Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Ibrahim Sangaré

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 september 2023 om 18:55:

Ik zou ook zeggen dat hij beter verdient. Van de andere kant: hier gaat hij wel de kans krijgen om te spelen. Als hij het op Premier League niveau laat zien, durven de betere ploegen het misschien ook met hem aan. Als hij naar Arsenal of zo zou gaan, dan heb je een grote kans dat hij op het bankje belandt en het maar 10x per jaar mag laten zien.

We hebben de afgelopen jaren veel over John de Jong gesproken, en ik was absoluut geen fan van de man. Maar het binnenhalen van Sangaré was toch een uitstekende zet van hem. We hebben 3 jaar veel plezier van hem gehad en gaat nu voor de hoofdprijs door de voordeur weg!



Ik geef je gelijk, maar wel met de opmerkingen dat we geen 3 jaar plezier gehad hebben. In zijn eerste 1 - 1,5 seizoen was hij écht slecht en leverde hij zijn zelf veroverde ballen weer meteen in bij de tegenstander.

 

+1/-0

Meningen verschillen als het gaat over Sangare.
Ik vond hem vaak wisselend tussen een 3 en een 9,5.
En dat elke wedstrijd opnieuw. Heb me overmatig geïrriteerd aan ‘m, maar anderzijds ook enorm genoten.
Transferbedrag is prima conform huidige markt denk ik.
Wel hoop ik dat er nog een percentage bedongen is, het zou me niet verbazen als hij in de PL nog een grote stap gaat maken voor heel veel geld.

 

+2/-0

Dat zou zo maar kunnen. Zeker als ze in Engeland er nog meer op hameren dat hij vooral doet wat hij hoort te doen.

 

+1/-0

Ibrahim Sangare, bedankt voor je inzet in de afgelopen jaren. Je hebt je goed ontwikkeld en nu een transfer verdiend naar de Premier League. Ik verwacht dat je het daar heel goed zult doen. Ik heb van je genoten in het PSV-shirt. Ben je ooit weleens chagrijnig? Volgens mij niet, je hebt PSV kleur gegeven de afgelopen jaren. We zijn je dankbaar. En als je over 4 jaar nog steeds zo goed bent of zelfs nog beter, kom dan lekker terug naar ons mooie PSV.

 

+1/-0

Ik volg Forest niet op de voet, maar check wel regelmatig even of Sangare speelt. En hij zit structureel op de bank. Iemand een idee waarom?
Een dure aankoop die qua fysiek volgens mij prima moet kunnen functioneren in de PL. Toch lijkt hij noet te slagen daar,.of spelen er andere dingen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 11 mei 2024 om 19:33:

Ik volg Forest niet op de voet, maar check wel regelmatig even of Sangare speelt. En hij zit structureel op de bank. Iemand een idee waarom?
Een dure aankoop die qua fysiek volgens mij prima moet kunnen functioneren in de PL. Toch lijkt hij noet te slagen daar,.of spelen er andere dingen?



Hij is tijdens de Afrika cup geblesseerd geraakt, daardoor aantal wedstrijden gemist. Eenmaal fit is hij zo'n beetje op de bank beland.

Voor de Afrika cup/blessure speelde hij wel.

 

+0/-0

Toch is het wel opvallend dat een speler, die hier in Eindhoven één van de besten was en die we speciaal bewierookten om zijn kracht, er niet (meer) aan te pas komt bij een degradatiekandidaat in de Premier League. Ik had vooraf zeker verwacht dat hij zou gaan slagen in de Premier League, maar het lijkt de volgende speler te zijn die óf de verkeerde keus gemaakt heeft (à la Depay, Bergwijn), óf een iets langere aanpassingstijd nodig heeft voordat hij aanklampt bij het niveau (à la Malen, Lozano).

In mijn optiek opnieuw een teken aan de wand dat de eredivisie echt helemaal niks voorstelt. Wat dat betreft kijk ik toch jaloers naar die kampioens-league in België. Tien zware wedstrijden in korte tijd, het kampioenschap 'echt verdienen' in grote wedstrijden, en (als gevolg daarvan) heel veel spanning. Hoe goed zou dat zijn voor (de marktwaarde van) onze spelers, dat ze vlak voor de transferperiode de kans krijgen om zich te laten zien in grote wedstrijden waar het er écht om gaat?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 13 mei 2024 om 11:00:

Toch is het wel opvallend dat een speler, die hier in Eindhoven één van de besten was en die we speciaal bewierookten om zijn kracht, er niet (meer) aan te pas komt bij een degradatiekandidaat in de Premier League. Ik had vooraf zeker verwacht dat hij zou gaan slagen in de Premier League, maar het lijkt de volgende speler te zijn die óf de verkeerde keus gemaakt heeft (à la Depay, Bergwijn), óf een iets langere aanpassingstijd nodig heeft voordat hij aanklampt bij het niveau (à la Malen, Lozano).

In mijn optiek opnieuw een teken aan de wand dat de eredivisie echt helemaal niks voorstelt. Wat dat betreft kijk ik toch jaloers naar die kampioens-league in België. Tien zware wedstrijden in korte tijd, het kampioenschap 'echt verdienen' in grote wedstrijden, en (als gevolg daarvan) heel veel spanning. Hoe goed zou dat zijn voor (de marktwaarde van) onze spelers, dat ze vlak voor de transferperiode de kans krijgen om zich te laten zien in grote wedstrijden waar het er écht om gaat?




