PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Aankoopbeleid
Diego Monar Firmino Martins
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Poster
Topic: Diego Monar Firmino Martins 
Oscarito
Nationale topspeler

Uit: Maastricht
Vak: -
Reg.: 23 augustus 2006
Gepost op 13 oktober 2008 om 21:19:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit is de tweede keer dat ik zelf een topic open. De eerste ging over Oscar Cardozo: http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3247.php
Nu ben ik van mening dat het tijd is voor een nieuwe. Het was een moeilijke klus om uit die tientallen spelers die in aanmerking komen voor een eigen topic iemand eruit te pikken maar uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt die niet erg voor de hand liggend is aangezien het hier een centrale verdediger betreft. Diego Monar is de gelukkige.

Volledige naam: Diego Monar Firmino Martins
Geboortedatum: 15 Februari, 1989 (1989-02-15) (Age 19)
Geboorteplaats: São Vicente-SP, Brazilië
Lengte: 188cm
Gewicht: 79kg
Positie: Centrale verdediger
Huidige club: Santos

Ik heb de scouting van PSV zelf rond januari al geattendeerd op deze speler dus posts als "kent PSV deze jongen al?" of "je moet het mailen naar de PSV scouting" zijn dus overbodig.

Deze speler moet zijn debuut in het eerste elftal nog maken. Desondanks ben ik van mening dat hij een uiterst talentvolle verdediger is die we op termijn in Europa aan het werk zullen zien. Elegantie, een natuurlijke leider op het veld, voetballend vermogen, uitstekende technische en fysieke kwaliteiten, Diego Monar heeft het absoluut in zich om uit te groeien tot een topverdediger.
Wat mij betreft was hij de afgelopen transferperiode al een optie, zo heb ik hem zelf veel hoger zitten dan Maza ondanks het gegeven dat Maza al meervoudige interlands op zijn naam heeft staan en deze speler zijn officiële debuut in het eerste van Santos nog moet maken.
Natuurlijk hij is nog onervaren maar net als Marcellis maakt dat bij hem niet veel uit, ik ben er dan ook van overtuigd dat deze speler voor alle Nederlandse clubs een meer dan welkome toevoeging zou zijn. En mits je hem het vertrouwen geeft behoort hij binnen 1 a 2 jaar tot de beteren uit de Eredivisie.

[Dit bericht is veranderd door Oscarito (op 13 oktober 2008 21:23:35).]
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.473,5VoVo: -Opstelling: 4-4-2
RodrigoCosta
Nationale topspeler

Uit: Breda
Vak: Oost - XX
Reg.: 3 september 2006
Gepost op 13 oktober 2008 om 21:59:02.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heb je misschien wat beelden van hem Oscarito? En is hij een voetballende verdediger zoals Frank de Boer of een snoeiharde slager zoals Alex?
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.486,2VoVo: -Opstelling: 4-4-2
merijn_psv
Bankzitter

Uit: Geleen
Vak: Oost - WW
Reg.: 21 augustus 2003
Gepost op 14 oktober 2008 om 09:25:16.         MSN: Ja    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

En ook belangrijk, omdat Marcellis best traag is, hoe zit met zijn snelheid?
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,1VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Lester Burnham
Legende
Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - U
Reg.: 30 maart 2003
Gepost op 14 oktober 2008 om 09:30:09.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Met 188cm en 79kg lijkt hij mij fysiek in elk geval (nog) geen tank. Maar goed, je bericht klinkt desalniettemin interessant. PSV moet het hebben van de scouting in deze leeftijdscategorie, twee jaar verder zijn ze onhaalbaar geworden.

