulon-tournooi gaan bekijken maar eerst ga ik eten, de wedstrijd kijk ik misschien een andere keer terug als het een interessante wedstrijd is 
Cruzeiro verloren ja, mede door een schutterende verdediging maar ik vond beide elftallen eigenlijk niet goed op Guilherme en Josiel na. Internacional heb ik niet gezien behalve een samenvatting maar 3-0 verliezen is nooit goed natuurlijk al heeft Fluminese toch best een sterk team.
Ik kijk vooral uit naar morgen, Engeland speelt dan tegen Brazilië, ben benieuwd hoe o.a. Alves het zal doen.
Trouwens de eerste de beste mod die dit leest heeft van mij toestemming om dit topic te sluiten. 
ÍK weet wel dat Piet voor Pato zat te kijken, schijnt dat Chelsea een deal met hem heeft voor rond de 17 miljoen pond en dat hij in December naar chelsea gaat. Misschien uitlenen aan PSV????
Maar On topic Cardozo lijkt me wel een goede spits maar hij heeft te weinig een eigen actie, vind ik tenminste
|
|
|
quote: vonlanthen15 schreef:
Nou Oscarito.. We zullen het gaan zien hoe die het in Europa gaat doen..
(...)
Ik ben ook benieuwd, de Portugese competitie ken ik niet zo goed, wat ik wel weet is dat ze daar meestal ultra-verdedigend spelen maar dat hij zal slagen staat voor mij in ieder geval vast. Benfica heeft toch een paar zeer sterke spelers in aanvallend opzicht zoals Simao, Rui Costa en Nuno Gomes.
Hoeveel Cardozo Benfica heeft gekost is trouwens niet geheel duidelijk, verschillende Argentijnse media berichten dat Benfica maar 80% van de transferrechten heeft opgekocht.
In ieder geval is het een van de duurste inkomende transfers ooit bij Benfica dus de verwachtingen zullen zeer hoog zijn.
|
|
|
Pim_26_4 Basisspeler
Uit: Vlijmen Vak: - Posts: 347 Reg.: 4 juni 2007 | 9 Miljoen voor een jonge spits is natuurlijk wel erg veel.
Wat PSV voor Lazovic heeft betaalt (6.5 miljoen) vind ik ook veel te veel. Hij is niet eens zeker van een basisplaats. Maargoed, Cardozo is een goede spits en Benfica plukt hem weg.
|
|
|
RodrigoCosta Nationale topspeler
Uit: Breda Vak: Oost - XX Posts: 914 Reg.: 3 september 2006 | Oscarito, ik was destijds zeer positief over deze jongen. Hoe staat het er inmiddels voor met hem? Ik lees zijn naam net in het nieuwe topic dat je opende. Denk je dat hij haalbaar is, ondanks dat hij bij Benfica speelt ?
[Dit bericht is veranderd door RodrigoCosta (op 13 oktober 2008 21:50:47).]
|
|
|
Bas uit Helmond Vedette
Uit: Sheffield, UK / Breda, NL Vak: - Posts: 1249 Reg.: 17 april 2000 | Volgens zijn pagina op wikipedia heeft hij bij Benfica in 45 wedstrijden totaal 23 keer gescoord, dus hij loopt 1 op 2. Niet slecht.
Op dit moment staat hij trouwens ver bovenaan de topscoorders-lijst in Portugal;
Golos Jogos Jogador Equipa
4 5 William Paços Ferreira
4 5 Wesley Leixões
3 4 Douglas V. Guimarães
3 5 Cardozo Benfica
3 5 Nenê Nacional
2 2 Vidigal E. Amadora
2 3 Bruno Amaro Nacional
2 5 Hulk FC Porto
2 5 Hélder Postiga Sporting
2 5 Nuno Gomes Benfica
Lijkt mij dat Benfica deze speler niet snel zal laten vertrekken naar een andere club. En of deze speler zelf interesse heeft (lees: genoeg salaris krijgt) in Eindhoven betwijfel ik ook.
Maar wel een goede tip van Oscarito 17 maanden geleden 
|
|
|
quote: RodrigoCosta schreef:
Oscarito, ik was destijds zeer positief over deze jongen. Hoe staat het er inmiddels voor met hem? Ik lees zijn naam net in het nieuwe topic dat je opende. Denk je dat hij haalbaar is, ondanks dat hij bij Benfica speelt ?
Ik schat dat zijn huidige marktwaarde zo'n 20 tot 25 miljoen euro bedraagt. Benfica is als club 10x groter dan PSV. You do the math.
@Bas uit Helmond: niet 17 maar 26 maanden geleden 
|
|
|
Bas uit Helmond Vedette
Uit: Sheffield, UK / Breda, NL Vak: - Posts: 1249 Reg.: 17 april 2000 |
quote: Ik opperde zijn naam vorig jaar (2006) in augustus al
Inderdaad, 26 maanden geleden. Mijn fout...
OT: 20 tot 25 mijoen, en gehaald voor 9 miljoen. Petje af voor Benfica.
|
|
|