Om het slagen van één speler nu als graadmeter te hanteren voor de gehele competitie is natuurlijk niet eerlijk. Dan zou je ook kunnen zeggen dat de Serie A niets voorstelt, omdat Lozano het bij Napoli prima deed, maar bij ons nog geen betonnen paal voorbij komt?

Ik vind het te kortzichtig om het niveau van de eredivisie te hangen aan de situatie van Sangare. Daar komt veel meer bij kijken dan de situatie van één speler te beoordelen.

 

+3/-0

Die conclusie over de eredivisie trek ik ook zeker niet puur door het feit dat Sangaré op de bank zit bij Nottingham. Dat is een combinatie van heel veel dingen, wat je al jaren achter elkaar ziet. Niet alleen door uitgaande transfers, die vaker niet dan wel een succes zijn. Maar voornamelijk ook door het puntenaantal wat je over het algemeen nodig hebt om kampioen te worden in de eredivisie, en natuurlijk gewoon de kwaliteit van de spelers van 'het rechterrijtje'. Misschien ligt het ook aan mijzelf, maar vroeger kende ik aan het begin van het seizoen zo'n 80% van de spelers van de clubs in de eredivisie. Nu heb ik bij meer dan de helft van de spelers geen idee, zeker bij de kleinere clubs. Als je ziet hoe de 35-jarige Chery, vanuit de Israëlische competitie, meteen één van de beste spelers van de competitie onder de top 5 is... dan is dat toch tekenend. Een club als Fortuna heeft een verschrikkelijke selectie en handhaaft zich met 2 vingers in de neus. Het is nauwelijks nog een verrassing te noemen als een amateurclub een BVO uitschakelt in de beker. Jerdy Schouten komt vanuit de middenmoot uit Italië en is direct één van de beste spelers in de competitie. Dest kwam er in Barcelona en Milan totaal niet aan te pas, maar dribbelt hier met zijn ogen dicht 3/4 man voorbij. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Overigens, Lozano's cijfers in zijn laatste twee seizoenen bij Napoli: 6 goals, 5 assists in 21/22 en 4 goals, 4 assists in 22/23. Eigenlijk heeft hij alleen in het seizoen 20/21 cijfermatig goed gepresteerd met 15 goals. Oftewel: zijn prestaties dit jaar zijn in lijn met wat hij in Italië heeft laten zien in een sterkere competitie. We hadden natuurlijk veel meer van hem verwacht dit jaar, maar op één of andere manier, is hij simpelweg niet meer de speler van 7 jaar geleden.

 

+1/-0

Toch is het puntenaantal dat je nodig hebt om kampioen te worden eigenlijk niet anders dan in de geschiedenis: 85.
De enige keer dat je daar geen kampioen mee werd was in het jaar dat Twente won, toen werd Ajax tweede met 84 punten. Feyenoord staat nu met veel hangen en wurgen op 81 punten, daar zitten al echt veel wedstrijden met beslissingen in de laatste minuten/blessuretijd bij.

Het is dat dit PSV echt bijzonder goed is waardoor het lijkt alsof de rest er niks van kan maar dat zegt meer over hoe speciaal dit seizoen is in mijn ogen, niet dat de rest er ineens niks meer van kan. Ter vergelijking: ook in de andere periodes dat PSV dominant was in de eredivisie werden soortgelijke puntenaantallen behaald, het was toen ook niet zo dat de rest van de eredivisie er helemaal niks van kon:
1986: 87
1987: 86
1988: 86
2005: 87
2015: 88

 

+1/-0

Ik had ook meer verwacht van Sangaré in Engeland. Zo zie je maar weer dat het wel allemaal moet kloppen. Ik had ook meer verwacht van Bergwijn bij Ajax en meer van Lozano bij PSV. Misschien voelt hij zich wel helemaal niet thuis in Engeland. Weten wij veel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 14 mei 2024 om 15:59:

Ik had ook meer verwacht van Sangaré in Engeland. Zo zie je maar weer dat het wel allemaal moet kloppen. Ik had ook meer verwacht van Bergwijn bij Ajax en meer van Lozano bij PSV. Misschien voelt hij zich wel helemaal niet thuis in Engeland. Weten wij veel.



Dit kan inderdaad heel veel redenen hebben. Nieuw land, nieuwe mensen, nieuwe trainer, nieuwe strategie, nieuwe manier van spelen, concurrentie die beter is...

Heel veel factoren zijn afhankelijk of een speler slaagt of niet.

Mikautadze is een recent voorbeeld waarbij het in NL (Ajax) heel slecht ging en in een betere competitie (Frankrijk) juist uitblinkt (11 goals in 16 duels).

Zo zijn er dus ook voorbeelden andersom te bedenken. Het geeft niet per se een waardeoordeel aan van de eredivisie. Het heeft met heel veel facetten te maken of een speler wel of niet slaagt bij een club.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

PSV Forum » Historie » Ibrahim Sangaré