[Dit bericht is veranderd door Lester Burnham (op 14 oktober 2008 09:30:25).]
 Help mods!
Pool: 260e, NAC Breda-PSV 2-2 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.472,0VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Edoardo
International

Reg.: 14 januari 1999
Gepost op 14 oktober 2008 om 10:40:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Lester Burnham schreef:

Met 188cm en 79kg lijkt hij mij fysiek in elk geval (nog) geen tank. Maar goed, je bericht klinkt desalniettemin interessant. PSV moet het hebben van de scouting in deze leeftijdscategorie, twee jaar verder zijn ze onhaalbaar geworden.

Is 1,88m tegenwoordig ook al klein? Valt wel mee lijkt me...
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
4.Javier Maza Rodriguez
Nationale topspeler

Uit: Geldrop
Vak: Zuidoost - ZZ
Reg.: 12 juli 2006
Gepost op 14 oktober 2008 om 10:44:15.         MSN: wesley_van_hoof@Hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Edoardo schreef:

(...)

Is 1,88m tegenwoordig ook al klein? Valt wel mee lijkt me...

Nee, maar als je 1,88 bent en je bent 'Maar' 79 kilo, ben je geen beest.
 Help mods!
Pool: 814e, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.456,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Oscarito
Nationale topspeler

Gepost op 14 oktober 2008 om 11:28:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RodrigoCosta schreef:

Heb je misschien wat beelden van hem Oscarito? En is hij een voetballende verdediger zoals Frank de Boer of een snoeiharde slager zoals Alex?

Ik heb beelden van hem maar die ga ik niet met jullie delen.
Als je me die twee namen voorlegt zou ik zeggen dat hij een combinatie van die twee is.

quote:
Lester Burnham schreef:

Sinds wanneer scouten we alleen op gewicht en lengte?
Ten tweede zijn die cijfers ruim voldoende voor een verdediger. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat deze cijfers dateren uit januari/februari 2008 en als je toch zo nodig een beest wilt hebben kan je hem op een sportdieet sturen zodat hij 100kg weegt, dan heb je me toch een beest...
 Help mods!
Jeroen87825
Basisspeler

Uit: Brabant
Reg.: 29 oktober 2007
Gepost op 14 oktober 2008 om 12:10:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Yeaah ik ben officieel dus een beest
 Help mods!
Pool: 1735e, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.488,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
lowlife
Nationale topspeler

Uit: deventer
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 9 april 2005
Gepost op 14 oktober 2008 om 12:16:26.       MSN: lowlife_666@msn.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Is er een reden waarom je juist nu dit topic opent?
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.489,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Peejay
Legende
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen

Uit: Adieu, goodbye, auf wiedersehen
Vak: Noord - S
Reg.: 11 januari 2002
Gepost op 14 oktober 2008 om 12:27:31.     ICQ: 147113523  MSN: peejay1972@hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
lowlife schreef:

Is er een reden waarom je juist nu dit topic opent?

Omdat Oscarito deze speler op termijn een topper voor PSV vindt?
 Help mods!
Pool: 510e, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
RIO
Legende
Chatoperator

Uit: Amsterdam|Shanghai
Reg.: 19 februari 2000
Gepost op 14 oktober 2008 om 12:31:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Omdat het gewoon een geweldige topic (en speler) is.

Klasse, Oscarito.
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.323,6VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Administrator
Administrator

Reg.: 30 juni 2002
Gepost op 14 oktober 2008 om 12:31:07.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de PSV Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
janhormoon
Jeugdspeler

Uit: Valkenswaard
Reg.: 22 juni 2008
Gepost op 14 oktober 2008 om 13:19:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Oscarito schreef:

(...)
Ik heb beelden van hem maar die ga ik niet met jullie delen.
Als je me die twee namen voorlegt zou ik zeggen dat hij een combinatie van die twee is.

Waarom zouden we die beelden niet mogen zien? Overigens, als deze jongen een combinatie van Alex en de Boer is, wordt het zeker een topper.
 Help mods!
Pool: 287e, NAC Breda-PSV 1-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
rjg
Veelbelovend talent

Reg.: 8 mei 2007
Gepost op 14 oktober 2008 om 13:30:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Oscarito mag ik vragen hoe PSV reageerde toen jij hun er op attendeerde, wat voor reactie krijg je dan?
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.467,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Thomas Aruba
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Aruba
Reg.: 19 mei 2007
Gepost op 15 oktober 2008 om 03:31:48.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het blijft in ieder geval gek dat die jongen z'n debuut nog niet heeft mogen maken. In het eerste van Santos loopt namelijk niet veel soeps op zijn positie. Diego Monar doet me tot dusver wel een beetje denken aan een kruising tussen Marcellis en Sankoh.
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
NilisForPresident
Legende

Reg.: 12 maart 2000
Gepost op 15 oktober 2008 om 08:47:49.     MSN: garrincha_jarno@hotmail.com    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Apart inderdaad dat ie z'n debuut nog niet heeft gemaakt, daar waar andere (voornamelijk minder getalenteerde) gasten uit zijn jeugdploeg wel al hun opwachting hebben gemaakt in het 1ste elftal zoals Alemao, Tiago Luis en Carleto. Onbegrijpelijk ook als je ziet welke figuren hem uit de basis houden, zo'n Domingos kan nog geen zuivere pass over 10 meter geven al hing z'n leven er van af.
 Help mods!
Pool: 1210e, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.458,8VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Alpzz
Regelmatige invaller

Uit: Rotterdam (veels te veel feyenooiters :D)
Reg.: 8 januari 2008
Gepost op 15 oktober 2008 om 12:08:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
NilisForPresident schreef:

Apart inderdaad dat ie z'n debuut nog niet heeft gemaakt, daar waar andere (voornamelijk minder getalenteerde) gasten uit zijn jeugdploeg wel al hun opwachting hebben gemaakt in het 1ste elftal zoals Alemao, Tiago Luis en Carleto. Onbegrijpelijk ook als je ziet welke figuren hem uit de basis houden, zo'n Domingos kan nog geen zuivere pass over 10 meter geven al hing z'n leven er van af.

Nu is dat meestal ook geen eis die aan Braziliaanse verdedigers gesteld wordt. Alex kon bij zijn komt ook niet voetballen en de commentator begon er elke wedstrijd weer over dat in Brazilië, de achterhoede veel minder aan de opbouw meedoet dan in Europa.
 Help mods!
Pool: 397e, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Oscarito
Nationale topspeler

Gepost op 15 oktober 2008 om 12:14:12.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
janhormoon schreef:

(...)

Waarom zouden we die beelden niet mogen zien? Overigens, als deze jongen een combinatie van Alex en de Boer is, wordt het zeker een topper.

Omdat ik niet doe aan youtube fragmentjes en anderzijds er geen behoefte aan heb om DVD's met wedstrijden van de Santos-jeugd van 4gb groot te uploaden. Wel heb ik 1 wedstrijd van de Copa Sao Paulo de Juniores die maar rond de 800mb groot is, als jullie braaf zijn zal ik eens kijken of ik deze kan uploaden.

quote:
rjg schreef:

Oscarito mag ik vragen hoe PSV reageerde toen jij hun er op attendeerde, wat voor reactie krijg je dan?

Iedereen kan een zelfgemaakt scoutingsrapport opsturen naar PSV over een speler die hij of zij interessant vinden.
Dit is het algemene e-mailadres van de PSV scouting: scouting@psv.nl

Zelf stuur ik deze rapporten meteen naar de specifieke scouts (scout U18-U14, coördinator scouting etc), deze adressen ga ik echter niet uitgeven.
Afhankelijk van de professionaliteit van je verslag zal je een reactie krijgen. Zelf stuur ik ook dingen op naar andere clubs als AZ, FC Twente, FC Groningen, Willem II, NAC Breda, SC Heerenveen etc. Alleen Ajax en Feyenoord heb ik inmiddels geschrapt, in het verleden stuurde ik daar ook nog wel eens wat naartoe maar nu dus niet meer.

quote:
Thomas Aruba schreef:

Het blijft in ieder geval gek dat die jongen z'n debuut nog niet heeft mogen maken. In het eerste van Santos loopt namelijk niet veel soeps op zijn positie. Diego Monar doet me tot dusver wel een beetje denken aan een kruising tussen Marcellis en Sankoh.
quote:

quote:
NilisForPresident schreef:

Anders dan jullie hou ik me hier totaal niet mee bezig, ik heb Diego Monar nu zo'n 10 wedstrijden aan het werk gezien tijdens verschillende jeugdtoernooien en weet wat hij kan. Vervolgens ga ik daarvan uit en niet of hij in de basis staat of niet. Overigens zal het niet meer lang duren voordat hij zijn opwachting mag maken. Dan kunnen jullie hem ook eens aan het werk zien.

[Dit bericht is veranderd door Oscarito (op 15 oktober 2008 13:04:53).]
 Help mods!
NilisForPresident
Legende

Reg.: 12 maart 2000
Gepost op 15 oktober 2008 om 12:22:58.     MSN: garrincha_jarno@hotmail.com    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Oscarito schreef:

(...)
Anders dan jullie hou ik me hier totaal niet mee bezig, ik heb Diego Monar nu zo'n 10 wedstrijden aan het werk gezien tijdens verschillende jeugdtoernooien en weet wat hij kan. Vervolgens ga ik daarvan uit en niet of hij in de basis staat of niet. Overigens zal het niet meer lang duren voordat hij zijn opwachting mag maken. Dan kunnen jullie hem ook eens aan het werk zien.

Hoezo je houd je er totaal niet mee bezig?
Jij benoemd het toch ook in je openingspost? Ik voeg er enkel aan toe dat het opmerkelijk is, want ik heb hem ook al in actie gezien.

*

[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 15 oktober 2008 22:00:03).]
 Help mods!
Pool: 1210e, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.458,8VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Remco.
Legende

Vak: West - H
Reg.: 19 juni 2003
Gepost op 15 oktober 2008 om 12:28:59.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

*

[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 15 oktober 2008 22:00:39).]
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.468,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Thomas Aruba
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Aruba
Reg.: 19 mei 2007
Gepost op 15 oktober 2008 om 12:36:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

*

[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 15 oktober 2008 22:01:04).]
 Help mods!
Oscarito
Nationale topspeler

Gepost op 15 oktober 2008 om 13:13:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

*

[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 15 oktober 2008 22:03:07).]
 Help mods!
VLJBPdV
Toeschouwer

Reg.: 24 april 2008
Gepost op 15 oktober 2008 om 13:21:09.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mooie trap, winnaar, alleen beetje jammer dat hij 20(!) meter achter zijn mandekkers speelt, nooit inschuift, niet echt wendbaar is en nooit in de dekking speelt. Voetbalt als een libero uit de jaren 50.

Daarnaast is het een aardige knul, maar met een vreselijk drankprobleem.
 Help mods!
janhormoon
Jeugdspeler

Uit: Valkenswaard
Reg.: 22 juni 2008
Gepost op 15 oktober 2008 om 13:47:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
VLJBPdV schreef:

Mooie trap, winnaar, alleen beetje jammer dat hij 20(!) meter achter zijn mandekkers speelt, nooit inschuift, niet echt wendbaar is en nooit in de dekking speelt. Voetbalt als een libero uit de jaren 50.

Ik neem aan dat jij hem persoonlijk kent?
 Help mods!
Pool: 287e, NAC Breda-PSV 1-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
D_skilled
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Reg.: 26 maart 2007
Gepost op 15 oktober 2008 om 14:06:33.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
VLJBPdV schreef:

Met een vreselijk drankprobleem? Hoe weet jij dat nou weer.
 Help mods!
Pool: -, NAC Breda-PSV MotM: -Battle-rating: 1.487,0VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk